Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?
Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Ajatuskin että jotain työnnetään nenään puistattaa. t. ap
Se kestää alle minuutin. Sen kestää kyllä. Paha vessahätäkin sattuu enemmän.
Media on tyhmyyksissään julkaissut artikkeleita, joiden mukaan aikuiset miehetkin itkevät infernaalisen tuskan vuoksi. Toki kipukokemus on yksilöllinen mutta koronatesti on kuin kärpäsenpökäle verrattuna esimerkiksi synnytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se sama nielu ole mentiin sinne nenän tai suun kautta? Tätä en ymmärrä että miksi nenän kautta mennään nieluun kun sinne nieluun pääsee suunkin kautta??!!
No koska se on nenänielunäyte eikä kurkku-nielunäyte....
Aivan typerää. Se virus voi olla tai olla olematta kuules missä tahansa kohtaa. Joillain se on esim. vain suolistossa.
No, korona on luokiteltu tähän asti hengitystieinfektiosairaudeksi, siksi nenänielutestaus. Ja joo, korona voi aiheuttaa just pelkästään vatsaoireita Yms muita oireita jotka ei hengitysteihin liity, ja jopa oireeton voi saada positiivisen tuloksen. Mistä kohdasta kehoa luulet tämän oireettoman Koronan kantajan otattaneen testinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
Minulla on nenä tukossa, herkät limakalvot ja rakenne pielessä. Testi ei juuri edes tuntunut kummallakaan kerralla. Käsittämätöntä että aikuiset ihmiset panikoivat jotakin näin olematonta toimenpidettä.
Eikö nämä ihmiset ole koskaan olleet missään toimenpiteissä, jotka oikeesti sattuu?
Monen leikkauksenkin jälkeiset kiputilat ovat melkoisia, eikä kukaan kai ole menemättä leikkaukseen sen takia?
Ap, sama homma täällä. Olen onneksi etätöissä, joten joka kurkkukivusta ei tarvitse juosta testiin vaan olen sitten kotona vaan.
Mulla on nenä aina enemmän tai vähemmän tukossa. Suvussa on rakenteellista vikaa, yksi kävi jopa leikkauksessa oikomassa nenän tuota väliseinämää. Mitenköhän paljon testi sattuisi.
No ei se kyllä kovin inhottava ole ollut. Koko perhe on käynyt monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sama homma täällä. Olen onneksi etätöissä, joten joka kurkkukivusta ei tarvitse juosta testiin vaan olen sitten kotona vaan.
Mulla on nenä aina enemmän tai vähemmän tukossa. Suvussa on rakenteellista vikaa, yksi kävi jopa leikkauksessa oikomassa nenän tuota väliseinämää. Mitenköhän paljon testi sattuisi.
Mulla on sama, ja erittäin vino väliseinä. Testi otettiin molemmista sieraimista eikä sattunut yhtään. Ihan oikeasti ei sitä tarvi pelätä. Mulle on tehty niin järkyttäviä tutkimuksia että yksi vanupuikko nenässä ei oikeasti tunnu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
Minulla on nenä tukossa, herkät limakalvot ja rakenne pielessä. Testi ei juuri edes tuntunut kummallakaan kerralla. Käsittämätöntä että aikuiset ihmiset panikoivat jotakin näin olematonta toimenpidettä.
Eikö nämä ihmiset ole koskaan olleet missään toimenpiteissä, jotka oikeesti sattuu?
Monen leikkauksenkin jälkeiset kiputilat ovat melkoisia, eikä kukaan kai ole menemättä leikkaukseen sen takia?
Niinpä. Mulla on mm. avattu tulehtunut ien ilman puudutusta ja kaivettu mätä ulos. Ja sitten ihmiset itkee kun topsi käy nenässä sekunnin ajan... Voi hyvää päivää...
Lol. Koronatestaus tuntui suunnilleen yhtä pahalta kuin niistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mulla on mm. avattu tulehtunut ien ilman puudutusta ja kaivettu mätä ulos. Ja sitten ihmiset itkee kun topsi käy nenässä sekunnin ajan... Voi hyvää päivää...
Näinpä.
T. Nielussa ollut paise tyhjennetty ruiskulla. 🙋♀️
Miksi käydä typerissä testeissä, kun koronan leviäminen on jo loppunut.
Ei oo oikeesti noin paha! Joo yksilöllinen kipukynnys yms mut ihan oikeestiko suht tärkee MUUTAMAN hetken testi jätetään välistä koska se ei tunnu kivalta? Mun mielestä kyl jopa vähättelyä niitä kohtaan ketkä oikeesti joutuu ravaamaan kivuliaissa ja pitkissä hoidoissa. He varmaan vaihtaisi ilomielin hoitonsa parin sekunnin kestävään nenänielunäytteeseen.
Saatan itse syyllistyä nyt myös vähättelyyn mut vähän perspektiiviä Ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Hengityskoneessa onneksi tuntuu sitten paljon vähemmän inhottavalta.
Miten koronatestin teko vaikuttaa siihen, sairastuuko vakavaoireiseen koronaan? Kerro toki miten tämä toimii.
Voiko sen ottaa esim vain oikeasta sieraimesta?
Mulla on vasen väliseinä niin vinossa ja tukossa että, taskulampulla kurkatessa näkyy vain pieni musta viiru, (se nenäontelo väliseinän takana johon se tikku pitäs rusentaa)
Olen katsonut vieressä, kun esi-teini-ikäinen on testissä huutanut suoraa huutoa kivusta ja ollut testin jälkeen aivan hysteerinen kokemuksen traumaattisuuden vuoksi. Ja tämä lapsi on muuten rauhallinen ja esim. hammaslääkärit yms sujuvat ongelmitta. Tuon kokemuksen jälkeen en kyllä vie kumpaakaan lasta enää kidutettavaksi koronatestiin.
Onko koronatesti samanlainen kuin ennen sairaalareissua/leikkausta tehtävä nenätikkutesti, jotain sairaalabakteeria tms.varten?
Vierailija kirjoitti:
Ei sattunut tai tuntunut mitenkään erityisen pahalta.
T. Testissä käynyt, jolle tehty septoplastia ja fess-leikkaus pari kuukautta testin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut vieressä, kun esi-teini-ikäinen on testissä huutanut suoraa huutoa kivusta ja ollut testin jälkeen aivan hysteerinen kokemuksen traumaattisuuden vuoksi. Ja tämä lapsi on muuten rauhallinen ja esim. hammaslääkärit yms sujuvat ongelmitta. Tuon kokemuksen jälkeen en kyllä vie kumpaakaan lasta enää kidutettavaksi koronatestiin.
Tuo ei ole normaali reaktio. Ei ole koronatestin syy jos joku lietsoo itsensä hysteriaan.
Testi on oikeasti helppo ja nopea. Se voi jollakulla sattua, tietenkin, mutta on sekunnissa ohi. Miten elämässä kestää yhtään mitään muutakaan jos tuosta traumatisoituu?
Enpä olisi uskonut, että on näyttenottoa pelkääviä aikuisia. Tiedoksi: älkää siirtäkö turhia pelkotilojanne jälkikasvullenne.
Satuin näkemään jonkun pätkän telkkarissa , kossa Janne Katajalta otettiin näyte ( hän taitaa olla vähän herkkä ja säikky)- sätki ja huusi näytettä otettaessa. Aikuinen ihminen !! . ( tai sitten näytteli)
Kyllä mulla tuntui "aivoissa asti", oli tosi kivuliasta, molemmilla kerroilla.
Luulen että jos tikulla vaan vähän kutitellaan niin saadaan niitä vääriä negatiivisia, kun näyte otetaan vaan sieraimesta silloin jos ei tunnu yhtään.