Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tämä juttu on että boomeri ei pidä maskeja?

Vierailija
22.01.2021 |

Nytkin kauppakeskuksessa kaikilla nuorilla ja alta kuusikymppisillä oli maski, mutta boomer-ikäisillä ei. Mikä tämä juttu on, alkaako olla ymmärryksessä vikaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer.

Vierailija
2/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin itse Cittarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereiden helmasynti, ylimielisyys - siitä on kyse. 

Vierailija
4/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

boomerit on nähneet senverran paljon elämää etteivät lähde jokaiseen höplään mukaan. Muistavat vielä ajan milloin oli sellainenkin valheelle perustuva kontrollivaltio naapurissa kuin Neuvostoliitto jonka ansiosta melkeinpä kaikki mitä luki lehdissä oli valetta.

Vierailija
5/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori kapinallinen on aina kapinallinen! Myöhemmin elämässään se on vanha kapinallinen. Ikä muuttuu, kapina jatkuu!

Vierailija
6/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori kapinallinen on aina kapinallinen! Myöhemmin elämässään se on vanha kapinallinen. Ikä muuttuu, kapina jatkuu!

Ja päättyy letku perseessä teholla verorahoilla kustannettuna.

Vierailija
7/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-naapuri, oksettava "taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja", joka tonki roskia ja kyttäsi naapureita, käveli tuossa vastaan ilman maskia. En toivo kellekään pahaa, mutta ehkäpä pieni koronainen röhä tekisi hänelle hyvää..

Vierailija
8/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen katsellut niin teini-ikäisillä ja keski-ikäisillä miehillä ei ole maskia. Vanhuksilla, nuorilla aikuisilla ja aikuisilla on. Jopa lapsilla on. Mutta sit on näitä kaupoissa hengaavia nuoria, jotka mennä porhaltavat sylki roiskuen ilman maskeja ja random miehiä, yleensä mahakkaita ja parrakkaita, ja mietin aina et onko nämä niitä "se on vain suositus, joten minähän en käytä" -miehiä.

Ja ennen kuin tämä "nuoriso" räjähtää käsiin itähelsinkiläiseen tyyliin niin kerrottakoon, että en ole lähelläkään Helsinkiä ja nää teinit on supisuomalaisia pikkukaupungin ääliöitä.

Vierailija
9/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski suojaa muita

Jos boomerilla on korona, se ei heilu cittarissa

Vierailija
10/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas suurimmalla osalla tuosta ikäluokasta on maskit. Nuorissa ja keski-ikäisissä lähinnä on maskittomia enemmän. Toki yksittäisiä boomer ikäisiäkin näkee, mutta vähän. 

Mutta joo, e esim mun boomer vanhemmat noudata noita koronasuosituksia. Heidän mielestä tämä on ihan turhaa hysteriaa ja sairaalloiista kuolemanpelkoa, missä ei  ole mitään järkeä koska jokainen täältä pois kuolee kumminkin. Itse olisivat valmiita lähtemään. Maskia kyllä pitävät ns. näön vuoksi kaupoissa tms ettei herätä pahennusta.

Vierailija
11/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok zoomer.

Vierailija
12/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas suurimmalla osalla tuosta ikäluokasta on maskit. Nuorissa ja keski-ikäisissä lähinnä on maskittomia enemmän. Toki yksittäisiä boomer ikäisiäkin näkee, mutta vähän. 

Mutta joo, e esim mun boomer vanhemmat noudata noita koronasuosituksia. Heidän mielestä tämä on ihan turhaa hysteriaa ja sairaalloiista kuolemanpelkoa, missä ei  ole mitään järkeä koska jokainen täältä pois kuolee kumminkin. Itse olisivat valmiita lähtemään. Maskia kyllä pitävät ns. näön vuoksi kaupoissa tms ettei herätä pahennusta.

Pelkäävät enemmän häpeää yhteisön edessä kuin kuolemaa? Niin tyypillistä boomeria.

Vierailija
13/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti KAIKILLA alle kuusikymppisillä maskii? Itse asun Helsingissä ja aina näkyy ehkä 10-20% ihmisiä joilla ei ole maskia, kaikenlaisista ikäluokista näitä löytyy. Itse olen myös maskiton ja 38 v.

Hassua sinänsä että tästä maskista tehdään keskusteluissa niiin ratkaiseva juttu, vaikkei se minkään tutkmusten mukaan sitä ole.

Vierailija
14/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäävät enemmän häpeää yhteisön edessä kuin kuolemaa? Niin tyypillistä boomeria.

Pelkäävät väkivaltaa sen jälkeen, kun isääni oli käynyt kiinni Citymarketin aulatiloissa humalainen mies joka oli raivostunut maskittomuudesta. 

Vierailija
15/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätköhän sinä ap, keitä ovat boomerit. He ovat siis 70-75-vuotiaita eli suurten ikäluokkien edustajia.

Et voi mitenkään erottaa noin kapeaa ikäluokkaa vähän nuoremmista tai vanhemmista vastaantulijoista.

Kommenttisi on siis pelkkää mutua ja ikärasismia.

Omien päivittäisten kokemusteni perusteella julkisilla paikoilla liikkuu maskittomia aika lailla eri ikäluokista. Osa tahallaan, osa siksi, ettei ola muistanut ottaa mukaan maskia tai ne on jo siltä päivältä käytetty loppuun.

Joka tapauksessa minä huolehdin omasta maskistani ja pidän turvaetäisyyttä. En tunge samana hissiin enkä muutenkaan lähietäisyydelle ketään.

Suosittelen samaa ap:lle turhan haukkumisen ja trollaamisen sijasta.

N54

Vierailija
16/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien suhteenhan Suomi käänsi kelkkansa varsin myöhään.

Vierailija
17/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No he ovat jo tuhonnet heidän jälkeläistensä tulevaisuuden, niin miksi olettaisit heiltä mitään hyvää?

Kävivät koulut ja menivät töihin, lapsilisät ja ilmainen kouluruoka olivat ainoat yhteiskunnan tarjoamat tuet. 

Missä kohti tässä on pullamössöjen tulevaisuus tuhottu?

Vierailija
18/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan boomerit ovat niin nuorekkaan näköisiä, ettet tunnista heitä muun väen joukosta, varsinkaan maski päällä.

Maskittomilla voi olla hengityselinsairauksia, jotka estävät maskin käytön.

Vierailija
19/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan boomerit ovat niin nuorekkaan näköisiä, ettet tunnista heitä muun väen joukosta, varsinkaan maski päällä.

Maskittomilla voi olla hengityselinsairauksia, jotka estävät maskin käytön.

Siis ei voi olla hengityselinsairauksia niin paljoa kuin maskittomia.

Mutta joo, vähän samaa olen havainnut kuin ap. En tiedä. Jääräpäisyys, niinkuin tuon ikäluokan ihmiset usein ovat. 

Vierailija
20/26 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvailisi niin eivät välttämättä kaikki seuraa suosituksia, osa ei raaski ostaa kunnollisia jotka suodattavat,  ja osalla voi olla hengitysvaikeuksiakin.

En kyllä ole kiinnittänyt huomiota kuin nuorempien maskittomuuteen, koulu/opiskeluikäistä olleet jotka kiinnittäneet huomiota, turvavälejäkään ei eilenkään näyttänyt olevan käytössä.