Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?

Vierailija
22.01.2021 |

Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, että on inhottava, jos et ole käynyt testissä?

Vierailija
2/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin että jotain työnnetään nenään puistattaa. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen.

Itse olisin käynyt jo monta kertaakin testissä, mutta en pysty ajattelemaankaan että jotain työnnetään nenääni. Karmii ihan liikaa.

Miksi ihmeessä sitä ei voi ollaa suun kautta. :(

Vierailija
4/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Panostaisivat testin kehittämiseen niin voisivat saada todenmukaisempia lukemia.

Vierailija
5/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.

Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.

Vierailija
6/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän voi helposti ymmärtää

lisäksi on vielä se että kun lomamatka voi mennä karanteenin takia pilalle niin miksi ottaa riski ja testata

ja sitten vielä työmatkaajat, eivät varmasti vapaaehtoisesti luovu tuloistaan

ja lisätään vielä nämä "ei huvita tyypit" kuten lomamatkailija niin nämä 4 asiaa nollaa vapaaehtoiset testit ja karanteenit, se on varma ja jo moneen kertaan nähtykin

Vierailija
7/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.

Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.

No tämä ei minua lohduta yhtään, tajuatko miten pitkä aika on 5 sekuntia tässä tapauksessa.

Sekään ei helpota että televisiossa on näytetty useissa uutis-ym ohjelmissa kun testiä otetaan, puikkoa survotaan nenään ties miten ja on näytetty ihan lähikuviakin ihmisistä joilla on hirveä ilme kun tämä tapahtuu.

Miksi sellasia pitää vielä näyttää, tota toimenpidettä pelätään ilmankin ihan tarpeeksi.

Ihme että sain teinini käymään viime vuonna testissä,  itse en pysty menemään.

t. ei-ap

Vierailija
8/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, ei se oikeasti ole niin kamala. Juu, ei kivakaan, mutta kestää tosiaan muutaman sekunnin, ja tuntuu lähinnä epämiellyttävältä. Itse olen käynyt viidesti, ekalla kerralla vähän vuosi verta, kun nenä oli niin kamalan kuiva, muut kerrat on mennyt lievällä silmien valumisella testin jälkeen. Ehdottomasti testiin jos on oireita, aikuiset ihmiset.

Vierailija
9/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle on muodostunut käsitys, että testi on niin epämiellyttävä ettei ole halua mennä. Lisäksi vielä pelko koronalle altistumisesta testauspaikalla. 

Vierailija
10/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kamala, pieni pyöräytys nenässä ja avot. Onneksi ei oteta nielusta, oksennan joka kerta kun jotain streptokokkinäytettä tms. on sieltä pyöritelty.

Vierailija
11/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkteeraus kaikille valittajille.

Mitä hemmetin lällyjä te ootte.

Vierailija
12/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelkäsin sitä etukäteen mutta ei se ollut yhtään paha. Nyt olen käynyt kahdesti jo. Turha pelätä, testeihin vaan, ottakaa aikuisina vastuu!

Vierailija
13/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kun en ole käynyt. Enkä ajatellut mennäkään.

Vierailija
14/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin testiä etukäteen (kuulemani ja näkemäni perusteella) ja inhoan sitä edelleen. Silti olen käynyt kahdesti. Kyllä sen kestää, mutta kamalahan se on. Ja kesti kyllä pidempään kuin viidi sekuntia, sillä jännitin kaikki lihakseni niin kovasti, ettei hoitaja saanut työnnettyä tikkua oikeaan paikkaan. Piti puhallella ja rentoutua se tikku puolimatkassa nenässä, että testi saatiin. Yöh! Hoitajat kyllä osasivat hommansa ja olivat hellävaraisia. Onhan se kamalaa, mutta silti menen aina jos pitää.

Vierailija
15/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tuntuu inhottavalta, mutta minkälainen vauva täytyy olla että pelkää sitä noin paljon? Aikuiset ihmiset, hävetkää.

Vierailija
16/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut testissä kolmesti. Kerran täällä briteissä, toisen kerran helsinki-vantaalla ja kolmannen kerran, 72 tuntia suomeen saapumisen jälkeen.

Ei se kivaa ole, mutta ei nyt ylitsepääsemätöntä. Silmät vähän vuoti ja aivastutti jonkin aikaa testin ottamisen jälkeen.

Vierailija
17/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että oikea syy on se että jos olet positiivinen niin joudut 14 päivän kotieristykseen.

Vierailija
18/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös jännitti testiin meneminen, mutta ei se ollutkaan paha ollenkaan. Pari sekuntia ja se oli ohi. Tuntui sellaista pientä kirvelyä nenässä. Jos pitää vastaisuudessa mennä niin ei pelota. Menkää hyvät ihmiset sinne testiin jos on jotain oireita!

Vierailija
19/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samanlainen.

Itse olisin käynyt jo monta kertaakin testissä, mutta en pysty ajattelemaankaan että jotain työnnetään nenääni. Karmii ihan liikaa.

Miksi ihmeessä sitä ei voi ollaa suun kautta. :(

Suun kautta nieluun työntäminenkö on siis miellyttävää? Suurimmalla osalla ihmisistä on yökkäysrefleksi.

Vierailija
20/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran joutunut käymään enkä kyllä toista kertaa halua. Testi sattui aivan valtavasti, silmät vuosivat vettä ja nenästä alkoi vuotaa tolkuttomasti verta.

Ennen tätä puoliso ja lapsi (2v) olivat käyneet jo parikin kertaa, ja 2 veen reaktio oli että vähän kutitti, mutta ei tullut edes itku. Joten epäilenkin, että joko nenässäni on jotain vikaa tai sitten minulta näytteen ottanut henkilö oli täysi tumpelo. Ei kuitenkaan kannusta menemään uudelleen testattavaksi.