Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?

Vierailija
22.01.2021 |

Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sama nielu ole mentiin sinne nenän tai suun kautta? Tätä en ymmärrä että miksi nenän kautta mennään nieluun kun sinne nieluun pääsee suunkin kautta??!!

No koska se on nenänielunäyte eikä kurkku-nielunäyte....

Aivan typerää. Se virus voi olla tai olla olematta kuules missä tahansa kohtaa. Joillain se on esim. vain suolistossa.

Vierailija
82/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuntunut missään, kun sairaalassa otettiin useamman kerran. Sen verran huonossa kunnossa olin. No influenssahan se oli sitten. Nyt seitsemäs viikko sairaslomaa ja elämä voittamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli minullakin vain vatsaoireinen korona, 3 vikkkoa kesti ettei se aina anna mitään oireita hengitysteissä. Silti tuo koronatesti on pikku juttu siihen verrattuna

Vierailija
84/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengityskoneessa onneksi tuntuu sitten paljon vähemmän inhottavalta.

Eikö joudu hengityskoneeseen, jos käy koronatestissä? Hyvä tietää!

Vierailija
85/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa testissä. Toinen kerta positiivinen.

Vierailija
86/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieluviljely on minusta tuhat kertaa kamalampi. Itseäni alkanut lähinnä aivastuttamaan koronatestissä.

Vierailija
87/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa on jo ronkittu nenästä. Kivuliasta ja kamalaa oli se. En aio enää ihan vähästä mennä testiin, ainakaan vapaaehtoisesti. Sitäpaitsi on paljon juttua ettei testi ole kovin luotettava, vääriä positiivisia tulee melko usein.

Vierailija
88/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herran tähden. Ei VOI olla noin vaikeaa. Oletusti suurin osa täällä pyörivistä on naisia, ja käyttehän te papa-kokeissakin?

Itsellä takana toistaiseksi neljä testiä eikä siihen ole vielä kuollut. Kyllä aikuinen ihminen pystyy kontrolloimaan tunteitaan sen verran että siitä muutaman sekunnin kestävästä epämukavuudesta pääsee ylitse. Enemmän mä ihmettelen niitä, joilla on joko oireita tai ovat liikkuneet sellaisissa paikoissa, että oireetonkin tartunta voisi olla mahdollinen eivätkä silti mene testiin.

Ja tuolla ylempänä joku ihmetteli eikö siinä pidetä maskia ja mitäs jos nenässä onkin jotain töhnää. Noh, maski otetaan pois nenän edestä siten että sen voi pitää joko suun päällä tai ottaa kokonaan pois. Nenä niistetään tyhjäksi, nenäliina ja mahdollisesti tää maski roskiin, kädet putsataan. Hoitsu ottaa näytteen ja taas putsataan kädet ja laitetaan puhdas maski päälle.

No papakokeiden tajunnanräjäyttävä kamaluus ja hirveys on myös vakkari aihe täällä... Sentään jos sinne ei mene, voi olla ikävät seuraamukset korkeintaan ihan itselle.

Vierailija
89/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme neitejä täällä. Testin otto kestää ehkä sekunnin eikä todella satu yhtään. Miten selviätte sitten monista paljon inhottavammista toimenpiteistä (hammaslääkäri, synnytys, gastroskopia, selkäydinnäyte...)?

Vierailija
90/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene minäkään. Lievää flunssaisuutta/allergiaoireita on ollut monta kertaa viimeisen vuoden sisällä. Toki jos sairastun niin pahasti, että joudun sairaalaan, tehkööt testin, mutta niin kauan kuin normaali arki sujuu en mene vapaaehtoisesti ronkittavaksi. Olen lapsena käynyt allergiaviljelyssä, ja se oli niin järkyttävä ja kivulias kokemus että uusiksi ei enää ikinä.

Sitä paitsi koronatartunta voi olla täysin oireetonkin. Paras vain pitää etäisyyttä muihin sen minkä pystyy, suojata riskiryhmiä ja huolehtia hygieniasta ja käyttää maskia.

Vierailija
91/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa on jo ronkittu nenästä. Kivuliasta ja kamalaa oli se. En aio enää ihan vähästä mennä testiin, ainakaan vapaaehtoisesti. Sitäpaitsi on paljon juttua ettei testi ole kovin luotettava, vääriä positiivisia tulee melko usein.

Missäs tämmöistä juttua on ollut? ja miten se on tullut esiin, ettei ollutkaan oikeasti positiivinen?

Vierailija
92/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Tissiposki.

Sattuuko peppuun ku käyt kakalla?

Siis ap.

Vierailija
93/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tavallinen flunssakin on kamalampi kuin se yksi puikon tuikkaus nenään.

Vierailija
94/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene minäkään. Lievää flunssaisuutta/allergiaoireita on ollut monta kertaa viimeisen vuoden sisällä. Toki jos sairastun niin pahasti, että joudun sairaalaan, tehkööt testin, mutta niin kauan kuin normaali arki sujuu en mene vapaaehtoisesti ronkittavaksi. Olen lapsena käynyt allergiaviljelyssä, ja se oli niin järkyttävä ja kivulias kokemus että uusiksi ei enää ikinä.

Sitä paitsi koronatartunta voi olla täysin oireetonkin. Paras vain pitää etäisyyttä muihin sen minkä pystyy, suojata riskiryhmiä ja huolehtia hygieniasta ja käyttää maskia.

Ja näin toimimalla voi myös itse välttää pakollisen testiin joutumisen, jos joku jonka kanssa olet ollut tekemisissä osoittautuu koronapositiiviseksi. Koska näin ollen ns. altistusta ei välttämättä tule. 

Tämä siis työssäkäyville vinkiksi.

Vierailija
95/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaks nää ” en mee siihe testiin ku se sattuu!” . Ymmärrän ettei siihen testiin mennä into piukeena mut jos et mee testauttamaan ittees selkeillä oireilla ja varmistamaan/ poissulkemaan koronaa, mun mielestä et sais mennä ihmisten ilmoille tartuttamaan ja olemaan vastuuton. Tai ainakin maski ja turvavälit vähintään

Vierailija
96/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei testiä voida ottaa vaikka syljestä?

Vierailija
97/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengityskoneessa onneksi tuntuu sitten paljon vähemmän inhottavalta.

Eikö joudu hengityskoneeseen, jos käy koronatestissä? Hyvä tietää!

No kyllä varmaan ymmärsit mitä tässä haettiin takaa

Vierailija
98/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkteeraus kaikille valittajille.

Mitä hemmetin lällyjä te ootte.

Eikös punkteerauksessa lällysti puuduteta? ;)

Vierailija
99/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut kerran ja ei kyllä ollut kiva kokemus. Uskon kuitenkin, että suurempi syy on sinne testiin lähteminen..kaikilla ei ole autoa ja testauspaikat ei ole aina helpon matkan päästä. Jos olo on kipeä ja kuumeinen ei tosiaankaan tee mieli lähteä seikkailemaan testiin vaan pysyy mieluummin kotona levossa. Myöskään ohjeet ei ole selkeät, saako mennä julkisilla tai taxilla yms.

Vierailija
100/186 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.

Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.

Älä valehtele. Lääkäri laittoi mun lapsen istumaan selkä seinän vasten ja sanoi, että molemmasta sieraimesta täytyy ottaa 10 sekuntia. (Martinlaaksossa). Hän tönisi sen tikun nenän kautta kurkkuun. Se oli kamalaa kidutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän