Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?
Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
No tämä ei minua lohduta yhtään, tajuatko miten pitkä aika on 5 sekuntia tässä tapauksessa.
Sekään ei helpota että televisiossa on näytetty useissa uutis-ym ohjelmissa kun testiä otetaan, puikkoa survotaan nenään ties miten ja on näytetty ihan lähikuviakin ihmisistä joilla on hirveä ilme kun tämä tapahtuu.
Miksi sellasia pitää vielä näyttää, tota toimenpidettä pelätään ilmankin ihan tarpeeksi.
Ihme että sain teinini käymään viime vuonna testissä, itse en pysty menemään.t. ei-ap
Totta kyllä, se puikko näyttää menevän hirveän syvälle nenään. Kaamean näköistä. Mutta kai sinne menisi silti, jos tulee epäilyttäviä oireita. Joistain muista maista on ollut filmimateriaalia, jossa puikkoa ei laiteta ihan niin syvälle tai nöyte otetaan suun kautta nielusta. Miksi. Ovatko tilanteet lavastettuja vai nöytteen otto epäpätevää.
Täällä briteissö se piti ottaa itse. Ensin kaivaa nielua suun kautta 15 sekuntia ja samalla puikolla sitten nenään niin syvälle, että vastustaa ja pyöritellä 15 sekunttia. Suomessa oli paljon helpompi.
eikö sitä ensin pyöritetty 15 sekuntia pyllyreiässä?
En tuntenut koronatestissä mitään. Voisin käydä vaikka joka päivä.
Minä en mene testiin, koska en halua aiheuttaa perheelleni 21vrk karanteenia.
Onkohan tässä nyt merkkejä siitä, että olisi aikakin pyyhkiytyä pois maan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kamala, pieni pyöräytys nenässä ja avot. Onneksi ei oteta nielusta, oksennan joka kerta kun jotain streptokokkinäytettä tms. on sieltä pyöritelty.
Voi voi kun kaikilla ei ole samanlaiset nenäontelot. Joillakin voi sattua hirvittävästi. Tämä yhdistettynä töykeään hoitajaam tekee sellaisen yhdiselmäm että voit arvata menenkö enää....
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan sinne ole menossa, vaikka koronaan(kin) sopivia oireita on välillä ollut.
T. Putin-trolli, joka yrittää vaikuttaa suomalaisten mielipiteisiin, jotta koronatilanne pääsisi Suomessa pahaksi
Niin no, ei kaikki asiat ole miellyttäviä elämässä. Itsekin tehnyt tuon kolme kertaa, mut mielummin meen testiin ja olen tietoinen mahdollisesta tartunnasta kuin että skippaisin koska ” se on nii hirveen tuntusta”. Mut korona onkin tuonut mukanaan vaikka mitä , eiköhän yks testi oo pientä verrattuna siihen kuin et menisi ja tartuttaisit muita kuka tietää miten pahana se heille tulisi. Itse näen asian näin. Eikös ne kehittele juuri sylkitestiä.. että sitä odotellessa. It is what it is
Kyllä niitä nielustakin otetaan! Ainakin minulta otettiin. Aika kauan ja kovakouraisesti sitä tikkua kyllä kurkussakin pyöriteltiin. Nenään en antais koskea.
Se on harmi ettei testiä oteta muulla tavalla tai anneta valita testaustapaa, saisivat enemmän testattavia. Nyt ei monet käy testissä joiden pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se sama nielu ole mentiin sinne nenän tai suun kautta? Tätä en ymmärrä että miksi nenän kautta mennään nieluun kun sinne nieluun pääsee suunkin kautta??!!
No koska se on nenänielunäyte eikä kurkku-nielunäyte....
Taitaa olla niin että mitä isompi nenä sen helpompi testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi kestää 5 sekuntia. Jos nenä ei ole totaalisen tukossa tai nenän rakenne aivan persiillään, testissä ei ole mitään kamalaa.
Tuntuu kuin menisi vettä nenään, eli epämiellyttävä toki. Itselläni ei vuotanut edes verta, vaikka tätä pelkäsin eniten. Saan herkästi nenäverenvuotoja.
No tämä ei minua lohduta yhtään, tajuatko miten pitkä aika on 5 sekuntia tässä tapauksessa.
Sekään ei helpota että televisiossa on näytetty useissa uutis-ym ohjelmissa kun testiä otetaan, puikkoa survotaan nenään ties miten ja on näytetty ihan lähikuviakin ihmisistä joilla on hirveä ilme kun tämä tapahtuu.
Miksi sellasia pitää vielä näyttää, tota toimenpidettä pelätään ilmankin ihan tarpeeksi.
Ihme että sain teinini käymään viime vuonna testissä, itse en pysty menemään.t. ei-ap
Ei se kiva testi ole. Kokemuksesta voin sanoa, että korona on paljon enemmän ahterista ja sairastin lievän...
Minit on testattu viidesti tai kiidesti.
Tosiaan näytteenottajasta kiinni paljon. Mulla kaksi ekaa testiä ei tuntunut yhtään miltään, toinen testi ehkä vähän kutitti. Mutta ei kipua , ei mitään epämiellyttävää. Ihmettelin ihan ääneen näytteenottajalle että tässäkö se nyt oli ja mietin et mitä ihmettä se pelottelu on ollut , menisin vaikka joka päivä jos se näin vaivatonta on!
Kolmas kerta taas jätti trauman, ottaja oli kovakourainen ja työnsi tikun niin syvälle että tunsin kipua ja kuulin rusahduksen sen sieraimen puoleisessa korvassa. Että sanoisin että ottajasta riippuu ainakin tosi paljon.
Kaksi kertaa olen käynyt. Ensimmäinen keikka oli ikävä, hoitaja ronkki vuorotellen molempia sieraimia, kun ei meinannut saada tikkua nenään. Kun viimein sai, niin inha vatkaus ja tuntui, kuin joku ontelo poksahtaisi.
Toisella kerralla ihan eri kokemus. Osasin ja valmiiksi itse sanoa, että vasen sierain ja hoitaja onnistui kerralla. Eikä mitään selityksiä tarvittu, kysyttiin vaan, olenko käynyt ennen. Ja kun olin, ei tarvinnut kerrata👍.
Jos se otettaisiin rutiinisti nielusta, ihmiset valittaisi että se on kamalaa (oksettaa melkein kaikkia, ja miten se tikun työntäminen kurkkuun on parempi kuin nenään??) ja jos se olisi verinäyte, ihmiset edelleen valittaisi (neulakammo, verikammo, pistämiskammo jne).
Voi hyvänen aika. Täällä varmaan puolet ulisee ettei uskalla mennä testiin. Ei ihme, että virus leviää.
No katos, kun jotkut eivät vaan osaa tai ovat sadisteja. Se voi sattua aivan järkyttävästi tai sitten ei. Kokemusta molemmista. Joten, jos sua itseäsi ei ole sattunut, et ole pätevä sanomaan yhtään mitään muista.
Voi herran tähden. Ei VOI olla noin vaikeaa. Oletusti suurin osa täällä pyörivistä on naisia, ja käyttehän te papa-kokeissakin?
Itsellä takana toistaiseksi neljä testiä eikä siihen ole vielä kuollut. Kyllä aikuinen ihminen pystyy kontrolloimaan tunteitaan sen verran että siitä muutaman sekunnin kestävästä epämukavuudesta pääsee ylitse. Enemmän mä ihmettelen niitä, joilla on joko oireita tai ovat liikkuneet sellaisissa paikoissa, että oireetonkin tartunta voisi olla mahdollinen eivätkä silti mene testiin.
Ja tuolla ylempänä joku ihmetteli eikö siinä pidetä maskia ja mitäs jos nenässä onkin jotain töhnää. Noh, maski otetaan pois nenän edestä siten että sen voi pitää joko suun päällä tai ottaa kokonaan pois. Nenä niistetään tyhjäksi, nenäliina ja mahdollisesti tää maski roskiin, kädet putsataan. Hoitsu ottaa näytteen ja taas putsataan kädet ja laitetaan puhdas maski päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos se otettaisiin rutiinisti nielusta, ihmiset valittaisi että se on kamalaa (oksettaa melkein kaikkia, ja miten se tikun työntäminen kurkkuun on parempi kuin nenään??) ja jos se olisi verinäyte, ihmiset edelleen valittaisi (neulakammo, verikammo, pistämiskammo jne).
No eikö sen vois itse valita? Mun kurkkuun saa työntää mitä vaan, mutta nenään ei. Olen mieluummin tässä eristyksessä vielä vuoden, kuin riskeeraan sen, että joudun sinne fakin testiin. Olen nähnyt siitä painajaisiakin.
Eikö se sama nielu ole mentiin sinne nenän tai suun kautta? Tätä en ymmärrä että miksi nenän kautta mennään nieluun kun sinne nieluun pääsee suunkin kautta??!!