Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on saanut koulusta nyt päähänsä että hänen kanssaan pitää lukea ilta ja aamurukous

Vierailija
22.01.2021 |

On siis koulukavereiltaan tuon kuullut ja oppinut. Mutta miten tallaisessa tilanteessa kertoa lapselle lapsiystävällisen sävyyn että me olemme uskonnoton perhe ja että tässä talossa ei rukoilla?

Kommentit (279)

Vierailija
101/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siten, että me ollaan kuule uskonnoton perhe.

Sehän on sulle sitten vaan loru,joka lapsen suusta tulee,kun et kerran usko. Jokainen saa kai päättää itse oman uskonsa.Suomessa kun on uskonVAPAUS jo perustuslaissa mainittu...

Pakkoliittäminen seurakuntaan (lapsikaste), pyhäkoulu, pakollinen uskonnon "opetus" koulussa, rippikoulu. Erota saa seurakunnasta vasta täysi-ikäisenä.

Missä kohdassa näissä ilmenee uskonVAPAUS?

Mutta eihän nuo pakollisia ole, vaan vanhempien valinta.

Jokaisella on USKONNONVAPAUS liittää lapsensa omaan uskontoon. Suuntaa siis valituksesi vanhemmille, jos on valittamista.

Vierailija
102/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on minun mielestä henkilökohtainen asia, eikä vanhempien kuulu päättää lapsen puolesta, että tämä on uskonnoton talo.

Käytte läpi lapsen kanssa, että uskonto on jokaisen oma asia, ettekä itse ole uskossa. Ja, että lapsi saa halutessaan rukoilla itsenäisesti yms. Luultavasti vain vaihe tai koska kaveri tekee näin, niin haluaa itsekin. 

Niinpä. Uskonto on henkilökohtainen asia, mutta tässähän te olette jo päättäneet lapsen puolesta, että talonne on uskonnoton. Lapsi on eri mieltä. Pitäisikö hänenkin näkökantaansa kunnioittaa. Ostakaa vaikka joku kiva lapsille suunnattu rukouskirja ja sanotte, että voi sieltä lukea iltaisin.

Pitää lapsen uskonnon näkemystä kunnioittaa, vaikka se olisikin eri kuin oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta alueelle jossa ei ole helluntailais /lesta enemmistöä

Vierailija
104/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on minun mielestä henkilökohtainen asia, eikä vanhempien kuulu päättää lapsen puolesta, että tämä on uskonnoton talo.

Käytte läpi lapsen kanssa, että uskonto on jokaisen oma asia, ettekä itse ole uskossa. Ja, että lapsi saa halutessaan rukoilla itsenäisesti yms. Luultavasti vain vaihe tai koska kaveri tekee näin, niin haluaa itsekin. 

Tätä voisi jatkaa, että vanhempien ei kuulu myöskään päättää lapsen puolesta, että tämä on uskonnollinen talo.

Vierailija
105/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää keskustelu uskonnosta.

Kysy lapselta : onko luokallasi muslimeja, rukoilevatko muslimit?

Montako jumalaa on olemassa?

Onko kaikki mitä presidentti trump sanoo totta?

Vierailija
106/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos olisitte homopari puolisosi kanssa, niin käskisitkö lapsesi tykkäämään vain homosuhteista koska itse tykkäätte?

No olipa hölmö rinnastus.

Vierailija
107/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsellesi että ho.mo mur haa jat ja pahat ihmiset pääsevät taivaaseen kun tulevat uskoon.

Kantsii tulla uskoon vasta kun on mokannut pahasti.

Vierailija
108/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko lapsi vielä joulupukkiin?

Vierailija
109/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jos olisitte homopari puolisosi kanssa, niin käskisitkö lapsesi tykkäämään vain homosuhteista koska itse tykkäätte?

Kuurot vanhemmat eivät aina suostu kuulon palauttavaan leikkaukseen lapselleen.

Vierailija
110/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuurot vanhemmat eivät aina suostu kuulon palauttavaan leikkaukseen lapselleen.

Vierailija
111/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olisitte vegaaneja  puolisosi kanssa, niin käskisitkö lapsesi tykkäämään vain kasviksistakoska itse tykkäätte?

Vierailija
112/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sulle sitten vaan loru,joka lapsen suusta tulee,kun et kerran usko. Jokainen saa kai päättää itse oman uskonsa.Suomessa kun on uskonVAPAUS jo perustuslaissa mainittu...

Pakkoliittäminen seurakuntaan (lapsikaste), pyhäkoulu, pakollinen uskonnon "opetus" koulussa, rippikoulu. Erota saa seurakunnasta vasta täysi-ikäisenä.

Jokaisella on USKONNONVAPAUS liittää lapsensa omaan uskontoon. Suuntaa siis valituksesi vanhemmille, jos on valittamista.

No juurihan tuossa yllä sanottiin, että lapsella on oikeus päättää oma uskonsa. Siihen viittasin. Eikö nyt sitten olekaan? Pistäkääs luulevaiset nyt rivinne ojennukseen.

Vierailija
113/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Kunnioita lapsesi näkemyksiä äläkä pakota häntä omaan muottiisi. Lapsellasi on oikeus valita uskonto tai uskonnottomuus, sinä et voi sitä päättää. Pakottamalla aiheutat vain hankaluuksia.

Vanhemmat toivovat että lapsi arvostaisi vanhempien arvomaailmaa.

Tämä on ihan luonnollista.

Alle 10 vuotias tarvitsee vanhempiaan, luonnonvalinta on laittanut murrosiäin ikään , jossa ollaan sukukypsiä =aikuisia.

Vierailija
114/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juurihan tuossa yllä sanottiin, että lapsella on oikeus päättää oma uskonsa. Siihen viittasin. Eikö nyt sitten olekaan? Pistäkääs luulevaiset nyt rivinne ojennukseen.

Luterilaisuun kastettu lapsi ei saa erota kirkosta ,ennen kuin on täysi ikäinen.

Tiesitkö? fun fackt

Vierailija
115/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kaikkein hanakimmin uskonnonvapaus (siis nimenomaan uskonnonvapaus, uskonvapautta ei Suomen laissa ole) korttia heiluttelee kaikkein kiihkomielisimmät hihhulit, jotka totaalisesti aivopesevät lapsensa, antamatta heille minkäänlaista mahdollisuutta valita itse mihin uskovat, tai ovat uskomatta.

Niin kauan, kun sallitaan lasten pakkoliittäminen seurakuntiin ja uskonlahkoihin, ei Suomessa aitoa uskonnonvapautta ole. Itse olen sitä mieltä, että kaikilla uskonnoilla ja ismeillä pitäisi olla K-18 leima ja lasten vähäinenkin aivopesu ihan kenen toimesta tahansa pitäisi olla rikoslaissa ankarasti kielletty.

Vierailija
116/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sen ihmisen valinta, jota nuo koskevat.

Olen hiton ylpeä lapsestani ja hänen puolisostaan, jotka siis molemmat kuuluvat kirkkoon, mutta eivät kastaneet lapsenlastani, vaan antavat hänen itsensä päättää mihin uskoo, vai uskooko mihinkään.

Itsekään en olisi kirkkoon lastani liittänyt, jos lapseni olisi syntynyt nykypäivänä, vaan 90-luvun alkupuolella maailma oli vielä tämän asian suhteen kovin erilainen ja lakikin muuttui vasta 2003. Sitä ennen lapsen uskonnollinen asema määräytyi automaattisesti äidin mukaan.

Vierailija
117/279 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen tai uskon lähinnä Darwinismiin, mutta silti joka ikinen ilta rukoilen iltarukouksen. Näin olen toiminut jo ihan pienestä pitäen enkä koe muuttaa tapaani

Hyvä logiikka :D

Vierailija
118/279 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen uskoo, että Jumala on olemassa.

Ateisti luulee, että tiede on todistanut, ettei ole.

Vierailija
119/279 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat lastasi enemmän kuin omaa maailmankatsomustasi, on helppoa jutella asiasta ja sopia miten toimitte. Jos taas on välttämätöntä ettei teillä rukoilla, sinulla on ongelma ei lapsella. 

Kasvaessa kuuluu saada monenlaisia ravinteita. Jos nyt tarvitaan iltarukous, se ei sinua pahenna ja lapsesi ja sinun sidettä se todennäköisesti vain vahvistaa. Voit toki sanoa että lapsen mieliksi toimit niin ILOISESTI, vaikka itse ajattelet toisin.

Vierailija
120/279 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sanoi Jeesus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi