Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on saanut koulusta nyt päähänsä että hänen kanssaan pitää lukea ilta ja aamurukous

Vierailija
22.01.2021 |

On siis koulukavereiltaan tuon kuullut ja oppinut. Mutta miten tallaisessa tilanteessa kertoa lapselle lapsiystävällisen sävyyn että me olemme uskonnoton perhe ja että tässä talossa ei rukoilla?

Kommentit (279)

Vierailija
141/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siten, että me ollaan kuule uskonnoton perhe.

Ilmeisesti ette ole, kun lapsi kerran haluaa rukoilla. Vai eikö lapsi kuulu perheeseen? Vai eikö lapsella ole uskonnonvapautta?

Kysyy oletettavasti tyyppi, joka on pakkokastanut lapsensa, laittanut pyhäkouluun, pitää normaalina, että koulussa on pakollinen uskonnon opetus ja yllyttää rippikouluun eikä anna lapsensa erota kirkosta viisitoistavuotiaana vaikka lapsi haluaisi.

142/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ole pakko rukoilla lapsesi kanssa, mutta lapsellasi on siihen oikeus riippumatta siitä mihin te vanhemmat uskotte. Voit tietysti kertoa teidän näkemyksistä mutta SINUN PITÄÄ KUNNIOITTAA LAPSESI OIKEUTTA AJATELLA NÄISTÄ ASIOISTA MITÄ ITSE HALUAA. Kyllä se itse ajan kanssa huomaa kannattaako uskoa vai ei.

Jos Sijaltainen nousisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu itse kirkkoon, enkä usko mihinkään Jumalaan, mutta jos oma lapsi haluaisi niin kovasti rukoilla, niin kyllä minä sitä hänen kanssaan tekisin, jos hän kokisi sen niin tärkeäksi. Keksisin jonkun oman rukouksen, mikä ei välttämättä viittaisi mihinkään Jumalaan. En usko tuollaisen kuitenkaan kestävän kauaa, mutta lapselle on varmasti tärkeää, että vanhemmat ovat kiinnostuneita hänestä ja haluavat olla hänen tekemisissään mukana.

Vierailija
144/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

His noodly presence deserves little prayer every single day.

Vierailija
145/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37729 kirjoitti:

Älä kiellä lapselta rukoilua tai uskoa. Lapsi saa uskoa, vaikka itse olisit uskonnoton. Moni saa valtavasi voimaa ja turvaa rukoilusta.

Olet luonnollisesti samaa mieltä, jos lapsi haluaisi rukoilla Allahia tai Sivaa? Jos et, niin kommenttisi on tekopyhä.

Vierailija
146/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan uskonnoton perhe ja joskus alakouluikäisenä kuopus päätti alkaa uskoa ev lut jumalaan. Ehkä puolesta vuodesta vuoteen uskoi. Meillä on puhuttu uskonnoista ja erilaisista elämänkatsomuksista paljonkin. Vältän mustavalkoisuuksia ja olen aina sanonut, että uskonto on henkilökohtainen asia ja jokaisella on oikeus uskontoonsa ja uskonnottomuuteensa. Tämä kuopus haluaa olla kaikessa samanlainen, kun valtavirta. Alakoulussaan oli onneksi paljon muslimeja ja muitakin uskonnottomia, joten ei ollut mitenkään poikkeava. Minun lapseni saavat valita oman tiensä, kunhan ovat onnellisia.

Vierailija
147/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsen rukoilla jos niin haluaa.

Mitä tahansa jumalaa?

Vierailija
148/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina uskonnottomat niin tomerasti julistaa, että "lapseni saa sitten ITSE päättää mihin uskoo". Todellisuudessa näin ei ole ja ainoa hyväksyttävä mielipide on sama kuin vanhemmilla, eli ateismi.

Lausuntosi varmaan perustuu johonkin tutkimukseen?

Vierailija
149/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten liikuttavaa! Minua säälittää sinun lapsesi hirveästi, kun hän ei saa kotoa tukea tuolle ajatukselleen. Rukous on ollut monelle ihmiselle koko eliniänkin tärkeä asia, varsinkin iltarukous, joka on tuonut lohtua ja turvallisuuden tunnetta.

Minua säälittää, että otat pyhäkoulussa iskostetut sepitelmät vielä aikuisenakin todesta.

Entä sitten? Miksi se sinua niin haittaa, jos joku muu uskoo niihin sepustuksiin. Onko se jotenkin sinulta pois?

Kyllähän vanhemmat uskottelevat lapselle joulupukin olemassa olosta ja moni aikuinenkin uskoo rakkauteen, enneuniin, painajaisiin, enkeleihin, kohtaloonsa, omiin kykyihinsä, tuleviin tapahtumiin, kummituksiin, vaikka näillä ei ole mitään tieteellistä näyttöä.

Ei haittaakaan. Vain säälittää.

Vierailija
150/279 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa rukous Ukko-ylijumalle, niin on kotomaisuusastekin kohdillaan.

Vierailija
151/279 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yrittää aivopestä lastasi. Vaihtaisin paikkakuntaa, koulua ja tuttavapiiriä.

Vierailija
152/279 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina uskonnottomat niin tomerasti julistaa, että "lapseni saa sitten ITSE päättää mihin uskoo". Todellisuudessa näin ei ole ja ainoa hyväksyttävä mielipide on sama kuin vanhemmilla, eli ateismi.

Ateistille on kova paikka huomata, että lapsi ajatteleekin omilla aivoillaan.

-eri

Vierailija
153/279 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kaveripiirin matkiminen on omilla aivoilla ajattelua? Älä nyt luulevainen viitsi.

Miksi tarvitaan siis imeväisestä aikuisikään asti suoritettavaa uskontoon iskostamista, jos omilla aivoilla ajattelu johtaa ev.lut uskontoon automaattisesti?

Vierailija
154/279 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot lapselle reilusti, että jotkut ihmiset -jopa aikuiset- uskovat perusteettomasti, että rukoilulla on vastaanottaja. Tieteellistä näyttöä ei nimittäin rukoilun tehosta ole. Kerrot, että kaverit eivät välttämättä tiedä tätä.

Vierailija
155/279 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa juuri niin kuin sanoit, että me olemme uskonnoton perhe ja tässä talossa ei rukoilla. Lapsi sitten itse päättää mitä tekee ja ajattelee.

Vierailija
156/279 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle musta raamattu.

Vierailija
157/279 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Kaveripiirin matkiminen on omilla aivoilla ajattelua? Älä nyt luulevainen viitsi.

Miksi tarvitaan siis imeväisestä aikuisikään asti suoritettavaa uskontoon iskostamista, jos omilla aivoilla ajattelu johtaa ev.lut uskontoon automaattisesti?

Aika moni tiedeuskova luulee ja kuvittelee ajattelevansa omilla aivoillaan, kun on lapsesta asti nähnyt telkkarissa piirrettyjä satuja esimerkiksi ihmisen kehityksestä.

Vierailija
158/279 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Lapsi rukoilkoon itsekseen jos sen tärkeäksi tuntee. Ette kai te muutenkaan kaikkia lapsen ideoita toteuta? Kaikesta sitä näemmä saa ongelman kehitettyä. Saattaisin kyllä pitää keskustelun siitä miten tuollaisiin aivopesijäkavereihin kannattaa suhtautua vastaisuudessa. 

Vierailija
159/279 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Aika moni tiedeuskova luulee ja kuvittelee ajattelevansa omilla aivoillaan, kun on lapsesta asti nähnyt telkkarissa piirrettyjä satuja esimerkiksi ihmisen kehityksestä.

Tiedeuskova on luulevaisten keksimä epätermi, sillä heidän harhaiset aivonsa eivät kykene käsittämään, että rationaalisella ihmisellä ei ole tarvetta "uskoa" johonkin korkeampaan.

Ei tieteellisen maailmankuvan omaavilla ole prameita tieteenpalvontatemppeleitä joihon kokoonnutaan lukemaan ja veisaamaan tiedeloitsuja.

Vierailija
160/279 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoiset menee ohi. Voit sanoa että lapsi saa sängyssä itsekseen rukoilla, että hänet kyllä kuullaan niinkin vaikkei muut perheenjäsenet tee sitä hänen seuranaan.

Mutta se lapsi haluaa rukoilla äidin tai isän kanssa!  Senkö nyt kiellätte lapselta sitten?  Nythän te siis vaaditte lasta olemaan tässä asiassa teidän kannallanne, että kun te ette usko Jumalaan, niin lapsikaan ei saa rukoilla äidin tai isän kanssa, vaan yksinään.  Kiellätte lapselta siis sen yhteisen tekemisen.

Lapsen pitää rukoilla YKSIN, tukea teiltä siihen ei saa.

Juuri noin te kasvatatte lastanne ateismiin.  Omalla esimerkillänne.  Ja sitten selitätte, että saa lapsi ihan itse päättää, uskooko vai ei.  Kyllä siinä lapsen usko hyvin tehokkaasti tapetaan, kun sitä ei kannusteta mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä