Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
501/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucinda Rileyn Vaarallisesta kirjeestä julkaistaan uusi äänikirja 1.4. Lukijana Mervi Takatalo.

Ojasta aallikkoon mennään. Takatalo on myös luokaton lukija. Äänikirjatuottajat eivät tosiaankaan osaa työtään!

Vierailija
502/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lucinda Rileyn Vaarallisesta kirjeestä julkaistaan uusi äänikirja 1.4. Lukijana Mervi Takatalo.

Ojasta aallikkoon mennään. Takatalo on myös luokaton lukija. Äänikirjatuottajat eivät tosiaankaan osaa työtään!

Plääh. Saatanan tunarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
504/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin hiljattain putkeen Camilla Läckbergin Fjällbacka-sarjan. Kaksi eri lukijaa. En voi käsittää, että jos on onnistunut suomalaisessa koulussa totaalisesti välttämään ruotsin ääntämisen alkeet, niin ei ota edes selvää siinä vaiheessa, kun ryhtyy lukemaan.

Molemmat äänestivät sanan Bohus Båhus,

Bertilin suomalaisella e:llä, Malin-nimen painottaen viimeistä tavua...esimerkkejä oli loputtomiin.

MUTTA, joku oli selvästikin valittanut, koska seuraavassa kirjassa ääntäminen oli korjattu. Tosin sitten taas uusissa sanoissa mokailtiin.

Ihan käsittämätöntä, että edes ruotsia tai englantia ei saada kuntoon. Ranskan tai saksan osalta peli on kokonaan menetetty. Lopputuloksena on outoa mongerrusta, lukijat vetävät ihan vaan mutulla ja AINA mennään totaalisesti metsään.

Ja loppupäässä Rita oli Riitta ja varsinkin viimeisessä kirjassa nimet lausuttiin ihan miten sattuu

Vierailija
505/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nariseva tai raakkuva ääni on epämiellyttävä. Olen antanut palautetta, josko vaikuttaisi siihen, että tulevia lukukeikkoja olisi vähemmän. Uudet kirjat miellyttävämmälle lukuäänelle.

Vierailija
506/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yhden Veera Kiiskisen lukeman kirjan ja hänellä oli todella miellyttävä ääni.

Vierailija
507/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audiblessa ainakin voi antaa kolme arvosanaa: tarinalle, lukijalle ja kokonaisuudelle. Sitten huomaa kirjaa ostaessa, että tälle tarinalle on annettu 5 ja lukijalle vain 3, eli ilmeisesti ei ole mikään paras lukija asialla. 

En tiedä onko muissa palveluissa sama.

508/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina lukenut tosi paljon. Minun oli tosi vaikea tottua kuuntelemaan äänikirjoja, mutta sitten löysin helmen eli hienon kirjan ja aivan loistavan lukijan: Krista Kosonen luki Tommi Kinnusen Ei kertonut katuvansa. Koulutettu näyttelijä hallitsee myös tämän lajin. 

Vierailija
509/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Holma voisi lukea muitakin kirjoja kuin omiansa. Mukavaa kuunneltavaa hänen äänensä.

Vierailija
510/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kuuntelemaan Miika Nousiaisen Pintaremonttia, mutta en kestänyt kuunnella Oskari Katajiston huonoa luentaa... Täytyy vaihtaa kirjaa.

Vierailija
511/1286 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaula kirjoitti:

Olen aina lukenut tosi paljon. Minun oli tosi vaikea tottua kuuntelemaan äänikirjoja, mutta sitten löysin helmen eli hienon kirjan ja aivan loistavan lukijan: Krista Kosonen luki Tommi Kinnusen Ei kertonut katuvansa. Koulutettu näyttelijä hallitsee myös tämän lajin. 

Tämä oli kyllä tosi hyvä. Sekä teos että lukija.

Vierailija
512/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaula kirjoitti:

Krista Kosonen hallitsee myös tämän lajin.

Suuri osa koulutetuista näyttelijöitä ei hallitse.

Mikä se koulutuksen merkitys sitten olikaan?

Vierailija
513/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, olen äänikirjojen suurkuluttaja. En aiemmin ole pahemmin kiinnittänyt huomiota lukijoihin. Suurin osa on menetellyt.

Nyt minua ärsyttää tämä Mirva Kuivalainen ihan hillittömästi. Todella omituinen painotus sanoissa ja lauseissa. Ihan kiusallista kuunneltavaa. Lisäksi ruotsalaisten nimien lausuminen aivan luokatonta.

Miksi pilasitte ”luku”nautintoni? 😂

Vierailija
514/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuuntelemaan äänikirjoja lainkaan. En pysty sillä tavalla keskittymään kirjaan. Ajatukset alkavata harhailla ihan muualla.

Ainoastaan itse lukemalla voin keskittyä.

Niinä kertoina, kun olen yrittänyt kuunnella, en ole myöskään pitänyt lukijan tyylistä. Se on ollut esimerkiksi liian teatraalinen, liian hidas, tai muuten vaan ärsyttävä.

Vierailija
515/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaula kirjoitti:

Krista Kosonen hallitsee myös tämän lajin.

Suuri osa koulutetuista näyttelijöitä ei hallitse.

Mikä se koulutuksen merkitys sitten olikaan?

Silencion työntekijä tuli taas ketjuun kehumaan näyttelijän koulutusta :D

Vierailija
516/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitto, olen äänikirjojen suurkuluttaja. En aiemmin ole pahemmin kiinnittänyt huomiota lukijoihin. Suurin osa on menetellyt.

Nyt minua ärsyttää tämä Mirva Kuivalainen ihan hillittömästi. Todella omituinen painotus sanoissa ja lauseissa. Ihan kiusallista kuunneltavaa. Lisäksi ruotsalaisten nimien lausuminen aivan luokatonta.

Miksi pilasitte ”luku”nautintoni? 😂

Odotapa vaan. Kohta kuulet muidenkin lukijoiden viat ja maneerit, kun kerran olet alkanut niitä kuuntelemaan.

Vierailija
517/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takatalo oli aivan väärä henkilö korvaamaan Kuivalaisen. Kummallakin on ongelmana juurikin intonaatio! Kertoo siitä, ettei Kuivalaisen saaman palautteen syytä ole ymmärretty. Eikö esimerkiksi Krista Putkonen-Örn olisi voinut lukea huippusuositun kirjailijan odotettua kirjaa?

Vierailija
518/1286 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti Ranin on mielestäni hyvä lukija ja selvitin hänen taustojaan. Jos tiedot pitävät paikkansa hänellä ei ole päivääkään näyttelijän koulutusta eikä kokemusta näyttelemisestä. Hän on Business Collegessa opiskellut bisnesmies. Näköjään studio katsoo kumminkin näyttelijän koulutuksen periytyväksi, koska Martti Raninin isä on kuuluisa Matti Ranin. Jos teillä innokkailla on suvussa koulutettuja näyttelijöitä niin eikun ääninäytteitä lähettämään!

Vierailija
519/1286 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni niin odotus hukkaan! Lucinda Rileyn vaarallinen kirje kirjan lukijan ääni on jotain ihan käsittämätöntä!!! En osaa edes kuvailla, se pitää kokea 😕 Täällä olikin jo useita kommentteja samasta lukijasta.

Pitäisi meidän jokaisen laittaa palaute kustantajalle, vaan en tiedä onko siitä mitään hyötyä. Aaaaaargh, mä niin ootin tätä kirjaa 🤬😡☹️

Vierailija
520/1286 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sivuhuomautus. Kuunteleminen ei ole lukemista. Tekstin itse lukeminen aktioi aivan eri tavalla aivoja, luetun sisäistämistä ja oppimisen muotoja - ajattelua. Äänitallenne ei ole kirja vaan äänitallenne kirjasta. Ei mikään yllätys, että kielelliset valmiudet ja ilmaisutaidot näivettyvät digiaikalasten keskuudessa.