Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
541/1286 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bookbeatissa voi antaa nyt erikseen tähtiä kirjalle ja erikseen lukijalle. Se on erinomainen uudistus!

Vierailija
542/1286 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel Bjørkin dekkarit (3). Kaksi ensimmäistä luki Ville Tiihonen ja viimeisen Markus Niemi... Apua miten huono ja ärsyttävä lukija jälkimmäinen on. Kuuntelin loppuun vain kirjan juonen vuoksi, vaikka lukutyyli ärsytti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1286 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin antaa, mutta en osaa. Miten tämä onnistuu? Tykkään monista, mutta yksi on suosikki.

Vierailija
544/1286 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykännyt Krista ?- Putkosen äänestä. Reipas toki mutta silti.

Vierailija
545/1286 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Laitinen ja Hyviä enteitä. Täydellinen tarina ja lukija.

Nyt toinen Laitisen lukema kirja kuuntelussa ja ihan samaan ei pääse. Mielellään kuuntelen silti.

Kuuntelen äänikirjoja työmatkalla autossa, sata kertaa parempaa kuin yksikään radiokanava.

Vierailija
546/1286 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi SIETÄÄ sitä Mervi Takataloa!!! Ääni on periaatteessa kaunis, mutta se hönkii ja henkäilee kuin ois lukemassa jotain ”sensuellia” pikkutuhmaa juttua. Pilaa kirjan kun kirjan.

Vierailija
547/1286 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hyvä jos voisi arvostella lukijat. Kuuntelin juuri yhden ihanan kirjan josta 90% meni ohi kun lukija oli niin paska. 

Hyvä lukija taas luo kirjasta hienon kuvan ja saa vaipumaan melkein nirvanaan kuunnellessa

Vierailija
548/1286 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Tiihosen ääni on kaunis ja ihana kuin äidin halaus.

Vierailija
549/1286 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukijan ääni on selkeä, mutta kova, ja hän jotenkin komentaa ja kysymykset kuulostavat tivaamiselta. Ei sopisi ihan kaikkiin kirjoihin. Leena Lehtolaisen Hilja Ilveskeron varautuneisuus korostuu, ja haavoittuvuus peittyy, jota aiempi lukija pystyi tuomaan vivahteekkaammalla äänellään esiin.

Vierailija
550/1286 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista maksaa äänikirjojen kuuntelusta muuten kuin pankkikortilla.

Vierailija
551/1286 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukijan ääni on selkeä, mutta kova, ja hän jotenkin komentaa ja kysymykset kuulostavat tivaamiselta. Ei sopisi ihan kaikkiin kirjoihin. Leena Lehtolaisen Hilja Ilveskeron varautuneisuus korostuu, ja haavoittuvuus peittyy, jota aiempi lukija pystyi tuomaan vivahteekkaammalla äänellään esiin.

Vaikka itse tykkäänkin tosi paljon Kristan lukutyylistä, tähän sopi mielestäni paljon paremmin Satu Paavolan lukutapa.  Miksi lie vaihdettu ?

Vierailija
552/1286 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi SIETÄÄ sitä Mervi Takataloa!!! Ääni on periaatteessa kaunis, mutta se hönkii ja henkäilee kuin ois lukemassa jotain ”sensuellia” pikkutuhmaa juttua. Pilaa kirjan kun kirjan.

Mä taas tykkään kyllä hänestä, mutta Minttu Mustakallio huokailee niin etten voinut kuunnella hänen Torey Haydenin kirjaa. Vaikka Mustakallio Klikkaa mua ohjelmassa onkin mielestäni todella hyvä :)

Vierailija
553/1286 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kuunnella Stephen Kingin Laitosta. En tiedä pitäisikö jättää kesken vaikka kirja kiinnostaa.

Lukija eläytyy liikaa tekstiin, aivan kuin näyttelee kaikkien osat. Välillä kuiskaa, välillä puhuu leveämmin 'etelän murteella' ja välillä vihjailevan pahaenteisellä äänenpainolla.

Ootteko joku törmännyt tällaiseen ääninäyttelemiseen?

Vierailija
554/1286 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän kuunnella Stephen Kingin Laitosta. En tiedä pitäisikö jättää kesken vaikka kirja kiinnostaa.

Lukija eläytyy liikaa tekstiin, aivan kuin näyttelee kaikkien osat. Välillä kuiskaa, välillä puhuu leveämmin 'etelän murteella' ja välillä vihjailevan pahaenteisellä äänenpainolla.

Ootteko joku törmännyt tällaiseen ääninäyttelemiseen?

Sun ei ainakaan kannata kuunnella Veikko Sinisalon tulkitsemana Täällä Pohjantähden alla -äänikirjaa :D

Vierailija
555/1286 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa Pöntinen ässävikaisen suhinansa ja paikoin ylimielisen äänensä kanssa ärsyttää.

Vierailija
556/1286 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen paljon äänikirjoja kotitöitä tehdessä. Pääasiassa kuuntelen, mitä kirjastosta sattuu löytymään lainattavaksi juuri sillä hetkellä. Hyväksi todettuduille tulee sitten jonotettua jatkoakin. Minulla on myös joitain äänikirjoja Elisakirjassa.

Tähän mennessä en ole kuin yhteen lähes ylitsepääsemättömään tapaukseen törmännyt. Palautetta en ole muuten laittanut, kuin että en suosittele kyseistä äänikirjaa, mikä oli helppo napauttaa sovelluksesta. Lukijana oli Elina Saarela. Siis miten järkyttävä intonaatio ja väärän pituiset vokaalit, puhumattakaan teennäisestä lausumisesta. Nykyään katson, ettei hän ainakaan ole lukijana, kun jotain rupean kuuntelemaan. Lukunopeutta muuttelemalla tuosta sai juuri ja juuri siedettävän, mutta eipä voinut kuunteluelämyksestä puhua.

Mieslukijat ovat usein parempia, Veikko Honkosen ja Jukka Pitkäsen lukemia dekkareita on tullut paljon kuunneltua. Pidän etenkin Honkosen tavasta käyttää hieman erilaista ääntä eri henkilölle. Monesti vaatii hetken, että tottuu uuteen lukijaan ennenkuin tajuaa, että tämähän on tosi hyvä.

Vierailija
557/1286 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lukijoita joiden ääntä ei yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan. Jää sitten äänikirjat kuuntelematta jos heidät valittu lukemaan.

Satu Paavola ja Pirjo Heikkilä etupäässä.

Muutama vakiolukija joista pidän eniten on

Jukka Pitkänen ja Panu Vauhkonen.

Vierailija
558/1286 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille uutta tutkimustietoa: https://www.theseus.fi/handle/10024/510485

Vierailija
559/1286 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin n. vuosi sitten palautetta toiselle Suomen suurimmista kustantajista. Vastaus kuului "ikävää, ettet pidä" ja korjausliikettä ei luvattu tehdä. Kustantaja käyttää edelleen lukijoita, jotka eivät osaa ääntää edes ruotsia, eivätkä englantia ja lukijat painottavat tekstiä todella kummalla tavalla.

Juuri näistä syistä luen itse, enkä halua dementikoksi ennen aikojani. Lukutaito ei anakaan parane kuuntelemalla.

Tutun vanhuksen muisti alkoi parantua, kun siirtyi takaisin normaaliin kirjoihin.

Vierailija
560/1286 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin n. vuosi sitten palautetta toiselle Suomen suurimmista kustantajista. Vastaus kuului "ikävää, ettet pidä" ja korjausliikettä ei luvattu tehdä. Kustantaja käyttää edelleen lukijoita, jotka eivät osaa ääntää edes ruotsia, eivätkä englantia ja lukijat painottavat tekstiä todella kummalla tavalla.

Juuri näistä syistä luen itse, enkä halua dementikoksi ennen aikojani. Lukutaito ei anakaan parane kuuntelemalla.

Tutun vanhuksen muisti alkoi parantua, kun siirtyi takaisin normaaliin kirjoihin.

Onpas jotenkin ylimielisen pöyhkeä kommentti. Ei minulla ainakaan äänikirjat sulje pois itse lukemista, vaan ovat siinä lisänä eli kirjojen kulutus kaiken kaikkiaan on lisääntynyt äänikirjojen myötä. Kuuntelen lenkillä, salilla, kotitöitä tehdessä ja luen itse samoin kuin muutenkin eli töiden jälkeen, vapaapäivinä ja iltaisin.