Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
201/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facen keskustelujen kautta ei kannata ainakaan antaa palautetta. Jos sitä antaa Bookbeatin ryhmässä, tulee heti joku kustantajan edustaja kommentoimaan, että hän ainakin piti lukijasta tässä kirjassa! Siitä tietää, ettei muutosta tule, vaikka kuluttajat ovat tyytymättömiä.

Voi luoja. Eli jos sä et tykkää, ei kukaan muukaan voi tykätä. Jos joku sanoo tykkäävänsä, hän on varmasti kustantajan edustaja. Kuulostaa ihan vaan himpun verran harhaiselta...

Onko harhaista luulla jotakuta kustantajan edustajaksi, jos henkilön profiilissa lukee "kustannuspäällikkö yrityksessä x"?

Kyseisen kirjan kustantaneessa yrityksessä...

Vierailija
202/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun valitettavasti skippaan monia äänikirjoja johtuen lukijoista. En pysty kuuntemaan Pirjo Heikkilää yhtään. Johtuneeko misofoniasta? Ärsyynnyn kyseisestä ihmisestä. Tekohauska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjat on siitä kyllä hankalia, kun joutuu valitsemaan lukijan miellyttävyyden, eikä kirjan kiinnostavuuden mukaan. Siksi nukahdan n. vartissa, jos makaan ja kuuntelen. Olenkin siis ottanut tän nukahtamiskeinoksi, kun stressaa ja ajatukset harhailee illalla.

Vierailija
204/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa! Krista Putkonen-Örn on parhaasta päästä mutta hänkään ei osaa ääntää esim kaikkia Englannin paikannimiä oikein (monet äänetään toisin kuin kouluenglannin perusteella luulisi).

Suosituimpien lukijoiden palkkiot ovat tosi kovia. Luulisi, että olisi kunnia-asia tehdä työnsä kunnolla jos on tullut valituksi Suomen parhaaksi lukijaksikin, mutta ei näköjään. Ärsyttää Kristan englannin ääntäminen välillä niin paljon että kesken jää.

Vierailija
205/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjojen tuottajien on varmaan vaikea arvioida, kuinka paljon he ovat menettäneet kuulijoita siksi, että asiakkaan kirja- ja lukijamieltymykset eivät ole menneet yksiin. Oletetaan ehkä että tietty genre vaatii tietynlaista lukijaa ja että miehillä on eri mieltymykset kuin naisilla. Onko näin oikeasti? Ihannemaailmassa saman kirjan voisi lukea useampi lukija.  

On niin monta asiaa, joita en voi sietää. Yksi on se, kun mieslukijat lukevat "naisen äänellä". Fiksu kirjan naishenkilö alkaa kimittää bulttibois-sketsiäänellä.. Mikä järkytys. Tähän olen itse asiassa törmännyt brittien mieslukijoissa. En edes kuuntele suomalaisia, muutaman suurpettymyksen jälkeen.   

En ole kyllä Bookbeatissa törmännyt tuollaiseen ongelmaan, että lukija muuttaisi ääntään henkilöiden mukaan? 

normaalia englanninkielisissä kirjoissa. En onneksi ole törmännyt samaan suomenkielisissä.

On sitä suomenkielisissä joillain lukijoilla, mutta ei niin selvästi kuin englanninkielisissä, missä se on todella häiritsevää. Kuuntelen parhaillaan Krista Putkonen-örnin lukemaa kirjaa, ja hän puhuu hieman eri äänenpainolla, jotenkin syvemmin, kun hän lukee mieshenkilön repliikkejä ja vastaavasti kevyemmin naishenkilön.

Krista todellakin muuttaa ääntään vähän liikaakin, lisäksi eläytyy liikaa. "...hän sanoo tomerasti" riittää kyllä kuvailemaan, ei tarvitse ylinäytellä. Naiset, varsinkin sankari/päähahmo/kiltti puhuu niin mairean ylipehmeästi, narsistiset tyypit tiuskii lauseensa ym. Vähempi riittää!

Pidän kyllä hänen äänestään, mutta kun olin vahingossa kolme kirjaa kuunnellut peräkkäin Kristan lukemana, saa tulla nyt pidempi tauko ennen kuin kestän kuunnella.

Sama mulla.

Vierailija
206/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en tykkää parhaaksi valitusta lukijasta, niin sille ei saa antaa enää töitä!!! ÄÄÄÄÄ!!!!" *itkupotkuraivari

Vierailija
207/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en tykkää parhaaksi valitusta lukijasta, niin sille ei saa antaa enää töitä!!! ÄÄÄÄÄ!!!!" *itkupotkuraivari

Saatiin joku ääninäyttelijäkin paikalle, tervetuloa!

Vierailija
208/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatiin joku ääninäyttelijäkin paikalle, tervetuloa!

Itse asiassa vaan tyytyväinen äänikirjojen kuluttaja, joka ei ymmärrä, miten te jaksatte valittaa kaikesta, mutta kiitti kuitenkin! :D

Vierailija
209/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukijoiden ääntämisvirheitä ei korjata ennen äänikirjan julkaisua? Haastatteluissa lukijat ovat kertoneet, että käyvät studiossa korjaamassa virheet, mutta kuitenkin valmiissa kirjoissa on jäätävä määrä virheitä!!

Vierailija
210/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Nähdäänhän jo tässäkin keskustelussa, että jokainen lukija jakaa mielipiteitä (paitsi ehkä Mervi Takatalo). Toki on harmillista, jos ei pysty kuuntelemaan kiinnostavaa kirjaa lukijan takia, mutta jos enemmistö pystyy, se riittänee kustantajille. Sitten pitää lukea joitain kirjoja itse ja valita kuunneltavat teokset vaikka miellyttävän lukijan perusteella. Jos luulet, että kaikilla on sama maku kuin sinulla, olet yksiselitteisesti väärässä.

Vierailija
211/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen just M.A. Nummisen elämäkertaa. Lukijalla on vähän ärsyttävä ääni, mutta niin on toisaalta Nummisellakin, joten tähän se jotenkin sopii. :) On kyllä haastava luettava, kun pitäisi hallita ruotsin, saksan, englannin, esperanton ja jopa venäjän ääntäminen, joten ääntämisvirheet annan anteeksi. Enkä tietysti edes huomaa mahdollisia virheitä joissakin kielissä, koska en osaa niitä itse.

Vierailija
212/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka Pitkäsestä, kuuntelin monta komisario Koskista ja yhdistin äänen helposti kirjan päähenkilöön. Kunnes yhtäkkiä lukija vaihtui siihen johonkin Ola mikälie. Kesken jäi! Oli pakko lainata kirjat kirjoina kirjastosta ja lukea ne itse kun en pystynyt sulattamaan eri lukijaa. No samalla sitten keksin ruveta kuuntelemaan Jens Lapidusta, mutta mutta... lukijana olikin taas Jukka Pitkänen ja eihän nyt komisario Koskinen voi seikkailla Tukholmassa jugoslavialaismafian alamaailmassa :D Niinpä jäi kesken nekin. Täytyy lukea joskus kirjana. Ruotsiksikin kokeilin mutta sillä lukijalla on niin matala ääni etten saa tekstistä tarpeeksi selvää.

Vierailija
213/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lukijoiden ääntämisvirheitä ei korjata ennen äänikirjan julkaisua? Haastatteluissa lukijat ovat kertoneet, että käyvät studiossa korjaamassa virheet, mutta kuitenkin valmiissa kirjoissa on jäätävä määrä virheitä!!

Kirjojen tuotantoaikataulu on tiukka eli varmaankin kiireestä johtuvaa.

Vierailija
214/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on, että yhden suosikki on toisen inhokki eikä se asia koskaan mihinkään muutu. Turhaa antaa neg. palautetta jostain tietystä lukijasta, jos samaan aikaan joku muu kehuu ko. lukijaa. Palautteet ikäänkuin kumoavat toisensa. Minä olen antanut palautetta siitä, että lukijoiden valikoimaa pitäisi laajentaa, sillä tällä hetkellä lukijoita on tuotantoon nähden vähän (paitsi kirjailijat, jotka lukevat yleensä vain sen yhden kirjan). Silencion tj sanoi lehtiartikkelissa, että vain yksi sadasta ääninäytteen lähettäneestä pääsee jatkoon. Ovatko ne loput 99 ammattinäyttelijää muka vielä huonompia kuin osa nykyisistä lukijoista? Pitäisikö näyttelijänkoulutuksen vetäjienkin herätä, jos tilanne on niin järkyttävä?

Vierailija
215/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on, että yhden suosikki on toisen inhokki eikä se asia koskaan mihinkään muutu. Turhaa antaa neg. palautetta jostain tietystä lukijasta, jos samaan aikaan joku muu kehuu ko. lukijaa. Palautteet ikäänkuin kumoavat toisensa. Minä olen antanut palautetta siitä, että lukijoiden valikoimaa pitäisi laajentaa, sillä tällä hetkellä lukijoita on tuotantoon nähden vähän (paitsi kirjailijat, jotka lukevat yleensä vain sen yhden kirjan). Silencion tj sanoi lehtiartikkelissa, että vain yksi sadasta ääninäytteen lähettäneestä pääsee jatkoon. Ovatko ne loput 99 ammattinäyttelijää muka vielä huonompia kuin osa nykyisistä lukijoista? Pitäisikö näyttelijänkoulutuksen vetäjienkin herätä, jos tilanne on niin järkyttävä?

Näyttelijäntaiteen koulutusohjelman professori Taideyliopistossa on Elina Knihtilä. Palautetta hänelle vaan jos uskoo sen auttavan :D

Vierailija
216/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans tykkään Usva Kärnästä. Itse asiassa hän on ainoa lukija, josta olen pitänyt niin paljon, että olen varta vasten katsonut, mitä hän lukee ja etsinyt kuunneltavaa sitä kautta. Harmittaa vaan, että hän lukee jotain Soturikissoja, Lucinda Rileyä ja dekkareita, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa. Niitä en ryhdy kuuntelemaan ainoastaan lukijan takia.

Vierailija
217/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia kommenttiani ei hyväksytä tähän ketjuun? Se ei poikkea täällä jo julkaistuista yhtään.

Vierailija
218/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa miten pitkään kestätte tätä kaveria 😄

Lukija on mainittu ketjussa nimeltäkin, mutta kommenttiani ei julkaista, jos kirjoitan sen. Ilman nimeä voin varmaan harmitella, että henkilö lukee näköjään melkein kaikki ne kirjat, jotka haluaisin kuunnella :( Olen kiinnostunut 2. maailmansodasta.

Vierailija
219/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin vain joku kielletty sana lainauksessa. T: 218 ja 219

Vierailija
220/1286 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos sille joka kertoi että Storytelilla voi kuunnella kirjasta etukäteen näytteen! Bookbeat vaihtui meillä Storyteliin.