Mikä auto sinulla on?
Mikä auto sinulla on nyt käytössä? Oletko ollut tyytyväinen autoosi?
Kommentit (2446)
Vierailija kirjoitti:
TDI 1,9 on hyvä.
Mukava ajaa hiihtolomalle lappiin kun bensakuskit voivottelee tankilla hintoja.
Tosin verottaja muistaa kerran vuodessa, mutta kertakirpasu huomaamatta tililtä on mukavampi kuin ainainen kipu usein tankatessa. Tankillisella ajaa 1500km kun kulutus reilusti alle 4l/100km pitkillä matkoilla.
Lexus hybridi niin ei kädet haise absilla kaffetellessa naftalle eikä takakontissa tarvii pitää sitä longlaiffi- öljypulloa piilossa. Ja ei tarvii webastolla käryyttää koko naapurustoa lamppuöljyn hajuiseksi pakkasaamuina ennen ajoon lähtöä. Tosi harvan tarvitsee ajaa edes 1000km putkeen (teillä lienee lisätankit autossanne kun normitankkinen vag ei 1500km omalla tankillaan kulje kyllä oikeasti vaan ajotietokoneen mukaan). Lappiinkin on kivempi lentää ja vuokrata sieltä paikan päältä elämysauto esim. maasturi ennen kuin perhe ahdettuna sohotaan ajella abcsien välejä se 12 tuntia putkeen lomailemaan.
Autorahat on sijoituksissa. Tuottaa todella paremmin kuin suurimman osan omistus ajasta parkissa oleva jatkuvaa negatiivista tuottoa tekevä muovi/metalli möykky jossa on neljä pyörää.
Tosin eronneita naisia jostain kumman syystä kiinnostaa heti treffimiehen AUTO ja asunto.
Vw Bora 1.6 vm.2000. Ei pahemmin ruostu,edullinen ajaa,varsinkin matka-ajoa, n.6 litraa/100km,jopa alle tuon.Ei syö öljyä vaihdon välisenä aikana.Ajettu 200 000km. Edullinen liikennevakuutus.Sähkövioista selviää komponenttien/antureiden vaihdolla.Ei ole ilmastointilaitteistoa.
Audi A4 Avant 2.0 Diesel 2019.
Muuten vimpan mutta pikkasen pieni perhe käyttöön.
20v Corolla. Naureskelen kun muut korjauttaa uudempia autojaan isolla rahalla ja itse vaihtelen lähinnä öljyt kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Onks kellään kaasuautoa? Kokemuksia?
Ostaisin heti kaasuauton, jos olisi €uroja. Saisi ostettua uuden, tai vähän ajetun. Olen koeajanut ja vaikutti hyvältä. En tykkää hybrideistä, enkä sähkö kieseistä.
Vierailija kirjoitti:
20v Corolla. Naureskelen kun muut korjauttaa uudempia autojaan isolla rahalla ja itse vaihtelen lähinnä öljyt kerran vuodessa.
Ja muut naureskelee sulle kun iskee silmänsä sun kotteroon :D Mutta mikäs siinä jos autolla pitää vain päästä epämukavasti paikasta A -> B eikä bensankulutuksella ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muut naureskelee sulle kun iskee silmänsä sun kotteroon :D Mutta mikäs siinä jos autolla pitää vain päästä epämukavasti paikasta A -> B eikä bensankulutuksella ole väliä.
Saa nauraa. Ei haittaa yhtään. Itsellä arvostus tätä kaaraa kohtaan vaan kasvaa vuosi vuodelta. Bensankulutuskin kuitenkin maantiellä alle 6l satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nauraa. Ei haittaa yhtään. Itsellä arvostus tätä kaaraa kohtaan vaan kasvaa vuosi vuodelta. Bensankulutuskin kuitenkin maantiellä alle 6l satasella.
Vai että ihan alle 6l/100km maantiellä. Eli saman verran ku nykypäivän katumaasturi.
Entäs kaupungissa :D Päästöt, verot?
Nyt on Mercedes, mallia en tiedä, mutta nahkapenkit, keltainen kyltti katolla ja kotimainen kuljettaja
Ostin ajokortin saatuani rättärin ja olen sillä ajellut 30 vuotta tyytyväisenä.
Viime viikolla tilasin hybridi Range Rover Velarin herkuilla, kun ekaan rättäriin ei saa enää talvirenkaita.
Ford Focus, v. 2020. Ei ole ollut mitään vikaa, ja hinta-laatusuhde, ajettavuudesta puhumattakaan, on kohdillaan. Toki jos hiljaisempaa matkantekoa ja luksusta haluaa, saa latoa vielä useamman tonnin lisää tiskiin. Joka tapauksessa aikamoinen upgrade edelliseen autooni (v. 2001 Fiat Punto) verrattuna.
Vaihdoin juuri vanhan hybridin, 10v uudempaan pikkuruokaiseen bensakoneautoon. Kaduttaa nyt jo kun tankata saa heti tuplasti useammin, ja ajomukavuus ei ole muutenkaan sama vaikka pitisi olla "parempi".
Ei mitään. Auto on aivan helevetin huono sijoituskohde.
Toyota Prius 2019, vuositulot 107000€.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Auto on aivan helevetin huono sijoituskohde.
Tästä syystä itellä -80 luvun civic, ei mitään järkeä ostaa kymppitonnien autoja ja maksella isoo erää samaan aikaan ku auton arvo laskee ku lehmän häntä
No kyllä sillä nyt on aika monille paljon ajaville merkitystä, että millainen auto on alla.
Kyllä sitä Toyotalla saattaa kaupassa käydä, mutta kun mittariin tulee vaikka useampi sata kilometriä päivässä, niin on sillä väliä. Jollekin riittää Toyo, se hälle suotakoon, mulle ei.
Ja mä kyllä tykkään, että auto näyttääkin lisäksi hyvältä sisältä ja ulkoa.
Lisäksi auto on velaton, jos joku siihen ohkaseen oljenkorteen tarttuu, eli ei "viimeisillä" pennosilla ostettu kauhealla kuukausierällä.
Ihan uutta autoa en ole ikinä ostanut, ihan periaatteen vuoksi. Niissä tippuu arvo liian nopeasti. Ainahan (kalliimpi) auto on sillain huono sijoitus, mutta jollakin se on vaan töissä käytävä.
Ja puhe oli sähköautosta vs E Mersu, hybridi ei tule kyseeseen, se on moneen kertaan todettu.
Bensahybridi kuluttaa aika pirusti, kun sähköajo loppuu. Diesel tulee vaan halvemmaksi. Tilanne jollain toisella toki eri, jos ajaa vähän, tai pystyy esim. työpäivän aikana lataamaan. Sitten kun hybridillä pääsee 150-200km, niin taatusti kiinnostaa useampaakin.