Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
461/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on kyllä jotain ahdistavaa.

Mikähänj se on. Keskellä metsiä kivoja järviä mutta jotain sinisteriä.

Mä en tiedä... Olen tuo Jyväskylässä puoli vuotta opiskellut. Ja äidin puolen suku on sieltä, joten koko elämäni olen siellä ravannut. Yliopisto on tosi jees, kun siellä on kuitenkin porukkaa joka puolelta, mutta tuo kantaväestö on ihan oma lajinsa. Varsinkin jos mennään yhtään kaupungin ulkopuolelle, esim Vaajakoskelle.

Kantajyväskyläläisenä vahvistan. Poistuin paikalta heti kun kykenin parikymmentä vuotta sitten. Jotenkin ihan mielettömän retardi paikka. Kepulainen, juntti ja rasistinen. Välillä mietin takaisin muuttamista luonnon ja halpojen asuntojen takia, mutta automarketeilla tapetussa keskustassa vierailu tai Keskisuomalaisen selaaminen saavat mielen muuttumaan hyvin nopeasti. Lisäksi ahdistaa, että S-ketju omistaa noin 90 % kaupungista, kaikki on sitä samaa persoonatonta huttua ja ihmiset taputtavat käsiään innosta jonkun Amarillon burgerin äärellä että ai ai, nyt on hyvää ruokaa.

Tästä näkee, että ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa mielipidettä paikkakunnasta, vaan kyse on täysin siitä miten asiat näkee ja millaisten ihmisten kanssa on esim. joutunut tekemisiin.

Itse asuin Jyväskylässä ikävuodet 0-20 ja kova ikävä on takaisin. Kaunis ja viihtyisä pieni kaupunki. Joo, ravintolatarjonta on heikompaa kuin vaikkapa Helsingissä jossa nyt asun ja keskusta kuihtunut kaupungin laidalle perustetun kauppakeskuksen myötä. Mulle nuo eivät kuitenkaan ole tärkeitä juttuja. Astuttuani Helsingissä nyt viisi vuotta, minua on alkanut kyrsimään ihmisten tietty ylimielisyys - kuvaavaa on se, että kaikki ihanat ihmiset joihin olen mm. työpaikallani tutustunut, ovat itse muuttaneet tänne jostakin muualta kuin Helsingistä. Lisäksi juoppojen ja mustien määrä on jotakin aivan omaa luokkaansa mm. rautatientorin seudulla, josta mun on kuljettava joka päivä töihin. Sitten tuo asuntojen kalleus, autoilun rasittavuus... Korostavat mielestäni sitä, kuinka mukava paikka esim. Jyväskylä on ☺️

Ai kauhee, mun puhelin korjasi nistien -> mustien!!! Eli nistien määrä on omaa luokkaansa, en puhunut mustista 🙄

Vierailija
462/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammisaari. Työkomennuksella tuli oltua monta kertaa viikon pätkissä. Kaunis kaupunki mutta talvella täysin kuollut. Ihmiset jotenkin pelottavia ja todella sisäänpäin kääntyneitä. Pitää muukalaisina muulta tulleita.

Sama pätee Hankoon.

Häh? En oo kyllä huomannut vaikka olen käynyt Hangossa ainakin pari kertaa kesässä viimeiset 20 vuotta! Kukaan ei ole koskaan ollut mitenkään tyly ai epäystävällinen. Onkohan ihan itseaiheutettua jos saat huonoa kohtelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat mistä merelle on yli 20km on horror mulle! Ehdottomasti haluan asua rannikon tuntumassa.

Vierailija
464/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoo. jos et ole samanlainen ja näköinen kun kaikki muut oot outolintu ja kohtelu sen mukaista.

kateus kyttääminen ja pskpuhumisen mekka

Vierailija
465/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en Nyt Julkisesti Mollaa Paikkakuntaa Ja Jos lukevat Tän ovat lähestulkoon sormel osoittelemas toi kirjoitti hyi miten kehtaa eli en uskalla kertoa koska saisin vihat vaan päälleni ja saisin Elää Maan Päälliset Helvetissä lisää vaan kärsimystä.On kiusattu niin paljon.

Vierailija
466/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kerran kävin, ja se riitti. Sen jälkeen Varissuo, Lauste, Pansio-Perno ja Lauste ovat tuntuneet maanpäällisiltä paratiiseilta...

terv. Eräs turkulainen.

Vierailija kirjoitti:

Vantaan Havukoski, ehkä Suomen karmein alue

Vierailija
467/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasa. Kamala oma maailmansa, josta oli raivostuttavan pitkä matka etelään ja niille paikkakunnille, joissa itse kävin usein perheen tai työmatkojen vuoksi. En ikinä sopeutunut Vaasaan, enkä vaasalaisiin ihmisiin.

Miksi edes muutit Vaasaan? Näkeehän tuon kartaltakin, että Etelä-Suomeen on pitkä. Itse rakastan Vaasaa, vaikken ole syntynyt täällä, vaan Seinäjoella. Seinäjoki on junttila, mutta Vaasa kulttuurikaupunki.

Vierailija
468/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo kirjoitti:

Lapua 🤢..

Muutoinkin liian sisäänpäin lämpiävää. Voi viedä 10 vuotta tai jotain että pääset sisälle samanvertaisena asujana. Nuorille lapsille kylläkin suht turvalinen kasvuympäristö ja hyvin rakennettuja koteja immeisille. Terveyskeskus ja hoivakodit plusalla.

Vierailija
469/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemi. Täätä löytyy naisia, jotka saavat pään sekoamaan totaalisesti.

Vierailija
470/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolanka. Pieni tuppukylä keskellä ei mitään. Ei koulutusmahdollisuuksia, ei työpaikkoja. Ahdistava ilmapiiri, kaikki on tietävinään sun asiat. Puolangalla ei yksinkertaisesti vaan oo mitään. Tai no sievät maisemathan siellä on, mutta siihen ne hyvät puolet päättyykin. Päihteiden käyttö siellä myös lähtenyt hurjaan kasvuun, ehkä juurikin siksi kun ihmisillä on niin tylsää.

Vierailija
471/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio.

Autio keskusta. Ei kivijalkakauppoja, eikä kivijalkaakaan, kun rumia betonimöhleitä keskustan tyhjenneet liiketilat. Narkomaanit torin kulmalla, mt-potilaat ruokakauppojen peliautomaateilla, eläkeläismiehen huoltoasemien baareissa. Nuorisojoukot hampurilaispaikoissa. Ei kahviloita. Ravintoloissa syrjäytyneitä alkoholisteja. Ravintolat kaikki S-liikkeen bulkkia. Automarketeista moottoritien varrelta ostetaan ruoka, vaatteet, kodinkoneet ja urheiluvälineet.

Ei kulttuuria. Iskelmätansseja Rauhalahdessa ja tanssilavoilla keski-ikäiselle.

Vierailija
472/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio 🤮🤢. Nurkkakuntainen, ahdasmielinen, lamaannuttava, umpimielinen ja sisäänpäinkääntynyt ilmapiiri junttilassa. Kaikkeen ei-savaloissyntyiseen suhtaudutaan passiivisagressiivisesti. Vihamielisyyttä osoitetaan välinpitämättömyydellä ja ulossulkemisella.

Vierailija
473/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

”Möllätä silimät ammollaan”.... tällaista on retoriikka Kuopiossa. Kuopiolainen kokee tämän lupsakkana huumorina, kommentin kohde usein toisin.

Vierailija
474/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

Kyllä juu olen ihan varma.  Asunut Kuopiossa lapsesta asti ja en itse tuijottele ketään. Kiva vaan että jaksat pitää kuopiolaisten imagoa täällä netissä yllä :)

Juu, Kuopiossa tuijotetaan. Se on joskus ihan huvittavaa... Ex-kuopiolainen olen, ja joka kerta käydessäni huomaan. Raukoilla on vielä muutama vuosisata matkaa kaupunkikulttuuriin... terv. Nykyisin turkulainen.

Vierailija
475/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu. Paikalliset töllöttää suu auki kuin lehmä uutta veräjää. Todella häiritsevää.

Hahaha, missähän olet kulkenut? Ehkä olet törmännyt minun matkallasi, saatan jopa hymyillä vastaantulijoille sen vilkaisun lisäksi, tapana kun on ottaa katsekontaktia myös tuntemattomiin.

Hassua tosiaan, että näin henkilökohtaisesti otetaan paikkakunnat. Osa viihtyy, osa ei, mutta nämä perustelut ei vakuuta.

Vielä vähemmän puolueellisen oululaisen perustelut. Oulu on paska juntti kaupunki. Uso sie nyt vaan. Siihen ei auta hymyilyt tuntemattomille ja silmiin tuijottelut. Joka on muuten aika creepyä!

Vierailija
476/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kun olet kouvolassa viihtynyt.-Asuin siellä itse 2 vuotisesta 45 vuotiaaksi.En tiedä miksen muuttanut kouvolasta pois aiemmin nuorena miehenä,olisin säästynyt niin tehden monelta pahalta.

Vierailija
477/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, Maustetytötkin olivat lähdössä taksilla Vaalaan :) Hyvä biisi!

Vierailija
478/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki

Tunnetaan myös nimellä traumajoki.

Vierailija
479/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun Kuopiota ei ole mainittu lainkaan, mutta itse asuttuani siellä toistakymmentä vuotta aikoinaan perheeni kanssa muualta muuttaneena ei-savolaisena sukugeeneiltäni on pakko mainita, että siellä kyllä pärjää, jos vaan tykkää erikoisesta kierosta savolaishuumorista.  Savolainen lasettelee kyllä hurttia huumoria toisista, mutta kun osuu itseensä, niin ei kestä ei, kun vitsit ossuu ommaan nilkkaan.

Kaunis luontohan siellä on Kallavesineen, mutta en muuttaisi takaisin sinne, koska kuitenkin on kaukana pääkaupungistamme.

Kuopiohan on isompi kuin nykyinen asuinkaupunkini, mutta savolaisuuteen kuuluu ilmiömäinen uteliaisuus mitä tulenee kanssaihmisten suhteen, niin ei siellä voi asua kauaakaan, ettei savolaiset hyöki utelemaan kaiken sinusta tai ainakin yrittävät utsia.

Kuopion savolaiset kestää, jos hakeutuu vaikka yliopistoon, kulttuurin pariin tai muihin sivistyneisiin porukoihin. Savolaisissakin on ihan kivaa ja kettuilematonta väkeä.

Onhan siellä pari poikkeavaa.  Mutta väkäväkäväkäleukoja myös.

Vierailija
480/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssa. Esimies moitti minua siitä, että nauran liian ovaa kahvihuoneessa. Ja aika monen muunkin työkaverin puhetta piti odotella sana sanalta aika kauan. Hämäläiset ovat. hitaita. .

Miten mun mielestä nimenomaan Forssassa saa kuulla joka liikkeessä näitä takahuonenaurajia?  Jotenkin tosi ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan