Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
481/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janakkala.  Yksi mätä omena pilaa koko sadon.

Vierailija
482/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammisaari. Työkomennuksella tuli oltua monta kertaa viikon pätkissä. Kaunis kaupunki mutta talvella täysin kuollut. Ihmiset jotenkin pelottavia ja todella sisäänpäin kääntyneitä. Pitää muukalaisina muulta tulleita.

Sama pätee Hankoon.

Häh? En oo kyllä huomannut vaikka olen käynyt Hangossa ainakin pari kertaa kesässä viimeiset 20 vuotta! Kukaan ei ole koskaan ollut mitenkään tyly ai epäystävällinen. Onkohan ihan itseaiheutettua jos saat huonoa kohtelua?

Meeppä talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on kyllä jotain ahdistavaa.

Mikähänj se on. Keskellä metsiä kivoja järviä mutta jotain sinisteriä.

Mä en tiedä... Olen tuo Jyväskylässä puoli vuotta opiskellut. Ja äidin puolen suku on sieltä, joten koko elämäni olen siellä ravannut. Yliopisto on tosi jees, kun siellä on kuitenkin porukkaa joka puolelta, mutta tuo kantaväestö on ihan oma lajinsa. Varsinkin jos mennään yhtään kaupungin ulkopuolelle, esim Vaajakoskelle.

Kantajyväskyläläisenä vahvistan. Poistuin paikalta heti kun kykenin parikymmentä vuotta sitten. Jotenkin ihan mielettömän retardi paikka. Kepulainen, juntti ja rasistinen. Välillä mietin takaisin muuttamista luonnon ja halpojen asuntojen takia, mutta automarketeilla tapetussa keskustassa vierailu tai Keskisuomalaisen selaaminen saavat mielen muuttumaan hyvin nopeasti. Lisäksi ahdistaa, että S-ketju omistaa noin 90 % kaupungista, kaikki on sitä samaa persoonatonta huttua ja ihmiset taputtavat käsiään innosta jonkun Amarillon burgerin äärellä että ai ai, nyt on hyvää ruokaa.

Tästä näkee, että ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa mielipidettä paikkakunnasta, vaan kyse on täysin siitä miten asiat näkee ja millaisten ihmisten kanssa on esim. joutunut tekemisiin.

Itse asuin Jyväskylässä ikävuodet 0-20 ja kova ikävä on takaisin. Kaunis ja viihtyisä pieni kaupunki. Joo, ravintolatarjonta on heikompaa kuin vaikkapa Helsingissä jossa nyt asun ja keskusta kuihtunut kaupungin laidalle perustetun kauppakeskuksen myötä. Mulle nuo eivät kuitenkaan ole tärkeitä juttuja. Astuttuani Helsingissä nyt viisi vuotta, minua on alkanut kyrsimään ihmisten tietty ylimielisyys - kuvaavaa on se, että kaikki ihanat ihmiset joihin olen mm. työpaikallani tutustunut, ovat itse muuttaneet tänne jostakin muualta kuin Helsingistä. Lisäksi juoppojen ja mustien määrä on jotakin aivan omaa luokkaansa mm. rautatientorin seudulla, josta mun on kuljettava joka päivä töihin. Sitten tuo asuntojen kalleus, autoilun rasittavuus... Korostavat mielestäni sitä, kuinka mukava paikka esim. Jyväskylä on ☺️

Ai kauhee, mun puhelin korjasi nistien -> mustien!!! Eli nistien määrä on omaa luokkaansa, en puhunut mustista 🙄

Ostit sitten rasisistisen puhelimen jossa ennakoiva tekstinsyöttö vaihtaa sanat aina ennakkoluuloja viljeleviksi.

Vierailija
484/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Savolaiset mestat ovat perseestä niiden savolaisten junttivääräleukojen takia. Osa niistä on laittanut puvun ja kravatin, huseeravat Suomen Pankissa ja eduskunnassa, Sitrassa jne. mitä todella ihmettelen. Savolaisia ovat silti ja kannattaa varoa. 

Vierailija
485/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia, jonne muutimme isäpuolen työn vuoksi. Asuin murrosikäisenä viisi vuotta.

Myöhemmin opin pitämään kauniista paikkakunnasta. 

Vierailija
486/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekalla sivulla mainittu ne mistä omatkin kokemukset on, eli Pieksämäki ja Pori. Ei tarvinne sanoa enempää.

Vierailija
487/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasa. Kamala oma maailmansa, josta oli raivostuttavan pitkä matka etelään ja niille paikkakunnille, joissa itse kävin usein perheen tai työmatkojen vuoksi. En ikinä sopeutunut Vaasaan, enkä vaasalaisiin ihmisiin.

Miksi edes muutit Vaasaan? Näkeehän tuon kartaltakin, että Etelä-Suomeen on pitkä. Itse rakastan Vaasaa, vaikken ole syntynyt täällä, vaan Seinäjoella. Seinäjoki on junttila, mutta Vaasa kulttuurikaupunki.

Vaasa kulttuurikaupunki?!?!?!

Vierailija
488/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornio vaikka. Ei ollut oikein muuta tekemistä opiskelessani oman elämäni Cyrano De Bergereckiksi kuin pelata pasianssia ja välillä kakata lattialle, jotta saisin rakentaa elämäni hiekkalinnoja mukanani kuljettamilla hiekkalapiolla ja pikkusangolla. Nyt olen sitten pienellä hesa- Jerseyn saarella oman elämäni etsivä dickgadget, kirjoittelen päiväkirjaa, rakentelen kakkalinnoja ja pyydän muutamaa typerystä aina välillä vetämään sormesta ja he ilahtuvat suunnattomasti kun pieraisen ja vielä enemmän jos en, mikä on kyllä melko outoa...

Vierailija
489/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemi. Täätä löytyy naisia, jotka saavat pään sekoamaan totaalisesti.

Hirveää selän takana puhumista ja mollaamista. Pienet kun on piirit, niin mikä tahansa paskapuhe voi pilata ihmisen elämän.

Vierailija
490/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

Tässä muuten on oppikirjaesimerkki siitä, kuinka savolainen loukkaantuu verisesti kaikesta itseensä kohdistuvasta kritiikistä ja hyökkää siekailematta kritiikinantajan kimppuun. Toisista, ei omaan joukkoon kuuluvista väännetään kuitenkin huoletta kaikkea mahdollista p askaa ja pidetään sitä lupsakkaana huumorina, josta ei pitäisi suuttua.

Vastaavaa käytöstä en ole tavannut missään muualla päin Suomea enkä maailmaa, en edes Hollannissa, missä asiat sanotaan kaunistelematta päin naamaa.

Vierailija
491/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pori, asuin siellä ekat 20 vuotta elämästäni. Jotenkin ilkeä ja ivallinen ilmapiiri, toisten onnistumisista ei iloittu eikä edes omia kavereita pahemmin kannustettu. Nämä siis omia kokemuksiani. Muutin sittemmin Helsinkiin ja olen ihmeissäni kuunnellut uusien kavereideni kokemuksia lapsuudesta ja teiniajoista: hyvästä luokkahengestä, kannustuksesta ja esim. mukavista liikuntatunneista, joissa kaikki pelasivat joukkueena. 

Itselleni tuo on ihan utopiaa. Omilla luokillani ja kaveripiireissä oli poikkeuksetta kiusaamista ja lyttäämistä. Jos joku esimerkiksi piti esitelmän, hänelle alettiin hihittää jo ennen kuin ehti luokan eteen seisomaan. "Kaverit" olivat myös aina valmiina pettämään toisensa itselleen mukavamman lopputuloksen eteen. Vasta nuorena aikuisena olen oppinut, mitä todellinen ystävyys voi olla :D

On tainnut aika kullata muistot näiden helsinkiläisten osalta.

Vierailija
492/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma voisi mennä aika kärkisijoille. Vanhaa Raumaa lukuunottamatta ruma Neuvostoliittoa muistuttava kaupunkikuva. Ihmiset aika sivistymättömiä ja tietämättömiä asioista. Aikuiset ihmiset saattavat täyteen ääneen esim. kaupassa päivitellä ihan mitättömiä pikkuasioita. ”Kui tää on näin vanha päiväys?! Ai jaa, no en mä nähn kunnol, oliks se 22.11. Vai 22.1. ko ei mul ol lasei pääs!” Lisäksi näkee aikuisia, jotka haistelevat käsiään julkisilla paikoilla.

Tervehdykseen ei vastata. Yleisesti valitetaan kaikesta mahdollisesta ja ollaan töykeitä muille. Vastuuta omista virheistä paetaan sillä, että ei muka huomattu koko asiaa.

Käynnissä on kalliita rakennushankkeita, vaikka käytännössä asukkaiden ostovoima on mitätön, eikä monikaan esim. saisi edes lainaa uuden kerrostaloasunnon ostoon. En usko, että muilta paikkakunnilta myöskään halutaan muuttaa Raumalle.

Päihteiden käyttäjiä on aika paljon väkilukuun nähden. Raumalla on myös ihmeen paljon vihaisia ”voimaantuneita” naisia, joilla on yleensä heikko yleissivistys ja huonot käytöstavat.

Vierailija
493/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola on 11. suurin

Vierailija
494/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi. Jättimäinen amiskan autopuolen tupakkapaikka.

Vierailija
495/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua mikään paikkakunta oo traumatisoinut, mutta tympeimmät muistot on saanut aikaan Lappeenranta ja Kouvola. Ahdasmielistä ja kuppikuntaista menoa.

Vierailija
496/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu. Keskusta ruman näköinen, seinissä jotain kaakelia ja aaltopeltiä. Yliopisto samaan tyyliin rakennettu. Ilmasto kylmä, varsinkin talvella mereltä tuulee niin hyisesti että se tuntuu menevän luihin ja ytimiin asti. Ihmiset tylyjä ja sisäänpäin kääntyneitä juntteja, jotka kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Varsinkin Oulussa syntyneet halveksivat muualta muuttaneita, ja tämä näkyy esimerkiksi sanonnoissa: Oulussa syntyneet sanovat itseään "avojalakasiksi", joka on heille jonkinlainen arvonimi, kun taas muualta muuttaneet on "tullista tulleita", joka sanotaan halveksivalla asenteella.

Kaupungissa joskus käydessä joutuu selittämättömän ahdistuksen valtaan. Ei oikein tiedä tarkalleen että mikä ahdistaa, mutta ahdistaa kumminkin. Ehkä se on se ilmapiiri, jonka aistii.

Vierailija
497/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu. Keskusta ruman näköinen, seinissä jotain kaakelia ja aaltopeltiä. Yliopisto samaan tyyliin rakennettu. Ilmasto kylmä, varsinkin talvella mereltä tuulee niin hyisesti että se tuntuu menevän luihin ja ytimiin asti. Ihmiset tylyjä ja sisäänpäin kääntyneitä juntteja, jotka kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Varsinkin Oulussa syntyneet halveksivat muualta muuttaneita, ja tämä näkyy esimerkiksi sanonnoissa: Oulussa syntyneet sanovat itseään "avojalakasiksi", joka on heille jonkinlainen arvonimi, kun taas muualta muuttaneet on "tullista tulleita", joka sanotaan halveksivalla asenteella.

Kaupungissa joskus käydessä joutuu selittämättömän ahdistuksen valtaan. Ei oikein tiedä tarkalleen että mikä ahdistaa, mutta ahdistaa kumminkin. Ehkä se on se ilmapiiri, jonka aistii.

Unohdin mainita, että Oulussa myös HAISEE, ja todella pahalle. Stora Enson tehdas keskustan kupeessa syytää ilmaan kunnon paskanhajua, joka saattaa levitä välillä koko keskustan alueelle.

Vierailija
498/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi. Ei tarvinne perustella.

Vierailija
499/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

Kyllä juu olen ihan varma.  Asunut Kuopiossa lapsesta asti ja en itse tuijottele ketään. Kiva vaan että jaksat pitää kuopiolaisten imagoa täällä netissä yllä :)

Oikein lapsesta asti asunut kuopiossa. Tulkitsen tuon siten, ettet ole asunut muualla. Mä olen asunut jyväskylässä, tampereella ja pääkaupunkiseudulla kuopion lisäksi ja voin sanoa sen, ettei kuopiossa tuijoteta sen enempää kuin muualla. Toki, jos olet jotenkin poikkeavan näköinen, niin sitten varmasti keräät katseita ja saisit tuijottelua osaksesi myös muualla (ehkä helsinkiä lukuunottamatta).

Vierailija
500/1039 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki. Naapurit ei tervehdi toisiaan, edes takaisin. Mammat leikkipuistossa eivät vastaa tervehdykseen saati sitten, että päästäisivät uuden äidin ja tämän lapsen porukkaansa.

Ihmiset kireitä ja kaikilla kiire koko ajan. Ennakkoluuloista väkeä riittää joka ikäluokassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi