Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1039)

Vierailija
421/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio. Sisäänpäinkääntynyttä ja sulkeutunutta porukkaa. Meitä ”junantuomia” katsotaan kieroon, suljetaan pois kaveriporukoista harrastuksissa ja työyhteisöissä.

Ei yöelämää, ei kulttuuria, teatterissa menee Hilimat päivät -tyyppistä pölhökomediaa, kaupunginorkesteri on, mutta silläkin joku Arja Korisevan tai muu ikääntyväniskelmätähti solistinaan.

Nuorelle, opiskelijalle ja sinkulle Kuopio on katastrofi. Nuoruusvuosia ei ainakaan täällä kannata viettää, ehkä eläkepäivät korkeintaan.

Teitä junantuomia on yli puolet väestöstä. Ettei sulla nyt vaan olisi päässä vikaa ja kuvittelisit tuon kieroon katsomisen? Mistä sen tietää kuka on paljasjalkainen ja kuka junantuoma? Kaupungissa on kuitenkin se +100k asukasta, niin kaikki ei todellakaan tunne kaikkia. Kavereitakaan jos et saanut, niin sekö on kuopiolaisten vika eikä suinkaan sinun?

Vierailija
422/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkeakoski.

Hajuhaitta on hellittänyt takavuosista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe. 

Minusta on outoa ajatella, että ihmisillä on oikeasti kivoja teinimuistoja kyseisestä paikasta. Itse sain vuosikaudet tuntea olevani vääränlainen sama mitää tein. Hatun nosto niille, joilta tuo pikkukaupunkielämä luonnistuu, mutta itse aloin kukoistaa heti, kun pääsin pois sieltä. 

Vierailija
424/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIIHIMÄKI. Oikeasti pelkäsin asua Riihimäellä, niin täynnä arvaamattomia kylähulluja se on. Jos haluat matkustaa 90-luvun loppuun, käy Riksussa, siellä aika on pysähtynyt. Vaikka täällä on Hyvinkäätä kovasti parjattu niin voin sanoa että elämäni paras päätös oli hakea lukioon Hyvinkäälle. Vain 10 km välimatkaa mutta hyvinkääläisillä on ihan täysin erilainen mentaliteetti kuin oikesati mielipuolilla riksulaisilla.

Vierailija
425/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syntyny Turussa ja täällä asunut jo 35 vuotta putkeen Pansiossa ja hyvin on mennyt.

Vierailija
426/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio. Päihteet, rikollisuus, työttömyys, köyhyys. Massiivinen julkinen sektori massiivisine kuluineen, mutta samanaikaisesti säästöt kohdistuen kaikkein vähäosaisimpiin. Ei erityisopetusta tai pienluokka. Ei kehitysvammaisten toimintaa. Nyt koronaannvedoten vähäisetkin palvelut lakkautettu. Terveyskeskus ei vastaa ja lääkärimaksut saa 2 kk päähän. Virkamiehet tekevät kaikkensa, että palvelun tarvitsija ei palvelua saa. Iso osa porukasta sysätty jo nuorina pysyvälle syrjäytymisen tielle.

Kokemusta Kuopiosta erityislapsen vanhempana. Terapioiden ja koulupolun järjestäminen ja yleensäkinlakisääteisten palveluiden järjestäminen oli viedä kaikki voimat ja mielenterveyden meiltä vanhemmilta.

:D Mitä nyt kuopion työttömyysaste on suurten kaupunkien matalin, jopa pääkaupunkiseudulla on suurempi työttömyysaste.  "Lahdessa on maan 12 suurimman kaupungin korkein työttömyysaste syyskuun tilastojen mukaan. Lahden työttömyysaste syyskuun lopussa oli 16,2 %. Maan kahdestatoista suurimmasta kaupungista matalin työttömyysaste oli Kuopiossa, 11,2 %." kuntalehti.fi/uutiset/talous/lahdessa-suurten-kaupunkien-korkein-tyottomyysaste-kuopiossa-matalin/

Vierailija
427/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu. Paikalliset töllöttää suu auki kuin lehmä uutta veräjää. Todella häiritsevää.

Vierailija
428/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raumalta sain trauman.

"Raum' o senda ai' Raum'."

Vierailija
429/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivala

Ha! Oliko yhtä hyvää vettä siellä minne muutit? Kaveri kertoi että kun näki Helsingin alla olevat vesisäiliöt, joista juomavesikin tulee, ei suihkussakaan enää ilennyt siellä käydä, juotte paskendaalia. Kyttääminen ja oman tilan puute pahenee mitä isompi paikka.

Vierailija
430/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun Kuopiota ei ole mainittu lainkaan, mutta itse asuttuani siellä toistakymmentä vuotta aikoinaan perheeni kanssa muualta muuttaneena ei-savolaisena sukugeeneiltäni on pakko mainita, että siellä kyllä pärjää, jos vaan tykkää erikoisesta kierosta savolaishuumorista.  Savolainen lasettelee kyllä hurttia huumoria toisista, mutta kun osuu itseensä, niin ei kestä ei, kun vitsit ossuu ommaan nilkkaan.

Kaunis luontohan siellä on Kallavesineen, mutta en muuttaisi takaisin sinne, koska kuitenkin on kaukana pääkaupungistamme.

Kuopiohan on isompi kuin nykyinen asuinkaupunkini, mutta savolaisuuteen kuuluu ilmiömäinen uteliaisuus mitä tulenee kanssaihmisten suhteen, niin ei siellä voi asua kauaakaan, ettei savolaiset hyöki utelemaan kaiken sinusta tai ainakin yrittävät utsia.

Lienet länsisuomalainen sukugeeneiltäsi?

Savolaishuumori nauraa ja pilkkaa aina toista. Itselleen savolainen ei osaa nauraa, itseironia ei onnistu.

Utelias savolainen on silloin, kun toiselle kuuluu huonoa. Mutta jos menee hyvin, ei Savolaista kuulumisesi kiinnosta.

Höpsis. Itse olen Savosta lähtöisin, ja samoin on moni vanha ystäväni. Osataan kyllä kaikki nauraa itsellemme, itseironia on taiteenlaji :D 

Se on kyllä totta, että tunnen joitain savolaislähtöisiä "kurjuudella kilpailijoita". Ts. kuulumistenvaihto menee herkästi siihen, että ikään kuin kilpaillaan siitä, kenellä nyt paskimmin menee. Pahimmat näistä eivät oikein toisten hyviä kuulumisia halua kuullakaan, jos itsellään menee jollain tasolla huonommin. Mutta tiedä sitten, onko asialla sen kummemmin tekemistä savolaisuuden kanssa.

Vierailija
431/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu. Paikalliset töllöttää suu auki kuin lehmä uutta veräjää. Todella häiritsevää.

Aina tulee mieleen, että ovatkohan oulua kritisoivat käyneet missään Pohjois-Pohjanmaan pikkukaupungeissa. 

Vierailija
432/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki kuin kaupunki niin kadulla saati ulkona ei saa liikkua ilman ettei joku kyttäis. Syvältä olisi asua paikassa jossa naapuriin näkee, tai on satoja metrejä lähempänä, puuttuisi kokonaan oma tila, vapaus, rauha ja kyttääminen.

Vierailija
433/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä Oulussa että Kuopiossa että monessa muussa kaupungissa ja kyllä oman kokemukseni mukaan Kuopiossa töllötetään kaikkein eniten. Se ei edes ole hyväntahtoista niin kuin usein vaikka Helsingissä vaan  v ittumainen ilme naamalla tuijotetaan kulmien alta.

Vierailija
434/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raahe. 

Minusta on outoa ajatella, että ihmisillä on oikeasti kivoja teinimuistoja kyseisestä paikasta. Itse sain vuosikaudet tuntea olevani vääränlainen sama mitää tein. Hatun nosto niille, joilta tuo pikkukaupunkielämä luonnistuu, mutta itse aloin kukoistaa heti, kun pääsin pois sieltä. 

Hyvä, että pääsit pois. Älä tule enää koskaan takaisin.

Vierailija
435/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa. Kamala oma maailmansa, josta oli raivostuttavan pitkä matka etelään ja niille paikkakunnille, joissa itse kävin usein perheen tai työmatkojen vuoksi. En ikinä sopeutunut Vaasaan, enkä vaasalaisiin ihmisiin.

Vierailija
436/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe!

Vierailija
437/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wels, Ylä-Itävalta. SInne käymään niin alkaa Suomi tuntua rennolta ja leppoisan kansainväliseltä reggae-partyltä.

Vierailija
438/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

Vierailija
439/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivala. Juntit ajelevat rämisemillä autorotiskoilla lippalakit korvilla eivätkä käytä vilkkua. Illat ryystävät kaljaa siinä kylän ainoassa kuppilassa. Naiset lihavia läskejä. Naapurista pitää mennä kysymään omiakin asioita, koska siellä tiedetään ne paremmin . Yök.

Vierailija
440/1039 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas kaikki kuopiossa muka tuijottaa. En ole samaa mieltä. Kukaan ei tuijota kuopiossa sen enempää kuin muuallakaan. Ookko nyt ihan varma, ettet itse ole se joka muita möllää silmät ammollaan hakien katsekontaktia ja jonkun katsoessa takaisin tulkitset sen vihamieliseksi tuijottamiseksi? 

Kyllä juu olen ihan varma.  Asunut Kuopiossa lapsesta asti ja en itse tuijottele ketään. Kiva vaan että jaksat pitää kuopiolaisten imagoa täällä netissä yllä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä