Mikä on viimeisin tyhmä ostoksesi?
Meille ostettiin kahvimylly. No ei ois kannattanut.
1. Siitä lähtee kamala meteli, eli keitä siinä sitten aamuvarhaisella kuppi kahvia, herätät kaikki.
2. Kahvipavut ovat kalliita (no sen tiesin ennen myllyä)
3. Vastajauhettu kahvi on tajuttoman sähköistä, siksi se onnistuu leviämään joka paikkaan.
4. En huomaa kahvin maussa kovinkaan isoa parannusta normikahviin.
Kommentit (674)
'Tilasin kaksi Iittalan uutuusmaljakkoa, hinta 299 euroa kappale. Onneksi on mahdollisuus palauttaa.
Miksi yleensä pitää tilata jotain maljakkoja? Eikö maljakkotarpeen iskiessä (esim. 50-vuotispippaloiden alla) voi vain painua markettiin ja ostaa paria perusmaljakkoa lisää niiden noin 50 aiemmin hankitun maljakon jatkoksi'
Itse olen pippaloiden alla käynyt kirpparilta/kierrätyskeskuksesta noutamassa laatikollisen maljakoita. Hinta on ollut pari euroa maljakkoa kohden. Juhlien jälkeen olen palauttanut maljakot takaisin kierrätyskeskukseen.
Kesällä ostin matkahiustenkuivaimen. Käytän harvoin fööniä, niin ajattelin että luovun tavallisesta ja käytän tuota pientä, vie vähemmän tilaa (ja oli nätti, se taisi olla oikea syy ostoon). Se pikkukapine tuntui huonolta ja heikkolaatuiselta kädessä (kuumeni!) ja kuivaamiseen oli tehoton, ihan turha kapine.
Pitkät kalsarit lapselleni. Olivat sitten tasan samaa merkkiä ja kokoa kuin edelliset ostamani, joita hän ei suostunut käyttämään koska ovat liian tiukat. Eli nyt on kahdet käyttämättä (onneksi ehdin jo lahjoittaa pois).
Varmaan joku vaatekappale,joka käytössä osoittautui odotettua paljon kehnommaksi, mitenkään yksilöimättä.
Vierailija kirjoitti:
Risiiniöljy. Luulin että tekee ripsistä näyttävämmät. Höpöhöpö mitään huomaa. Inhottavaa öljyistä litkua. No onneksi hinta oli noin kympin vain, mutta ainahan turha ostos harmittaa.
Ostin myös risiiniöljyä ripsien ja kulmakarvojen kasvatukseen, mutta eihän se mitään niille tehnyt. Meinasin jo heittää koko mönjän menemään, mutta huomasin että se toimii nyt talvella hyvin kynsinauhaöljynä. Normaalisti talvisin kynsinauhani kuivuvat, ja niihin tulee niitä kipeitä tikkuja, mutta päivittäinen rasvaaminen risiiniöljyllä on pitänyt ne huomattavasti paremmassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju, oppii paljon. Kauhan lepuuttaja , koiranpäähuppari , ja Airfryer, mikä sekin on. Minä saan usein lahjaksi jotain joka aina jää kaappiin lojumaan. Juhlien tohinassa antaja ei ehdi selittää miten sitä käytetään. juuri niitä ei pyydettyjä lahjoja näyttää olevan vaatehuoneessa. Voitai sopia etä lahjat saa antaa eteenpäin. Vievät vain tilaa.
Saahan ne antaa. Ei ole mitään velvollisuutta pitää niitä kaapeissa seisomassa. Mietipä että eihän se antajakaan varmasti halua, että lahjasta tulee vaivaa ja ikäviä tunteita!
Kirkasvalolamppu, joka toimii myös herätyskellona.
Tarvitsin kyllä molempia, mutta valon teho on kirkkaimmillaankin todella heikko, ja lampun täytyy olla koko ajan seinässä. Jos siis käyn viemässä lampun eri paikkaan, joudun joka kerta asettamaan ajan uudelleen. Herätyksen ääni on melkein sama kuin puhelimessa, eli ärsyttävä piipitys. Kun olin ostamassa lamppua ja kyselin myyjältä tietoja, hän ei osannut kertoa mitään. Luulin, että se oli vain huonoa asiakaspalvelua, mutta olisi pitänyt jättää ostamatta koko vehje. Jos nyt jotain hyvää, niin se on kaunis esine, eikä ollut kovin kallis. Kyllä se herätyskellona menee, mutta valo-toiminto on hyödytön.
Vierailija kirjoitti:
Takki, joka ei mahdu kiinni.
Sen voi palauttaa
Vierailija kirjoitti:
Mehulinko, noin 200€. Monet sanoi että sillä ei tee mitään mutta en uskonut. On ollut jo vuosikausia koristeena keittiön pöydällä ja tilaa viemässä. Muutamat mehut tein.
.
Itse tilasin Philippsin mehulingon noin 10v sitten, ei ole tilaa viemässä pöydällä, vaan kaapissa paketissaan, jota ei ole edes aukaistu.
Ostin anustapin, vaikka olen Muumi-peikko!
Vierailija kirjoitti:
Parinkympin digitaalinen rannekello, kun tuli joku innostus että sellaisesta katson ajan niin ei sitten kännykkää tule käteen otettua (jolloin voi "ajautua" selailemaan nettiä ja muuta). Kello alkoi joka yö piipittää. Toki googletin että miten sen saisi loppumaan mutta en paljoa vaivaa jaksanut asian eteen tehdä. Nyt kello on ollut parvekkeella kuukauden päivät.
Onkohan sama jonka ostimme tyttärelle, kun ei osaa tavallisesta kellosta katsoa aikaa ja kännykästä voi loppua akku. Tytär tykkäsi, mutta sitten alkoi joka öinen piippailu jota emme saaneet loppumaan ja nyt kello on villasukassa kaapin perällä.
Joku oli ostanut tälläsen. Ehkei olisi kannattanut. Näyttäs olevan 1 vikasimmista autoista mitä itse tiedän!
Iso ruskea nahkalaukku. Laukku on oikein kaunis ja hyvän kokoinen. On vaan todella raskas kantaa, vähänkin kun on tavaraa enemmän. Eli turha ostos. Varsinkin kuin kävelen/ pyöräilen työmatkat. Joten repulle on enenmän käyttöä.
Lenkkikengät nro 38-39... vaikka kengännumeroni on 36,5-37... Kesällä jalkani turposivat jostain syystä ihan kamalasti ja tarttin nopsaa uudet lenkkikengät. En jaksanut mennä Prismaa kauemmaksi hakemaan kenkiä ja niillä oli todella jalkaan hyväntuntuiset kengät, mutta koko oli ihan kumma... Nyt minulla on sitten liian isot kengät tulevaisuuden varalle kun mummoudun vielä lisää eikä pikkunumerot enää käy...
Sähkökäyttöinen jalkojenlämmitin, kun varpaat palelevat kotitoimistolla. Laitteen lämmitysteho on olematon, vaikka kapistuksen laittaisi täysille. Lämpiää myös todella hitaasti.
Näitä riittää. Katsoin kauniita kuvia, kun ihmisillä oli kauniita weekend laukkuja. Minä myös, ostin Mulberryn kauniin laukun. En ole käyttänyt sitä montaakaan kertaa, koska on niin hankala kantaa.
Kätevä kahden istuttava ja kahden ihmisen sängyksi levitettävä sohva vierashuoneeseen.
Varsinainen turhake, sohvalla ei kukaan istunut ja levitettynä se täytti melkein koko huoneen. Pari kertaa siinä vieraat nukkuivat ja nyt hökötys on menossa kirppikselle. Palataan vieraspatjoihin.
Olisi pitänyt mittailla ja ajatella tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
'Tilasin kaksi Iittalan uutuusmaljakkoa, hinta 299 euroa kappale. Onneksi on mahdollisuus palauttaa.
Miksi yleensä pitää tilata jotain maljakkoja? Eikö maljakkotarpeen iskiessä (esim. 50-vuotispippaloiden alla) voi vain painua markettiin ja ostaa paria perusmaljakkoa lisää niiden noin 50 aiemmin hankitun maljakon jatkoksi'
Itse olen pippaloiden alla käynyt kirpparilta/kierrätyskeskuksesta noutamassa laatikollisen maljakoita. Hinta on ollut pari euroa maljakkoa kohden. Juhlien jälkeen olen palauttanut maljakot takaisin kierrätyskeskukseen.
Kirppareilta ja marketeista löytyy kivoja maljakoita varmasti. Luulen viestin kirjoittaneen tarkoittavan Aalto-maljakon vanhaa erilaisempaa mallia, joita tuli myyntiin rajattu erä. Iittalasta ja hinnasta päättelin. On toki maljakko, mutta myös keräilytuote, ostaisin, jos ei olisi noin hintava 🙂
Luontainen huulipuna. Oli menny paskaksi. Hirveä koostumus, haju ja väri ei levittynyt
Melko kallis sarastusvalo lamppu heräämiseen jota mainostettiin korkean tehonsa puolesta myös kirkasvaloksi. Aivan surkea, ei tuntunut missään vaikka se paloi korkeimmalla teholla yöpöydällä ajastettuna. En edes reagoinut siihen valoon ennen kuin kello soi. Lopulta laitoin kaappiin ja aikanaan heitin roskiin. Kun vaihtaa kattovalaisimeen pari suuritehoisempaa halpaa lamppua ja laittaa sen aamulla päälle, niin virkistää paljon enemmän kun tuollainen. Kirkasvaloksi tarvitaan reilun kokoinen ja isotehoinen lamppu, ehkä sitten toimii.