Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja ei myöntänyt lapselle yhden päivän vapaata urheilumatkaa varten!

Vierailija
03.05.2019 |

Vitosluokkalainen poika anoi koulusta ensi viikon perjantaita vapaaksi, sillä pojan jalkapallojoukkue lähtee pelireissulle Ruotsiin. Luokanopettaja hylkäsi anomuksen! Syynä kuulemma huono käytös! Siis käsittämätöntä. Poika on tehnyt kaikki koulutehtävät ja kokeet moitteettomasti ja opettaja evää koko kevään odottetun matkan! Rehtoria en saanut enää kiinni. Annako lapsen luvallisesti pinnata koulusta vai mitä tehdä. Olemme siis maksaneet jo tuon reissun.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo ainakaan kysynyt lupaa poissaoloon, vaan ilmoittanut. Eikös tuollainen lyhyt poissaolo ole ilmoitusluontoinen asia?

Onko täällä enää juuri muita avauksia kuin provoja? Miksi joku jaksaa provoilla näin tylsistä asioista?

Vierailija
2/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että lapsi on kipeä jos muu ei onnistu.

Vierailija
4/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
5/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta ei tarvitse anoa lupaa poissaoloon.

Vierailija
6/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai poika lähtee pelimatkalle. Ei opettajalla ole mitään valtaa pakottaa oppilaita olemaan paikalla koulussa jokaisella oppitunnilla. Vaikka opettaja menisi vinkumaan lastensuojeluun, mitä hän tuskin tekee, niin heitä ei voisi vähempää kiinnostaa joku yhden päivän poissaolo koulusta hyvästä syystä.

Vierailija
7/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lapsen koulussa pitää yhdenkin päivän vapaa anoa. 1-3 päivää voi pyytää opettajalta, pidemmän rehtorilta.

Vierailija
8/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä miten muilla, mutta meidän lasten koulussa pitää täyttää poissaoloanomus. Opettajalle 1-3 päivän lomista, rehtorille pidemmistä.

Ap!

Vierailija
9/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oo ainakaan kysynyt lupaa poissaoloon, vaan ilmoittanut. Eikös tuollainen lyhyt poissaolo ole ilmoitusluontoinen asia?

Onko täällä enää juuri muita avauksia kuin provoja? Miksi joku jaksaa provoilla näin tylsistä asioista?

Ei ole ilmoitusluontoinen asia, vaan poissaolo pitää anoa.

Vierailija
10/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä oon aina kuitenkin vain ilmoittanut, että lapsi on poissa silloin siitä tai tästä syystä.

Vierailija
11/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille opettajalle, ja pyydä kunnon perustelut. Sano, että lähtee joka tapauksessa, miten opettaja sen estäisi?

Vierailija
12/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän lapsen koulussa pitää yhdenkin päivän vapaa anoa. 1-3 päivää voi pyytää opettajalta, pidemmän rehtorilta.

Miten niin "pitää" anoa? Mitä tapahtuu, jos ei ano tai jos koulu hylkää anomuksen?

Aivan, ei mitään.

Vierailija
13/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on siis käyttäytynyt huonosti. Eikö se kiinnosta sinua ollenkaan?

Vierailija
14/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulusta ei tarvitse anoa lupaa poissaoloon.

Esimerkiksi Tampereen kaupungin sivuilla lukee:

" Oppilaan on pyydettävä opettajaltaan lupa kaikkiin etukäteen tiedettyihin poissaoloihin. Luokanopettaja tai -ohjaaja voi myöntää 1-5 päivän poissaololuvan, pidemmistä poissaoloista päättää rehtori. Loma-anomuskaavakkeen voi tulostaa alla olevasta linkistä tai pyytää sitä luokanopettajalta tai -ohjaajalta. Luvat on anottava hyvissä ajoin ennen aiottua poissaoloa, jotta oppilaalle ehditään selvittää, miten hän suorittaa poissaolonsa aikaiset koulutyöt. "

Mutta tokihan voi ilmoittaa, että lapsi on kipeenä, vaikka se voi herättää hieman kummastusta, jos on ensin haettu lupaa. 

Vierailija
15/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "pitää" anoa? Mitä tapahtuu, jos ei ano tai jos koulu hylkää anomuksen?

Aivan, ei mitään.

Niin, normiperheet kyllä anovat, kuten kuuluukin. Tietty weeteet toimivat miten lystäävät.

Suomessa on oppipakko ja jos koulu valittu oppimispaikaksi, niin sieltä ei olla pois kun huvittaa.

Vierailija
16/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä oon aina kuitenkin vain ilmoittanut, että lapsi on poissa silloin siitä tai tästä syystä.

Lain mukaan vapautus koulutyöstä pitää anoa etukäteen, sairauspoissaolot selvitetään jälkikäteen. Ja nimenomaan anoa, ei vain ilmoittaa. Opettajalla on oikeus kieltää poissaolo, varsinkin jos koulutyö ei luista tai tehtyjä tehtäviä ei ole tehty tai on vaikka koe tms. Yleensä kaunis käytös puolin ja toisin on sujuvin vaihtoehto.

Vierailija
17/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on siis käyttäytynyt huonosti. Eikö se kiinnosta sinua ollenkaan?

Kiinnostaa, mutta esim tältä viikolta 2 Wilma merkintää. Eikä tuo ole mitään todella vakavaa. Opettaja nyt on hieman turhan tarkka ja ilmoittaa pienestäkin rikkeestä. Opettaja ei myöskään ole yhtään liikuntamyönteinen.

Ap.

Vierailija
18/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo koko "anominen" kuulostaa kummalliselta. Esim. lapsellani on erityissairaanhoidon vastaanottoja keskussairaalassa toisessa kaupungissa. Pitäisikö mun muka pyytää lupa siihen, saako lapseni olla poissa koulusta erikoissairaanhoidon vastaanottojen takia? Ei todellakaan tarvitse. Siksi ilmoitan, että lapsi on poissa, en ano lupaa siihen, että lapseni saa olla poissa.

Vierailija
19/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkat on maksettu ja opettaja kiukuttelee vastaan yhden päivän poissaolon takia, niin annat pojan mennä ja ilmoitat seuraavalla viikolla, että oli perjantaina flunssassa. Case closed. Läpivittumaisille ihmisille pitää vastata heidän omalla kielellään, ja asiasta ei keskustella sen enempää.

Vierailija
20/66 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan vapautus koulutyöstä pitää anoa etukäteen, sairauspoissaolot selvitetään jälkikäteen. Ja nimenomaan anoa, ei vain ilmoittaa. Opettajalla on oikeus kieltää poissaolo, varsinkin jos koulutyö ei luista tai tehtyjä tehtäviä ei ole tehty tai on vaikka koe tms. Yleensä kaunis käytös puolin ja toisin on sujuvin vaihtoehto.

No, enpä aio jatkossakaan anoa lupaa, vaan ilmoittaa poissaoloa. Erikoissairaanhoidon ajat saattavat mennä kauas tulevaisuuteen, jos ne pitää peruuttaa, joten en kysy opettajalta lupaa, saanko viedä lapseni lääkärille.