En ymmärrä autoilunegatiivisuutta. Ei kai Suomi voi yksin ilmastomuutokselle mitään?
Katsokaa Aasiaa tai Afrikkaa. Mitä siellä tehdään, kaadetaan surutta ikimetsää pellon ja maantien tieltä.
Voisiko hallituksen ymmärtäjät vähän avata mistä on kyse?
Kommentit (192)
Ei ole kyse vain ilmastonmuutoksesta vaan ihan meidän suomalaisten puhtaasta luonnosta, hengitysilmasta jne, joita täytyy suojella.
Minua ei kiinnosta ainakaan muiden maiden perseilyt ja saastutukset, minä välitän rakkaasta kotimaastani.
Ap ilmeisesti noudattaa potkitaan mummoja, kun kaikki muutkin tekevät niin -logiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse vain ilmastonmuutoksesta vaan ihan meidän suomalaisten puhtaasta luonnosta, hengitysilmasta jne, joita täytyy suojella.
Ikävä kyllä se ilmasto ei ole pelkästään Suomen yläpuolella ja liikkuu vapaasti...
Saattaapi olla, että muutokseen vaaditaan kaikki maat mukaan..
Helppo osoittaa sormella Kiinaa ja Intiaa, kun länsimaat siirtävät tehtaansa ja kulutushyödykkeiden tuotannon sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka muut perseilee, se ei tarkoita että meidäkin pitäisi.
ELämme samalla pallolla jos olet sen tajunnut, me emme ole yksin.
Me emme vaan voi kurjistella että muut saa perseillä.
Miten täällä on muka kurjisteltu? Ei mitenkään.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoshörhöily on ihan paskaa, sillä saadaan ihmiset paniikkiin ja ahdistumaan, ja ennenkaikkea Vihreät valtaan.
Suomi ei todellakaan VOI mitään, Kiinan ja Intian pitää aloittaa, ja pienet maat seuraa sit perässä. Suomi yksin ei voi yhtään mitään, aivan turhia toimenpiteitä.
Ei Vihreillä ole mitään ratkaisuja ongelmaan, äly ja järki puuttuu koko klaanilta. Kunhan öyhöttävät agendaansa oman typerän puunhalailija äänestäjäkuntansa iloksi...
On se vähän hassua, miksi tällaisen pienen ja harvaanasutun maan pitäisi kantaa maailmanluokan taakkaa autoilusta, kun maailmassa on isoja maanosia, jotka eivät kykene samaan todennäköisesti vielä useampaan kymmeneen vuoteen.
Kyse on tosiaan enemmän ideologiasta kuin siitä, että suomalaisten toimilla voitaisiin oikeasti maailma ja ilmasto pelastaa.
Nuo sänköautot ovat ihan kiva juttu joo, mutta eivät realistitsia suurimassa osassa maata vielä 20-30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat vasta suunnitelmia, joissa autoilija maksaa aina.
Keväällä on vaalit, äänestäkää puoluetta, joka ajaa teidän arvojanne.
Seuraavissa edeuskuntavaaleissa myös.Minä äänestin jo viime eduskuntavaaleisssa, mutta hallitutulos ei tunnusta demokratiaa. Enää en äänestä, koska äänelläni ei ole mitään merkitystä.
Mä äänestän tällä kertaa ja persuja. Ihan vain siksi, että voin.
ennen äänestettiin aku ankkaa. Nyt äänestetään persuja.
Selvää edistystä!
Vierailija kirjoitti:
Ap ilmeisesti noudattaa potkitaan mummoja, kun kaikki muutkin tekevät niin -logiikkaa...
Kaikki ei potki mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain luuseri käyttää tekosyytä "Kun ei muut mitään tee niin en minäkään".
Luuseri on aina viimeisenä tajuamassa, mihin kehitys menee. Fiksummat ihmiset ovat kehityksen eturintamassa. He vaihtavat sähköautoon, koska haluavat olla OSA RATKAISUA. Luuserit ovat aina muutosvastarintaisia kitisijöitä. Eli osa ongelmaa.
Minua ei kiinnosta teidän ilmastonmuutospelleilynne lainkaan! Minulle on aivan sama mitä ilmastolle tapahtuu ja minä vitut veisaan vaikka saastuisi lopullisesti koko maapallo.
Ei huolta. Sinun kaltaisesi itsekäs luuseri ("minä vitut veisaan vaikka saastuisi koko maapallo") ei kykene kasvattamaan täysjärkisiä lapsia. Mitä nopeammin tapat itsesi, sitä parempi.
Olet väärässä. Minun lapseni ovat superälykkäitä ja kovapalkkaisia ihmisiä (yli 100 000€/a). He mahdollistavat sinunkin elämisesi tässä maassa. Tai oikeastaan sinä voisit tappaa itsesi ja kohottaa omalta osaltasi ÄOn keskiarvoa, poistumalla tarpeettomana ihmisenä.
VIherhippi unelmoi. Lapsesi ovat säälittäviä taivaanrannanmaalareita kuten sinäkin. Olette yhteiskunnan pohjasakkaa ja elätte käsi veronmaksajien lompakolla ja ulisette.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi maailman onnellisin ihminen, maailman puhtaimman ilman maasta.
Realismi ei taida olla sinun vahvin ominaisuutesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen tarvitse autoa. Fillarilla ja sporalla pääsee lähipaikkoihin ja metrolla edemmäksi, jos on tarvis.
En usko että kukaan hesalainen oikeasti ajattelee noin. Joku vaan yrittää olla nokkela hesa-vihassaan ja esiintyy sellaisena, millaiseksi kuvittelee hesalaiset.
Itse olen autoton, ja on selvää, että Suomessa tarvitaan autoja.
Olet epäilemättä oikeassa. Ei sta dilaiset idi ootteja ole. Se, että joku pärjää ilman autoa ei tarkoita, että kaikkien pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri on aina viimeisenä tajuamassa, mihin kehitys menee. Fiksummat ihmiset ovat kehityksen eturintamassa. He vaihtavat sähköautoon, koska haluavat olla OSA RATKAISUA. Luuserit ovat aina muutosvastarintaisia kitisijöitä. Eli osa ongelmaa.
Minua ei kiinnosta teidän ilmastonmuutospelleilynne lainkaan! Minulle on aivan sama mitä ilmastolle tapahtuu ja minä vitut veisaan vaikka saastuisi lopullisesti koko maapallo.
Ei huolta. Sinun kaltaisesi itsekäs luuseri ("minä vitut veisaan vaikka saastuisi koko maapallo") ei kykene kasvattamaan täysjärkisiä lapsia. Mitä nopeammin tapat itsesi, sitä parempi.
Olet väärässä. Minun lapseni ovat superälykkäitä ja kovapalkkaisia ihmisiä (yli 100 000€/a). He mahdollistavat sinunkin elämisesi tässä maassa. Tai oikeastaan sinä voisit tappaa itsesi ja kohottaa omalta osaltasi ÄOn keskiarvoa, poistumalla tarpeettomana ihmisenä.
Ookko nää tsadista? Ookko nää ihan kuspää?
Suomen osuus maailman CO2-päästöistä n.0,1% ja tästä henkilöautoliikenteen 1/10 eli tekee siis 0,01%. Prosentin sadasosan verran siis.
Tältä pohjalta katsottuna nykyinen ilmastonsuojeluun perustuva rankaiseva verotus on täysin järjetön ja ainoastaan suomalaisten elämää kurjistava asia. Ainiin no täytyyhän ne Vihreiden puoluetuet ja joutavanpäiväiset ilmastotutkimukset toki jollain kustantaa, jos lasketaan hyödyksi.
Muutos lähtee sieltä missä ne päästöt syntyvät, ei täällä mitättömän kokoisessa peräpohjolan valtiossa jossa syntyvyys muutenkin jo laskussa ja väestö ikääntyy.
Kokoomusjohto on päättänyt kevään kuntavaalien alla kirkastaa perusporvarillista, eli melko arvokonservatiivista talousoikeistolaista viestiä. Viestinnässä aiotaan painottaa esimerkiksi sellaisia aiheita kuin autoilu ja sen maksujen torjuminen, turvallisuus ja sosiaaliturvajärjestelmän väärinkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saastuneella maapallolla et sinäkään elä kauan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole yhtään mitään roolia ilmastonmuutoksessa. Ne jotka muuta höpisee, ei ymmärrä alkuunkaan Suomen kokoa maailmassa. Kiinassa jo yksi kaupunki tuottaa Suomen verran päästöjä.
Tällä perustelulla kuka tahansa maailmassa voi sanoa, että juuri hänen ei tarvitse tehdä mitään kun kuuluu niin pieneen ryhmään ettei sillä ole mitään roolia ilmastonmuutoksessa. Myös Kiina voidaan jakaa 5 miljoonan asukkaan kokoisiin alueisiin ja sanoa, ettei näillä millään ole roolia ilmastonmuutoksessa koska ne ovat niin pieniä.
Jos joku asuu pienessä maassa ja rajanaapuri puolen kilometrin päässä suuressa maassa, onko todella niin että ensin mainitun ei tarvitse tehdä mitään vaan suuren maan puolella asuvan pitää aloittaa? Ilmasto ei kuitenkaan tiedä missä menee valtioiden rajat.
Tällä hetkellä muuten Kiina tekee aika isoja muutoksia ilmastotavotteidensa täyttämiseksi, joten alkaa käydä muutenkin vanhentuneeksi tuo tapa pakoilla vastuuta että emme me kun ei Kiinakaan. Nyt joudutaan keksimään jotain muuta millä oikeuttaa sen ettei jaksa yrittää mitään tulevaisuuden eteen.
Ei se aivan näin mene. 5 miljoonan lohkoissa Kiinassa, joissain noista, olisi aivan sairaalloinen, jäätävä saasteongelma. Se sitten korjattaisiin niiltä alueilta. Suomen ei tarvitse osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIherhippi unelmoi. Lapsesi ovat säälittäviä taivaanrannanmaalareita kuten sinäkin. Olette yhteiskunnan pohjasakkaa ja elätte käsi veronmaksajien lompakolla ja ulisette.
Enempää et voisi olla väärässä. Jos minä olisin vihreä, minä en olisi tehnyt valtiota ylläpitäviä veronmaksajia.
Sinun logiikkasi taipuu hyökkäykseen, mutta hyökkäämällä sinä kerrot itsestäsi kaiken. Tiedän, että älyn vähyys näkyy selvimmin mielikuvituksen perversioissa. Sinäkin voisit omalta osaltasi kohottaa älyn määrän keskiarvoa poistumalla valtion elättien listalta.