Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herään klo 11.00. Kissani tulee istumaan tyynylleni/kävelemään päälleni klo 8.00. Kuinka voin siirtää kissaherätyskelloa 3 tunnilla eteenpäin?

Vierailija
15.01.2021 |

Apuva

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa kyllä oppii nopeasti kun keksit oikean keinon. Läheisilläni on kissa jonka kanssa en ole ollenkaan väleissä, mutta en ymmärrä mistä se hoksasi tulla kerjäämään minulta herkkupaloja aina kun keitän kahvia. Avaan keittiön kaapin, ja kun suljen sen niin kissa istuu tuijottaen keittiöjakkaralla oven takana. Tai seisten ruokapöydän tuolin selkänojaa vasten. Ei sano mitään mutta tiedänhän minä että karkkia tahtoo.

Omille perheenjäsenilleen ei tee tätä. Mutta kun tosiaan hoksaa minun keittävän kahvia niin siitä syyllistävästö

(Jatkan kun näköjään tablettini ei näytä minulle pitkiä viestejä), syyllistävästä katseesta ei tule loppua.

Vierailija
22/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on aamu-uninen koira. Se nousee vasta, kun alan vetää kenkiä jalkaan ja takkia päälle. Tätä ennen olen siis juonut 1-2 kuppia kahvia ja lukenut lehden.

Paitsi tänä aamuna sillä oli kakkahätä ja se tuli tökkimään mun polvea, hyppi tasajalkaa taaksepäin metrin ja tuli uudestaan tökkimään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa saa ruuan joka aamu klo 8 ja herään noin 10 minuuttia ennen sitä. Ikinä se ei saa minkäänlaista huomiota ennen sitä. No siitä johdonmukaisuudesta ja säännöllisyydestähän ei ole mitään hyötyä, koska katti aloittaa joskus maukumisen klo 6 tai 7. Joskus maukuu siinä ennen kahdeksaa ja joskus ei mitään ennen kuin olen poistunut makuuhuoneesta. Kissan kello ei taida oikein toimia.

Vierailija
24/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kissoja. Silmäpussit on tulleet vuosikymmenen heräilyjen seurauksena, mut onpahan ainakin seuraa :p

Vierailija
25/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 kissaa. Ne herättävät minut joka aamu klo 3.15. Alkavat ravata hermostuneesti pitkin kämppää niin että kynnet rapisevat puulattialla, mouruavat ja jatkavat niin kauan että nousen ruokkimaan. Ärsyttäähän se paljon, kun työt alkaa vasta klo 7.00. Sama heräämisaika on arkena, vkl, lomalla.. Olen yrittänyt kaikenlaista, esim. että vapaalla annan ruokaa myöhemmin just ennen nukkumaanmenoani. Ja raksuja on aina tarjolla. Mutta mikään ei auta, eli huomenna taas klo 3.15......

Vierailija
26/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräät klo 8 palvelemaan kissaa.

Vierailija
27/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on luonnon luoma kello.

Kissa edustaa luonnonmukaista eloa.

Kissan elo menee valon mukaan: nukkuu kun on pimee ja valon mukana virkoaa.

Samanlainen oli ihminenkin.

Kissa on ohjaajasi ja opastaja.

Nouse kissan kanssa samaan aikaan. Mene nukkumaan sopivasti. 

Mun kissa ainakaan mene yöksi nu kkumaan, vaan sillon vasta alkaa riehunta. Nehän ovat osittain yöeläimiä. Nukkuvat toki suuren osan ajasta, päivällä ja yöllä pätkittäin.

Vierailija
28/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että saat nukkua niinkin pitkään! Oma kissani herättää minut ensimmäisen kerran klo 3.30-5.30 välillä ja sen jälkeen parin tunnin välein siitä huolimatta, että se saa ruokaa joka kerta.

Vierailija
29/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin alkaa klo 8 olla jo aika vaativat äänenpainot, jos ei ole aamupala tarjoiltu. Yleensä on käynyt siihen mennessä jo pari kertaa sängyssä katselemassa, että eivätkö muka meinaa jo herätä. Sitten kun on ruuan saanut, onkin hyvä mennä ansaitulle levolle, kun palvelusväki on saatu ylös...

Vierailija
30/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 3 kissaa. Ne herättävät minut joka aamu klo 3.15. Alkavat ravata hermostuneesti pitkin kämppää niin että kynnet rapisevat puulattialla, mouruavat ja jatkavat niin kauan että nousen ruokkimaan. Ärsyttäähän se paljon, kun työt alkaa vasta klo 7.00. Sama heräämisaika on arkena, vkl, lomalla.. Olen yrittänyt kaikenlaista, esim. että vapaalla annan ruokaa myöhemmin just ennen nukkumaanmenoani. Ja raksuja on aina tarjolla. Mutta mikään ei auta, eli huomenna taas klo 3.15......

Oikeasti, tähän auttaa kun ei vain reagoi. Voi vaatia pari viikkoa unettomia öitä, mutta nyt kissat tietävät että tulet aina lopulta antamaan ruokaa. Et nouse yöllä, enää ikinä, jos kissat mekkaloivat. Ruokaa tulee vasta kun ovat aamuun asti hiljaa.

Rasittavaa hetken, mutta toimii.

AP, pitää valita laitatko muualle nukkumaan ja käyt läpi em. rumban, vai nautitko enemmän kissojen kanssa nukkumisesta. Itse valitsin jälkimmäisen ja vaikka aamulla joskus herättävät, on ihanaa kun nukkuvat tyynyllä/kainalossa. :)

Vierailija
31/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä kissa herättää 2 minuuttia ennen auringonnousua. jos olet hyvin väsynyt, kaappaan kissan kainaloon ja sanon, että nukutaan vielä pari tuntia. joskus kissa tyytyy kohtaloonsa, joskus menee räpeltämään kylpyammeen metallista tulppaa, että tulee mahdollisimman kova ääni. Käyn laittamassa kissalle paljon märkäruokaa kuppiin  ja saan nukkua.

Meillä kissa on oppinut rämpyttämään sälekaihtimen avausjuttua sängyn vieressä, tietää varmasti että saa sillä minut ylös. Tosin kun se tapahtuu klo 4 yöllä, ei tule ruokaa eikä leikkiä...

Vierailija
32/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissalla on nälkä tai pulaa seurasta.

Kissojen ainut motiivi on ruoka. Meillä laitetaan pikkusisko hakemaan mamma sohvalta ja johdatellaan se keittiöön, joss sitten yhteistuumin se mamma piiritetään, jottei se pääse karkuun ruokkismishommilta.

Vierailija
33/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, tähän auttaa kun ei vain reagoi. Voi vaatia pari viikkoa unettomia öitä, mutta nyt kissat tietävät että tulet aina lopulta antamaan ruokaa. Et nouse yöllä, enää ikinä, jos kissat mekkaloivat. Ruokaa tulee vasta kun ovat aamuun asti hiljaa.

Rasittavaa hetken, mutta toimii.

AP, pitää valita laitatko muualle nukkumaan ja käyt läpi em. rumban, vai nautitko enemmän kissojen kanssa nukkumisesta. Itse valitsin jälkimmäisen ja vaikka aamulla joskus herättävät, on ihanaa kun nukkuvat tyynyllä/kainalossa. :)

Niinhän sinä luulet, ja omakotitalossa se reagoimattomuus ehkä toimisikin. Kerrostalossa ei. Ensinnäkään siinä ei voi nukkua enää, kun kissat jysähtää päälle, ja sitten juoksevat edestakaisin hermostuneesti mouruten klo 3.15 alkaen kynnet lattiaa raapien. Yksi kissoista tulee raapimaan makkarin seinää. Pahinta tässä on mielestäni se, että olen varma ettei alakerran naapuri siitä aamuöisestä rapina- ja moururallista tykkää. Parempi on nousta vaan ruokkimaan. Pelkään joka päivä, milloin saan heippalapun ;(

Vierailija
34/39 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani herättää minut aina viimeistään kuudelta. Ensin kokeilee maukumista ja jos se ei toimi, niin kissa kävelee tahalleen rintojeni päältä. (!!) Iso kissa, joten oikeasti sattuu. Vaikeaa olla heräämättä. Ruokaa se saa silti vasta juuri ennen kuin lähden töihin.

Vierailija
35/39 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissavekkari hälyttää 5.50, koska hänellä on silloin jo huutava nälkä. Tässä me nyt ollaan puoli seiskasta oltu ylhäällä. Tai no, hän kävi jo pienillä tirsoilla välissä ja tuli nyt väittämään ettei aamiaista ole saatu vielä. Ei voi laittaa ruokaa yöksi, koska söisi sen jo illalla ja muutenkin taipumus lihomiseen. Syö kaiken eläin- ja ihmisruoan, mitä on jossain näkyvillä. Nuolee paistinpannultakin rasvan jos se on jäänyt hetkeksi tiskaamatta.

Toinen nukkuu tuolla peiton alla edelleen ja voi nousta vasta kymmeneltä. He on siis keskenäänkin ihan eri rytmeissä.

Vierailija
36/39 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä taistele vastaan vaan hyväksy Kissan tarjoama viisaus ja elämänasenne.

Kissan viisaus: Terrorisoimalla saa oman tahtonsa läpi ja ruokaa ilmestyy kuppiin?

Vierailija
37/39 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaasta lemmikistä ei tarvitse ikinä luopua, kun vie sen preparaattorille täytettäväksi.

Vierailija
38/39 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kissallamme oli tapana hypätä aamuyöstä sänkymme jalkopäähän tarmokkaalla puuma-hypyllä. Jos se ei osunut suoraan minun tai mieheni jalkojen päälle, se kuitenkin heilautti patjaa niin paljon, että varmasti heräsimme. Torumiset eivät tuottaneet minkäänlaista tulosta. Niinpä päätimme soveltaa sääntöä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ja aina kissan suoritettua loikkansa autoimme sen välittömästi ja yhtä tarmokkaasti lattialle jalkojamme ja käsivarsiamme käyttäen. (käytän tätä terminologiaa sillä varsinainen verbi voisi saattaa minut someraivon kohteeksi). Jaloilleensahan se kissa aina putoaa eikä siltä loukkaannu muu kuin itsetunto ja sehän tässä olikin tarkoituksena 😏.

Noin viikon kuluttua katti vaihtoi strategiaa. Se alkoi hiipi hissunkissun vuoteen viereen ja hypätä varovasti viereeni melua tekemättä ja ketään herättämättä. Niin se tekee edelleenkin, joskus jää jalkopäähän, joskus hivuttautuu kainalooni. Jos satun heräämään, silitän sitä pari kertaa hyväksymisen merkiksi. Yleensä se nukkuu sikeästi, mutta jos sattuu heräämään ennen minua, odottaa että minä herään ja nousee sitten sydämeni päälle ja jää siihen sfinksi-asentoon ja alkaa kehrätä. Joskus väsymys vie voiton ja pieni pää vaipuu kaulaani vasten. Kissan lämmin paino rinnan päällä on rentouttavin asia mitä olen elämässäni kokenut, usein torkumme siinä molemmat tuntikausia 😻.

Vierailija
39/39 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kissallamme oli tapana hypätä aamuyöstä sänkymme jalkopäähän tarmokkaalla puuma-hypyllä. Jos se ei osunut suoraan minun tai mieheni jalkojen päälle, se kuitenkin heilautti patjaa niin paljon, että varmasti heräsimme. Torumiset eivät tuottaneet minkäänlaista tulosta. Niinpä päätimme soveltaa sääntöä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ja aina kissan suoritettua loikkansa autoimme sen välittömästi ja yhtä tarmokkaasti lattialle jalkojamme ja käsivarsiamme käyttäen. (käytän tätä terminologiaa sillä varsinainen verbi voisi saattaa minut someraivon kohteeksi). Jaloilleensahan se kissa aina putoaa eikä siltä loukkaannu muu kuin itsetunto ja sehän tässä olikin tarkoituksena 😏.

Noin viikon kuluttua katti vaihtoi strategiaa. Se alkoi hiipi hissunkissun vuoteen viereen ja hypätä varovasti viereeni melua tekemättä ja ketään herättämättä. Niin se tekee edelleenkin, joskus jää jalkopäähän, joskus hivuttautuu kainalooni. Jos satun heräämään, silitän sitä pari kertaa hyväksymisen merkiksi. Yleensä se nukkuu sikeästi, mutta jos sattuu heräämään ennen minua, odottaa että minä herään ja nousee sitten sydämeni päälle ja jää siihen sfinksi-asentoon ja alkaa kehrätä. Joskus väsymys vie voiton ja pieni pää vaipuu kaulaani vasten. Kissan lämmin paino rinnan päällä on rentouttavin asia mitä olen elämässäni kokenut, usein torkumme siinä molemmat tuntikausia 😻.

Kissa vaistoaa ruokkijansa kipeät kohdat.