Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kieliä puhut hyvin ?

Vierailija
15.01.2021 |

Missä/ miten opit ?

Ihailen ihmisiä, jotka osaavat monia kieliä, ja olen huomannut, että menetelmät oppimiseen ovat moninaiset. Miten sinä opit osaamasi kielet ?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut. Ei siihen ole muuta keinoa.

Vierailija
2/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Suomikin menee kirjoitettuna, mutta puhe takertelee ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsia skånelaisittain. Olin kahtena kesänä Ruotsissa Marstrandissa töissä hotellissa, jonka omistaja puhui Skånen murretta. Aluksi en ymmärtänyt mitään, mutta vähitellen se vaan tarttui kuin takiainen housun lahkeeseen.

Vierailija
4/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomee ja savvoo, hiljoo ja kovvoo.

Vierailija
5/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleen verbaalinen velho. Wizarrd witth spells.

Vierailija
6/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannista olen oppinut perusteet vaihto-oppilasvuoden aikana, mutta ihan oikeasti kunnolla vasta sitä kautta kun työkieli on jo monta vuotta ollut englanti. Nyt päässyt siihen pisteeseen ettei ole juurikaan eroa keskustellaanko suomeksi vai englanniksi.

Vierailija
7/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, Englanti ja Saksa. Espanjaa puhun välttävästi. Ruotsia osaisin puhua hyvin mutta opiskeluiden jälkeen en ole enää kieltä käyttänyt koska vihaan hur reja.

Vierailija
8/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi äidinkieli. Lisäksi puhun hyvin englantia ja ranskaa. Molemmissa hyvä koulupohja, mutta oikeasti oppinut käyttämällä. Englanti ollut työkielenä yli 20 vuotta. Ranskaa puolestaan opin vaihto-oppilaana ja harjoittelijana Ranskassa, ei ollut vaihtoehtoja, oli pakko puhua, hoitaa koulutyöt, asuntoon vakuutukset jne. ranskaksi.

Vierailija
9/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht hyvin englantia, saksas ja ruotsia. Tekstinä ymmärrän paremmin vaikeitakin juttuja. Myös norjaa ymmärrä asuttua siellä 6kk.

Vierailija
10/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, ruotsia, englantia, espanjaa. Englantia olen oppinut tv-ohjelmista ja ulkomaalaisilta ystäviltä (Kanada & Usa). Espanjan opin Espanjassa ja työelämässä. Ruotsi on toinen kotikieli perheessäni. Itse olen täysin suomenkielinen. Puolisoni on suomenruotsalainen.

Vierailija
11/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea vain. Englantia osaan kirjoittaa, lukea hyvin, mutta olen arka puhumaan. :(

Vierailija
12/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, ruotsia, englantia, turkkia ja espanjaa. Suomen ja ruotsin opin kotona, englannin vaihto-oppilaana ja ulkomailla töissä ollessa. Turkin opin siellä vuosia asuessa. Espanja tarttui yliopistovaihdossa ja töissä.

Vierailija
13/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun espanjaa ja englantia.

Yksi nainen väitti minulle vastaan lataamalla sanoja englanniksi minulle kuin sanoin että osaan paremmin englantia kuin hän koska olen asunut usassa ja hän sanoi että hän on ollut vaihto-oppilaana lontoossa että taatusti osaa paremmin englantia kuin minä, minä vähän epäilen tälläistä koska osaan englantia ja espanjaa jossa on paljon latinankielisiä sanoja ja osaan taivuttaa mielenkiintoisia lauseita ja sanoja vaikka en ole niin "huippukoulutettu" kuin tämä nainen.

Ps. Amerikan englanti on rikkaampaa kuin englånnin Englånti jålla yritetään ráiskata germaaninen Finland kieli.

Vierailija
14/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bravuuri on suomi, joka on ehkä vaikein kieli maailmassa.

Vierailija
15/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opetellut. Ei siihen ole muuta keinoa.

Miten ja mitä kieliä ?

Vierailija
16/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomea, ruotsia, englantia, espanjaa. Englantia olen oppinut tv-ohjelmista ja ulkomaalaisilta ystäviltä (Kanada & Usa). Espanjan opin Espanjassa ja työelämässä. Ruotsi on toinen kotikieli perheessäni. Itse olen täysin suomenkielinen. Puolisoni on suomenruotsalainen.

Olen lisäksi opiskellut saksaa useita vuosia. Ymmärrän ja puhun sitä jonkin verran, paljon on unohtunut. Kieli varmaan aktivoituisi aika nopeasti jos viettäisin Saksassa jonkin aikaa. Esim. pitkä kesäloma.

Vierailija
17/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä kieliä osaan oikeasti mutta minä äsken totesin että tarvitsen oikeasti lääkettä ja kuin otin lääkkeen lääkeliuskasta niin se pilleri tippui pysty asentoon lattialle.

Vierailija
18/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia, ruotsia, saksaa, viroa, venäjää, japania, esperantoa...tykkään kielistä ja opin niitä helposti.

Vierailija
19/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan muinaisia sanoja mistä saan voimaa ja ne voisivat olla ne sanat lauseita joissa olisi arvoja mutta minulle ei ole nyt tukijoukkoja tähän tutkimiseen. Jos saisin ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin kruunun ja -avaimen ja jalohopeaniC-l-í-p-p-e-ŕ metallini haltuuni niin voisin marssia niillä vatikaanivaltion huippusalaiseen kirjastoon josta voisin oppia paljon ja väitän että kaikista maapallon yksilöistä nopeiten.

Ps. Eikä kardinaalit pappia lukuunottaen heittäisi minua seinään vasten sellaisesta vierailusta kirkossa.

Vierailija
20/59 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea