Miksi arvostellaan negatiivisesti, jos ei halua lapsia tai edes parisuhdetta?
Olen onnellinen mieheni kanssa aseksuaalisessa suhteessa. Olemme saaneet vaikka minkalaisia ilkeitä kommentteja osaksemme. Kenen elämästä se on pois, jos elämme näin.
Kommentit (13)
Ota etäisyyttä negatiivisesti arvostelijoihin.
Toisten ihmisten mieli järkkyy, jos heillä on tunne, että ovat valinneet väärin, oli sitten kyse autosta, asumismuodosta, lomakohteesta tai mistä hyvänsä. He tuntevat tasapainoa vain hehkuttamalla omaa päötöstään.
Minulla oli sellainen anoppi. Mikään, mikä meillä oli toisella lailla, ei hänelle ollut ok. Oli rasittavaa kyllä, mutta aika teki tehtävänsä eikä häntä enää ole.
Ei mua vaan ole koskaan kukaan arvostellut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys.
Jostain syystä joitain ihmisiä vimmastuttaa ajatus siitä että joku valitsee eri tavalla, etenkin jos valinta on ns. helpompaa elämää kuin normien sanelema.
Eräs tuttavani tuohtui mulle kun puhuttiin kasuaalisti asumisesta. Hänellä on omakotitalo isolla pihalla, jossa on tottakai todella paljon työtä. Itse asun sievässä pikkukaksiossa kaupungin keskustan tuntumassa. Häntä tuntui suorastaan loukkaavan se, että elämäni on näin "helppoa", kun ei tarvitse omistaa autoa, tehdä pihatöitä, maksaa maltaita lämmityksestä ja jopa siitä että pienessä asunnossa ei ole paljoa siivottavaa. Minun "viikkosiivoukseni" ei yleensä vie edes tuntia kun taas hänellä ison asunnon siisteyden ylläpitämiseen menee melkeinpä päivittäin sen verran. Halveksuvasti hän kertoi miten EI IKINÄ voisi asua kaupungissa.
Hetken sitä puhinaa kuunnellessa mietin, että puhutaanko me nyt todella siitä että olemme molemmat
Joskus kyllä tuntuu, että osa ihmisistä valitsee tehdä lapset tai ostaa paljon työtä tuova omakotitalo, koska niin vain 'kuuluu tehdä'. Miettimättä, sopiiko tämä elämän malli kuitenkaan juuri itselle. Mutta koska muutkin tekevät .
Kyllä mä luulen että sun valintaa kunnioitettaisiin jos tekisit ajallasi jotain järkevää, etkä vaan pelaisi ja masturboisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys.
Jostain syystä joitain ihmisiä vimmastuttaa ajatus siitä että joku valitsee eri tavalla, etenkin jos valinta on ns. helpompaa elämää kuin normien sanelema.
Eräs tuttavani tuohtui mulle kun puhuttiin kasuaalisti asumisesta. Hänellä on omakotitalo isolla pihalla, jossa on tottakai todella paljon työtä. Itse asun sievässä pikkukaksiossa kaupungin keskustan tuntumassa. Häntä tuntui suorastaan loukkaavan se, että elämäni on näin "helppoa", kun ei tarvitse omistaa autoa, tehdä pihatöitä, maksaa maltaita lämmityksestä ja jopa siitä että pienessä asunnossa ei ole paljoa siivottavaa. Minun "viikkosiivoukseni" ei yleensä vie edes tuntia kun taas hänellä ison asunnon siisteyden ylläpitämiseen menee melkeinpä päivittäin sen verran. Halveksuvasti hän kertoi miten EI IKINÄ voisi asua kaupungissa.
Hetken sitä puhinaa kuunnellessa mietin, että puhutaanko me nyt todella siitä että olemme molemmat
Voi olla myös vaan yleistä katkeruutta. Minullekin kateellinen hirviönainen sanoi, että en voi synnyttää lasta asuntoon, jossa ei ole parveketta tai pihaa. Kohtukateushan se siellä pirulaisena taustalla, se mistä nokitaan on toissijaista kunhan vaan pääsee purkamaan pahaa oloaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luulen että sun valintaa kunnioitettaisiin jos tekisit ajallasi jotain järkevää, etkä vaan pelaisi ja masturboisi.
Aseksuaali ei masturboi. Se on sellainen ihminen, joka ei tunne tarvetta seksiin.
Minä olen kuullut negatiivista arvoatelua vaikka halusin 4 lasta ja parisuhteen. Että voi se olla näinkin päin.
Ei todellakaan kenenkään. Hyvä Sinä👍
Tyhmiä liittoja! Niin vanhanaikaista kaikki tyynni!
Lähes jokainen mies joka kertoo julksiesti ja avoimesti haluavansa parisuhteeseen on altis saamaan Incel leiman, eikä inceliksi nimittämien ole osoitus siitä, että miestä arvostettaisiin, jotenkin erityisesti; pikemminkin päinvastoin.
Ei missään nimessä lapsia ja parisuhteessakin pidetään omat asunnot.
Tervetuloa todellisuuteen. Ihan sama mitä teet tai olet tai et ole tai et tee, löytyy aina joku joka arvostelee.
Näin se vain menee.
Olit sitten parisuhteessa tai et tai, oli niitä lapisa 1 tai 2 tai vaikka 10 tai enemmän. Olit homosuhteessa tai heterosuhteessa tai vaikka avoimessa suhteessa. Jonkun mielestä löytyy aina arvosteltavaa.
On eri asia, kannattaako niitä arvosteluja ottaa kovin tosissaan, vai voisiko sellainen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos olla parempi suhtautumistapa. Joo, onhan se vaikeaa tottakai, mutta pyrkii ainakin siihen.
Hyvä kysymys.
Hetken sitä puhinaa kuunnellessa mietin, että puhutaanko me nyt todella siitä että olemme molemmat valinneet itsellemme sopivan asumismuodon vai onko hänet pakotettu omakotiasumiseen vastoin tahtoaan tai jotain...