Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autistinen lapsi kieltäytyy toppatakista ja talvikengistä, koulu teki lasun

Vierailija
13.01.2021 |

Meillä on autistinen 15 v poika, joka pitää samoja vaatteita kesät-talvet, ei luistele, ei hiihdä ja opettaja teki lastensuojeluilmoituksen. Luuleeko se einstein tosiaan että emme anna lapselle muita vaatteita?! Kuinka hiton ohut on opettajien tietämys autismin kirjosta, kun näitä omituisuuksia on paukutettu vuosi toisensa jälkeen koululle tietoon? Turhaanko vien epikriisit opettajan luettavaksi?

Kommentit (253)

Vierailija
121/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelitte, että hänen koulunkäyntinsä onnistuu 20:n asteen pakkasessa, jos ette saa häntä puettua kunnolla? Kysehän ei ole siitä annatteko vai ette vaan onko teillä kykyjä saada hänet puettua niin, että pysyy hengissä. Ilmeisesti ei. 

Ei ole. Olemme töissä kun autisti lähtee kouluun. Jos lähtee. Usein ei.

Eli ihan peruskoulunkäyntikään ei onnistu, edes lämpimällä kelillä. Huoltajina teillä on velvollisuus huolehtia siitä. 

Mitä minä sille voin, jos lapsi ei lähde kouluun?

Toivottavasti tämä on provo. Jos et saa lasta kouluun ja olet sitä mieltä, että teillä alaikäisen lapsen vanhempina ei ole velvollisuutta yrittääkkään löytää tähän jotain ratkaisua, niin kyllä se lasu sitten on ihan paikallaan.

No, jospa sinä vaikka näppäränä tyttönä aloitat antamalla pari ehdotusta, että miten sen lapsen käytännössä saisi sinne kouluun, jos itse on töissä?

Sellainen vanhempi, jolla on niin vaikea lapsi ettei se lähde itse kouluun ei vaan voi käydä töissä. Tai sitten palkkaa sinne kotiin apua laittamaan se lapsi kouluun.

Vierailija
122/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistit ovat kamalia työkavereina. Aina saa ratakiskosta vääntää jonkin aivan simppelin asian eikä siltikään mene perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelitte, että hänen koulunkäyntinsä onnistuu 20:n asteen pakkasessa, jos ette saa häntä puettua kunnolla? Kysehän ei ole siitä annatteko vai ette vaan onko teillä kykyjä saada hänet puettua niin, että pysyy hengissä. Ilmeisesti ei. 

Eli ihan peruskoulunkäyntikään ei onnistu, edes lämpimällä kelillä. Huoltajina teillä on velvollisuus huolehtia siitä. 

Toivottavasti tämä on provo. Jos et saa lasta kouluun ja olet sitä mieltä, että teillä alaikäisen lapsen vanhempina ei ole velvollisuutta yrittääkkään löytää tähän jotain ratkaisua, niin kyllä se lasu sitten on ihan paikallaan.

No, jospa sinä vaikka näppäränä tyttönä aloitat antamalla pari ehdotusta, että miten sen lapsen käytännössä saisi sinne kouluun, jos itse on töissä?

Sellainen vanhempi, jolla on niin vaikea lapsi ettei se lähde itse kouluun ei vaan voi käydä töissä. Tai sitten palkkaa sinne kotiin apua laittamaan se lapsi kouluun.

Tämä. Minäkin ihmettelin, että aika outo autistinen tapaus, jos sen molemmat vanhemmat pystyvät käymään töissä.

Vierailija
124/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yksinhuoltaja, jolla on autistinen lapsi kotona jonka toiminnan ohjauksessa toivomisen varaa, ei mielestäsi voo käydä töissä?

Millä ajattelet että leipä tulee pöytään?

Vierailija
125/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi sossu huutamassa oven takana että ylös sieltä ja kouluun! Ei lähtenyt vaan käänsi kylkeä. Siinä oli sossun keinot käytetty.

Vierailija
126/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistit ovat kamalia työkavereina. Aina saa ratakiskosta vääntää jonkin aivan simppelin asian eikä siltikään mene perille.

Meidän työpaikan autistille ei tarvitse vääntää työasioita, mutta on muuten vaikea ihminen, jos nauretaan porukalla jollekin jutulle, loukkaantuu kun ei ymmärrä, ainoa mitä ymmärtää on kakka- ja pissahuumori, sitäkin heikonlaisesti. Huutaa ja raivoaa jos asiat eivät mene oman mielen mukaan, on kostonhimoinen ja ilkeä. Kuulemma menossa taas kiertoon eri osastolle, onneksi, ei kukaan jaksa.

Vierailija
127/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa erityisopettajat eivät ymmärrä näitä lapsia.

Meillä lähipiirissä taannoin ekaluokkalaisella autistisella lapsella oli erityisopettaja, joka ihmetteli kahden kouluviikon jälkeen, ettei saa kontaktia lapseen.

Riippui usein henkilöstä, kuka sai kontaktin ja kuka ei.

Vaateongelmat ovat olleet esillä myös koko ajan.

Vierailija
128/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteiskunnan ongelma ei ole missään tapauksessa, niinkö? Entä sitten kun pienipalkkainen sairas yh äiti väsyy tai kuolee, jo tulee peräkammarinpojasta yhteiskunnan ongelma. Sitten ihmetellään isoon ääneen että miten on mahdollista ettei edes ammattia ole aikaihmisellä, eikä vaatteita osaa pestä!

Vierailija
129/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille lapsellehan ei missään tapauksessa voi kertoa, että hänestä on tehty lastensuojeluilmoitus, koska hän ei suostu käyttämään talvivaatteita. Siitähän saattaisi seurata jopa se, että lapsi säikähtää, ja alkaakin niitä talvivaatteita käyttämään.

Vierailija
130/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sille lapsellehan ei missään tapauksessa voi kertoa, että hänestä on tehty lastensuojeluilmoitus, koska hän ei suostu käyttämään talvivaatteita. Siitähän saattaisi seurata jopa se, että lapsi säikähtää, ja alkaakin niitä talvivaatteita käyttämään.

Ja sinähän yunnut olevan oikein neuropsykiatri noine viisauksinesi.

Not.

Vierailija
131/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittujen kevät. Olen itse erityisherkkä ja elimistöni toimii aivan oman logiikkansa mukaan.

Haistan ja maistan itselleni ominaisesti.

Lapsena en syönyt ns epämiellyttäviä ruokia ja luen ihmisiä jotka muutenkin vie energiaa...

Mitähän jos maailmaa muutettaisiinkin siten että ns tavisten pitäiski alkaa elää meidän tallottujen tavalla???

🤔

Vierailija
132/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittujen kevät. Olen itse erityisherkkä ja elimistöni toimii aivan oman logiikkansa mukaan.

Lapsena en syönyt ns epämiellyttäviä ruokia ja luen ihmisiä jotka muutenkin vie energiaa...

Mitähän jos maailmaa muutettaisiinkin siten että ns tavisten pitäiski alkaa elää meidän tallottujen tavalla???

🤔

Ei mikään toimi niin että mennään vähemmistöjen ehdoilla. Poislukien niiden omat laitokset/hoitopaikat.

Vierailija
133/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas saa olla iloinen, ettei ole lapsia.

Vierailija
134/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤔

Ei mikään toimi niin että mennään vähemmistöjen ehdoilla. Poislukien niiden omat laitokset/hoitopaikat.

Kaikki toimii vähemmistöjen ehdoilla, avaa silmäsi.

Vierailija
135/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen iloinen autistisesta lapsestani ja rakastan häntä suuresti vaikka hänellä onkin paljon tuen tarpeita.

Vierailija
136/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teinit onkin sitten moniautisteja.

Tarkkailkaas miten pukeutuvat. Kyylätkää. Kunnolla. Varsinkin sedät siellä...

😅😅😅

Mites Afrikan lapset? 50 celciusta ja alla mopo ja päällä musta untsikka...

Katu-uskottavuus, nääs.

Vierailija
137/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen iloinen autistisesta lapsestani ja rakastan häntä suuresti vaikka hänellä onkin paljon tuen tarpeita.

Good for you, minä en jaksaisi. Hyvää teille.

Vierailija
138/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤔

Erityisherkkä minäkin enkä pidä ajatuksesta, että "tavikset" pakotettaisiin elämään "tallottujen" tavalla. Luultavasti se provosoisi epätasapainoisempia erityisherkkiä käyttämään asemaansa väärin. Tämä taas ei ole kestävä ratkaisu sortamiseen ja ymmärtämättömyyteen.

Aikuinen erityisherkkä on sitä paitsi vastuussa omista tunteistaan, tuntemuksistaan ja siitä, että hän löytää keinot huolehtia tasapainostaan ja hyvinvoinnistaan. Sitä(kään) ei enemmistön sorsimisella ratkaista.

Anteeksi off-topic.

Vierailija
139/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yksinhuoltaja, jolla on autistinen lapsi kotona jonka toiminnan ohjauksessa toivomisen varaa, ei mielestäsi voo käydä töissä?

Millä ajattelet että leipä tulee pöytään?

No mistä se nyt yleensä tulee, jos ei töitä ole.

Vierailija
140/253 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotias nainen. En omista talvikenkiä. Pidän lenkkareita ympäri vuoden koska muissa kengissä jalkani hikoilevat. En käytä toppatakkeja koska ne ovat liian paksuja ja kuumia. Minulla softshell takki talvellakin. Mua ei juuri ikinä palele

Pitäiskö minut toimittaa johonkin pakkohoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi