Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ja ärsyttääkin tuo etelä-suomen lumitianne.

Lumiukko
13.01.2021 |

Ollaan ihan paniikissa kun tuli lunta.
Aamu tv.ssä haastateltiin jotakin ohikulkijaa ja toimittaja tokaisi " olet eri sissi" kun meni pyörällä töihin.
Noin VÄHÄN lunta ja tuollainen haloo!!!
Mitähän sanoisivat kun tulisivat pohjoiseen.
Viime talvena olisivat etelän ihmiset pyörtyneet täällä meillä.
Ei millään pahalla, mutta vähän ärsyttää tuollainen kohu.

Kommentit (605)

Vierailija
261/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsellessani naapuruston lumitöitä ei voi muuta kuin ihmetellä...

Uusavuton sukupolvi lapioi ja kolaa lumet parhaaseen eli lähimpään paikkaan mitä keksivät. Mitenköhän luulevat pystyvänsä työntämään samaisen kasan yli ne seuraavien lumipyryjen tuotokset?

60-luvulla kaukonäköisyys tuli luontaisesti. Ensimmäiset lumet kolataan pihan perälle. Jos tulee luminen talvi niin viimeisetkin lumet mahtuvat pihaan ilman isompia itkupotkuja.

Vierailija
262/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAAYDAY MAYDAY JA S.O.S

APUA APUA ETELÄ-SUOMALAISET!!!!

NYT ETÄTÖITÄ TEKEMÄÄN. ÄLKÄÄ VAIN MENKÖ ULOS ETTÄ EI HERKKÄ HIPIÄNNE PALELLU.

Suurinpiirtein näin tuli uutisissa.

No ei tullut. Ei ainakaan normaalien ihmisten uutisissa, esim. Yle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua, pahoittelut siitä. Lueskelin eilen Facebookissa eri ryhmiä ja mulla heräsi muutama kysymys. Ihan ilman sarvia ja hampaita minua jäi kiinnostamaan muutama asia. Ois kiva kuulla vastauksia. Ymmärrän sen, että etelässä on paljon autoja, mutta täytyy sanoa, että niin on Oulussakin. Kyllä täällä motarilla on autoja ruuhkaksi asti monta kertaa päivässä. Kun siis joidenkin mielestä täällä "maalla" saa ajella rauhallisesti. Useammassa Facebookin keskustelussa pääkaupunkiseudulla asuvat kertoivat, että auton renkaat on huonot. Ei ole aikaa eikä varaa ostaa hyviä renkaita. Onko siis oikeasti ihan normaalia, ettei pääkaupunkiseudulla asuvat edes käytä hyviä talvirenkaita? Toinen omituisuus on turvavälit. Vielä tällaisina säinä osa oli sitä mieltä, että alinopeutta ajavat joutaa jäädä kotiin. Onko tällainen ajattelu ja turvavälien pitämättömyys ihan normaalia? Osa valitti, kun jopa liikenneympyrässä auto lähtee vetämään ja autoa on siten mahdoton hallita. Onko niin, että etelä-Suomessa asuvien talvikelin ajotaito on auttamattomasti rapistunut tai sitä ei ole edes opittu? Mulla on hyvät renkaat ja olen tottunut ajamaan talvisäässä, mutta ainakin täällä Oulussa on täysin normaalia, että liikenneympyrät on jäässä. Sitten ajellaan vaan tooosi hiljaa ja varovasti, eikös? Lisäksi oli kuvia, kun auto oli lumen alla (muistaakseni ainakin Siepillä) Tämäkin on normaalia Oulussa. Itse asiassa normaalia on etenkin tänä talvena ollut, että lähes tulkoon joka päivä teillä on liukkausvaroituksia ja huonon kelin varoituksia. Täällä hankalia on nämä vaihtelevat säät, joka on tehnyt teistä liukkaita. Kysynkin siis (etenkin teiltä jotka olette asuneet sekä etelässä että pohjoisessa olisi kiva kuulla mielipiteitä) että onko etelä-Suomessa itsessään se liikennekulttuuri niin erilainen kuin pohjoisessa? Huonot renkaat, ei varautua jne?

Suomessa on aika tarkat rajoitukset sen suhteen että missä kunnossa renkaat saa lain mukaan olla, joten en osaa sanoa ajaako jotkut niin loppuunajetuilla renkailla, että ovat vaaralliset. Mutta täällä on varmaan enemmän kitkoja kuin nastoja liikenteessä. Itse olen aina ajanut vain nastoilla (kun pohjoisesta olen kotoisin), joten en tiedä sitten, että onko kitkat nastoja huonommat lumisessa hc-talvikelissä. Sen voin sanoa, että Oulun "ruuka" on hyvin eri asia kuin PKS:n ruuhka. Ja kyllähän sen liikenteen soisi menevän sitä sujuvammin mitä enemmän ihmisiä on liikenteessä, sillä jos kaikki ajaa yhtäkkiä 50km/h, niin 30min työmatkaan meneekin pian tunti.

Pitää myös muistaa, että suurin osa pääkaupunkiseudun ihmisistä elelee olosuhteiden mukaan ihan normaalia elämää, eikä tuolla ulkona näy mitään paniikissa säntäileviä ihmisiä lumikaaosta kauhistelemassa. Lehdet myy paremmin kun otsikko on PÄÄKAUPUNKISEUDUN LUMIKAAOS!, sillä paikalliset ostavat lehden nähdäkseen missä mennään ja maalaiset ostavat lehden naureskellakseen kuinka taas Helsingissä ollaan niin paniikissa kun vähänkään joutuvat kokemaan vaikeutta elämässään.

Oulun lumikaaos ei kiinnosta PKS:n ihmisiä, eikä maalaisillakaan ole tarvetta naureskella oululaisille samoissa määrin, eikä teitä oululaisia ole tarpeeksi, että Ilta-Sanomat voisivat laittaa myyntinsä pelkästään teidän varaanne. Siksi lehdistä ei lueta teidän aurauskalustostanne.

Vierailija
264/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy ongelmiin on se, että hesalaiset eivät osaa ajaa autoilla kunnolla kesällä ja talvella eivät lainkaan

Kuten sanottua, on noloa keulia osaamisellaan, kun sitä osaamista ei laiteta koetukselle. Hyvähän se on huudella jostain närpiön raitilta kun siellä ei ole muuta liikennettä ollenkaan. Tule näyttämään "ajotaitosi" tänne "hesaan", kun pitää ottaa huomioon paljon muutakin kuin se oma napa. Ja niitä tekijöitä on vähän enemmän kuin että onko joku näre väärässä asennossa.

Vierailija
265/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua, pahoittelut siitä. Lueskelin eilen Facebookissa eri ryhmiä ja mulla heräsi muutama kysymys. Ihan ilman sarvia ja hampaita minua jäi kiinnostamaan muutama asia. Ois kiva kuulla vastauksia. Ymmärrän sen, että etelässä on paljon autoja, mutta täytyy sanoa, että niin on Oulussakin. Kyllä täällä motarilla on autoja ruuhkaksi asti monta kertaa päivässä. Kun siis joidenkin mielestä täällä "maalla" saa ajella rauhallisesti. Useammassa Facebookin keskustelussa pääkaupunkiseudulla asuvat kertoivat, että auton renkaat on huonot. Ei ole aikaa eikä varaa ostaa hyviä renkaita. Onko siis oikeasti ihan normaalia, ettei pääkaupunkiseudulla asuvat edes käytä hyviä talvirenkaita? Toinen omituisuus on turvavälit. Vielä tällaisina säinä osa oli sitä mieltä, että alinopeutta ajavat joutaa jäädä kotiin. Onko tällainen ajattelu ja turvavälien pitämättömyys ihan normaalia? Osa valitti, kun jopa liikenneympyrässä auto lähtee vetämään ja autoa on siten mahdoton hallita. Onko niin, että etelä-Suomessa asuvien talvikelin ajotaito on auttamattomasti rapistunut tai sitä ei ole edes opittu? Mulla on hyvät renkaat ja olen tottunut ajamaan talvisäässä, mutta ainakin täällä Oulussa on täysin normaalia, että liikenneympyrät on jäässä. Sitten ajellaan vaan tooosi hiljaa ja varovasti, eikös? Lisäksi oli kuvia, kun auto oli lumen alla (muistaakseni ainakin Siepillä) Tämäkin on normaalia Oulussa. Itse asiassa normaalia on etenkin tänä talvena ollut, että lähes tulkoon joka päivä teillä on liukkausvaroituksia ja huonon kelin varoituksia. Täällä hankalia on nämä vaihtelevat säät, joka on tehnyt teistä liukkaita. Kysynkin siis (etenkin teiltä jotka olette asuneet sekä etelässä että pohjoisessa olisi kiva kuulla mielipiteitä) että onko etelä-Suomessa itsessään se liikennekulttuuri niin erilainen kuin pohjoisessa? Huonot renkaat, ei varautua jne?

Ilmeisesti kyllä, jos pelastuslaitoskin hädissään pyytää jäämään kotiin ,jos ei ole ihan pakko lähteä autoilemaan.

Hädissään? Missä on oltu hädissään? Ihan normaali tiedotus, että kannattaa välttää ruuhka-aikoina liikenteeseen ryysäämistä silloin, kun pyryttää. Noitahan on aina välillä, mutta en näe siinä hätää.

No okei, epätoivoisina. Tai toiveikkaina? Kumminkin siksi, että tietävät ettei heidän kapasiteetti tule riittämään, jos kaikki rynnii normaalisti liikkeelle. Taisi tuo rynniäkin nyt olla liian värikäs ilmaisua. Siis jos kaikki normaalisti lähtevät ajamaan autoillaan kohti työpaikkojaan tai minne ikinä ovatkin menossa. Siltikin olen sitä mieltä, että se on yhdenlainen hätähuuto. Eihän tuollaisia tiedotuksia tehdä jos on normaalia. Teillä on nyt siellä runsaan lumen ja huonojen ajo-olosuhteiden takia epänormaalia ja siksi syytä kehottaa pysymään poissa liikenteestä.

Vierailija
266/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Vantaalla ainakaan mitään suurta ongelmaa lumimyräkkä aiheuttanut eilen. Olisin toki mieluusti jäänyt kotiin mutta oli pakko hoitaa eräs asia. Matkustin kahdella eri linja autolla ja sama takaisin kotlin tullessa. Yksikään linja-autoista ei ollut myöhässä, yksi tuli jopa minuutin etuajassa. Olin valmistautunut siihen että matkasta saattaa tulla hankala, mutta hyvinhän tuo meni.

Ainoa ongelma on ollut lumi jota satoi niin paljon että rivitalon ulko ovea joutui aamulla työntämään voimalla auki kun lunta oli satanut oven eteen niin paljon. Joku aivokääpiö on taloa suunnitellessaan unohtanut että Suomessa on hyvä olla korotettu kynnys ulko-ovella. Tässä talossa ovi on lähes maan tasalla. Nyt lumi on kovettunut tiiviisti ja ovi ei edes aukea enää kokonaan koska alareuna ottaa kiinni lumeen. Yritin hakata lapiolla sitä pehmeämmäksi, mutta ei siitä ollut paljoa apua kun lapio meinasi hajota. Pitäisi olla joku rautakanki vissiin. No, mahtuuhan siitä ovesta vielä ulos kun sivuttain menee ja vetää vatsan sisään.

Vierailija
267/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on autoja. Siksi katuverkkoakin tarvitaan, päin vastoin kuin böndellä. Helsingin katualueille on satanut yli kuusi miljoonaa kuutiometriä lunta. Sitä ei voi vain aurata heittävällä auralla metsään, vaan se pitää kasata ja viedä pois. Siihen menee aikaa.

Noi böndeläiset ei ihan ymmärrä kaikkea kaupunkialueen huoltamiseen liittyviä haasteita, joten niille on aika turha selittää mikä siinä on erona että sataako metri lunta Helsingin rautatieasemaa ympäröivälle neliökilometrille vai jonnekin Lapin metsään.

t. ex-lappilainen

No et varmasti ole. Hesasta olet ja sen huomaa.

Olen kyllä, synnyin ja kasvoin ja just vietin joulunkin siellä sukulaisissa. Täällä "Hesassa" kyllä jo yli 10v vierähtänyt. 

Vierailija
268/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, lunta Suomessa. Koittakaa pärjätä. Tsemppiä. t:Rovaniemi

Joko teillä on aurat käynyt? Täällä vie odotellaan. Onneksi ei ole menoa mihinkään. Suksilla pääsisi parhaiten liikkeelle.

Siis ei täällä ole satanut. Vaikka siellä sataa, koko Suomessa ei sada. Täällä on -25 ja huomiseksi kiristyy pakkanen. Ihan tavallinen tammikuu täällä, ei päästä otsikoihin ja uutisiin. ☺️

Vierailija
269/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että on paljon katuja, autoja, ihmisiä, hirveästi julkisia kulkuvälineitä. Ja niiden liikkuminen on vaikeaa kun ei ehditä aurata kaikkia teitä tarpeeksi nopeasti. Sitten myöhästyy töistä, ja vaikea mennä auraamattomalla tiellä pyörällä tai kävellenkään. Ihan eri asia kuin siellä maalaispitäjässä missä on niin väljää, ei kauheasti ihmisiä, päivässä kulkee 5 kertaa bussi edestakaisin. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan?

Vierailija
270/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kyllä, jos pelastuslaitoskin hädissään pyytää jäämään kotiin ,jos ei ole ihan pakko lähteä autoilemaan.

Hädissään? Missä on oltu hädissään? Ihan normaali tiedotus, että kannattaa välttää ruuhka-aikoina liikenteeseen ryysäämistä silloin, kun pyryttää. Noitahan on aina välillä, mutta en näe siinä hätää.

No okei, epätoivoisina. Tai toiveikkaina? Kumminkin siksi, että tietävät ettei heidän kapasiteetti tule riittämään, jos kaikki rynnii normaalisti liikkeelle. Taisi tuo rynniäkin nyt olla liian värikäs ilmaisua. Siis jos kaikki normaalisti lähtevät ajamaan autoillaan kohti työpaikkojaan tai minne ikinä ovatkin menossa. Siltikin olen sitä mieltä, että se on yhdenlainen hätähuuto. Eihän tuollaisia tiedotuksia tehdä jos on normaalia. Teillä on nyt siellä runsaan lumen ja huonojen ajo-olosuhteiden takia epänormaalia ja siksi syytä kehottaa pysymään poissa liikenteestä.

Siellä on myös koko PKS:n olemassaoleva aurauskalusto pihalla ja ne aiheuttavat varmasti sumppuja ja ruuhkat vaikeuttavat niiden työtä. Ja kyllä, tämä on "epänormaani tilanne" siinä suhteessa, että aika harvoin tällaista määrää lunta tippuu tässä ajassa. Ja mitä enemmän ihmisiä on, sitä tärkeämpää on asioiden huolellinen organisointi ja tiedotus. Eli siis kyseessä ei ole "paniikki" eikä "epätoivö" vaan ihan normaali tilanteen haltuunotto ja asioiden organisointi pelastuslaitoksen osalta. Tällaisia asioita tarvitaan kun on iso määrä ihmisiä pienellä alueella. Ymmärrän kyllä että se maalaista hämmentää.

Vierailija
271/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaan sovitaan, että Helsinki on ykkönen, Helsinki voittaa aina. Muu Suomi on pskaa. Lopetetaan keskustelu tähän.

Vierailija
272/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että on paljon katuja, autoja, ihmisiä, hirveästi julkisia kulkuvälineitä. Ja niiden liikkuminen on vaikeaa kun ei ehditä aurata kaikkia teitä tarpeeksi nopeasti. Sitten myöhästyy töistä, ja vaikea mennä auraamattomalla tiellä pyörällä tai kävellenkään. Ihan eri asia kuin siellä maalaispitäjässä missä on niin väljää, ei kauheasti ihmisiä, päivässä kulkee 5 kertaa bussi edestakaisin. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan?

Ei ne ymmärrä kato kun maalaisen mielestä voit mennä sporalla jos bussi ei kulje.

Vierailija
273/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika tarkat rajoitukset sen suhteen että missä kunnossa renkaat saa lain mukaan olla, joten en osaa sanoa ajaako jotkut niin loppuunajetuilla renkailla, että ovat vaaralliset. Mutta täällä on varmaan enemmän kitkoja kuin nastoja liikenteessä. Itse olen aina ajanut vain nastoilla (kun pohjoisesta olen kotoisin), joten en tiedä sitten, että onko kitkat nastoja huonommat lumisessa hc-talvikelissä. Sen voin sanoa, että Oulun "ruuka" on hyvin eri asia kuin PKS:n ruuhka. Ja kyllähän sen liikenteen soisi menevän sitä sujuvammin mitä enemmän ihmisiä on liikenteessä, sillä jos kaikki ajaa yhtäkkiä 50km/h, niin 30min työmatkaan meneekin pian tunti.

Pitää myös muistaa, että suurin osa pääkaupunkiseudun ihmisistä elelee olosuhteiden mukaan ihan normaalia elämää, eikä tuolla ulkona näy mitään paniikissa säntäileviä ihmisiä lumikaaosta kauhistelemassa. Lehdet myy paremmin kun otsikko on PÄÄKAUPUNKISEUDUN LUMIKAAOS!, sillä paikalliset ostavat lehden nähdäkseen missä mennään ja maalaiset ostavat lehden naureskellakseen kuinka taas Helsingissä ollaan niin paniikissa kun vähänkään joutuvat kokemaan vaikeutta elämässään.

Oulun lumikaaos ei kiinnosta PKS:n ihmisiä, eikä maalaisillakaan ole tarvetta naureskella oululaisille samoissa määrin, eikä teitä oululaisia ole tarpeeksi, että Ilta-Sanomat voisivat laittaa myyntinsä pelkästään teidän varaanne. Siksi lehdistä ei lueta teidän aurauskalustostanne.

Aika lailla kierrellen vastasit, mutta näköjään olin oikeilla jäljillä. Eli ei malteta ajaa hitaasti, kun kiire on ja talvirengasvarautuminen on surkeaa. Siihen kun lisätään huonot ajotaidot niin helppo laskea yhteen. Vaikka Oulussa on vähemmän ihmisiä niin täällä on ruuhkia. Ymmärrätkö mitä täälläKIN tapahtuisi, jos turvavälien ja hitaan ajamisen sijaan ajettaisiin pienillä väleillä rajoitusten mukaan, vaikka joka paikassa varoitettaisiin liukkaista teistä.? Niinpä. Sekin on totta, että syrjäseuduilla on vähän liikennettä, mutta ei ne autot sielläkään pitkin ojia ole. Pääkaupunkiseutulaisethan vaan selittää, että ne autot vaan menee ojaan. :D Mutku kiire. Mutku huonot renkaat. Mutku ei viititä pitää turvavälejä, koska kiire. Mutku. 

Vierailija
274/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimetalvena eteläsuomessa oli vielä surkeampi talvi, kun ahneet lappalaiset veivät kaiken lumen. Onneksi kärsivät keväällä tulvista. Ihan oikein niille. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
275/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media tota kohua tekee, ei me asukkaat.

Vähän enemmän lumitöitä ja aikaa automatkaan, ei tässä muuta tavallisesta poikkeavaa tai ihmeellistä ole.

Ai media lavastaa kuvia "bussi ojassa, toinen bussi ojassa, kymmeniä peltikolareita, ketjukolareita, satoja liukastumisia talven aikana jne"? 

Vierailija
276/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaan sovitaan, että Helsinki on ykkönen, Helsinki voittaa aina. Muu Suomi on pskaa. Lopetetaan keskustelu tähän.

Ihana marttyyri. Ei kannata sieltä mettästä alkaa huutelemaan jos ei ymmärrä mistä puhuu tai ole mitään järkevää asiaa.

Vierailija
277/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Media tota kohua tekee, ei me asukkaat.

Vähän enemmän lumitöitä ja aikaa automatkaan, ei tässä muuta tavallisesta poikkeavaa tai ihmeellistä ole.

Ai media lavastaa kuvia "bussi ojassa, toinen bussi ojassa, kymmeniä peltikolareita, ketjukolareita, satoja liukastumisia talven aikana jne"? 

Kuule täällä on enemmän busseja kuin sinun paikkakunnalla autoja yhteensä, eli se että niistä joku liukastuu ojaan ei ole mikään ihme. Ja sinunko paikkakunnalla kukaan ei liukastu koko talven aikana? Lehdet ei vain jaksa uutisoida kuinka kolme ihmistä liukastui Lieksassa talvella 2020.

Vierailija
278/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä Vantaalla ainakaan mitään suurta ongelmaa lumimyräkkä aiheuttanut eilen. Olisin toki mieluusti jäänyt kotiin mutta oli pakko hoitaa eräs asia. Matkustin kahdella eri linja autolla ja sama takaisin kotlin tullessa. Yksikään linja-autoista ei ollut myöhässä, yksi tuli jopa minuutin etuajassa. Olin valmistautunut siihen että matkasta saattaa tulla hankala, mutta hyvinhän tuo meni.

Ainoa ongelma on ollut lumi jota satoi niin paljon että rivitalon ulko ovea joutui aamulla työntämään voimalla auki kun lunta oli satanut oven eteen niin paljon. Joku aivokääpiö on taloa suunnitellessaan unohtanut että Suomessa on hyvä olla korotettu kynnys ulko-ovella. Tässä talossa ovi on lähes maan tasalla. Nyt lumi on kovettunut tiiviisti ja ovi ei edes aukea enää kokonaan koska alareuna ottaa kiinni lumeen. Yritin hakata lapiolla sitä pehmeämmäksi, mutta ei siitä ollut paljoa apua kun lapio meinasi hajota. Pitäisi olla joku rautakanki vissiin. No, mahtuuhan siitä ovesta vielä ulos kun sivuttain menee ja vetää vatsan sisään.

Kyllä ovesta pitää päästä ulos oli keli mikä hyvänsä eli nyt viestiä isännöitsijälle että asialle pitää tehdä jotain. Entä jos syttyy tulipalo etkä pääse asunnostasi ulos? Hätäapuna kaadat kuumaa vettä portaalle että jää sulaa ja sitten suolaa päälle. 

Vierailija
279/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva suositus pysyä kotona kun lunta sataa😂. Seuraava suositus pysyä kotona kun siitepölykausi alkaa, sit syystuulet jne jne

Vierailija
280/605 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi sopia?

Ei tässä ole mitään ongelmia. Lehdet vain tykkää kirjoitella ja lietsoa paniikkia, mutta kyllä tämä ihan normaalilta talvelta vaikuttaa. Parempi näin, koska viime talvi oli lumeton ja tylsä. Nyt ei tarvitse lähteä minnekkään pohjoiseen matkustamaan, kun lunta on omasta takaa. Eli voitto kaikille osapuolille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi