Tipattomat, miten menee?
Onko tehnyt mieli korkata? Itselläni ei ole ja on tullut kuntoiltua enemmän, kun ei ole krapulaa viikonloppuisin.
Kommentit (73)
Ei ole tehnyt mieli. Salilla kulkee treenit hyvin. Jatkan pidempäänkin ja tissuttelut himassa saa olla senkin jälkeen ohi. Jos on juhlat tms niin voin ottaa
["Kohtuu" käyttäjä pettää itseään tietoisesti, mutta mainetta maalatakseen esiintyy kohtuukäyttäjänä. Yleensä kuuluisi jo katkolle. [/quote]
Piti jonkun päästä sanomaan. Varmaan se koira älähti, johon kalikka kalahti. Mulla ei ole ikinä ollut alkoholiongelmaa, saati tarvetta katkohoitoon.
Mutta olen seurannut vierestä rakkaan ihmisen taistelua. Se on oikeasti ihan hirveää ja eikä todellakaan mikään leikin tai naurun asia. Kolme viikkoa yötä päivää ryypännyt ihminen näyttää ihan järkyttävältä. Siitä seuraava krapula on hengenvaarallinen. Katkohoidossa estetään lääkkeiden avulla kouristukset ja muut komplikaatiot. Siellä myös ohjataan ihmistä raittiuden tielle terapian ja rentoutusharjoitusten avulla.
Ilma kohdillaan niin tekemistä piisaa pihalla. Lumenluonti hyvää treeniä ja kauppamatka oli kanssa! Eipä krapulassa olisi luonannut nämä.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä raittiuden ihanuutta. Lopetin alkoholin käytön vähitellen, kun avopuolisollani oli alkoholiongelma. Halusin omasta tahdostani tukea hänen täysraitista elämäntapaa. Hän kun ei tiedä mitä kohtuukäyttö on. Itse koin olevani kohtuukäyttäjä.
Ja voin kertoa, että elämä ilman alkoholia on paljon mukavampaa. Tuntuu hyvältä, kun tietää, että ei turhaan myrkytä itseään. Ei rahanmenoa, ei krapuloita, auton rattiin voi hypätä koska vaan. Ei mitään juovuspäissä aloitettuja riitoja. Ei hukattuja tai rikottuja tavaroita. Omat aikuiset lapset ovat tyytyväisiä ja seuranneet samaa mallia.
Tuskin olet kohtuukäyttäjä ollut, jos tuollaisia ongelmia oli...
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukauden juomattomuuden aikana ihan oikeasti tekee mieli alkoholia ja tuntee tarvetta korkata, niin ei kahta sanaa: kyseessä on ongelma. Ei voi olla niin, että mikään asia elämässä on niskan päällä niin vahvasti, ettei edes kuukautta meinaa kestää ilman.
Tarkkailkaa nyt herranjestas itseänne tammikuun aikana. Jos tuollaisia korkkaamiseen liittyviä vahvoja tuntemuksia tulee, niin pelkkä tammikuu ilman alkoholia tuskin on riittävä. Kyllä silloin pitää koko elämäntapavalinnat laittaa puntariin ja miettiä mistä se elämän ilo itselle syntyy. Koska jos jo yhden kuukauden aikana tuntemukset on tuollaisia, niin aika vahvaa "elämänilon" määritelmää se viina silloin viitoittaa.
Mun tekee viikon tauon jälkeen mieli myös karkkipussia ja pizzaa kun viikonloppu lähestyy - onko mulla ongelma niiden kanssa? Olisi kyllä vaikeaa kestää ilman niitä kuukautta...
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukauden juomattomuuden aikana ihan oikeasti tekee mieli alkoholia ja tuntee tarvetta korkata, niin ei kahta sanaa: kyseessä on ongelma. Ei voi olla niin, että mikään asia elämässä on niskan päällä niin vahvasti, ettei edes kuukautta meinaa kestää ilman.
Tarkkailkaa nyt herranjestas itseänne tammikuun aikana. Jos tuollaisia korkkaamiseen liittyviä vahvoja tuntemuksia tulee, niin pelkkä tammikuu ilman alkoholia tuskin on riittävä. Kyllä silloin pitää koko elämäntapavalinnat laittaa puntariin ja miettiä mistä se elämän ilo itselle syntyy. Koska jos jo yhden kuukauden aikana tuntemukset on tuollaisia, niin aika vahvaa "elämänilon" määritelmää se viina silloin viitoittaa.
No herranjestas, jos alkoholi antaa iloa, niin miksi tipatonta pitäisi viettää?
Hyvin menee vielä. Huomenna 2 viikkoa!! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranjestas, jos alkoholi antaa iloa, niin miksi tipatonta pitäisi viettää?
Terveyden takia minä ainakin :D En myöskään syö herkkuja joka päivä vaikka tekisi mieli tai syö pizzaa. Urheilukaan ei aina kiinnostaisi, mutta yli nelikymppisen liikuttava jos mielii olla suht kivuton ja terve. Ap
En mitään tipattomia enää. Olin joskus melkein vuoden ilman alkoholia. En huomannut mitään eroa mm. salilla treeneissä jaksamisessa (treenaan oikeasti kovaa), unen laadussa tai mielialassa.
Sopiva viikonloppukänni auttaa rentoutumaan raskaasta työ- ja treeniviikosta. Perjantaina on aina ihan eri fiilis, kun tietää menevänsä Alkon kautta kotiin. Tästä lähtien ryyppään silloin kuin siltä tuntuu.
Ihan sama vaikka viikatemies korjaa ennenaikaisesti pois, onpahan jotain mistä nauttia tässä elämässä.
Perjantaita odotellessa.
Tipaton pysyy vaikka sain paljon stressiä ja huolia lisää töistä ja lapsellakin ongelma. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin tuota helmikuutakin pitää, 100 päivää menee harkintaan. Olen kuitenkin suurkuluttaja ja juon joka viikonloppu niin kaikki kotiinpäin minulla. Ap
Täällä sama.
Ei ole tehnyt edes mieli, ihme kyllä.
Mieli on virkeämpi, väsyttää vähemmän, parempituulinen, energisempi, aikaansaavuus huimasti parempi.
Itseasiassa tykästyin tähän raittiuteen, tämä tuli aivan yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin tuota helmikuutakin pitää, 100 päivää menee harkintaan. Olen kuitenkin suurkuluttaja ja juon joka viikonloppu niin kaikki kotiinpäin minulla. Ap
Täällä sama.
Ei ole tehnyt edes mieli, ihme kyllä.
Mieli on virkeämpi, väsyttää vähemmän, parempituulinen, energisempi, aikaansaavuus huimasti parempi.Itseasiassa tykästyin tähän raittiuteen, tämä tuli aivan yllätyksenä.
Minulla yllätys oli se, että stressiä sietää nyt paremmin. Joka viikonloppuinen alkoholin käyttö vaikuttaa mielialaan ja jaksavuuteen vielä tiistaihin asti. Nyt vaikka alkuun nukuin huonommin niin on uni alkanut tasaantua ja en hermoile niin paljoa, kuin ottaessani "rentouttavaa" vapaalla. Silmiä avaava kokemus kertakaikkisesti. Kyllä vähenee käyttö tän tipattoman jälkeen minimiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi tipaton 10.4.21 asti?
Olen vähentänyt rajusti viiniä ja tosiaan, on ollut älyttömän paljon energiaa enkä ole ollut niin vihassa usein. Jaksaa lenkkiä sauvoilla ja salilla oli vahva olo. Aion jatkossa olla tosi kohtuukäyttäjä. Unet tietysti pn parempia.
Lupasin vaimolle, että en juo olutta, lonkeroa, viiniä tai viinaa tässä kuussa ollenkaan. Nyt olen juonut 9,5% sahtia jo monena päivänä. Vähän tuo on mököttänyt, mutta asettakoon ensi vuonna paremmat ehdot.
Vierailija kirjoitti:
En mitään tipattomia enää. Olin joskus melkein vuoden ilman alkoholia. En huomannut mitään eroa mm. salilla treeneissä jaksamisessa (treenaan oikeasti kovaa), unen laadussa tai mielialassa.
Sopiva viikonloppukänni auttaa rentoutumaan raskaasta työ- ja treeniviikosta. Perjantaina on aina ihan eri fiilis, kun tietää menevänsä Alkon kautta kotiin. Tästä lähtien ryyppään silloin kuin siltä tuntuu.
Ihan sama vaikka viikatemies korjaa ennenaikaisesti pois, onpahan jotain mistä nauttia tässä elämässä.
Perjantaita odotellessa.
Perjantai on hyvä alku!
Mutta muista että viikonloppuna on hyvää aikaa vetää kunnolla useampi päivä.
Milloin olet viimeksi juonut ihan kunnolliset, boheemit päkät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi tipaton 10.4.21 asti?
Helmikuun oon jo päättänyt pitää, tuota vielä harkitsen vakavasti. Ap
Huomenta tipattomat! Miten menee? Itse olen pysynyt päätöksessä ja kuntoilun aloittaminen on vain nyt takkuillut. Ap
"Kohtuu" käyttäjä pettää itseään tietoisesti, mutta mainetta maalatakseen esiintyy kohtuukäyttäjänä. Yleensä kuuluisi jo katkolle.