Tipattomat, miten menee?
Onko tehnyt mieli korkata? Itselläni ei ole ja on tullut kuntoiltua enemmän, kun ei ole krapulaa viikonloppuisin.
Kommentit (73)
Jee, pari viikkoa. Jos nyt alkaisi helpottaa tämä. Viime yönä nukuin jo putkeen 5h. Ollut katkonaiset yöunet koko tipattoman. Kauankohan menee, että unet tasoittuu :( Nukuin aiemmin 7h unia.
Vierailija kirjoitti:
Jee, pari viikkoa. Jos nyt alkaisi helpottaa tämä. Viime yönä nukuin jo putkeen 5h. Ollut katkonaiset yöunet koko tipattoman. Kauankohan menee, että unet tasoittuu :( Nukuin aiemmin 7h unia.
Viime yönä nukuin eka kerran kuusi tuntia putkeen, muuten olen herännyt tunnin tai kahden tunnin välein.
Tipaton tuli tarpeeseen. Olen syksyllä eronnut ja siitä alkoi jonkinlainen jokailtainen palkitseminen/rentoutuminen parilla viinilasilla tai oluella. En koskaan juonut mitään kummempaa humalaa, mutta parista viinilasillisesta tuli kyllä pakollinen tapa.
Luulin, etten kykene tähän, mutta onkin mennyt helposti. Huomaan että se vähäinenkin määrä (esim. yksi olut) vaikuttaa yöuneen ja fiilikseen heikentävästi. Viinilasin/olutlasin äärellä on myös jollain tapaa laiska olo. En saa iltaisin aikaan mitään siivousta tai meilien hoitoa, kun alkoholi rentouttaa ja saa aikaan hälläväliä-tunteen.
Nyt olen saanut iltaisin aikaan enemmän. Eikä tarvitse aamulla miettiä, haiseeko hengityksessä edellisillan viini. Punaviini kuitenkin tuoksahtaa tiemmä helposti.
Lisään vielä (eron jälkeen viinitellyt), että tavoitteena on jatkossakin että en ota arki-iltaisin. En halua absolutistiksi. Haluan edelleen juhlia ja seurassa ottaa ja joskus viikonloppuisin pari lasillista. Arkisin yksikseen "pakko ottaa pari" -tavasta haluan eroon kokonaan.
Pahoittelen vielä viinittely-termin käyttöä. :D Inhoan sitä. Samat kylmät väreet melkein kuin joku sanoo että otapa vähän viintä.
Ihmeen hyvin menee. Oon juonut n. 15 annosta viikossa vuosikausia. Välillä enemmän, välillä vähän vähemmän, mutta noissa määrissä se on suunnilleen mennyt. Nyt on eka aamu etten ole ihan tajuttoman väsynyt, vaikka olenkin nyt n. viikon verran nukkunut paremmin kuin vuosiin = vähän vähemmän heräilyä yöllä ja saa paremmin nukahdettua uudelleen.
Perjantaina tulee kaksi viikkoa täyteen jee :D
Itse oon korvannut sitä tiettyä "juomistunnetta" Zero Cociksella, mutta vähemmän sitäkään on tarvinnut tehdä kuin oletin. Vähän on mennyt herkkuja, mutta enimmäkseen oon syönyt esim hedelmiä kun tulee olo että pitäisi saada "jotain".
Eniten on auttanut se että olen mennyt aikaisemmin nukkumaan. Eli siihen aikaan kun normaalisti viimeistään olen korkannut, olenkin mennyt petiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukauden juomattomuuden aikana ihan oikeasti tekee mieli alkoholia ja tuntee tarvetta korkata, niin ei kahta sanaa: kyseessä on ongelma. Ei voi olla niin, että mikään asia elämässä on niskan päällä niin vahvasti, ettei edes kuukautta meinaa kestää ilman.
No höpö höpö. Jos olen kuukauden ilman lihaa, niin kyllä vaan sitä tekee mieli. Jos olen kuukauden ilman herkkuja, niin kyllä niitäkin tekee mieli. Jos olisin kuukauden ilman tomaattia, niin väitän että sitäkin tekisi mieli. En kuitenkaan usko että minulla on tomaattiongelma tai lihaongelma. Eikä myöskään alkoholiongelmaa, vaikka joskus tekisikin mieli ottaa vähän olutta ja ehkä pikku siivu viskiä.
Hyvin on mennyt, kuten meni koko viime vuosi ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukauden juomattomuuden aikana ihan oikeasti tekee mieli alkoholia ja tuntee tarvetta korkata, niin ei kahta sanaa: kyseessä on ongelma. Ei voi olla niin, että mikään asia elämässä on niskan päällä niin vahvasti, ettei edes kuukautta meinaa kestää ilman.
No höpö höpö. Jos olen kuukauden ilman lihaa, niin kyllä vaan sitä tekee mieli. Jos olen kuukauden ilman herkkuja, niin kyllä niitäkin tekee mieli. Jos olisin kuukauden ilman tomaattia, niin väitän että sitäkin tekisi mieli. En kuitenkaan usko että minulla on tomaattiongelma tai lihaongelma. Eikä myöskään alkoholiongelmaa, vaikka joskus tekisikin mieli ottaa vähän olutta ja ehkä pikku siivu viskiä.
Olen joskus ollut lihattomalla ja sen jälkeen punainen liha ei maistunut erityisen hyvälle.
Mutta ravitsemisessahan se on aivan omaa luokkaansa. Kunnon pihvillä pärjää puoli päivää.
200g porkkanoita taas ei auta kuin tunnin.
Sincc
Mä aloitin vasta viime lauantaina. Olen nyt muutaman kerran saanut migreenin melko pienestä määrästä alkoholia (en saa siis joka kerta, mutta sanotaan nyt, että parin kuukauden sisään on ollut 3–4 kohtausta), joten ajattelin, että jätän alkoholin nyt toistaiseksi.
Ei ongelmaa. Meillä myös Detox-päällä samaan aikaan. Ei punaista lihaa, viljatuotteita, lehmänmaitotuotteita, sokeria, kofeiinia. Pahinta on kahvin puute, pää särki muutaman päivän vierotuksen takia. Lisäksi painon lasku potuuttaa, ihan tarpeeksi kevyt muutenkin. Ja en kärsi nälästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa. Meillä myös Detox-päällä samaan aikaan. Ei punaista lihaa, viljatuotteita, lehmänmaitotuotteita, sokeria, kofeiinia. Pahinta on kahvin puute, pää särki muutaman päivän vierotuksen takia. Lisäksi painon lasku potuuttaa, ihan tarpeeksi kevyt muutenkin. Ja en kärsi nälästä.
Mulla vähän samaa, mutta ei mikään detox vaan ihan olen vähentänyt kofeiinia, punaistalihaa ja sokeria. Valmisruokia en syö muutenkaan, joten niitä ei voinut vähentää. Ruisleipää, maustamatonta jogurttia marjoilla, keittoja, puuroa, hedelmiä, teetä. Paino pysynyt samassa ja en laihtua halunnutkaan myös. Ja mieltei joka päivä tullut vähintään 2h lenkkeilyä päivässä. Ap
Kuinka moni aikoo pitää helmikuun myös tipattomana? Yläpeukku kyllä ja alapeukku ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Samalla kuurilla itsekin ja nyt kaksi viikkoa mennyt tolkuttomassa päänsäryssä ja sumussa. Ennen tällainen olo on helpottanut parin päivän jälkeen. Paino ei toki tipu vaikka saisi tippua. Ei taija auttoo kun ruveta vanhoille tavoille, jos olo pysyy näin pahana :(
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aikoo pitää helmikuun myös tipattomana? Yläpeukku kyllä ja alapeukku ei. Ap
Sata päivää olisi tarkoitus viettää tipatonta.
Käyttäjä20798 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla kuurilla itsekin ja nyt kaksi viikkoa mennyt tolkuttomassa päänsäryssä ja sumussa. Ennen tällainen olo on helpottanut parin päivän jälkeen. Paino ei toki tipu vaikka saisi tippua. Ei taija auttoo kun ruveta vanhoille tavoille, jos olo pysyy näin pahana :(
Mun mielestä ei kannata liian tikukkaa ruokavaliota yrittää tipatomalla. Kuitenkin jo alkoholin poisjättäminen on elimistölle huippuhyvä ja kaloreita alkoholissa paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä (eron jälkeen viinitellyt), että tavoitteena on jatkossakin että en ota arki-iltaisin. En halua absolutistiksi. Haluan edelleen juhlia ja seurassa ottaa ja joskus viikonloppuisin pari
lasillista. Arkisin yksikseen "pakko ottaa pari" -tavasta haluan eroon kokonaan.
Selvin päin on vaikea eläytyä. Silloin on kemuista ulkona. Ja monesta muusta on myös ulkona. Kun ei siis juo ollenkaan. Ehkä monen herran lihavuus johtuu tästä. Jauhavatko vaikka jotkut ministerit skeidaansa selvin päin. "Asiasta" ei ainakaan uskoisi. -Jos on kiusaajaluonne, on varsin sama, juoko. Esim. työvoimapulan jauhaminen meillä lähtee pahuudesta.
Voi tätä raittiuden ihanuutta. Lopetin alkoholin käytön vähitellen, kun avopuolisollani oli alkoholiongelma. Halusin omasta tahdostani tukea hänen täysraitista elämäntapaa. Hän kun ei tiedä mitä kohtuukäyttö on. Itse koin olevani kohtuukäyttäjä.
Ja voin kertoa, että elämä ilman alkoholia on paljon mukavampaa. Tuntuu hyvältä, kun tietää, että ei turhaan myrkytä itseään. Ei rahanmenoa, ei krapuloita, auton rattiin voi hypätä koska vaan. Ei mitään juovuspäissä aloitettuja riitoja. Ei hukattuja tai rikottuja tavaroita. Omat aikuiset lapset ovat tyytyväisiä ja seuranneet samaa mallia.
Minulla ainakin ne pari eka viikkoa on ne vaikeimmat, kun tulee vieroitusoireita, mutta sen jälkeen helpottaa. Olen ennenkin ollut pitempään juomatta ja juuri se alku oli kaikkein vaikein myös henkisesti.