Oletko ollut pienen lapsesi kanssa yötä sairaalassa?
Jos pieni lapsesi on syystä tai toisesta ollut sairaalassa osastolla, oletko ollut siellä hänen kanssaan?
Kommentit (69)
Joo, tyksissä kun tytär oki 9kk yhden yön. Oltiin yhden hengen huoneessa, siellä oli sellainen vuoteeksi levitettävä nojatuoli. Imetin vielä öisin silloin, ja lapsi nukkui huonosti ja vierasti, ois ollu aika rankkaa, jos en ois voinut yöpyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut. Nukuin neuvotteluhuoneen lattialla patjalla, koska vauvani huoneessa oli myös toinen lapsi. Tämä siis vanhalla lastenklinikalla. Hoitaja toi välillä vauvani yöllä rinnalle sinne neuvotteluhuoneen lattiapatjalle :D
Hyvitettiinkö rintamaito sairaalalaskussa?
Periaatteessa kyllä. Jos lapsi täyimetyksessä ssi äiti sairaalasta ruoat. Ainakin ennen. HUS.
Muistelen myös, että sain ruokalippuja henkilöstöruokalaan. Se oli hengähdystauko osastolta.
Oltiin kolme yötä vanhalla lastenklinikalla kun lapsi oli kuukauden ikäinen. Ja uudessa lastensairaalassa oltiin yksi yö muutama vuosi sitten. Vanhemman yöpyminen oli kyllä uudessa sairaalassa paljon mukavampaa. Ja näköalakin oli hieno. Mutta hoito oli ihan yhtä hyvää molemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kolme yötä vanhalla lastenklinikalla kun lapsi oli kuukauden ikäinen. Ja uudessa lastensairaalassa oltiin yksi yö muutama vuosi sitten. Vanhemman yöpyminen oli kyllä uudessa sairaalassa paljon mukavampaa. Ja näköalakin oli hieno. Mutta hoito oli ihan yhtä hyvää molemmilla kerroilla.
Samaa mieltä hoidon tasosta: pääsääntöisesti hyvää hoitoa. Joitakin ikäviä juttuja on jäänyt mieleen.
Kyllä, kolmevuotiaan kanssa kun hänellä oli paha astmakohtaus joka sitten selvisi kuumettomaksi keuhkokuumeeksi. Ei oikein tullut uni kun katselin happiviiksissä kalpeana makaavaa lastani :(
Kyllä ja monta kertaa.
Kyseessä pikkukeskonen ja sairaalassa oltiin pitkään ja sen jälkeen useita leikkauksia jne.
Sain patjan aina lapsen huoneeseen ja ruokaakin antoivat.
Monta kertaa Jorvin lastenosastolla, patjalla lattialla.
Olin vauvan kanssa muutaman yön ja 3-vuotiaan kanssa viikon. Samassa huoneessa, jossa ei onneksi ollut muita.
Lastenklinikalla oli sellaisia kaapista esiinkäännettäviä Sänkyjä, jotka oli ihan vartavasten vanhempien yöpymistä verten siellä.
Olen ollut 6-vuotiaan kanssa kaksi kertaa 4 yötä ja 11 kk kanssa 3 yötä.
Olen ollut useita kertoja sairaalassa yötä vauvan (2-7kk) kanssa vuonna 2020 Uudessa Lastensairaalassa ja Jorvissa. Kerran olin yli viikon putkeen yötä sairaalassa vauvan ison leikkausoperaation takia.
Pumppasin maitoa sairaalan pumpulla kolmen tunnin välein, sillä vauva ei pystynyt/jaksanut syödä itse rinnasta moneen päivään. Vauva nukkui paljon, joten pystyin helposti käymään kahvilassa hakemassa itselleni ruokaa. Jorvissa tarjottiin ensimmäisenä aamuna aamupala.
Uuden Lastensairaalan ylimmästä kerroksesta oli upeat näkymät, iso huone ja hyvä sänky/sohva nukkua. Koronan takia tosin vierailut olivat hyvin rajoitetut. Vierailut taisi olla aluksi kokonaan kielletty ja jossain vaiheessa huoneessa sai käydä kerran päivässä yksi henkilö tunnin ajan, jos muistan oikein.
Jotkut tietyt hoitajat ja lääkärit tulen muistamaan aina.❤️
Kyllä olen. 5 v. eniten ärsytti, ettei mulla ollut hammasharjaa.
Olen ollut laryngiittipotilaan kanssa useammankin kerran ikävuosina 1-4v. Sain aina sellaisen taitettavan matkasängyn / hetekan lapsen sairaalasängyn viereen. Huoneessa muitakin, eipä tullut montaa tuntia nukuttua koskaan. Onneksi oli vain pikkulasten tauti.
Olen ollut.
Tyttärelläni oli pienenä n.6kk virtsatientulehdus.
Johtava lääkäri kysyi aamukierroksella, että on erittäin harvinaista jotta isä on vastaavassa tilanteessa
lapsen kanssa osastolla.. Voivatko tulla käymään opiskelijoiden kanssa, opiskelija kierrolla.
Siellä mie pällistelin näyttelyn päätähtenä, kun lääketieteen opiskelijat kävivät ihmettelemässä.
Tämä tapahtui 90-luvulla. Nyt on varmaan normaalia, että isätkin osallistuvat
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 3 kk ikäisen rs-virusta sairastavan vauvan kanssa yövyin yhden yön patjalla lattialla.
Minä myös. Esikoisen kanssa olin, kun hän oli vuoden, kyseessä (lievähkö) tapaturma.
Jääkää lapsen kanssa yöksi sairaalaan jos saatte.
Olin itse 3-vuotiaana sairaalassa ja ainoa muisto siitä on, kun äiti ja isi joutuivat lähtemään yöksi kotiin. Itkin ja itkin, kun jäin yksin sairaalaan. Se oli 80-lukua, vierailuajat olivat tiukkoja ja vanhempien ei annettu jäädä yöksi. Tosin vanhemmilla oli myös vauva kotona, jota ei saanut tuoda osastolle. Hankala tilanne varmaan kaikkien puolesta.
Sairaala voi olla lapselle iso ja pelottava paikka. Ei siellä ole aikuisenakaan kivaa nukkua.
Olen ollut kaksikin kertaa, pahan astmakohtauksen saaneen alle parivuotiaan kanssa. En kyllä nukkunut yhtään vaikka lapsella ihan ok vointi.
Olen ollut teho-osastolla, kun lapsellani oli ns. happomyrkytys huonosti hoidetun diabeteksen takia. Nuokuin ja torkuin tuolilla.
Riivinrauta kirjoitti:
Olen ollut.
Tyttärelläni oli pienenä n.6kk virtsatientulehdus.
Johtava lääkäri kysyi aamukierroksella, että on erittäin harvinaista jotta isä on vastaavassa tilanteessa
lapsen kanssa osastolla.. Voivatko tulla käymään opiskelijoiden kanssa, opiskelija kierrolla.
Siellä mie pällistelin näyttelyn päätähtenä, kun lääketieteen opiskelijat kävivät ihmettelemässä.
Tämä tapahtui 90-luvulla. Nyt on varmaan normaalia, että isätkin osallistuvat
Isäni oli myös suuri ihme (ja äitini suuri paha nainen), kun isä nouti minut sairaalasta, jossa olin ollut 60-luvun lopulla korvatulehduksen vuoksi. Siihen aikaan lapsi saattoi joutua sairaalaan korvatulehduksen takia muutamaksi päiväksi.
Juu. Kahteen eri kertaan 5-vuotiaan kanssa. Nukuin patjalla lattialla.
Minusta ihan jokaisen pitäisi saada pitää tukihenkilö mukanaan, jos kokee tarvitsevansa. Saisi nukkua patjalla.
(erityisesti iäkkäiden)
Olin viikon 13-vuotiaan kanssa lasten eristysosastolla. Mulle oli oma sänky huoneessa ja käytännössä hoidin voimatonta lastani muuten paitsi lääkkeet, kanyylit ym. toki hoiti henkilökunta, tosin joskus piti kysellä niitäkin kun olivat parikin tuntia myöhässä. Vessatin, pesin, juotin, syötin, kirjasin paperille juodut nestemäärät,valvoin myös suurimman ajan öistä ...Kuulemma nykyisin kannustetaan osastolla perhehoitoon? Täystyöllistetty ja ihan poikki olin kyllä. Poika sanoi myöhemmin ettei ois selvinny siellä ilman minua, koska tarvitsi niin paljon vahtimista ja apua kun ei itse jaksanut eikä kyennyt.