Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut pienen lapsesi kanssa yötä sairaalassa?

Vierailija
12.01.2021 |

Jos pieni lapsesi on syystä tai toisesta ollut sairaalassa osastolla, oletko ollut siellä hänen kanssaan?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhden yön keskussairaalassa. Lapsi oli 6 v ja poistettiin nielurisat. Sain patjan lattialle, tyynyn ja viltin, lisäksi muistaakseni teetä ja leipää. Hoitajat olivat niin ystävällisiä, että vieläkin muistelen lämmöllä.

Vierailija
62/69 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8kk vauvan kanssa yhden yön rs-viruksen takia sairaalassa. Nukuin lapsen sängyn päädyssä lattialla kivikovalla patjalla. Sinä yönä oli osasto täynnä ja sängyt loppu. Huoneessa oli muitakin lapsia ja vanhempia. Hoitajat hoitivat kyllä yöllä lapsia antamalla lääkkeitä yms. Olin kyllä niin väsynyt lasten sairastelun takia,että nukuin kun tukki sen mitä nukuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uudessa lastensairaalassa yöpyneet, oletteko saaneet ruuan huoneeseen? Onko ihan vanhempikin saanut ruuan? Vai oletko hakenut jonkun sämpylän kanttiinista?

Vierailija
64/69 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kaksosteni synnyttyä keskosina, he olivat taysissa yli kolme kuukautta. Lasten ollessa tehohuoneissa vastasyntyneiden teho-osastolla, ei vanhemmat saaneet yöpyä. Toiselle lapsista tehtiin leikkaus yöllä, niin silloin sai nuokkua paikalla vanhempien kahvihuoneessa. Viimein kotiin lähdön lähestyessä, kun lapset ei olleet enää kiinni missään laitteissa saimme pienen huoneen käyttöömme muutamaksi vuorokaudeksi. Minä nukuin siellä yöt ja mies oli siellä niin paljon kuin ehti.

Myöhemmin vauva-aikana olin useitakin öitä, kun lapset yksi kerrallaan tai molemmat samaan aikaan sairastivat milloin mitäkin. Tällöin sai patjan sängyn viereen. Suihkuun ei päässyt ja ruokailut oli mitä oli. Jälkeenpäin ajatellen kurjia kokemuksia. Samassa huoneessa saattoi nukkua lattialla neljänkin lasten äiti tai isä.

Keskosuudesta johtuvista vaikeuksista oli myöhemmin kouluikään asti useamman päivän seurantajaksoja. Tällöin olisi peraatteessa pitänyt olla osastolla esim. neljä vuorokautta. Mieluummin kuitenkin ajoin yöksi kotiin ja aamulla takaisin. Lapsen olisi myös saanut jättää yöksi osaatolle, en jättänyt.

Vierailija
65/69 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk ikäisen kanssa oon ollut ympäri vuorokauden, kun sairasti rs viruksen, 2viikkoa meni sairaalassa, imeväisten kanssa yleensä näin toimitaan, isommat lapset ovat yleensä sairaalassa yksin, katsomassa saa käydä.

Vierailija
66/69 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te uudessa lastensairaalassa yöpyneet, oletteko saaneet ruuan huoneeseen? Onko ihan vanhempikin saanut ruuan? Vai oletko hakenut jonkun sämpylän kanttiinista?

Tietysti vanhemmat saa ruuan kun ilmoitat että otat se maksaa tietysti. Lapselle ruoka kuuluu sairaala hoidon päivä kustannukseen.

Vierailija
67/69 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4kk ikäisen kanssa oon ollut ympäri vuorokauden, kun sairasti rs viruksen, 2viikkoa meni sairaalassa, imeväisten kanssa yleensä näin toimitaan, isommat lapset ovat yleensä sairaalassa yksin, katsomassa saa käydä.

Tää siis oman kunnan sairaalassa, ei lasten sairaalassa.

Vierailija
68/69 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli vuoden.

Lapsi syntyi rv 24, vastasyntyneiden teholla ei lastenklinikalla voinut yöpyä, ehkä Uudessa Lasten sairaalassa on toisin.

Oltiin noin 8 viikkoa siellä, jonka jälkeen siirryttiin Jorvin vauvojen osastolle, siellä harjoiteltiin hengittämistä, syömistä ja kasvua noin 8 viikkoa. Yöpyä olisi saanut, mutta velvoitetta ei ollut.

Kun päästiin kotiin noin rv 40 kohdalla, ei lapsi kestänytkään ulkomaailman pöpöjä ja alkoi todellinen sairaalakierre. Jouduttiin sairaalaan, päästiin osastolta ja palattiin sinne ambulanssilla hätäajona joidenkin tuntien päästä. Tätä kesti vuoden.

Jos tilanne oli erityisen paha ja lapsi otettiin teholle, oli siellä erittäin rajalliset vierailuajat. En tarkkaan muista, mutta tyyliin 8.45-9.15, 11-11.30, 14.30-16, 19-19.30, 22.30-23. Siis todella vaikeat, valitset joko jonkun puolituntisen tai päivystät koko päivän vanhempien huoneessa koska pääset lapsesi luo. Erityisen h

Nykyisin lasten teholla saa vanhemmat olla vaikka vuorokauden ympäri , mutta nukkua siellä ei voi ja kotiin kehoitetaan lähtemään yöksi. 

Ruokaa ei minun kokemuksen mukaan ole enää 2021 tai sen jälkeen saaneet imettävät äidit HUSissa, ellei eri sairaaloilla ole eri käytäntöjä

Vierailija
69/69 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla synnytyksen yhteydessä. Olimme perhehuoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän