Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut pienen lapsesi kanssa yötä sairaalassa?

Vierailija
12.01.2021 |

Jos pieni lapsesi on syystä tai toisesta ollut sairaalassa osastolla, oletko ollut siellä hänen kanssaan?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi itse joutunut tuohon tilanteeseen, mutta ystäväni on kyllä ollut. 

tuossa toisessa ketjussa sekottuu nyt monta asiaa, ja siksi siellä on niin erilaisia näkemyksiä asiasta. 

Vierailija
2/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eka kerralla, kun oli 3 kk. Toka kerralla lapsi oli 5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen.

Vierailija
4/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, viisivuotiaan kanssa. Nukuin lattialla patjalla, pitäen kiinni kädestä.

Vierailija
5/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yön 2,5veen kanssa. Toisen yön oli isänsä kanssa. Sitten onneksi kotiin tervehtymään. Eipä siellä paljon äitiä nukuttanut.

Vierailija
6/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuossa toisessa ketjussa sekottuu nyt monta asiaa, ja siksi siellä on niin erilaisia näkemyksiä asiasta. 

Siellä joku kivenkovaan väittää, ettei vanhempi voi olla sairaalassa yötä, koska sairaala ei ole hotelli.

Vierailija
7/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme vuorokautta 8 kk ikäisen kanssa. Ei sen ikäistä voi yksinkään jättää.

Vierailija
8/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä joku kivenkovaan väittää, ettei vanhempi voi olla sairaalassa yötä, koska sairaala ei ole hotelli.

Ja tuo tietysti johtuu paljon siitä miksi lapsi on sairaalassa, missä sairaalassa jne.

Aina ei voikaan, mutta pääsääntöisesti siihen kyllä pyritään antamaan mahdollisuus. Ja jos kyseessä on imettävä äiti,  niin silloin se pitäisi aina onnistua kyllä.

Vierailija
9/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 3 kk ikäisen rs-virusta sairastavan vauvan kanssa yövyin yhden yön patjalla lattialla.

Vierailija
10/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Nukuin neuvotteluhuoneen lattialla patjalla, koska vauvani huoneessa oli myös toinen lapsi. Tämä siis vanhalla lastenklinikalla. Hoitaja toi välillä vauvani yöllä rinnalle sinne neuvotteluhuoneen lattiapatjalle :D

Vierailija
11/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Taysin alueella ja täällä se on ainakin ollut mahdollista. Lasten teholla oli yksi vanhempien huone, jota vuorottelin toisen äidin kanssa viisi vuorokautta. Hän nukkui siellä päivät ja minä yöt. Olin vauvani vieressä tehohuoneessa päivät ja hän yöt.

Toisella kerralla nukuin lapsen vieressä osastolla patjalla.

Vierailija
12/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina voinut olla pienen lapsen kanssa sairaalassa yötä.

Vierailija
13/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Nukuin neuvotteluhuoneen lattialla patjalla, koska vauvani huoneessa oli myös toinen lapsi. Tämä siis vanhalla lastenklinikalla. Hoitaja toi välillä vauvani yöllä rinnalle sinne neuvotteluhuoneen lattiapatjalle :D

Hyvitettiinkö rintamaito sairaalalaskussa?

Vierailija
14/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, lapsi oli 1v6kk.

Vierailija
15/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Esikoinen 1v 8 kk, kun olin kaksi yötä hänen kanssaan kahdessa eri sairaalassa. Nukuin sairaalasängyssä. Suihkussa käyminen oli haastavaa yliopistosairaalassa. Suihku eri kerroksessa ja hoitsu jäi katsomaan lasta, mutta oli kadonnut kun palasin. Kyseessä oli ihan 5 min pikasuihku.

Nuorimmainen oli 1 v 9 kk, kun olin hänen kanssaan sairaalassa myös kaksi yötä. Asuttiin silloin ulkomailla. Nukuin nojatuolista levittyvällä sängyllä, hiostava nahka/keinonahkasohva. Suihkussa kävin yksityisen huoneen yhteydessä olevassa suihkussa, vaikka siinä ei ollut lukkoa. Lääkäri kävi kierroksella kun olin suihkussa. Italialainen naislääkäri - ei ainakaan ääneen ihmetellyt, että kävin suihkussa.

Mukavuudet oli paremnat ulkomailla. Sain valita menusta myös itselleni ruuat, jotka laskutettiin tosin. Suomessa sairaalan kahviosta hain pullan ja kahvin ja mies toi syötävää kun tuli illaksi paikalle.

Ulkomailla oli myös sairaalassa leikkipuisto katolla, siellä kävin haukkasmassa happea esikoisen kanssa, kun mies oli toipilaan seurana sisällä.

Vierailija
16/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Olen myös valvonut teinin kanssa päivystyksessä ja teho-osaston vanhempainhuoneessa.

Yksi elämäni kamalimmista öistä.

Vierailija
17/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, nukuin patjalla lattialla. Lapselta leikattiin umpilisäke.

Vierailija
18/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaan (!) kanssa yön Uudessa lastensairaalassa hänelle tehdyn toimenpiteen jälkeen. Yhden hengen potilashuone, jossa on vanhemmalle levitettävä sohva vuodevaatteineen. Isollekin lapselle oli äidin läsnäolo tarpeen tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
19/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alle 2v kanssa muutaman yön putkeen osastolla, nukuin patjalla lattialla koiranunta. Onneksi kaikki meni hyvin, antibioottitippa tehosi ja päästiin kotiin toipumaan.

Vierailija
20/69 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 5 viikkoisen kanssa viikon. Ja neljävuotiaan kanssa olen ollut viikon. 11 vuotiaan kanssa 2 vuorokautta. Ja aina olen saanut sairaalasängyn lapsen kanssa samaan huoneeseen ja saanut siihen petivaatteet ym, tämä oysissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi