Voi prkele! Mä heitän ton 18 v lukiolaiset pihalle!
Ei jumalauta! Koko päivän ollut kotona ja maannut sängyssä. Mitään järkevää ei tee, katsoo jotain somepaskaa. Mä tulen töistä kotiin, saatananmoiset lumet pihassa, en päässyt edes pihaan kääntymään. Ei sitten ole edes lumitöitä tehnyt, kun ei koulunkäynti näytä maistuvan. Mä en enää tollasta selkärangatonta matoa katsele, olkoot omillaan!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mun lukiolainen on 3kk päästä 18. Tänään kävi aamulla treeneissä ja koulussa, sitten oli hypäri. Iltapäivällä tunnit etänä. Olin itse kotona töissä. Ennen pojan viimeisen tunnin loppua lähdin lumitöihin ja kerroin että saa liittyä seuraan kun joutaa. Sieltä se tuli kun tunti loppui.
Mitäs jos sanoisit sille nuorelle että vaatteet päälle, nyt mennään pihahommiin.Ymmärrän että ärsyttää, mutta älä nyt ainakaan itse sitä pihaa raivaa. Ja sitä paitsi sitä tulee koko ajan lisää.
Ihmiset yleisesti ottaen inhoaa käskyttämistä. On iso ero siinä, miten asiansa esittää.
En usko, että tämä trolli on edes aikuinen-ainakaan henkisesti. Niin ala-arvoista kieltä hän käyttää.
Meillä oli aikuisten lasten kotona asuessa säääntö, että talossa asuvat ihmiset noudattavat ko talon sääntöjä, tai muuttavat muualle.
Tämä toimi hyvin.
Lapset noudattivat sääntöä ja lähtivät ylppärien jälkeen opiskelemaan. Heitä autettiin kykyjemme mukaan.
Ovat nyt perheelisiä hyvin voivia aikuisia ja meillä on erittäin läheiset välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minusta lukiolainen voi olla vastuussa perheen lumitöistä. Asumismuoto ei kuitenkaan ole lukiolaisen valinta, vaan vanhempiensa.
No kyllä on. Hän on täysi-ikäinen ja jos vielä asuu vanhempiensa luona niin kyllä hänenkin pitää osallistua kotitöihin. Jos häntä ei kiinnosta osallistua mihinkään niin muuttakoot omaan kotiinsa. Vanhempien koti, vanhempien säännöt
Kyllähän se on perheen koti, jos kerran pariskunnalla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikuisten lasten kotona asuessa säääntö, että talossa asuvat ihmiset noudattavat ko talon sääntöjä, tai muuttavat muualle.
Tämä toimi hyvin.
Lapset noudattivat sääntöä ja lähtivät ylppärien jälkeen opiskelemaan. Heitä autettiin kykyjemme mukaan.
Ovat nyt perheelisiä hyvin voivia aikuisia ja meillä on erittäin läheiset välit.
Yllätys, että lähtivät heti kun pystyivät
Ymmärrän ap:ta ihan täysin.
Menis itelläkin hermot!!!
Tuon ikäisen kuuluu osallistua.
Ei se ole mikään hotelli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minusta lukiolainen voi olla vastuussa perheen lumitöistä. Asumismuoto ei kuitenkaan ole lukiolaisen valinta, vaan vanhempiensa.
Minulla ei ole velvollisuutta elättää täysi-ikäistä. Tein vain itselleni ruuan ja käsken miehen syödä ulkona ennen kuin tulee kotiin. En tarjoile tuolle teinipaskalle mitään.
Ap
Todellakin sulla on velvollisuus elättää lukiolainen.
Kun hän oli lapsi, otitko hänet aina mukaan kodin askareisiin, ohjasit ja kannustit? Siten lapset oppii tekemällä. Mutta jos vain haukuit että mitään et osaa niin mistä olisi oppinut?
Sitä niittää mitä kylvää.
Kirjoitustyylistäsi huomaa että sinulla on kiukunhallintaongelma, joka ei ole lapsen syy. Mieti kenen, lapsen isän, omien vanhempiesi? Oma pää kannattaa selvittää ensin.
Ja voit sanoa lumitöistä, mutta älä raivoa, siitä ei seuraa mitään hyvää.
Pyydä sitä metsästämään ja kalastamaan ruokaa pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toimi hyvin.
Ovat nyt perheelisiä hyvin voivia aikuisia ja meillä on erittäin läheiset välit.Yllätys, että lähtivät heti kun pystyivät
Ei muuten pidä paikkaansa. Meidän kotikunnassa ei ole yliopistoa, joten korkekoulu
tutkintoa ei olisi kotoa käsin voinut suorittaa.
Muuttivat valmistuttuaan lähelle lapsuudenkotiaan, rakensivat talonsa ja tekivät lapsensa, joita olemme hoidelleet aina tarvittaessa.🤗
Itse olet kasvattanut. Peiliin katsomaan vaan syyllistä.
Poika armeijaan heti lukion jälkeen. Se on uskomatonta, millaisista vetelyksistä siellä saadaan tehtyä mies.
m39