Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosiaan hommahan menee niin, että kun ilmaiset mielenkiintosi näytössä

Vierailija
12.01.2021 |

Niin minä pyydän sinulta tiedot, jotta voin tapaamisen jälkeen tarkistaa että onko sinulla ylipäätään mahdollisuutta asuntooni.

Samalla sinä ostat itsellesi aikaa tuumailla asiaa. Mutta ei, homma ei mene niin, että sinä tulet kotiini tutkimaan joka nurkan, et anna itsestäsi mitään tietoja ja kuvittelet voivasi määrätä, että juu odottele sinä vaan niin me tässä mietiskellään ja saat ehkä myöhemmin tiedot.

Ei, silloin sinä olet ulkona pelistä enkä aio enää myöhemmin tarkistaa mitään tietoja.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En IKINÄ vuokraisi tuollaiselta sekopäältä asuntoa, vaikka olisi kuinka hinta kohdillaan ja asunto viimeisen päälle hieno. Huhhuh.

Voi kuule, sinulla ei ole tähän vaadittavia rahoja XDDDDD.

Eihän sinullakaan ole kun niin epätoivoisesti haluat sen vuokralle. Minulla sen sijaan on varaa asua ihan itse omistamassani talossa, eikä tarvitse persaukisena yrittää vuokrata omaa asuntoa. Sinun raha-asiat taitaa olla vähän huonommalla tolalla.

Vierailija
62/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan sitä järkeä voi käyttää. Isompi ja hienompi asunto ei ilmesty sattumalta kenenkään nimiin. Kyllä se on ihan varta vasten ostettu🤦🏼‍♀️ Elämäntilanne voi pakottaa laittamaan asunnon hetkeksi vuokralle, mutta asunnon koosta ja kunnosta voi päätellä, että onko asunto väliaikainen vai ikuinen. Jos vuokranantaja on vaikkapa 50-v miekkonen ja asunto on jokin 45-neliöinen kerrostalokaksio, niin suurella todennäköisyydellä se miekkonen ei ole kiinnostunut asumaan asunnossa itse. Jos vuokra-asunto on hieno rivari, erillis- tai omakotitalo, niin aika todennäköisesti se vuokranantaja haluaa siellä pääsääntöisesti asua🤦🏼‍♀️

Saattaa tulla sulla yllätyksenä, mutta pääsääntöisesti ihmiset eivät sössi raha-asioitaan niin että joutuvat laittamaan oman kotinsa vuokralle. Ja jos sössivätkin, niin järkevän ihmisen ratkaisu on silloin myynti. Joka tapauksessa se että et löydä järkevää vuokralaista johtuu siitä että et ole itsekään ihmisenä järkevä, tuollainen luonne karkottaa kaikki paitsi epätoivoisimmat.

Mitäköhän víțt.ua olen SÖSSINYT?? XDDDDDDD jos kokouksissa on päätetty korkeat vastikkeet niin mitenköhän víțuşsa se on minun syyni??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ei niitä vastikkeita ilmasta tempaista vaan ne perustuvat lukuihin.

Rahoitusvastike perustuu kämppäsi neliöihin ja sitä kautta sinulle kuuluvaan velkaosuuden maksuun.

Normi vastike taas perustuu taloyhtiön kustannuksiin.

Näistä kannattaa ottaa selvyys ENNEN oman asunnon ostoa. Se vastike ei juurikaan muutu indeksikorotusta enempää, jos taloyhtiössä ei tehdä mitään suurempia hankintoja.

Sitä en ymmärrä, mikset vain tee vuokrasopimusta "toistaiseksi vähintään 1v"? Silloin et ehkä säikäytä potentiaalisia vuokraajia? Vuokralaisen irtisanomisaika on 1kokonainen kalenterikuukausi, sinun 6kk. En ole koskaan kuullut, että vuokralainen vaatisi jotain 10v sopimusta ja toisaalta, vaikka hän sanoo etsivänsä pitkäaikaista kotia - 2v on nykynuorisolle jo pitkä aika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla olisi varaa asua asunnossa 2 vuoden päästä?

Vierailija
64/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei...! Tää on se sama tantta, joka kulutti toisessa keskutelun aiheessa kassamyyjän aikaa jonon kertyessä. Jee...

Tämä on se, jonka työssäoppiminen meni pieleen. Opinnot katkolla. Tuhlannut kaikki rahansa ja ihmettelee ettei tuu toimeentulotukea. Viimeksi ongelma oli, että rahoitusvastike on liian suuri ja siis isännöitsijä kyvytön. Muoden pitää se tonni maksaa.

XDDDDDDDDDDDDDDD Kuvittelet oikeasti, että kun ostaa asunnon niin rahat katoavat johonkin mustaan aukkoon? XDDDDDDDDDDDD 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ja odottelen veronpalautuksia, tulossa muutama tonni.

Ostit asunnon, johon sinulla ei ole varaa. Ja nyt ei ole rahaa elää tai maksaa rahoutusvastiketta.

Sinulla on nyt se kiire vuokrata ja varmasti liian kova vuokrapyynti. Kun kuvittelet, että sillä vupkralla pyörität koko homman.

Älä pidätä henkeä!

Öööö no vastikkeet päätetään ihan yhtiökokouksissa, että se onko varaa riippuu ihan kokouksessa tehtävästä päätöksistä XDDDDD

Eikä minulla ole tässä mitään hätää, kiitos kysymästä XDDDDD. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Niin. Rahoitusvastikkeen määrä riippuu maksusopimuksesta ja siitä sinun osuutesi riippuu sinun lainamäärästä. Ei muut osakkaat sinun lainaasi maksa.

Se on jo selvä, ettei sinulla ole varaa sitä rahoutusosuuttasi maksaa. Ei sittenkään, JOS saat asunnon vuokrattua.

XDDDDDDDDDDD Voi kuule kun rahoitusvastike päätetään myös kokouksessa🤦🏼‍♀️

Jos ollaan tarkkoja, niin rahoitusvastiketta ei päätetä yhtiökokouksessa. Sen perusteet päätetään, ei vastiketta.

Vierailija
66/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen kyllä tietoinen että mietin vielä on yleensä ei. Mutta asunnon rumuudesta se ei johdu, päinvastoin taloni on upea. Toki minä olen ihan tottunut siihen, mutta ulkopuolisille se on upea.

Ongelma on se, että minä en häivy täältä kymmeneksi vuodeksi. Sen takia kaikki epäröivät. Heti pitäisi päästä koko loppuelämäksi (kirjaimellisesti) asumaan, vaikka näkevät varmaan ihan selkeästi, että asunto on kodiksi ostettu. Ihan kuin antaisin hienon asunnon vuosikymmeniksi muiden käyttöön XDDDDDDDDD.

Eihän tuossa sitten pitäisi olla mitään epäselvää. Omistamasi asunto voi olla todella upea, mutta jos he etsivät pitkäaikaista asuntoa, se ei sovellu heidän tarpeisiinsa ja elämäntilanteeseen. He asuvat mieluummin vaikka vähemmän upeassa sen kymmenen vuotta, kuin sinun upeassai asunnossasi pari vuotta, jonka jälkeen on taas edessä asunnon etsiminen ja muuttorumba.

Tiedät siis itsekin, missä oli ongelma, joten ihmettelen, miksi kiukuttelet asiaa täällä. Vai oletko nyt jotenkin harmissasi, kun ei asunto mennyt ekalla näytöllä, ja joudut vielä etsimään vuokralaista? Luulisi, että jos asunto on upea, ja jos hintakin kohdallaan, siihen joku löytyisi. Joillekin voi kelvata lyhyempikin asumisaika.

Vierailija
67/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkoshullulla yhtenevät ongelmat äitihullun kanssa.

Vierailija
68/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yksiön sijoittajalla noussut k*** päähän.

Vierailija
69/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan sitä järkeä voi käyttää. Isompi ja hienompi asunto ei ilmesty sattumalta kenenkään nimiin. Kyllä se on ihan varta vasten ostettu🤦🏼‍♀️ Elämäntilanne voi pakottaa laittamaan asunnon hetkeksi vuokralle, mutta asunnon koosta ja kunnosta voi päätellä, että onko asunto väliaikainen vai ikuinen. Jos vuokranantaja on vaikkapa 50-v miekkonen ja asunto on jokin 45-neliöinen kerrostalokaksio, niin suurella todennäköisyydellä se miekkonen ei ole kiinnostunut asumaan asunnossa itse. Jos vuokra-asunto on hieno rivari, erillis- tai omakotitalo, niin aika todennäköisesti se vuokranantaja haluaa siellä pääsääntöisesti asua🤦🏼‍♀️

Saattaa tulla sulla yllätyksenä, mutta pääsääntöisesti ihmiset eivät sössi raha-asioitaan niin että joutuvat laittamaan oman kotinsa vuokralle. Ja jos sössivätkin, niin järkevän ihmisen ratkaisu on silloin myynti. Joka tapauksessa se että et löydä järkevää vuokralaista johtuu siitä että et ole itsekään ihmisenä järkevä, tuollainen luonne karkottaa kaikki paitsi epätoivoisimmat.

Mitäköhän víțt.ua olen SÖSSINYT?? XDDDDDDD jos kokouksissa on päätetty korkeat vastikkeet niin mitenköhän víțuşsa se on minun syyni??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Se on sinun vikasi, ettet tajua että rahoitusosuus pitää maksaa pois. Normi ihminen ottaa sen osuuden huomioon etukäteen. Ei se yllätyksenä tule.

Öööö XDDDDDDD kuka víțtu ei tajuaisi???? Jos sinä et tajua, että VASTIKKEEN MÄÄRÄ PÄÄTETÄÄN KOKOUKSESSA, niin sehän ei ole minun murheeni XDDDDD

Vierailija
70/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden yksiön sijoittajalla noussut k*** päähän.

Mikä víțuń yksiö ja kenellä?

Ap

Vierailija
71/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kun ap on siellä asuntonäytössä höyryämässä omasta hienosta kodistaan ja samalla toitottaa mahdollisille vuokralaisille, kuinka on sitten muuten turha kuvitella että saa pitkään asua HÄNEN kodissaan. Ihan painajainen :D

Vierailija
72/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut ap:n kaltaisen vuokraemännän. Hän tenttasi suunnilleen kaiken mahdollisen yksityiselämästäni, vastailin osaan valehtelemalla ja kun hän vaati saada numeroni, annoin mielenterveystoimiton ns.. alanumeron. Asunto oli ihana, mutta vuokranantaja outo selittäessään sitä, että vuokra nouseen joka kuukausi, koska hänen lainansa korkokin nousee.

Vierailija
73/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se rahoitusosutesi määrä 180t? Ja vastikkeet nyt tonnin?

Kuinka paljon vuokrapyynti?

Vierailija
74/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet asuntonäyttöön, sanotaan vaikka omakotitaloon, joka on suht ajanmukainen ja moderni, niin aika suurella todennäköisyydellä se EI ole loppuelämäsi koti, vaan vuokranantaja voi esim. luovuttaa sen lapselle. Muuttaa uuden kumppanin kanssa joskus aikanaan siihen. Mitä tahansa. Mutta järkeäkin saa käyttää. Jos menet näyttöön ja asunto on vaikka pieni kaksio kerrostalossa, niin on paljon suurempi todennäköisyys, että se on IMENOMAAN SIKSI vuokralle laitettu. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Useimmat vuokralaiset eivät etsi loppuelämän kotia ja tiedostavat kyllä kaikki mainitsemasi faktat. Useimmat ja parhaimmat vuokralaiset kuitenkin etsivät luotettavaa vuokranantajaa. Jos ulosantisi on samanlaista näytöissä kuin täällä, niin ei ole ihme et on vähän vaikeaa saada asuntoa vuokrattua.

Voi kuule kun NIMENOMAAN etsivät. Sehän se ongelmani onkin😑 Minä en ole häipymässä kymmeneksi vuodeksi.

Aivan, eli ongelma ei siis olekaan se, että vuokralaiset eivät jakele sinulle henkilötunnusta, vaan ongelma on se, että et löydä vuokralaista.

Vierailija
75/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kun ap on siellä asuntonäytössä höyryämässä omasta hienosta kodistaan ja samalla toitottaa mahdollisille vuokralaisille, kuinka on sitten muuten turha kuvitella että saa pitkään asua HÄNEN kodissaan. Ihan painajainen :D

Öööööl X'DDDDDD Ymmärrät varmaan, että viestisi on melko sekopäinen?

Vierailija
76/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun vikasi, ettet tajua että rahoitusosuus pitää maksaa pois. Normi ihminen ottaa sen osuuden huomioon etukäteen. Ei se yllätyksenä tule.

Öööö XDDDDDDD kuka víțtu ei tajuaisi???? Jos sinä et tajua, että VASTIKKEEN MÄÄRÄ PÄÄTETÄÄN KOKOUKSESSA, niin sehän ei ole minun murheeni XDDDDD

Ei minulla ole rahavaikeuksia. Sinä se et tajua, että velka pitää maksaa. Ei muut osakkaat sitä maksa puolestasi ja pankki ottaa omansa sopimuksen mukaan. Ei siinä paljoa säätövaraa ole. Jos yhtään.

Vierailija
77/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap teet, jos vuokralainen onkin siinä vain 4 kk ja lähtee sitten pois, koska hänen elämäntilanteensa muuttuu sellaiseksi, että tarvetta sille asunnolle ei enää ole. Riehutko vihapäissäsi, että millä nyt rahoitusvastikkeet maksan, kun vuokralainen oikeutensa tuntien ilmoittaa, että näyttöjä uusille asukasehdokkaille voi olla korkeintaan joka toinen päivä klo 16-18?

Vierailija
78/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööl X'DDDDDD Ymmärrät varmaan, että viestisi on melko sekopäinen?

Sinä et ymmärrä omaa sekopäisyyttäsi. Kannattaa hakea apua pikimmiten.

Vierailija
79/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen kyllä tietoinen että mietin vielä on yleensä ei. Mutta asunnon rumuudesta se ei johdu, päinvastoin taloni on upea. Toki minä olen ihan tottunut siihen, mutta ulkopuolisille se on upea.

Ongelma on se, että minä en häivy täältä kymmeneksi vuodeksi. Sen takia kaikki epäröivät. Heti pitäisi päästä koko loppuelämäksi (kirjaimellisesti) asumaan, vaikka näkevät varmaan ihan selkeästi, että asunto on kodiksi ostettu. Ihan kuin antaisin hienon asunnon vuosikymmeniksi muiden käyttöön XDDDDDDDDD.

Harva etsinee yhtä loppuelämän vuokrakotia, mutta ymmärräthän toki sen, että ihmiset ovat turvallisuushakuisia. Miksi valita koti, joka voi lähteä alta milloin vain seuraavan vuoden tai seitsemän sisällä. Vaikka kuinka kaunis olisikin.

Voi voi kun se on vuokra-asunnon miinuspuoli. Ei voi mitään. Jos ei halua sitä riskiä niin pitäisi ehkäpä ostaa oma??

Tai sitten voi minimoida riskiä vuokraamalla kaupungilta, säätiöiltä tai joltain asuntosijoittajalta, jonka omiinkin intresseihin sopii pitkäaikainen, luotettava vuokralainen. 

Vierailija
80/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se erillistalohullu! Oh how the mighty have fallen!!! :-DDD On nyt sellaisessa jamassa että on pakko laittaa kallis asuntonsa vuokralle kun ei ole rahaa maksaa yhtiölainan lyhennyksiä, jotka alkavat piakkoin.

Hän on täällä kertonut laveasti riidoistaan taloyhtiön kanssa mm. vesilaskusta, vastikkeista, ja oikeastaan kaikesta mahdollisesta. Rahaa piti omien sanojensa mukaan olla kuin roskaa - kunnes ei sitten ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi