Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosiaan hommahan menee niin, että kun ilmaiset mielenkiintosi näytössä

Vierailija
12.01.2021 |

Niin minä pyydän sinulta tiedot, jotta voin tapaamisen jälkeen tarkistaa että onko sinulla ylipäätään mahdollisuutta asuntooni.

Samalla sinä ostat itsellesi aikaa tuumailla asiaa. Mutta ei, homma ei mene niin, että sinä tulet kotiini tutkimaan joka nurkan, et anna itsestäsi mitään tietoja ja kuvittelet voivasi määrätä, että juu odottele sinä vaan niin me tässä mietiskellään ja saat ehkä myöhemmin tiedot.

Ei, silloin sinä olet ulkona pelistä enkä aio enää myöhemmin tarkistaa mitään tietoja.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei...! Tää on se sama tantta, joka kulutti toisessa keskutelun aiheessa kassamyyjän aikaa jonon kertyessä. Jee...

Tämä on se, jonka työssäoppiminen meni pieleen. Opinnot katkolla. Tuhlannut kaikki rahansa ja ihmettelee ettei tuu toimeentulotukea. Viimeksi ongelma oli, että rahoitusvastike on liian suuri ja siis isännöitsijä kyvytön. Muoden pitää se tonni maksaa.

XDDDDDDDDDDDDDDD Kuvittelet oikeasti, että kun ostaa asunnon niin rahat katoavat johonkin mustaan aukkoon? XDDDDDDDDDDDD 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ja odottelen veronpalautuksia, tulossa muutama tonni.

Ostit asunnon, johon sinulla ei ole varaa. Ja nyt ei ole rahaa elää tai maksaa rahoutusvastiketta.

Sinulla on nyt se kiire vuokrata ja varmasti liian kova vuokrapyynti. Kun kuvittelet, että sillä vupkralla pyörität koko homman.

Älä pidätä henkeä!

Öööö no vastikkeet päätetään ihan yhtiökokouksissa, että se onko varaa riippuu ihan kokouksessa tehtävästä päätöksistä XDDDDD

Eikä minulla ole tässä mitään hätää, kiitos kysymästä XDDDDD. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Niin. Rahoitusvastikkeen määrä riippuu maksusopimuksesta ja siitä sinun osuutesi riippuu sinun lainamäärästä. Ei muut osakkaat sinun lainaasi maksa.

Se on jo selvä, ettei sinulla ole varaa sitä rahoutusosuuttasi maksaa. Ei sittenkään, JOS saat asunnon vuokrattua.

XDDDDDDDDDDD Voi kuule kun rahoitusvastike päätetään myös kokouksessa🤦🏼‍♀️

Vierailija
42/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei...! Tää on se sama tantta, joka kulutti toisessa keskutelun aiheessa kassamyyjän aikaa jonon kertyessä. Jee...

Tämä on se, jonka työssäoppiminen meni pieleen. Opinnot katkolla. Tuhlannut kaikki rahansa ja ihmettelee ettei tuu toimeentulotukea. Viimeksi ongelma oli, että rahoitusvastike on liian suuri ja siis isännöitsijä kyvytön. Muoden pitää se tonni maksaa.

XDDDDDDDDDDDDDDD Kuvittelet oikeasti, että kun ostaa asunnon niin rahat katoavat johonkin mustaan aukkoon? XDDDDDDDDDDDD 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ ja odottelen veronpalautuksia, tulossa muutama tonni.

Ostit asunnon, johon sinulla ei ole varaa. Ja nyt ei ole rahaa elää tai maksaa rahoutusvastiketta.

Sinulla on nyt se kiire vuokrata ja varmasti liian kova vuokrapyynti. Kun kuvittelet, että sillä vupkralla pyörität koko homman.

Älä pidätä henkeä!

Öööö no vastikkeet päätetään ihan yhtiökokouksissa, että se onko varaa riippuu ihan kokouksessa tehtävästä päätöksistä XDDDDD

Eikä minulla ole tässä mitään hätää, kiitos kysymästä XDDDDD. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Niin. Rahoitusvastikkeen määrä riippuu maksusopimuksesta ja siitä sinun osuutesi riippuu sinun lainamäärästä. Ei muut osakkaat sinun lainaasi maksa.

Se on jo selvä, ettei sinulla ole varaa sitä rahoutusosuuttasi maksaa. Ei sittenkään, JOS saat asunnon vuokrattua.

XDDDDDDDDDDD Voi kuule kun rahoitusvastike päätetään myös kokouksessa🤦🏼‍♀️

Tottakai. Se on sen verran, että kukin saa maksettua oman lainaosuutensa. Ihan matematiikkaa. Ei siinä muu auta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet asuntonäyttöön, sanotaan vaikka omakotitaloon, joka on suht ajanmukainen ja moderni, niin aika suurella todennäköisyydellä se EI ole loppuelämäsi koti, vaan vuokranantaja voi esim. luovuttaa sen lapselle. Muuttaa uuden kumppanin kanssa joskus aikanaan siihen. Mitä tahansa. Mutta järkeäkin saa käyttää. Jos menet näyttöön ja asunto on vaikka pieni kaksio kerrostalossa, niin on paljon suurempi todennäköisyys, että se on IMENOMAAN SIKSI vuokralle laitettu. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Useimmat vuokralaiset eivät etsi loppuelämän kotia ja tiedostavat kyllä kaikki mainitsemasi faktat. Useimmat ja parhaimmat vuokralaiset kuitenkin etsivät luotettavaa vuokranantajaa. Jos ulosantisi on samanlaista näytöissä kuin täällä, niin ei ole ihme et on vähän vaikeaa saada asuntoa vuokrattua.

Vierailija
44/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sen vertaa ymmärrä, että vuokra-asunto ei välttämättä ole ikuinen, niin ehkä ei kannata etsiä vuokra-asuntoa🤦🏼‍♀️ sehän se etu on, että vuokranantaja ei menetä asuntoaan lopullisesti eikä vuokralainen ole vankina asunnon kanssa, jos haluaakin muuttaa. Hohhoijaa.

Miten jaksat jankata samoja lauseita ja mielipiteitäsi koko ajan? Eikö se ole sinunkin mielestä todella omituista? Tee jotain rakentavaa sen sijaan. Toisaalta olet kyllä varmaan pelkkä provo.

Eihän teille mene mikään jakeluun XDDDDDDdd syyllistätte minua siitä, että jotkut ovat ídìootteja🤦🏼‍♀️

JOS ET VOI HYVÄKSYÄ SITÄ ETTÄ ASUNTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE IKUISESTI KÄYTÖSSÄSI, OSTA OMA TAI SOPEUDU TILANTEESEEN. Älä mene selkeästi omaksi kodiksi ostettuihin asuntoihin vaatimaan, että minä muutan tänne 30 vuodeksi, ota tai jätä!1!

Eiköhän kannattaisi ensin katsoa millaista asunnossa on asua ja miettiä jatkoa ihan kaikessa rauhassa 🤦🏼‍♀️

Asunnon vuokraus on kahden tai useamman osapuolen välinen neuvottelutilanne. Vuokralleantajana voit asettaa luonnollisesti ehdot oman asuntosi vuokraamiselle, mutta et silti voi kieltää vuokraajalta neuvottelua. Neuvottelussa osapuolet päättävät suostuvatko ehtoihin sellaisenaan vai lähdetäänkö tekemään vastaehdotusta.

Ehkä selväsanaisempi ilmoitus voisi auttaa karkoittamaan ne vuokralaiset, jotka etsivät varmempaa ratkaisua. Itse voisit miettiä myös sitä, olisitko valmis antamaan määräaikaisuuden esim. kahdelle vuodelle - tämä on lyhyt aika, mutta toisi turvaa vuokralaiselle.

Vierailija
45/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sitä järkeä voi käyttää. Isompi ja hienompi asunto ei ilmesty sattumalta kenenkään nimiin. Kyllä se on ihan varta vasten ostettu🤦🏼‍♀️ Elämäntilanne voi pakottaa laittamaan asunnon hetkeksi vuokralle, mutta asunnon koosta ja kunnosta voi päätellä, että onko asunto väliaikainen vai ikuinen. Jos vuokranantaja on vaikkapa 50-v miekkonen ja asunto on jokin 45-neliöinen kerrostalokaksio, niin suurella todennäköisyydellä se miekkonen ei ole kiinnostunut asumaan asunnossa itse. Jos vuokra-asunto on hieno rivari, erillis- tai omakotitalo, niin aika todennäköisesti se vuokranantaja haluaa siellä pääsääntöisesti asua🤦🏼‍♀️

Vierailija
46/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sen vertaa ymmärrä, että vuokra-asunto ei välttämättä ole ikuinen, niin ehkä ei kannata etsiä vuokra-asuntoa🤦🏼‍♀️ sehän se etu on, että vuokranantaja ei menetä asuntoaan lopullisesti eikä vuokralainen ole vankina asunnon kanssa, jos haluaakin muuttaa. Hohhoijaa.

Miten jaksat jankata samoja lauseita ja mielipiteitäsi koko ajan? Eikö se ole sinunkin mielestä todella omituista? Tee jotain rakentavaa sen sijaan. Toisaalta olet kyllä varmaan pelkkä provo.

Eihän teille mene mikään jakeluun XDDDDDDdd syyllistätte minua siitä, että jotkut ovat ídìootteja🤦🏼‍♀️

JOS ET VOI HYVÄKSYÄ SITÄ ETTÄ ASUNTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE IKUISESTI KÄYTÖSSÄSI, OSTA OMA TAI SOPEUDU TILANTEESEEN. Älä mene selkeästi omaksi kodiksi ostettuihin asuntoihin vaatimaan, että minä muutan tänne 30 vuodeksi, ota tai jätä!1!

Eiköhän kannattaisi ensin katsoa millaista asunnossa on asua ja miettiä jatkoa ihan kaikessa rauhassa 🤦🏼‍♀️

Asunnon vuokraus on kahden tai useamman osapuolen välinen neuvottelutilanne. Vuokralleantajana voit asettaa luonnollisesti ehdot oman asuntosi vuokraamiselle, mutta et silti voi kieltää vuokraajalta neuvottelua. Neuvottelussa osapuolet päättävät suostuvatko ehtoihin sellaisenaan vai lähdetäänkö tekemään vastaehdotusta.

Ehkä selväsanaisempi ilmoitus voisi auttaa karkoittamaan ne vuokralaiset, jotka etsivät varmempaa ratkaisua. Itse voisit miettiä myös sitä, olisitko valmis antamaan määräaikaisuuden esim. kahdelle vuodelle - tämä on lyhyt aika, mutta toisi turvaa vuokralaiselle.

Kun ei edelleenkään kelpaa edes pari vuotta. Kaikki mulle heti nyt ikuisesti on ainoa kelpaava ratkaisu. Kyllä minä 2 v pärjäisin muualla, mutta kun vuokralaisille ei kelpaa😑

Vierailija
47/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan sitä järkeä voi käyttää. Isompi ja hienompi asunto ei ilmesty sattumalta kenenkään nimiin. Kyllä se on ihan varta vasten ostettu🤦🏼‍♀️ Elämäntilanne voi pakottaa laittamaan asunnon hetkeksi vuokralle, mutta asunnon koosta ja kunnosta voi päätellä, että onko asunto väliaikainen vai ikuinen. Jos vuokranantaja on vaikkapa 50-v miekkonen ja asunto on jokin 45-neliöinen kerrostalokaksio, niin suurella todennäköisyydellä se miekkonen ei ole kiinnostunut asumaan asunnossa itse. Jos vuokra-asunto on hieno rivari, erillis- tai omakotitalo, niin aika todennäköisesti se vuokranantaja haluaa siellä pääsääntöisesti asua🤦🏼‍♀️

Hopeless:)))

Vierailija
48/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeless:)))

Hienon vieraskielisen sanan olet oppinut 🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️

Vierailija
49/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei edelleenkään kelpaa edes pari vuotta. Kaikki mulle heti nyt ikuisesti on ainoa kelpaava ratkaisu. Kyllä minä 2 v pärjäisin muualla, mutta kun vuokralaisille ei kelpaa😑

Laitatko linkin asunnosta, etsin itse väliaikaista vuokra-asuntoa juuri pariksi vuodeksi.

Vierailija
50/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla sulla yllätyksenä, mutta pääsääntöisesti ihmiset eivät sössi raha-asioitaan niin että joutuvat laittamaan oman kotinsa vuokralle. Ja jos sössivätkin, niin järkevän ihmisen ratkaisu on silloin myynti. Joka tapauksessa se että et löydä järkevää vuokralaista johtuu siitä että et ole itsekään ihmisenä järkevä, tuollainen luonne karkottaa kaikki paitsi epätoivoisimmat.

Vierailija
51/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet asuntonäyttöön, sanotaan vaikka omakotitaloon, joka on suht ajanmukainen ja moderni, niin aika suurella todennäköisyydellä se EI ole loppuelämäsi koti, vaan vuokranantaja voi esim. luovuttaa sen lapselle. Muuttaa uuden kumppanin kanssa joskus aikanaan siihen. Mitä tahansa. Mutta järkeäkin saa käyttää. Jos menet näyttöön ja asunto on vaikka pieni kaksio kerrostalossa, niin on paljon suurempi todennäköisyys, että se on IMENOMAAN SIKSI vuokralle laitettu. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Useimmat vuokralaiset eivät etsi loppuelämän kotia ja tiedostavat kyllä kaikki mainitsemasi faktat. Useimmat ja parhaimmat vuokralaiset kuitenkin etsivät luotettavaa vuokranantajaa. Jos ulosantisi on samanlaista näytöissä kuin täällä, niin ei ole ihme et on vähän vaikeaa saada asuntoa vuokrattua.

Voi kuule kun NIMENOMAAN etsivät. Sehän se ongelmani onkin😑 Minä en ole häipymässä kymmeneksi vuodeksi.

Vierailija
52/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

💊💊💊💊💊💊💊.......

Vierailija
53/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla sulla yllätyksenä, mutta pääsääntöisesti ihmiset eivät sössi raha-asioitaan niin että joutuvat laittamaan oman kotinsa vuokralle. Ja jos sössivätkin, niin järkevän ihmisen ratkaisu on silloin myynti. Joka tapauksessa se että et löydä järkevää vuokralaista johtuu siitä että et ole itsekään ihmisenä järkevä, tuollainen luonne karkottaa kaikki paitsi epätoivoisimmat.

Mitäköhän víțt.ua olen SÖSSINYT?? XDDDDDDD jos kokouksissa on päätetty korkeat vastikkeet niin mitenköhän víțuşsa se on minun syyni??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
54/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän víțt.ua olen SÖSSINYT?? XDDDDDDD jos kokouksissa on päätetty korkeat vastikkeet niin mitenköhän víțuşsa se on minun syyni??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Laita nyt se pullo tai tonkka pois ja mene nukkumaan pääsi selväksi.

Vierailija
55/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ vuokraisi tuollaiselta sekopäältä asuntoa, vaikka olisi kuinka hinta kohdillaan ja asunto viimeisen päälle hieno. Huhhuh.

Vierailija
56/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En IKINÄ vuokraisi tuollaiselta sekopäältä asuntoa, vaikka olisi kuinka hinta kohdillaan ja asunto viimeisen päälle hieno. Huhhuh.

Voi kuule, sinulla ei ole tähän vaadittavia rahoja XDDDDD.

Vierailija
57/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin toistakymmentä vuotta asuntoja ja kiinteistöjä vuokranneena, niin harva vuokralainen omakotitakossakaan asuu vuokralla kahta-kolmea vuotta kauempaa.

Joten en jaksa edes uskoa, että kukaan olisi halunnut 30 vuodeksi vuokrata.

Vierailija
58/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä yhtälö on sitten hankala. Jos asunto on suuri ja hieno, oletan, että sen vuokrakin on suurehko. Tällaista suurta ja kallista asuntoa eivät todennäköisesti etsi ne henkilöt, jotka normaalitilanteessa hakisivat määräaikaista kotia.

Lyhytaikaista kotia tuntuvat etsivän ne, jotka ovat opiskelijoita, henkilöt joilla yhteenmuutto puolison kanssa tullee lähitulevaisuudessa ajankohtaiseksi, remonttia paossa olevat ihmiset, asunnon ostoa harkitsevat... Toki yleistystä, mutta nämä ihmiset eivät ehkä tarvitse sitä kallista ja hienoa, jos huokeampaakin on saatavilla.

Tietenkin voit jättää kertomatta omista suunnitelmistasi. Onko tämä moraalitonta, on toinen asia.

Vierailija
59/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun vikasi, ettet tajua että rahoitusosuus pitää maksaa pois. Normi ihminen ottaa sen osuuden huomioon etukäteen. Ei se yllätyksenä tule.

Vierailija
60/94 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, sinulla ei ole tähän vaadittavia rahoja XDDDDD.

Taidat siis olla aika realistinen vuokrapyynnössäsi? ;) Miksi kukaan vuokraisi omakotitaloa hirveään hintaan vain pariksi vuodeksi? Säästävät käsirahaa omaan aika paljon kuin maksavat sinulle törkyvuokraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän