Tosiaan hommahan menee niin, että kun ilmaiset mielenkiintosi näytössä
Niin minä pyydän sinulta tiedot, jotta voin tapaamisen jälkeen tarkistaa että onko sinulla ylipäätään mahdollisuutta asuntooni.
Samalla sinä ostat itsellesi aikaa tuumailla asiaa. Mutta ei, homma ei mene niin, että sinä tulet kotiini tutkimaan joka nurkan, et anna itsestäsi mitään tietoja ja kuvittelet voivasi määrätä, että juu odottele sinä vaan niin me tässä mietiskellään ja saat ehkä myöhemmin tiedot.
Ei, silloin sinä olet ulkona pelistä enkä aio enää myöhemmin tarkistaa mitään tietoja.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Niin olen kyllä tietoinen että mietin vielä on yleensä ei. Mutta asunnon rumuudesta se ei johdu, päinvastoin taloni on upea. Toki minä olen ihan tottunut siihen, mutta ulkopuolisille se on upea.
Ongelma on se, että minä en häivy täältä kymmeneksi vuodeksi. Sen takia kaikki epäröivät. Heti pitäisi päästä koko loppuelämäksi (kirjaimellisesti) asumaan, vaikka näkevät varmaan ihan selkeästi, että asunto on kodiksi ostettu. Ihan kuin antaisin hienon asunnon vuosikymmeniksi muiden käyttöön XDDDDDDDDD.
Harva etsinee yhtä loppuelämän vuokrakotia, mutta ymmärräthän toki sen, että ihmiset ovat turvallisuushakuisia. Miksi valita koti, joka voi lähteä alta milloin vain seuraavan vuoden tai seitsemän sisällä. Vaikka kuinka kaunis olisikin.
Esiintyykö ap päivän feissarimokissa?
https://www.feissarimokat.com/2021/01/johan-on-asuntomarkkinat-osa-21/
Jep, lääkkeet ottamatta Ap:lla. Veikö korona työt vai olitko syrjäytynyt jo sitä ennen? Kummin vaan, niin kannattaa hakeutua hoitoon tai keksiä jotain oikeaa tekemistä. Tai sitten keksi parempia satuja.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä kaikki mulle heti nyt-pas-kaa. Ei kelpuuteta kahtakaan vuotta, vaan vähintään pitää saada 10 vuodeksi toisen asunto käyttöön ja kymmenenkin vuotta on vähän turhan vähän aikaa. Mieluusti sellainen 30 vuotta.
Joku järki päähän. Näette varmasti että tällainen talo on ostettu omaksi kodiksi😑
No asu siinä sitten äläkä täällä nillitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen kyllä tietoinen että mietin vielä on yleensä ei. Mutta asunnon rumuudesta se ei johdu, päinvastoin taloni on upea. Toki minä olen ihan tottunut siihen, mutta ulkopuolisille se on upea.
Ongelma on se, että minä en häivy täältä kymmeneksi vuodeksi. Sen takia kaikki epäröivät. Heti pitäisi päästä koko loppuelämäksi (kirjaimellisesti) asumaan, vaikka näkevät varmaan ihan selkeästi, että asunto on kodiksi ostettu. Ihan kuin antaisin hienon asunnon vuosikymmeniksi muiden käyttöön XDDDDDDDDD.
Harva etsinee yhtä loppuelämän vuokrakotia, mutta ymmärräthän toki sen, että ihmiset ovat turvallisuushakuisia. Miksi valita koti, joka voi lähteä alta milloin vain seuraavan vuoden tai seitsemän sisällä. Vaikka kuinka kaunis olisikin.
Voi voi kun se on vuokra-asunnon miinuspuoli. Ei voi mitään. Jos ei halua sitä riskiä niin pitäisi ehkäpä ostaa oma??
Tästä syystä vuokraan vain yritysten tai useita asuntoja omistavien asuntoja. Kuulostat melko sekopäältä.
Vierailija kirjoitti:
Hei...! Tää on se sama tantta, joka kulutti toisessa keskutelun aiheessa kassamyyjän aikaa jonon kertyessä. Jee...
Tämä on se, jonka työssäoppiminen meni pieleen. Opinnot katkolla. Tuhlannut kaikki rahansa ja ihmettelee ettei tuu toimeentulotukea. Viimeksi ongelma oli, että rahoitusvastike on liian suuri ja siis isännöitsijä kyvytön. Muoden pitää se tonni maksaa.
Jos ei sen vertaa ymmärrä, että vuokra-asunto ei välttämättä ole ikuinen, niin ehkä ei kannata etsiä vuokra-asuntoa🤦🏼♀️ sehän se etu on, että vuokranantaja ei menetä asuntoaan lopullisesti eikä vuokralainen ole vankina asunnon kanssa, jos haluaakin muuttaa. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kun se on vuokra-asunnon miinuspuoli. Ei voi mitään. Jos ei halua sitä riskiä niin pitäisi ehkäpä ostaa oma??
Mutta mikä tässä on nyt se ongelma - henkilö ei halua ottaa riskiä ja sinä et halua vuokrata ko. henkilölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei...! Tää on se sama tantta, joka kulutti toisessa keskutelun aiheessa kassamyyjän aikaa jonon kertyessä. Jee...
Tämä on se, jonka työssäoppiminen meni pieleen. Opinnot katkolla. Tuhlannut kaikki rahansa ja ihmettelee ettei tuu toimeentulotukea. Viimeksi ongelma oli, että rahoitusvastike on liian suuri ja siis isännöitsijä kyvytön. Muoden pitää se tonni maksaa.
XDDDDDDDDDDDDDDD Kuvittelet oikeasti, että kun ostaa asunnon niin rahat katoavat johonkin mustaan aukkoon? XDDDDDDDDDDDD 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ ja odottelen veronpalautuksia, tulossa muutama tonni.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sen vertaa ymmärrä, että vuokra-asunto ei välttämättä ole ikuinen, niin ehkä ei kannata etsiä vuokra-asuntoa🤦🏼♀️ sehän se etu on, että vuokranantaja ei menetä asuntoaan lopullisesti eikä vuokralainen ole vankina asunnon kanssa, jos haluaakin muuttaa. Hohhoijaa.
Miten jaksat jankata samoja lauseita ja mielipiteitäsi koko ajan? Eikö se ole sinunkin mielestä todella omituista? Tee jotain rakentavaa sen sijaan. Toisaalta olet kyllä varmaan pelkkä provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XDDDDDDDDDDDDDDD Kuvittelet oikeasti, että kun ostaa asunnon niin rahat katoavat johonkin mustaan aukkoon? XDDDDDDDDDDDD 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ ja odottelen veronpalautuksia, tulossa muutama tonni.
Ostit asunnon, johon sinulla ei ole varaa. Ja nyt ei ole rahaa elää tai maksaa rahoutusvastiketta.
Sinulla on nyt se kiire vuokrata ja varmasti liian kova vuokrapyynti. Kun kuvittelet, että sillä vupkralla pyörität koko homman.
Älä pidätä henkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksat jankata samoja lauseita ja mielipiteitäsi koko ajan? Eikö se ole sinunkin mielestä todella omituista? Tee jotain rakentavaa sen sijaan. Toisaalta olet kyllä varmaan pelkkä provo.
Eihän teille mene mikään jakeluun XDDDDDDdd syyllistätte minua siitä, että jotkut ovat ídìootteja🤦🏼♀️
JOS ET VOI HYVÄKSYÄ SITÄ ETTÄ ASUNTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE IKUISESTI KÄYTÖSSÄSI, OSTA OMA TAI SOPEUDU TILANTEESEEN. Älä mene selkeästi omaksi kodiksi ostettuihin asuntoihin vaatimaan, että minä muutan tänne 30 vuodeksi, ota tai jätä!1!
Eiköhän kannattaisi ensin katsoa millaista asunnossa on asua ja miettiä jatkoa ihan kaikessa rauhassa 🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostit asunnon, johon sinulla ei ole varaa. Ja nyt ei ole rahaa elää tai maksaa rahoutusvastiketta.
Sinulla on nyt se kiire vuokrata ja varmasti liian kova vuokrapyynti. Kun kuvittelet, että sillä vupkralla pyörität koko homman.
Älä pidätä henkeä!
Öööö no vastikkeet päätetään ihan yhtiökokouksissa, että se onko varaa riippuu ihan kokouksessa tehtävästä päätöksistä XDDDDD
Eikä minulla ole tässä mitään hätää, kiitos kysymästä XDDDDD. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille mene mikään jakeluun XDDDDDDdd syyllistätte minua siitä, että jotkut ovat ídìootteja🤦🏼♀️
JOS ET VOI HYVÄKSYÄ SITÄ ETTÄ ASUNTO EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE IKUISESTI KÄYTÖSSÄSI, OSTA OMA TAI SOPEUDU TILANTEESEEN. Älä mene selkeästi omaksi kodiksi ostettuihin asuntoihin vaatimaan, että minä muutan tänne 30 vuodeksi, ota tai jätä!1!
Eiköhän kannattaisi ensin katsoa millaista asunnossa on asua ja miettiä jatkoa ihan kaikessa rauhassa 🤦🏼♀️
Kyllä he löytävät sopivan asunnon.
Mutta miten käy sinulle?
Rauhoitu hyvä ihminen ja myy koko asunto pois, niin ei tarvitse stressata. Kyllä se taloustilanne siitä sitten elpyy kun saat pennoset talosta tilille. Et varmana nyt löydä sopivaa laitapuolenkulkijaa (koska normaali vuokralainen kiertää kaltaisesi vuokranantajan kaukaa) rahoittamaan kohtuutonta vuokrapyyntöäsi, joten rauhoitu, face the facts ja myy talo pois. Taitanee olla ainut vaihtoehtosi ja asiat voisi olla myös huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pidätä henkeä!
Öööö no vastikkeet päätetään ihan yhtiökokouksissa, että se onko varaa riippuu ihan kokouksessa tehtävästä päätöksistä XDDDDD
Niin. Rahoitusvastikkeen määrä riippuu maksusopimuksesta ja siitä sinun osuutesi riippuu sinun lainamäärästä. Ei muut osakkaat sinun lainaasi maksa.
Se on jo selvä, ettei sinulla ole varaa sitä rahoutusosuuttasi maksaa. Ei sittenkään, JOS saat asunnon vuokrattua.
Jos menet asuntonäyttöön, sanotaan vaikka omakotitaloon, joka on suht ajanmukainen ja moderni, niin aika suurella todennäköisyydellä se EI ole loppuelämäsi koti, vaan vuokranantaja voi esim. luovuttaa sen lapselle. Muuttaa uuden kumppanin kanssa joskus aikanaan siihen. Mitä tahansa. Mutta järkeäkin saa käyttää. Jos menet näyttöön ja asunto on vaikka pieni kaksio kerrostalossa, niin on paljon suurempi todennäköisyys, että se on NIMENOMAAN SIKSI vuokralle laitettu. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pidätä henkeä!
Kirjoituksistasi päätellen sinulla on kyllä iso hätä..
Ap vaikuttaa sen verran sekopäiseltä, etten haluaisi olla tekemisissä, vaikka olisi kuinka upea ja edullinen asunto. Kannattaisi harkita jtn vuokrafirmaa välittäjäksi, niin voisit saadakin vuokralaisen.