Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
921/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi samoin. Olin pirtsakka ja nuorekas. Sain lapsen ja elämässä tuli isoja murheita samaan aikaan. Olen todella repsahtanut ja tilanne on sellainen, etten usko paluuta entiseen enää olevan.

Vierailija
922/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 48-vuotias, kävin maanantaina konsultaatiossa jossa katsottiin ihon kunto ja sopivat menetelmät, ja minulle laitetaan ensi kuussa ne uusinta uutta olevat PDO-mesolangat, ei niitä selkeitä ja pelottavan näköisiä kasvokiristyslankoja vaan sellaisia jotka luonnollisempia ja menee ihon pintaan ja muodostaa sulaessaan jonkin ylläpitävän kollageniverkoston. Hoito maksaa alkaen parisataa, espoolaiselle esteettiselle klinikalle varasin ajan, näin nimittäin 53-vuotiaalla työkaverilla juuri upean lopputuloksen, oli hakenut viikkoja sitten eikä naama näytä yhtään keinotekoiselle eikä turvonneelle, ihan vaan sille kuin iästä olisi lähtenyt sellaiset 10-15 vuotta pois ja ihon pinta oli tasainen eli ei sellainen "vanhanaikaisen täyteainepaakkuinen hamsteriposkinen viirusilmäinen" lookki mitä monilla julkkiksilla näkee, eli hän suositteli tuota samaa minulle ja siksi varasin ajan konsultaatioon varmistaakseni että tulee varattua oikea hoito. Hänen oli maksanut kolmisen sataa. Ei ollut sattunut ja nuo pysyy puolitoista vuotta, ja toimivat niin että alkavat vaikuttaa hiljalleen eli mitään naamassa ei "kiskota" väkisin ylös, kuten niillä kasvokiristyslangoilla. Joten ihanaa päästä varsinkin tästä alakasvojen heltasta ja rokkuvista poskista eroon ilman täyteaineita tai kasvokohotusta :)

En suosittele. Olen kuullut pelkkää huonoa. Lanka kuin lanka, niin lopputulos ei pidä. Älä tuhlaa rahojasi, vaan hommaa facelift, jos on pakko muokata naamaa.

Olet selkeesti ajasta jäljessä ja kuullut vanhanaikaisista lankakiristyksistä ja nähnyt niitä julkkiksilla, niistä ei ole mitään apua, niillä tehdään muun muassa niitä naurettavan näköisiä "fox eye" kiristyksiä, ja ne romahduttaa naaman sitten jos löystyvät. Nämä uudet toimivat aivan eri tavalla ja sisältävät anti age kiinteyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten on näytettävä nuoremmilta kuin ovatkaan?

Missä tällainen vaatimus on esitetty?

Yhteiskunnassa yleisesti ottaen arvostetaan nuoruutta ja hyvää ulkonäköä. Samoin kuin esim työssäkäyntiä vs työttömyyttä, rikkautta vs köyhyyttä jne. Nuoruus ja kauneus noista kaikista arvostetuinta.

Omassa elämässäni en ole tajunnut että noilla nuoruudella ja kauneudella olisi mitään käyttöä. Olen asiantuntija-ammatissa ja arvostus on selvästi kasvanut asiakkaiden ja kollegoiden keskuudessa kun näytän kokeneelta, eli vanhalta, verrattuna siihen kun olin nuoren näköinen (tytöttelyäkin täytyi silloin kuulla). Kauneuttakaan en tarvi mihinkään, mies on löytynyt jo 20 vuotta sitten ja lisääntymisetkin hoidettu, eikä meidän kummankaan suhde perustu enää ulkonäölle. Enkä kyllä epäile ettenkö löytäisi seuraa jos olisin sinkkukin, ei suuri osa ikäisistäni miehistä ole kovin pinnallisia, ja niitä pinnallisia en edes haluaisi seuraani.

Vierailija
924/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 28 ja mulla on pienet juonteet suusta alaspäin leukaan, nasolabiaalijuonteet sekä todella kolkot silmänaluset. Olen hoikka, urheilen paljon ja tarkemmin ajateltuna se taitaa olla se syy. Hauska että elämäntapani ovat terveet mutta näytän naamasta väsyneemmältä ja kolkommalta kun moni joka ei urheile

Vierailija
925/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että ne jotka näyttivät pitkään nuorelta, rupsahtavat rajummin. Itsekin kuulun tähän.

Mä taas oon huomannut päinvastoin... Mua on aina luultu n. 5v ikäistäni nuoremmalta, ja edelleenkään ei oikein rypyt istu. Toki muutosta on, mut verrattain vähän. Ehkä rupsahdan ensi yönä kun nyt oikein kehuin.

N51

Vierailija
926/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva jos netistä löytyisi kuvia yhdessä yössä rupsahtaneista naisista, kun täällä monet siitä puhuvat. Luulen, että jotenkin se ihminen on ollut "sokea" omalle peilikuvalle ja yht´äkkiä silmät avautuu näkemää itsensä reaaliajassa ja huomaa vanhentuneesa, vaikka vanheminen on tapahtunut hiljalleen ja pidemmällä ajalla.

Vähän samaa kun lihava laihtuu, hän näkeekin pitkään itsensä peilistä lihavana, silmät(aivot) valehtee.

Mutta kyllähän ne ensimmäiset rypyt jossain vaiheessa vaan tulee. Vaikkei eilen ollut niin tänään on. Ja pikkuhiljaa huomaa taas uusia. Ei se mitään pelkkää kuvitelmaa ole. Joka aamu kuitenkin pesulla käydessä tulee sitä naamaa katsottua, että ei ne rypyt pääse mitenkään salaa vaivihkaa tulemaan.

Vierailija
927/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on järkyttävät murheet pelkästä ulkonäöstä sellaisilla ihmisillä keillä ei ole mitään vakavia sairauksia tai onnettomuuksia tullut. Kyllä ovat elämänarvot ihan persiillään jos jostain rypyistä ja rupsahtamisesta elämisen ilo hiipuu. Voisiko olla enää turhamaisempaa jos ihmisen pitää väkisin näyttää iki nuorelta eikä vanhenemisen merkkejä siedä ollenkaan. Antaa elämisen jäljet näkyä ja hyväksyy vanhenemisen eikä kilpaile epätoivoisesti nuorten kanssa ellei sitten ole jäänyt jostain syystä nuoruus elämättä niin että sitä pitää väkisin koittaa elää uudelleen keski-iässä tai senkin jälkeen epätoivoisesti. 

Tuonne nuoriso juhliin meneminen voi olla aika takaisku.

Vierailija
928/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄVIKÖ ALOITTAJA PIIKILLÄ? Syöt pikaruokaa ja juot toksisia limuja.

Vierailija
929/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 28 ja mulla on pienet juonteet suusta alaspäin leukaan, nasolabiaalijuonteet sekä todella kolkot silmänaluset. Olen hoikka, urheilen paljon ja tarkemmin ajateltuna se taitaa olla se syy. Hauska että elämäntapani ovat terveet mutta näytän naamasta väsyneemmältä ja kolkommalta kun moni joka ei urheile

Urheilijarhan onkin monesti aika ryppyisiä jo nuorena. Toisaalta heillä on hyvä kroppa.

Vierailija
930/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Olen nyt 40 enkä ole enää nuoren näköinen. Jotenkin tympeä ilme naamalla, hehku kadonnut ja värit haalistuneet. Kasvot roikkuvat ja iho on jotenkin kuolleen oloinen. Ei mitään dramaattista, mutta monesta pienestä purosta syntyy rupsahtanut yleisvaikutelma.

Ne sanoo, että nainen on kauneimmillaan kun on 15 vuotias - rippikuvassa. Sen jälkeen alkaa alamäki.

Mies taas on kovimmillaan 21-22 vuotiaana ja sitten alkaa alamäki - testot laskee ja häntä.

Vierailija
931/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on järkyttävät murheet pelkästä ulkonäöstä sellaisilla ihmisillä keillä ei ole mitään vakavia sairauksia tai onnettomuuksia tullut. Kyllä ovat elämänarvot ihan persiillään jos jostain rypyistä ja rupsahtamisesta elämisen ilo hiipuu. Voisiko olla enää turhamaisempaa jos ihmisen pitää väkisin näyttää iki nuorelta eikä vanhenemisen merkkejä siedä ollenkaan. Antaa elämisen jäljet näkyä ja hyväksyy vanhenemisen eikä kilpaile epätoivoisesti nuorten kanssa ellei sitten ole jäänyt jostain syystä nuoruus elämättä niin että sitä pitää väkisin koittaa elää uudelleen keski-iässä tai senkin jälkeen epätoivoisesti. 

Tuonne nuoriso juhliin meneminen voi olla aika takaisku.

Eihän sillä väliä olekaan. Muistan vain sen kuinka yhtäkkiä se tapahtui. Alkujärkytyksen jälkeen sitä ei enää edes ajattele. En enää edes mitään kalliita voiteita ostele, mutta silloin alussa suunnilleen tyhjensin kaupan hyllyn kaikista ryppyvoiteista😆.

Vierailija
932/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬

Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.

Kaikkein pahin ikä naiselle +40v. - humalainen tällainen on kaikista kauhein, itsensä hoitanut sexyin.

Vierailija
933/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset rupsahtaa 25 vuotiaina ja nopeasti. se on ihan normaalia

Vierailija
934/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että ne jotka näyttivät pitkään nuorelta, rupsahtavat rajummin. Itsekin kuulun tähän.

Mä taas oon huomannut päinvastoin... Mua on aina luultu n. 5v ikäistäni nuoremmalta, ja edelleenkään ei oikein rypyt istu. Toki muutosta on, mut verrattain vähän. Ehkä rupsahdan ensi yönä kun nyt oikein kehuin.

N51

Minulla on rasvainen paksu ihotyyppi joka ryppyyntyy hitaammin. Lähestyn 60v ja nyt vasta on tullut muutoksia silmän alustoihin ja ylä huulen ylle sekä käsiin. Apteekin perus rasvaa saa laittaa yöksi. Varsinkin talvella kun iho kuivuu. Vaihdevuodet alkoivat 51v ja sen mukaan mitä on nukkunut niin näyttää elikkä välillä nukkuu tosi huonosti ja välillä paremmin niin siltä se naamakin näyttää niin että vaihtele päivittäin. 

Vierailija
935/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset rupsahtaa 25 vuotiaina ja nopeasti. se on ihan normaalia

Entäs miehet. Luuletko että et itse rupsahda. 

Ihmeellistä miehille on että ne rupsahtaa ennen naisia ja kuolee nuorempina kuin naiset. Miehet eivät ilmeisesti katso peiliin ollenkaan. 

Vierailija
936/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla siis ensin alkaneet kasvot rupsahtaa? Minulla on kasvot oikeinkin nuoren näköiset edelleen (ja toki siis pientä ryppyä vaikka silmäkulmissa, mutta yleisilme virkeä ja nuorekas), mutta kaulasta näkee kyllä, että ikää on. Oikein inhottaa tuon kaulan katselu, pitää varmaan alkaa jotain huiveja pitää, vaikkei yhtään kuulu omaan tyyliin.

Ja ikää 42.

Vierailija
937/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ryppyvoiteissa voi olla mitä vain kun tuoteselosteista ei saa kukaan mitään tolkkua mitä ne sisältävät jotka vain ihon pintaa turvottaa hetkellisesti näyttäen ryppyjen madaltuvan hetkellisesti niin että kaikkein parasta, turvallisinta iholle on apteekin parabeenittomat perusvoiteet eivätkä ärsytä silmiä. 

Vierailija
938/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihotin itseäni pari kiloa joskus päälle 30v iässä, koska olin tosi hoikka sitä ennen ja aloin näyttää äkisti vanhalta ja luisevalta, harmaalta ja jotenkin vaan vanhalta. Pari lisäkiloa mielestäni toi kasvoihin taas vähän eloa. No oli kiloihin muitakin syitä, mutta tämä oli yksi.

Mulla on myös iso ero miten näen itseni, riippuen hormonikierrosta. Välillä katson peiliin että herranjumala mikä akka, MITEN toi voi olla minä, en kehtaa kauppaan mennä. Kahden viikon päästä peilissä on hemaiseva kaunotar. Tämä toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Luulen että objektiivisesti katsottuna näytän tasan samalta, mutta hormonit vaikuttaa todella vahvasti siihen millaisena näen itseni.

Vierailija
939/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla siis ensin alkaneet kasvot rupsahtaa? Minulla on kasvot oikeinkin nuoren näköiset edelleen (ja toki siis pientä ryppyä vaikka silmäkulmissa, mutta yleisilme virkeä ja nuorekas), mutta kaulasta näkee kyllä, että ikää on. Oikein inhottaa tuon kaulan katselu, pitää varmaan alkaa jotain huiveja pitää, vaikkei yhtään kuulu omaan tyyliin.

Ja ikää 42.

Minä annan kaiken näkyä ja on kanan heltta enkä aio sitä millään huiveilla peitellä. Annan ikäni näkyä ja mitä järkeä sitä on millään alkaa peittelemään. Johan kaikki arvaavat mitä huiveilla peitellään jos ei kylmän ilman takia sellaisia tarvitse. 

Vierailija
940/1130 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihotin itseäni pari kiloa joskus päälle 30v iässä, koska olin tosi hoikka sitä ennen ja aloin näyttää äkisti vanhalta ja luisevalta, harmaalta ja jotenkin vaan vanhalta. Pari lisäkiloa mielestäni toi kasvoihin taas vähän eloa. No oli kiloihin muitakin syitä, mutta tämä oli yksi.

Mulla on myös iso ero miten näen itseni, riippuen hormonikierrosta. Välillä katson peiliin että herranjumala mikä akka, MITEN toi voi olla minä, en kehtaa kauppaan mennä. Kahden viikon päästä peilissä on hemaiseva kaunotar. Tämä toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Luulen että objektiivisesti katsottuna näytän tasan samalta, mutta hormonit vaikuttaa todella vahvasti siihen millaisena näen itseni.

Onko puoliso vielä hakusessa kun ulkonäköön pitää noin paljon kiinnittää huomioo. Jos jo 30v näyttää kamalalta harmaalta niin ihminen ei silloin liiku tarpeeksi vaan istuu liiaksi. 30-40v vielä pitäisi näyttää hehkeältä jos on tarpeeksi fyysistä aktiiviteettia.