Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Viisikymppisenä muutin tyylini. Aiemmin olin panostanut vain vähän itseeni ja aina laittanut perheen etusijalle. Aloin ostaa muodikkaampia vaatteita, pidän hiukset hyvin leikattuina ja valkaisen hampaita. Rillit muodikkaat ja kunnon kosteusvoiteet käytössä. Ikä näkyy naamassa, mutta olemuksen jatkuva päivittäminen tekee hyväntuulisemmaksi. Ehkä tässä on itsepetostakin, mutta mitä sitten - pääasia että hyvä fiilis. Olen nyt yli 60 v ja huomannut tuttavapiirissä sen, että hormonihoitojen lopettaminen vanhemmalla iällä saa aikaan yht'äkkisen rupsahtamisen. Ihminen saattaa muuttua ihan tunnistamattomaksi.
Sain nuorempana jatkuvasti kehuja ulkonäöstäni. Vaikka otin liikaa aurinkoa, poltin ja juhlin, se ei näkynyt missään, paitsi että pysyin hoikkana ja kauniin värisenä. 34-vuotiaana sain ekan lapsen ja samalla tietysti nuo huonot tavat jäivät pois. Tuli lievä rupsahdus.
Toisen lapseni sain 39-vuotiaana, jonka jälkeen alkoi todellinen alamäki. Hiukset ohenivat, kasvot alkoivat roikkumaan, hirvee kaksoisleuka, huulet kaventuivat ja vääntyivät jotenkin alaspäin, ylimääräisiä kiloja en saa millään pois.
Toisaalta tiedän ettei kauneus tee onnelliseksi, niin en nyt kovin jaksa taistellakaan tätä rupsajtamista vastaan. Olen nimittäin nyt 47-vuotiaana onnellisempi kuin koskaan ennen.
Toimiiko maksasi hyvin ja suolisto? Osta ravinteina ruuansulatus entsyymeitä niin näkee toimiiko elintoiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko maksasi hyvin ja suolisto? Osta ravinteina ruuansulatus entsyymeitä niin näkee toimiiko elintoiminnot.
rasvamaksa ainakin estää ruuan sulatuksen toiminnan joten ei saa ravinteita ja rupsahtaa. melatoniinia pitäisi saada suojaamaan soluja ikääntymiseltä esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rupsahtaa ja kuolee lopulta. Kannattaa keskittyä johonkin tärkeämpään kuin ulkokuoreen. Vaikka elämään. Jättää sen peilin tuijotuksen ja naamakuvien oton vähemmälle.
Ulkokuori vaikuttaa elämän laatuun.
Tämä muuten pitää paikkansa monella tapaa. "Ulkokuori" ei ole pelkästään pinnalllisuutta vaikka pintaa onkin. Paljon on juttuja virkeistä iäkkäistä, mikä hyvä jos heillä virtaa riittää. Se mikä aina ihmetyttää, on elämäntapojen hehkutus, joilla oletettavasti joten kuten vielä toimintakykyiset iäkkäät, pysyvät kuosissaan. Aina ihmetyttää miksi elintavoilla voi oletettavastti vaikuttaa kaikkeen muugun, paitsi paljolti "ulkokuoreensa!. Tuntuu jossain määrin ongelmallisesta, että useimmat näistä ikääntyneistä, ei näytä lainkaan nuoremmalta kuin vähemmän virkeät toverinsa. Useimmat näyttävät täysin ikäiseltään. monet jopa vanhemmilta, huolimatta "sisäisestä" terveydestään.
Iho on ihmisen suurin elin, ja on hieman ihmeellistä, että kaikkeen muuhun voi oletettavasti vaikuttaa mitä terveyteen ja ikääntymiseen tulee, paitsi ihon ikääntymiseen. Tuntuu että sisäinen terveys ja "hyvin ikääntyminen", ei vaikuta "ulkokuoren" kuntoon sen enempää, kuin mitä plastiikkakirurgisilla operaattioilla ulkokuoren fiksailu vaikuttaa sisäiseen!
Hyvä juttu virkeille vanhuksille,että pysyvät toimintakykyisinä, heitä ei ole tarkoitus lainkaan moittia. Enemmän harmittaa "nuorekkuuden salaisuuksien" hehkutus, jotka ilmeisesti toimivat vain pinna alla. Vakuuttavampaa olisi jos pinta ja sisin ollsi edes jonkinlaisessa balansissa. Ainakaan itseä ei lohduttaisi kuulla että elimistö ja arvot kuin teinillä, mutta ulkoisesti näyttäisi satavuotiaalta!
Olet kyllä rupsahtanut, mutta et yhtäkkiä
Mahaltaan nukkumisen voi opetella pois. On myös niskoille äärimmäisen huono. Itse opettelin siitä pois, meni ehkä 1 kk. Alkaa vaan nukkua kyljellään ja selällään, hankkii tarpeeksi korkean tyynyn. Jos nukkuu mahallaan käsi tyynyn alla = aivan liian matala tyyny jota käsi kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 v ja suunnilleen tähän asti olen ollut sen näköinen, että ihmiset ovat pöyristelleet, miten mulla muka voi olla jo yli kaksikymppiset lapset. Papereita kysytään, jos Alkossa joskus käyn. Mutta. Nukun luonnostaan vatsallani ja ihan viime aikoina olen huomannut, että neste pakkautuu yön aikana naamaan ja se näyttää aamulla aika rähjäiseltä: turvotuksia, joiden reunoilla vastaavasti juonteita. Syömis- tai juomistavat on ihan ok ja entisellään, ja naama kyllä normalisoituu pikkuhiljaa aamun kuluessa. Mutta siis tuollainen varhaisaamu-look on jotain uutta :(
Tuo vatsallaan nukkuminen valitettavasti vanhentaa lopulta pysyvästi liian helposti, koska aiheuttaa turvotusta, joka lähtee tietysti pois, mutta tuo pumppaus eestaas on se vanhentaa asia. Aivan kuten alkoholia juovilla tai huonon ruokavalion (eines, sokeri, suola) ihmisillä. Turpoaa->laskee->turpoaa->laskee... Siksi esim geishat ovat aikoinaan opetelleet nukkumaan kovalla tyynyllä selällään. Itsekin nukun aina mahallaan ja harmittaa, kun aamulla on naama ihan vinossa ja pöhössä, mutta en osaa nukkua mitenkään muuten.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä rupsahtanut, mutta et yhtäkkiä
Sadannen kerran, se voi tapahtua todella yhtäkkisesti, mutta jos et ole itse kokenut niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut tämän saman itsessäni ja olen hieman alle 40-vuotias mies. Minulle on ilmestynyt silmäpussit käytännössä parissa kuukaudessa! Taustaa sen verran, että olen kuntoillut aina aktiivisesti, syön suht. terveellisesti ja olen ihan normaalipainoinen (BMI n. 23-24). Vähän masentaa kyllä kun on hirveät pussit silmien alla etenkin aamuisin, onneksi eivät ole ainakaan vielä sentään tummat. Mitä tälle voisi tehdä? En edes ole mitenkään hirveän pinnallinen, mutta tämä on ollut kyllä hälyttävä havainto.
Kilpirauhasen väsähdys aiheuttaa kasvojan turvotusta aamuisin, ja se näkyy varsinkin silmien ympärillä. Kokeile ottaa jotain kiliprauhasbuusteria, tai merilevää, ja lisäksi potassiumia.
Kasvot ovat minulla vielä melko freesit, ikää 43, mutta kaula on kamala ja ryppyinen.
Laihtuminen voi vetää naaman ryppyyn. Tai valvominen, veden puute, vesijohtoveden laatu, stressi, kovat meikit. Nuku paljon, juo vettä, älä stressaa peilikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa katsoa omia selfieitä, en käytä filttereitä. Stressaan ja murehdin helposti, kuuluu luonteeseeni valitettavasti, pysyvät syvät pystysuorat rypyt otsassa näin 50-vuotiaana. Ehkä ensi kesän lomarahoista käytän osan botoxiin (otsaryppyihin). Naaman alaosa ei ole enää niin kiinteä.
Ainakin Tampereella tuon sibeliusjuonteen siloitus maksaa lääkärin tekemänä 129eur, ei ole kallista ja saat hyvän mielen kun ei tarvitse murehtia sitä äkäistä ilmettä enää.
53 veenä vielä ilman ryppyjä. En kyllä ole auringonottaja ja aina menee 9 tuntia unta. Nainen.
Oletko paljon auringossa? Kantsii välttää sitä niin paljon kuin pystyy.
Mulle kävi tämä ihan parissa vuodessa. Tuntuu että kaksi vuotta sitten vielä kaikki kommentoi, kuinka näytän ikäistäni nuoremmalta. Nyt huomaan olevani väsynyt, naama on valahtanut, harmaa, eloton. Hiukset ohentuvat. Apua mitä voin tehdä!! Mistä tämä sitten johtui? Mikä muuttui? Hmm. Pikkulapsiarki kai sitten, mihinkään ei ole oikein aikaa panostaa, omat syömiset vähän niin&näin. Vauvavuosi ja synnytyksestä palautuminen meni vielä ihan hyvin, mutta kai tää vanhempna olo sitten on vaan helkkarin kuluttavaa. Ainakin ulkonäön suhteen. Muuten kyllä kovin ihanaakin!
Olin n 49 v saakka kohtuullisen OK näköinen kasvoista,mutta sitten alkoi alamäki. Pohdin jo Botoxia, mutten ole jakanut lähteä siihen rumban, että niillä piikeillä pitää käydä säännöllisesti sitten. Myös hiukset ovat mystisesti 50 täytettyäni muuttuneet ohuiksi ja kuiviksi, vaikka hoidan niitä huolellisesti. Jos takana on huonosti nukuttu yö, sen kyllä huomaa muutkin-näytän ihan kauhealta koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Talvella kuiva sisäilma saa ihon näyttämään vanhemmalta. Kesä tuo taas hehkua.
Ei muuten tuonut kuin maksaläiskiä.
Syvemmältä pintaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rupsahtaa ja kuolee lopulta. Kannattaa keskittyä johonkin tärkeämpään kuin ulkokuoreen. Vaikka elämään. Jättää sen peilin tuijotuksen ja naamakuvien oton vähemmälle.
Ulkokuori vaikuttaa elämän laatuun.
Tämä muuten pitää paikkansa monella tapaa. "Ulkokuori" ei ole pelkästään pinnalllisuutta vaikka pintaa onkin. Paljon on juttuja virkeistä iäkkäistä, mikä hyvä jos heillä virtaa riittää. Se mikä aina ihmetyttää, on elämäntapojen hehkutus, joilla oletettavasti joten kuten vielä toimintakykyiset iäkkäät, pysyvät kuosissaan. Aina ihmetyttää miksi elintavoilla voi oletettavastti vaikuttaa kaikkeen muugun, paitsi paljolti "ulkokuoreensa!. Tuntuu jossain määrin ongelmallisesta, että useimmat näistä ikääntyneistä, ei näytä lainkaan nuoremmalta kuin vähemmän virkeät toverinsa. Useimmat näyttävät täysin ikäiseltään. monet jopa vanhemmilta, huolimatta "sisäisestä" terveydestään.
Iho on ihmisen suurin elin, ja on hieman ihmeellistä, että kaikkeen muuhun voi oletettavasti vaikuttaa mitä terveyteen ja ikääntymiseen tulee, paitsi ihon ikääntymiseen. Tuntuu että sisäinen terveys ja "hyvin ikääntyminen", ei vaikuta "ulkokuoren" kuntoon sen enempää, kuin mitä plastiikkakirurgisilla operaattioilla ulkokuoren fiksailu vaikuttaa sisäiseen!
Hyvä juttu virkeille vanhuksille,että pysyvät toimintakykyisinä, heitä ei ole tarkoitus lainkaan moittia. Enemmän harmittaa "nuorekkuuden salaisuuksien" hehkutus, jotka ilmeisesti toimivat vain pinna alla. Vakuuttavampaa olisi jos pinta ja sisin ollsi edes jonkinlaisessa balansissa. Ainakaan itseä ei lohduttaisi kuulla että elimistö ja arvot kuin teinillä, mutta ulkoisesti näyttäisi satavuotiaalta!
Itselle kyllä vanhuksena ihan loputtomasti tärkeämpi toimintakyky ja elimistön kunto kuin ulkokuori. Se on nyt jo, 48-vuotiaana. On tullut koettua myös sairauksia ja kyllä kivut ja elämän rajoitukset kun ei pysty esm. kävelemään juurikaan on niin karseita että pilaavat elämän paljon enemmän kuin ruma ulkokuori. Ulkokuorta ei tarvi ajatella koko ajan, ja välttelee peiliin katsomista niin kaikki hyvin.
Miksi naisten on näytettävä nuoremmilta kuin ovatkaan?
Missä tällainen vaatimus on esitetty?
Laihdutin 40kg ja ennen rypytön naama on nyt ryppyinen hymyillessä suusta korviin saakka ja otsarypyt, silmärypyt, ryppyinen roikkuva heltta kaulan alla jne. Ennen kun olin -10v nykyikään niin alle vuoteen olen nyt +30v omaan ikään. Ja tuosta on aikaa, eikä mikään ole muuttunut vaan yhtä kamala tulos yhä vain. Olen alkanut ajatella josko jos lihoisi niin ne rypyt täyttyisi läskillä ja olisi taas siloisempi. olen kuitenkin mieluummin laihempi.