Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
facephysics.fi täältä jumppaohjelma ja siitä noudattamaan, tuloksia syntyy yllättävänkin nopeasti (vaikka pysyvämmän tuloksen saavuttaminen vaatii tottakai aikaa). Itselläni on poskipäät ja kulmat nousseet silmminnähden, kasvojen epäsymmetrisyys on vähentynyt ja sibeliusryppy kadonnut kokonaan. Ei ole maksettu mainos vaan suosittelen ihan vakavissaan. Nainen 41v
Jaa, ei mainos vai?
Mä rupsahdin 51 v. Naama valahti tai ainakin silloin huomasin sen. Ryppyjä mulla ei kuitenkaan ole oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Rokote toimii
Totta. Monet rokotetut on vanhentunut piikkien ottamisen jälkeen nopeasti. Rokote häiritsee elimistön korjautumisprosesseja mikä näkyy sit naamassa sek ä.syöpien muodostumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote toimii
Totta. Monet rokotetut on vanhentunut piikkien ottamisen jälkeen nopeasti. Rokote häiritsee elimistön korjautumisprosesseja mikä näkyy sit naamassa sek ä.syöpien muodostumisessa.
No luulisi koronankin rasittavan elimistöä ihan tarpeeksi.
Ja puhut ihan puppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin liikakäyttö saa myös rupsahtamaan ennenaikaisesti.
Miten noi jenkkien Real housewives-sarjojen 35-60 v naiset näyttää nuorilta ja ihot kimmoisilta ja raikkailta vaikka vetävät tequilaa, vodkaa ja viinejä kaksin käsin?
Eivät ole käyneet kirurgilla tekemässä faceliftejä, sarjassa nähty jotain laitekohotuksia, lasereita ja vähän botoksia sinne tänne.
Ammattimainen meikkaus tekee ihmeitä.
Ahdistaa katsoa omia selfieitä, en käytä filttereitä. Stressaan ja murehdin helposti, kuuluu luonteeseeni valitettavasti, pysyvät syvät pystysuorat rypyt otsassa näin 50-vuotiaana. Ehkä ensi kesän lomarahoista käytän osan botoxiin (otsaryppyihin). Naaman alaosa ei ole enää niin kiinteä.
Itse olen huomannut tämän saman itsessäni ja olen hieman alle 40-vuotias mies. Minulle on ilmestynyt silmäpussit käytännössä parissa kuukaudessa! Taustaa sen verran, että olen kuntoillut aina aktiivisesti, syön suht. terveellisesti ja olen ihan normaalipainoinen (BMI n. 23-24). Vähän masentaa kyllä kun on hirveät pussit silmien alla etenkin aamuisin, onneksi eivät ole ainakaan vielä sentään tummat. Mitä tälle voisi tehdä? En edes ole mitenkään hirveän pinnallinen, mutta tämä on ollut kyllä hälyttävä havainto.
Vanheneminen on tieteelle suuri mysteeri. On mielenkiintoista, ettei vanhentuminen tapahdu tasaisesti.
Kannattaa syödä lisäaineetonta ravintoa.
Kaikki rupsahtaa ja kuolee lopulta. Kannattaa keskittyä johonkin tärkeämpään kuin ulkokuoreen. Vaikka elämään. Jättää sen peilin tuijotuksen ja naamakuvien oton vähemmälle.
Ihminen on sitä mitä hän syö ja juo, siis elämän tavat. Juo paljon vettä, ole tarkka mitä syöt, jätä sokeri, lisää vihreää, poista punainen liha, syö usein kalaa, vältä myös vehnää ja kohtuudella suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote toimii
No luulisi koronankin rasittavan elimistöä ihan tarpeeksi.
Ja puhut ihan puppuja.
Kumpikaan ei ole hyväksi. Eikä rokotuksella edes ole suojassa koronatartunnalta eli saa kummankin huonot puolet..
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä hän syö ja juo, siis elämän tavat. Juo paljon vettä, ole tarkka mitä syöt, jätä sokeri, lisää vihreää, poista punainen liha, syö usein kalaa, vältä myös vehnää ja kohtuudella suolaa.
Totta, mutta tuo kaikki pitää huolehtia kuntoon jo kauan ennen kuin peilistä näkyy se rupsahtanut naama.
Silloin se on jo myöhäistä vaikka tottakai vielä siinäkin vaiheessa elämäntapoja parantamalla vaikuttaa ainakin jonkin verran omaan terveyteensä.
Jossain vaiheessa sitä jokainen tajuaa, että se on ainoa millä on merkitystä ja kuinka siihen olisi pitänyt panostaa paljon enempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin liikakäyttö saa myös rupsahtamaan ennenaikaisesti.
Miten noi jenkkien Real housewives-sarjojen 35-60 v naiset näyttää nuorilta ja ihot kimmoisilta ja raikkailta vaikka vetävät tequilaa, vodkaa ja viinejä kaksin käsin?
Eivät ole käyneet kirurgilla tekemässä faceliftejä, sarjassa nähty jotain laitekohotuksia, lasereita ja vähän botoksia sinne tänne.
Ammattimainen meikkaus tekee ihmeitä.
Ja varsinkin se, että tuo kuvataan jonkun sumennetun linssin läpi.
Nauttikaa ihmiset kohtuullisen terveellisestä elämästä, sopivasta määrästä liikuntaa ja hyvästä ruuasta. Miten turhaa on keski-iässä rupsahtamistaan miettiä. Iloinen mieli ja tasapainoinen elämä tekee ulkonäölle hyvää, rypyt ja roikkumiset ovat sivuseikka. Tämän kun sisäistin, on elämä näin keski-iässä parasta ikinä.
Mä oon rupsahtanut paljon viime vuosina mikä on luonnollista kun ikää on 47. Vielä jonkun aikaaa sitten sitä stressasin ja meinasin että jotain pitää tehdä. Mutta mihinkään pistoksiin saati leikkauksiin en lähde, se oli alusta varmaa. Ostin retinolia ja hyaluronihappoa ja kävin happokuorinnoissa kosmetologilla, opettelin varjostusmeikkaamaan roikkumiset pienemmäksi, mutta siinä vaiheessa kun ostin Insta-vaikuttajalta kasvojen kinesioteippaus -kurssin ja eräänä iltana tajusin että ei helvetti, akka tässä teippailee naamaansa joka yöksi ryppyjen estämiseksi. Koin että ei, tämä on älytöntä, tämä ei ole mun juttu. En halua omistaa niin paljon ajastani vanhenemisen estämiseen kuin niihin kaikkiin ihonhoitorutiineihin, kasvojoogaan, kinesioteippauksiin tms. meni, koska kaikki se aika on oikeastaan vanhenemisen ajattelemista. Päädyin hyväksymään ikäni ja muuttuman ulkonäköni ja roskiin lensi kinesioteipit, gua shat yms, kirvelevät retinolivoiteet, aamuun tuli aikaa lisää kun ei tarvi tehdä kasvojoogaa joka aamu. Olen tyytyväinen rupsahtaja nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rupsahtaa ja kuolee lopulta. Kannattaa keskittyä johonkin tärkeämpään kuin ulkokuoreen. Vaikka elämään. Jättää sen peilin tuijotuksen ja naamakuvien oton vähemmälle.
Ulkokuori vaikuttaa elämän laatuun.
Mulla sama paitsi en panosta kosmetiikkaan erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa katsoa omia selfieitä, en käytä filttereitä. Stressaan ja murehdin helposti, kuuluu luonteeseeni valitettavasti, pysyvät syvät pystysuorat rypyt otsassa näin 50-vuotiaana. Ehkä ensi kesän lomarahoista käytän osan botoxiin (otsaryppyihin). Naaman alaosa ei ole enää niin kiinteä.
Mä oon 32 ja huomasin nuo 11set. On tulleet ihan parissa kk. Liikun päivittäin, en oo koskaan polttanut enkö käytä päihteitä. Nuorempana tuli kyllä univajetta ja se saattaa nytkin olla syy. Sokeria oon syönyt kyl viime aikoina enemmän ja lihonut (oon normaalipainoinen). En meikkaa, vältän aurinkoa jne.
Naaman vanheneminen on yksilöllistä. Joillakin tapahtuu pienempi romahdus, joillakin suurempi.