Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
521/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä tapahtui noin 40-vuotiaana. Siihen asti minua sanottiin monesti ikäistäni nuoremman näköiseksi. Sitten jotenkin kasvot valahtivat puoli senttiä tai sentin alaspäin ja kaula alkoi roikkua myös. Olen katsonut Kirsi Salon kuvia ja näytän suunnilleen hänen ikäiseltä, mutta hän on 53 eli kymmenen vuotta vanhempi. Hän tosin näyttääkin nelikymppiseltä. Itse näytän nyt mielestäni ikäiseltäni.

Hymyilevä näyttää aina paljon ikäistään nuoremmalta. En löytänyt Kirsistä viime vuosilta kuvia, joissa hän olisi vakavana.

Varmaan sinäkin näytät hymyillessa nuoremmalta. Harva vain hymyilee peilikuvalleen...

Itse asiassa kun rypistyminen alkaa, hymyillessä näyttää paljon vanhemmalta kuin naama peruslukemilla. Pitkään rypyt on niin, että ne näkyy vain ilmehtiessä, erityisesti silmien ympärillä. Kun on vakava naama, voi näyttää rypyttömältä ja nuorekkaalta. Jossain iässä, itselläni 45 ikäisenä, toki ne ilmerypyt jää juonteiksi näkyviin silloinkin kun ei hymyile.

Vierailija
522/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 45-vuotiaana jo muuten rupsahtamiseni hyväksynyt, mutta se tuntuu vääryydenmukaiselta, että minua 2 vuotta vanhempi mieheni on nyt komeampi kuin koskaan, samalla kun itse näytän jo kunnon tantalta. 

Minä: Ryppyjä joka puolella, jotka ei ole niin paha. Mutta kaksoisleuka ja bulldogpussit tullut leukaperiin. Suupielet murheellisesti alaspäin. Silmien alla ryppyiset nahkapussit. Hiukset ohetuneet ehkä kolmasosaan nuoruudesta, ei voi pitää edes polkkamitassa enää. Ennen pulleat posket valahtaneet surullisen roikkuviksi pusseiksi.

Mies: Muutama hienoinen vaakaryppy otsalla, ja hymyillessä tulee ryppyjä silmien alle, mutta naama peruslukemiilla niitä ei näy. Naamasta on lopultakin lähtenyt pulleus jota oli vielä 40 v:näkin, ja ennen vähän tylsän näköinen perus "taikinanaama" on nyt varsin komea kun poskipäät ja leukaperät erottuu terävämpinä. Harmaat  hiukset ohimoilla, mutta muuten vielä tumma tukka, tekee vaan entistä seksikkäämmäksi.

Tää on muuten ihan sieltä ja syvältä :D Jonnekin tuonne aiemmin jo kirjoittelin omasta ruuhkavuosirupsahduksestani, kun tuntuu oikeasti että olisi k*rvähtänyt tyyliin puolessa vuodessa 10 vuotta. Mieheen ei näemmä ruuhkavuodet ulotu. Jos toden sanon, ihan ärsyttää.  Hällä on hyvä, kiinteän näköinen iho, ei ryppyjä, ja vaikka hänkään ei ole nyt tässä kuluneen vuoden aikana liikkunut läheskään sitä mitä "normaalisti", ei sekään oikeastaan näy, vähän on ehkä lihasmassa vähentynyt. Eihän siinä, kivahan tuota on katsoa, mutta jotenkin tuntee itsensä vielä kulahtaneemmaksi, kun toiseen osapuoleen ei tunnu vuodet tarttuvan. Kohta varmaan vieraat alkaa pitää minua puumana, kun mieheltä kysellään edelleen säännöllisesti henkkareita, kun ostaa ne pari hifistelyoluttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä tapahtui noin 40-vuotiaana. Siihen asti minua sanottiin monesti ikäistäni nuoremman näköiseksi. Sitten jotenkin kasvot valahtivat puoli senttiä tai sentin alaspäin ja kaula alkoi roikkua myös. Olen katsonut Kirsi Salon kuvia ja näytän suunnilleen hänen ikäiseltä, mutta hän on 53 eli kymmenen vuotta vanhempi. Hän tosin näyttääkin nelikymppiseltä. Itse näytän nyt mielestäni ikäiseltäni.

Hymyilevä näyttää aina paljon ikäistään nuoremmalta. En löytänyt Kirsistä viime vuosilta kuvia, joissa hän olisi vakavana.

Varmaan sinäkin näytät hymyillessa nuoremmalta. Harva vain hymyilee peilikuvalleen...

Itse asiassa kun rypistyminen alkaa, hymyillessä näyttää paljon vanhemmalta kuin naama peruslukemilla. Pitkään rypyt on niin, että ne näkyy vain ilmehtiessä, erityisesti silmien ympärillä. Kun on vakava naama, voi näyttää rypyttömältä ja nuorekkaalta. Jossain iässä, itselläni 45 ikäisenä, toki ne ilmerypyt jää juonteiksi näkyviin silloinkin kun ei hymyile.

Totta, mutta toisaalta naaman valahtamista ei huomaa yhtä helposti silloin kun ihminen hymyilee. Mielestäni se on se mikä loppujen lopuksi eniten vanhentaa ihmistä.

- ohis

Vierailija
524/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. kasvoissakin on lihaksia! Tee kasvojoogaa peilin edessä. Toimii paitsi siksi että kasvojen lihakset aktivoituu, myös siksi että ihossa verenkierto paranee.

Peilin edessä mm. siksi, että kasvot on usein vähän epäsymmetriset. Peilin edessä voit pakottaa itsesi vahvistamaan myös niitä laiskimpia lihaksia, sekä siksi, että vältät tekemästä niitä pahimpia ryppyjä korostavia liikkeitä.

Tämä riittävän kosteutuksen ohella toimii ihan oikeasti. Vuoden olen tehnyt ainakin pari kertaa viikossa. Kasvot on nyt silminnähden symmetrisemmät (kuvista on vertailtu) ja iho hehkuu nuorekkaasti ja on kimmoisa. Vuosia lähtenyt naamasta ja aina sillointällöin tulee kehuja nuoresta ulkonäöstä ihan tuiki tuntemattomiltakin.

Uskokoon ken haluaa, mutta kyllä kasvot rupsahtaa siinä missä muukin keho, jos ei itse viitsi asialle mitään tehdä.

Vierailija
525/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen Kirsi Saloa aika ajoin livenä. Turha kadehtia, ihan on ollut ikäisensä näköinen (ruokakaupassa ja muualla) ilman meikkiä ja löysissä roikkuvissa vaatteissa.

Vierailija
526/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla käynnistettiin väliaikaisesti keinotekoisesti vaihdevuodet IVF-hoitojen takia, näytin aivan karsealta hormonihoidon alkupäivinä. Kasvot jotenkin valahtivat ja iho oli samea ja väsähtäneen näköinen.  Näytin hetkessä rupsahtaneemmalta. Kasvot alkoivat palautua, kun aloin ottaa toista hormonia, joka laittoi taas hormonitoiminnan käyntiin ja kasvatti munarakkuloita. Jäinkin pohtimaan, oliko tuo väliaikainen romahdus esimakua tulevasta, kun vaihdevuoteni alkavat oikeasti?  Sitä odotellessa... :D

Kyllä, uskon että äkkirupsahdus johtuu nimenomaan hormoneista. Mutta älä huolehdi, niitä voi tsempata läpi koko elämän. Ainakin pikkasen.

Millä tavalla? Meinaatko joitain luontaistuotteita vai reseptillä saatavia hormoneja?

T. Tuo sama väliaikaisen menopaussin kokenut.

Käytän bio-identtistä progesteronivoidetta ja syön hormoneihin vaikuttavia luontaistuotteita, esim. Maca ja DIM. The Hormone Cure (Sara Gottfried) oli muistaakseni aika auttavainen kirja, mutta tästä on jo aikaa kun luin sen, on varmaan paljon muutakin hyvää kirjallisuutta ja nettitietoa. On hieman hommaa että löytää ne just itselleen sopivat tuotteet ja muut, mutta sitten sen kyllä huomaa kun hormonit ovat ok, kun tuntuu että on "oma itsensä".

Rupsahdus johtuu myös siitä että vatsan happoisuus laskee vanhetessa, eikä elimistö pysty pilkkomaan ja ottamaan käyttöön kollageenia. Kannattaa ottaa vatsan happoa lisääviä entsyymejä. Tämä auttaa myös närästykseen.

Vierailija
527/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, rypyt selkeytyy hymyillessä joiltain osin kasvoja, mutta valuviat katoaa! Hymyilemisiin! :)

Vierailija
528/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
529/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos kävisi ihan leikkaamassa naamaa? Oon aina ollut sitä vastaan ainakin itellä, mutta nyt on alkanut kiinnostaa. Jos "vain" kohottais noi hamsteripussit. Voisko joku mennä pieleen? Kokemuksia?

Vierailija
530/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sen tajuaa että Anistonit ja muut ”ikinuorer” ovat satavarmasti kiristyttäneet leukaperiään ja teettäneet hienovaraisia kasvojenkohotuksia.

Mikähän siinäkin on, että ikääntymisen myötä silmät näyttävät pienentyvän ja huulet kapenevan? Huomaa itsestä ja ihan uutisankkureista, näyttelijöistä ja muista julkisuuden henkilöistä jotka ovat ylittäneet 40 ikävuotta.

Huulet kapenee ihan siksi, kun rasvaa lähteeä kasvoista kauttaaltaan, myös huulista.

Silmien pieneneminen voi osin liittyä samaan, eli silmät näyttävät olevan syvemmällä kuopissa kun silmänalusista lähtee rasva. Ja osin myös useimmilla tapahtuvaan yläluomien roikahtamiseen. Luomet joko peittää suuremman osan näkyvää liikkuvaa luomea kuin ennen, tai tosiaan alkavat ihan roikkua silmän osin peittäen niin ettei liikkuvaa luomea näy enää ollenkaan.

Juuri näin! Ja myös silmäkuopista, kuten myös koko pääkallossa tapahtuu pientä luukatoa koko ajan kaikilla ikääntyessä. Sen takia silmät painuvat entistä syvemmälle päähän. 

Vierailija
531/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että ne jotka näyttivät pitkään nuorelta, rupsahtavat rajummin. Itsekin kuulun tähän.

Itse olen huomannut lähipiirissä päinvastaista. Samat aina nuorelta näyttäneet näyttävät siltä edelleen 50+ ja oma naama sen kuin kolhoontuu :/ :D

Vierailija
532/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos kävisi ihan leikkaamassa naamaa? Oon aina ollut sitä vastaan ainakin itellä, mutta nyt on alkanut kiinnostaa. Jos "vain" kohottais noi hamsteripussit. Voisko joku mennä pieleen? Kokemuksia?

Se on varmaan tehokkain keino. Mutta nykyään on kyllä tosi hyviä pieniä kikkoja. Kokeilisin mesolankoja ja pikkumäärää filleriä ensin. Mutta ei filleriä siihen alaleukaan tai marionettilinjoihin, vaan ylemmäs. Kun kohottaa ylempää, nousee leukapussitkin samalla. Ja sitten jos et huomaa tarpeeksi eroa niin kyllä leikkauttaisin. Koska ei ole kiva olla huonolla tuulella kun katsoo peiliin.

Vierailija
533/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käyttänyt kasvoihin RF hoitoja, oliko hyötyä?

Olen kerran ottanut sarjan jossa oli myös ultraääni ja neulaton meso, ja iho näytti mahtavalta. Viime vuonna otin kunnon mikroneulaussarjan ja tänä keväänä on tarkoitus ottaa rf-sarja.

Vierailija
534/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että ne jotka näyttivät pitkään nuorelta, rupsahtavat rajummin. Itsekin kuulun tähän.

Itse olen huomannut lähipiirissä päinvastaista. Samat aina nuorelta näyttäneet näyttävät siltä edelleen 50+ ja oma naama sen kuin kolhoontuu :/ :D

Sama huomio, itselläni kaveri joka ollut aina babyface ja on sitä edelleen yli viisikymppisenä, sileä iho ja aivan luomuna. Kyllä näitäkin onnekkaita on.

Vierailija
535/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla käynnistettiin väliaikaisesti keinotekoisesti vaihdevuodet IVF-hoitojen takia, näytin aivan karsealta hormonihoidon alkupäivinä. Kasvot jotenkin valahtivat ja iho oli samea ja väsähtäneen näköinen.  Näytin hetkessä rupsahtaneemmalta. Kasvot alkoivat palautua, kun aloin ottaa toista hormonia, joka laittoi taas hormonitoiminnan käyntiin ja kasvatti munarakkuloita. Jäinkin pohtimaan, oliko tuo väliaikainen romahdus esimakua tulevasta, kun vaihdevuoteni alkavat oikeasti?  Sitä odotellessa... :D

Kyllä, uskon että äkkirupsahdus johtuu nimenomaan hormoneista. Mutta älä huolehdi, niitä voi tsempata läpi koko elämän. Ainakin pikkasen.

Jos rupsahdus johtuu hormoneista, eikö sitten hormonikorvaushoitojen avulla tuo ole helposti ehkäistävissä.

Kyllä, aika pitkälle, mutta on muitakin vaikuttavia seikkoja. Koko juttu on varsinainen myräkkä, kerralla lävähtää. Sitten on vähän kuin korjailisi pyörremyrskyn jälkiä: sähkö ja vesi ja talonkappaleet ja huonekalut, kaikki eri tavalla rikki.

Vierailija
536/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan käyttänyt kasvoihin RF hoitoja, oliko hyötyä?

Olen kerran ottanut sarjan jossa oli myös ultraääni ja neulaton meso, ja iho näytti mahtavalta. Viime vuonna otin kunnon mikroneulaussarjan ja tänä keväänä on tarkoitus ottaa rf-sarja.

Miten kauan aikaa tämmösen vaikutus kestää? Ja paljonko maksaa?

Vierailija
537/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio, itselläni kaveri joka ollut aina babyface ja on sitä edelleen yli viisikymppisenä, sileä iho ja aivan luomuna. Kyllä näitäkin onnekkaita on.

https://yle.fi/uutiset/3-7863993

Vierailija
538/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Suominainen tuppaa rupsahtamaan n. kolmekymppisenä.

Vierailija
539/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan tehokkain keino. Mutta nykyään on kyllä tosi hyviä pieniä kikkoja. Kokeilisin mesolankoja ja pikkumäärää filleriä ensin. Mutta ei filleriä siihen alaleukaan tai marionettilinjoihin, vaan ylemmäs. Kun kohottaa ylempää, nousee leukapussitkin samalla. Ja sitten jos et huomaa tarpeeksi eroa niin kyllä leikkauttaisin. Koska ei ole kiva olla huonolla tuulella kun katsoo peiliin.

Ei kannata ainakaan filleriä/täyteainetta ottaa kasvoihin, no ehkä huuliin, mutta ei poskiin. Tosi usein ne alkavat siirtyä tai valua laitetusta kohdasta alaspäin tai sivullekin, jos nukut kyljelläsi. Myös tulee pahkuroita ja saattaa ne joskus jämähtää paikoilleen vuosiksi, vaikka pitäisi lähteä pois aiemmin, ja huulista toki lähtevätkin. Joku varmaan inttää vastaan, mutta läheinen ystäväni laitatti poskiin siihen kohtaan, kun alkaa poskipäät ylhäältä valahtaa. Yli kaksi vuotta on mennyt ja edelleen on jämähtäneenä väärään paikkaan ne pallukat.

Vierailija
540/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ainakaan filleriä/täyteainetta ottaa kasvoihin, no ehkä huuliin, mutta ei poskiin. Tosi usein ne alkavat siirtyä tai valua laitetusta kohdasta alaspäin tai sivullekin, jos nukut kyljelläsi. Myös tulee pahkuroita ja saattaa ne joskus jämähtää paikoilleen vuosiksi, vaikka pitäisi lähteä pois aiemmin, ja huulista toki lähtevätkin. Joku varmaan inttää vastaan, mutta läheinen ystäväni laitatti poskiin siihen kohtaan, kun alkaa poskipäät ylhäältä valahtaa. Yli kaksi vuotta on mennyt ja edelleen on jämähtäneenä väärään paikkaan ne pallukat.

Kyllä, on tutkittu että täytteet liikkuvat, mutta yksi ampulli on vain noin 1/5 teelusikallinen, eli eri kohtiin jaettuna sen ei pitäisi olla mikään valtava möykky. Eikä kannata enempää kerralla laittaa. Laittaisin vain kuopan tai epäsymmetrian korjaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi