Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Mä käytin jonkin aikaa mineraalimeikkejä, ja yhtenä päivänä vaan tajusin, että iho oli rypistynyt todella lyhyessä ajassa huomattavasti. Luulin vain ikääntyneeni äkkiä vauhdilla, mutta kun lopetin mineraalimeikkipuuterin käytön, iho mystisesti nuortui takaisin entiselleen jo ihan muutamassa päivässä... Ilmeisesti ainesosat kuivattivat ihoa etenkin silmänympäriltä, vaikka kuinka kosteutin ja kosteutin.
Voisiko sullakin olla nyt käytössä jokin tuote, jonka yhteyttä äkkirupsahdukseen et vain ole huomannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ei mene ohi aiheen. Kauneuteen liittyy. Olen ollut aina hoikka ja myös hyvänäköiseksi, kauniiksi, nätiksi ja sieväksi kehuttu, mutta olen ollut itse eri mieltä. Vanheneminen on ollut ikävää, pidän ulkonäöstäni entistä vähemmän, mutta olen ihan hyvä tyyppi ja mukava luonteeltani. Olen myös keholtani hyvässä kunnossa vielä yli 50-vuotiaana. Kiitos hyvän terveyden ja terveellisten elämäntapojen.
Minulla oli ystävä, johon tutustuin 1. luokalla, siis 7-vuotiaana. Hän alkoi pulskistua tuossa 30 ikävuoden iässä, ja noin 45-vuotiaana ylipainoa oli jo tosi paljon. Pysyimme tosi hyvinä ystävinä kaikki elämänvaiheet. Hän oli ja on varmaan edelleen ihana ihminen.
48-vuotiaana hän löysi uuden miehen. Olin tietenkin ystävällinen tätä miestä kohtaan, mutta mies ei tykännyt minusta. Ihan heti ensisilmäyksellä, kun hänelle hymyilin ja tervehdin, hän katsoi minua vähän vihaisesti. Myöhemmin kun kävin heillä kylässä, mies suorastaan vinoili minulle tai vastasi hyvin äkäisesti.
Vähitellen ystävälläni oli aina jotain muuta menoa, kun ehdotin tapaamista. Nykyään tilanne on se, että hän laittaa joulukortin, mutta muuten emme ole tekemissä. Minä laitan hänelle myös synttärikortin.
Olen miettinyt, että oliko taas niin, että jotkut miehet, kuten ystävänikin mies, ei vain voi sietää nättejä naisia, vaikka he olisivat jo keski-iän ylittäneitä ja ikäkin heissä näkyisi... Olisinko lihavana kelvannut hänen vaimonsa ystäväksi edelleen...
Olisi mukava saada tähän perusteluja, miksi tämä kertomus ystävän menetyksestä ulkonäkösyistä on tuottanut niin paljon alapeukkuja. Helppo varmaan peukuttaa, vaikkei osaisi kertoa edes syytä, miksi peukuttaa alas.
Tuttua minullekin miesten huono kohtelu ihan aiheetta, joten hyvin ymmärrän kaikkia, jotka ovat kokeneet syrjintää ulkonäön vuoksi, olipa ulkonäkö kaunis, ruma tai jotain siltä väliltä. Vanheneminen tietty vähän rumentaa, mutta niinhän sitä sanotaan, että naisen kannattaa pitää huolta siitä, että vanhemmuuttaan kauneus katoaa sisäänpäin.
Alapeukutin itse sen takia, että ilmeisesti pidät ulkonäköäsi niin huomattavan ihastuttavana, että se on mielestäsi ainoa syy mihinkään. Syitä voi olla monia: vaikkapa luonteesi tai tod. näk. mieheen itseensä liittyvä joku outous. Alapeukutin siis itserakkaalta tuntuvaa fiksoitumistasi "kauneuteesi".
Vierailija kirjoitti:
Mitä se äkillinen rupsahtaminen on? Sitä olen tässä jo odotellut pitkään. Poltan, juon, syön epäterveellisesti ja nukun huonosti. Ikää 48 ja vieläkin kysellään henkkareita. 😀 Ehdotuksia että mitä tässä vielä voisi tehdä että näyttäisi ikäiseltään?
Älä pelkää: rupsahtaminen on ihan kulman takana. Siellä viiskymppisenä se on odotellut meitä muitakin pitkään hyvin säilyneitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se äkillinen rupsahtaminen on? Sitä olen tässä jo odotellut pitkään. Poltan, juon, syön epäterveellisesti ja nukun huonosti. Ikää 48 ja vieläkin kysellään henkkareita. 😀 Ehdotuksia että mitä tässä vielä voisi tehdä että näyttäisi ikäiseltään?
Älä pelkää: rupsahtaminen on ihan kulman takana. Siellä viiskymppisenä se on odotellut meitä muitakin pitkään hyvin säilyneitä!
Totta. Ja ihan kaikillehan tätä ei tapahdukaan. Mutta jos tapahtuu, se on niin raivostuttavaa! Yhtenä päivänä on "huono päivä" - mutta se huono päivä ei enää lähdekään pois, apua, eikä millään tutuilla kikoilla saa sitä entistä hehkeyttä palautettua. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin jonkin aikaa mineraalimeikkejä, ja yhtenä päivänä vaan tajusin, että iho oli rypistynyt todella lyhyessä ajassa huomattavasti. Luulin vain ikääntyneeni äkkiä vauhdilla, mutta kun lopetin mineraalimeikkipuuterin käytön, iho mystisesti nuortui takaisin entiselleen jo ihan muutamassa päivässä... Ilmeisesti ainesosat kuivattivat ihoa etenkin silmänympäriltä, vaikka kuinka kosteutin ja kosteutin.
Voisiko sullakin olla nyt käytössä jokin tuote, jonka yhteyttä äkkirupsahdukseen et vain ole huomannut?
Mineraalimeikki korostaa ihon vanhenemista. Ei käy minullekaan yhtään.
Siemen nesteen sanotaan pitävän ihon nuorekkaana ja hyvänä. Sisältää paljon ravinteita ja soluja. Mällin jälkeen kannattaa sivellä kasvoihin hellin pyörittävin sormin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ei kaunista ketään. 🚬😣
Vierailija kirjoitti:
Siemen nesteen sanotaan pitävän ihon nuorekkaana ja hyvänä. Sisältää paljon ravinteita ja soluja. Mällin jälkeen kannattaa sivellä kasvoihin hellin pyörittävin sormin.
Tuutko antaa sitä?
Siitä se mummoutuminen alkaa. Kohta olette vanhoja muoreja =D
Kaija Stormbom, hänellä kiva tyyli ikäisekseen, aina tyylikäs.
Minä olen ainakin huomannut nyt melkein 29-vuotiaana että nenuli on kasvanut pituutta, eikös luut kasva iän myötä? Silmäpussit on aina olleet mutta nyt ne vaan huomaa paremmin. En usko että se tapahtuu yhdessä yössä vaan pikkuhiljaa, vanheneminen.
Eikö oo aika sairasta tavoitella nuoruutta? Ihan hyvin voi olla vanha ja kaunis. Lopettaako toi hölynpöly
Koska maanvetovoima vetää naamaa alapäin, niin ehdotan käsillä kävelyä siitä 30v. eteenpäin. Voi olla aluks hankalaa, mutta kyllä siihen tottuu. Näin se painovoima vetää toiseen suuntaan. Voi olla, että päänahka roikkuu mut onneks tukka on siinä edessä.
Pitää opetella uusia tapoja asioida ja tehdä asioita mutta siitä saa sitten lisää virtaa ja uuden oppiminen on aina kannattavaa.
Kaikista näistä kommenteista huomaa että teidät on aivopesty siihen että olette vain arvokkaita ja tärkeitä jos näytätte nuorelta ja "kauniilta" . En tiedä sitten onko se sosiaalinen media vai mikä. mutta kannattaa ajatella nyt tätä naiset.
Naisella se rupsahtaminen saattaa tapahtua hyvinkin nopeesti, tyyliin 35vielä ok, mutta 38vuotiaana näyttää 45.
Miehet rupsahtaa mielestäni aikaisemmin.
Moniko tuntee esim 40v miestä joka näyttäisi 30vuotiaalta.
Jätä sokeri, alkoholi, tupakka, yms. kokonaan. Lisää veden juontia huomattavasti, kiinnitä huomoita unen määrään ja laatuun, syö terveellisesti, ulkoile ja kuntoile sopivasti (ei tarvitse välttämättä himourheilla), vältä kaikkea ylimääräistä stressiä. Älä meikkaa liian raskaasti, mieluiten mahdollisimman vähän sillä kosmetiikkakin vanhentaa ja rasittaa ihoa. Älä ota aurinkoa, uv-säteily on yksi merkittävimmistä ihoa vanhentavista tekijöistä.
Jos ei noilla keinoilla tapahdu muutosta niin sitten täytyy vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Naisella se rupsahtaminen saattaa tapahtua hyvinkin nopeesti, tyyliin 35vielä ok, mutta 38vuotiaana näyttää 45.
Miehet rupsahtaa mielestäni aikaisemmin.
Moniko tuntee esim 40v miestä joka näyttäisi 30vuotiaalta.
Voit olla mitä mieltä tahansa tai kirjoitella trolleja, mutta totuus on päinvastainen. Naisten kasvojen iho "rupsahtaa" nopeammin keski-iässä, koska on ohuempi kuin miesten sekä hormonaalisten muutosten ja kollageenituotannon takia. Näin siitäkin huolimatta, että miehet käyttävät kosmetiikkaa huomattavasti vähemmän.
Vanhemmilla miehillä on usein iso korvat, nekin kasvavat koko elämän.
No varmaan siksi alapeukkuja, kun oletit miehen käytöksen johtuvan automaattisesti ulkonäöstäsi ja rankkasit itsesi nätimmäksi kuin ystäväsi.
Toki tuo on tosi outoa käytöstä mieheltä ja olisi hyvä saada ystävältäsi joku selitys siihen mikä miestä vaivaa sinun seurassasi.
Tosiasiassa syy voi olla jotain vielä ikävämpää, esim. että mies on sairaan mustasukkainen ystäväsi tärkeistä ihmisistä jollainen sinä lapsuuden ystävänä varmasti olet.