Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
481/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu!

Tietystä syystä - en nyt erittele mistä - sain aivan hirveät nestekertymät silmien alle. Okein nakkimakkaran kokoiset pussit. Se kesti aikansa ja nestetuvotus hävisi. Mutta nyt on silmien alla tyhjät, rypistyneet nahkapussit. Tämä kaikki siis tapahtui prissa viikossa. Arrrgh! Ei taida mikään enää auttaa. Ikä himpan yli 50.

Kamalaa!!! Minulla tuli muutama viikko sitten samanlaiset enkä tiedä mistä johtuu. Allergiaa? Nyt turvotus on vähän rauhoittunut, mutta rypyt jäivät 😱

Vierailija
482/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yöuni on tärkeää ulkonäölle ja terveydelle. Riittävästi vettä ja C vitamiinia. Mikroneulaus on osaavissa käsissä (= ammattilaisen tekemänä) ihan huippu. Itselleni suositteli ihotautilääkäri, joka näytti 10 vuotta ikäistään nuoremmalta.

TÄMÄ! Olisko vinkata kuka tämä hyvä ihotautilääkäri on? Mikroneulausta löytänen itsekin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä edelliseen, että olen myös joutunut kokemaan kateellisten naisten panettelua ihan turhaan ja jopa miesten vihamielisyyttä, vaikka he eivä ole minua tunteneet. Minua on myös usein haukuttu ylpeäksi, vaikken ole yhtään ylpeä. T. Se introvertti.

Tämä on totta! Esimerkkinä töistä sellainen aika nätti nainen ja vähemmän nätti. Molemmat ovat aika hiljaisia ja selkeästi introverttejä porukassa. Silti nätimpää haukutaan ylpeäksi ym. eikä hänestä tunnuta niin pidettävän mutta rumempaa pidetään tosi symppiksenä vaikka yrittää vielä vähemmän tulla porukkaan ja jutella mitä tuo nätimpi. 

Näin se menee. Joskus tuntuu, ettei mikään hyvä, avulias ja ystävällinen käytös riitä, etteikö kuitenkin joku moittisi ylpeäksi, mutta ehkä se on luonnollista, että jos jollain on sellaista hyvää (esim. kauneus, varallisuus, ammatti tms.),  mitä ei itsellä ole, niin tämä ns. "huonompi" haluaa löytää vastapainoksi siitä kauniista tms. vaikka väkisin jotain huonompaa, jotta voisi kokea itse olevansa vähintäänkin yhtä hyvä tai jopa parempi kuin se kaunis, rikas, tai muuten menestynyt.

Ja kun kaunotar vihdoin alkaa näyttää epämiellyttävältä kasvojen ja silmäluomien roikkumisen myötä, niin ei hän sittenkään ole välttämättä tasa-arvoinen muiden kanssa esim. työpaikalla, vaan jotkut pahimmat ovat jopa vahingoniloisia siitä, että hän on rumentunut.

Ei ole helppoa naisen elämä monellakaan tavalla, olipa hän minkä näköinen tahansa ja ulkonaön rapistuminen ja mahdollisesti miehekkäämmän näköiseksi muuttuminen ei tosiaan helpota elämää, vaikka onkin vain pintaa.

Vierailija
484/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu juttu!

Tietystä syystä - en nyt erittele mistä - sain aivan hirveät nestekertymät silmien alle. Okein nakkimakkaran kokoiset pussit. Se kesti aikansa ja nestetuvotus hävisi. Mutta nyt on silmien alla tyhjät, rypistyneet nahkapussit. Tämä kaikki siis tapahtui prissa viikossa. Arrrgh! Ei taida mikään enää auttaa. Ikä himpan yli 50.

Kamalaa!!! Minulla tuli muutama viikko sitten samanlaiset enkä tiedä mistä johtuu. Allergiaa? Nyt turvotus on vähän rauhoittunut, mutta rypyt jäivät 😱

Kannattaa syödä mahdollisimman vähäsuolaista ruokaa, sillä joillain meillä suolaisen syönti nimenomaan näkyy sekä ylä- että alaluomissa turvotuksena.

Kylmää voi pitää luomien päällä, vaikka tuorekurkkuviipaleita tai pakasteessa ollutta lusikkaa.

Selällään nukkuminen voi vähän auttaa. Kun turvotus alkaa laskea, niin ne rypytkin voivat vielä vetäytyä, jos ikää ei ole kovin paljon yli 50-60v.

Vierailija
485/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla käynnistettiin väliaikaisesti keinotekoisesti vaihdevuodet IVF-hoitojen takia, näytin aivan karsealta hormonihoidon alkupäivinä. Kasvot jotenkin valahtivat ja iho oli samea ja väsähtäneen näköinen.  Näytin hetkessä rupsahtaneemmalta. Kasvot alkoivat palautua, kun aloin ottaa toista hormonia, joka laittoi taas hormonitoiminnan käyntiin ja kasvatti munarakkuloita. Jäinkin pohtimaan, oliko tuo väliaikainen romahdus esimakua tulevasta, kun vaihdevuoteni alkavat oikeasti?  Sitä odotellessa... :D

Vierailija
486/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45-vuotiaana jo muuten rupsahtamiseni hyväksynyt, mutta se tuntuu vääryydenmukaiselta, että minua 2 vuotta vanhempi mieheni on nyt komeampi kuin koskaan, samalla kun itse näytän jo kunnon tantalta. 

Minä: Ryppyjä joka puolella, jotka ei ole niin paha. Mutta kaksoisleuka ja bulldogpussit tullut leukaperiin. Suupielet murheellisesti alaspäin. Silmien alla ryppyiset nahkapussit. Hiukset ohetuneet ehkä kolmasosaan nuoruudesta, ei voi pitää edes polkkamitassa enää. Ennen pulleat posket valahtaneet surullisen roikkuviksi pusseiksi.

Mies: Muutama hienoinen vaakaryppy otsalla, ja hymyillessä tulee ryppyjä silmien alle, mutta naama peruslukemiilla niitä ei näy. Naamasta on lopultakin lähtenyt pulleus jota oli vielä 40 v:näkin, ja ennen vähän tylsän näköinen perus "taikinanaama" on nyt varsin komea kun poskipäät ja leukaperät erottuu terävämpinä. Harmaat  hiukset ohimoilla, mutta muuten vielä tumma tukka, tekee vaan entistä seksikkäämmäksi.

Vierailija
487/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin naiset myöntävät totuuden. Naiset rupsahtavat miehiä nopeammin ohuemman kasvojen ihon, kollageenituotannon ja hormonimuutosten takia.

Vierailija
488/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei rypyt haittaa, ne ovat nelikymppisenä ihan kauniitakin. Sen sijaan naaman valahtaminen, roikkuvat posket ja kaksoisleuka on kamalaa! Mitä tälle voi tehdä? Onko nykyään mitään veitsettömiä hoitoja jotka auttaisi ensihätään?

Kyllä, mesolangat, pikkuriikkinen määrä filleriä tiettyihin pisteisiin ja rasvansulatuspistos kaksoisleukaan. Ärsyttävää kyllä että kaikki maksaa niin paljon.

Olen juuri menossa kokeilemaan HIFU 4D -hoitoa lähinnä hamsteriposkiin.

Vierailija
489/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin naiset myöntävät totuuden. Naiset rupsahtavat miehiä nopeammin ohuemman kasvojen ihon, kollageenituotannon ja hormonimuutosten takia.

Vanhenemisesta on tullut paljon uusia tutkimuksia, eikä asia ole ihan näin.

Vierailija
490/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei rypyt haittaa, ne ovat nelikymppisenä ihan kauniitakin. Sen sijaan naaman valahtaminen, roikkuvat posket ja kaksoisleuka on kamalaa! Mitä tälle voi tehdä? Onko nykyään mitään veitsettömiä hoitoja jotka auttaisi ensihätään?

Kyllä, mesolangat, pikkuriikkinen määrä filleriä tiettyihin pisteisiin ja rasvansulatuspistos kaksoisleukaan. Ärsyttävää kyllä että kaikki maksaa niin paljon.

Olen juuri menossa kokeilemaan HIFU 4D -hoitoa lähinnä hamsteriposkiin.

Tule pliis kertomaan tänne, että miten meni ja miltä näyttää! Mietin juuri samaa nimittäin itsekin.

Vierailija
491/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla käynnistettiin väliaikaisesti keinotekoisesti vaihdevuodet IVF-hoitojen takia, näytin aivan karsealta hormonihoidon alkupäivinä. Kasvot jotenkin valahtivat ja iho oli samea ja väsähtäneen näköinen.  Näytin hetkessä rupsahtaneemmalta. Kasvot alkoivat palautua, kun aloin ottaa toista hormonia, joka laittoi taas hormonitoiminnan käyntiin ja kasvatti munarakkuloita. Jäinkin pohtimaan, oliko tuo väliaikainen romahdus esimakua tulevasta, kun vaihdevuoteni alkavat oikeasti?  Sitä odotellessa... :D

Kyllä, uskon että äkkirupsahdus johtuu nimenomaan hormoneista. Mutta älä huolehdi, niitä voi tsempata läpi koko elämän. Ainakin pikkasen.

Vierailija
492/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naamani alkoi roikkua ja rypistyä jo 27-vuotiaana (kiitos aurinko, tupakointi ja muut huonot tavat sekä ainainen stressi). Kauhulla mietin miltä näytän 40-vuotiaana.

Seurausta moraalittomasta elämästä. Monta seksikumppania näkyy kasvoilla. Kauneus tulee sisältä, ja kun sisäisen kauneuden on menettänyt, se näkyy myös ulkoisesti. Nykynaisen vapauden hinta.

Vierailija
493/1130 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun naamani alkoi roikkua ja rypistyä jo 27-vuotiaana (kiitos aurinko, tupakointi ja muut huonot tavat sekä ainainen stressi). Kauhulla mietin miltä näytän 40-vuotiaana.

Seurausta moraalittomasta elämästä. Monta seksikumppania näkyy kasvoilla. Kauneus tulee sisältä, ja kun sisäisen kauneuden on menettänyt, se näkyy myös ulkoisesti. Nykynaisen vapauden hinta.

Sulle on käynyt näin? Pahoittelen että elämänhallinta on hukassa.

Vierailija
494/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin keksin sellaisen, että viiskymppisenä oon parempi seurusteluehdokas miehille kuin joku paljon nuorempi, koska vartaloni on yhä timmissä kunnossa. Musta siis voi tietää jo sen, että todnäk pidän itsestäni huolta loppuun saakka. Nuori hyvännäköinen sen sijaan voi vielä lihoa ja vaikka mitä. Mutta sitten katsoin peilistä naamaani ja tajusin realiteetit...

Vierailija
495/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, tupakka, huono ruokavalio ja liiallinen auringonotto, siinä kombo jolla saa ihon ennenaikaisesti vanhenemaan.

Vinkkinä että jo parikymppisenä kannattaa aloittaa omalle ihotyypille sopivien ihonhoitotuotteiden käyttö, ei kuitenkaan liian "vahvoja" eli iäkkäämmille tarkoitettuja tuotteita. Hyvä ihonpuhdistus varsinkin iltaisin on kaiken a ja o.

Vierailija
496/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näin pitkää viestiketjua läpi, mutta kerron oman kokemukseni. Olen sinua vanhempi, mutta ihoni on erittäin hyvässä kunnossa. Otan joka päivä puhdas kollageenijauhetta ja sen kanssa c vitamiinia (imeytyy paremmin). Käytän myös paljon ihan sellaisenaan sisäisesti eri öljyjä (avokado, kalaöljy ym. vaihdellen niitä päivittäin, ei siis samana päivänä kaikkia yhtäaikaa), lisäksi syön avokadon päivässä. Lisäksi selesan monivitamiin.  Kasvot puhdistan Maine base suolalla, en juurikaan käytä kasvovettä. Aamuisin mahdollisimman luonnollinen päivävoide ja yöksi jokin kasvoöljy. Eli mahdollisimman luonnolliset ihonhoitorutiinit. Kasvoni on niin hyvässä kunnossa, etten tarvitse meikkivoidetta tai puuteria ollenkaan. Olen aiemmin tehnyt kosmetologin töitä ja silloin käytin aivan eri tuotteita. Nämä hoitorutiinit olleet jo vuosia, eikä iho tunnu vanhenevan ollenkaan. Ja suurta stressiä olen kärsinyt minäkin, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta ihoon. Syömisillä on tosi iso vaikutus ihoon. Hyvät ihonhoitotuotteetkaan ei pelasta, jos ravitsemus on huonolla tolalla. Kasviöljyt ihan ykkösjuttu kasvojen hoidossa, kun ikää yli 30v. ja niitä olen löytänyt mm.luontaistuotekaupoista edulliseen hintaan poistokoreista.

Vierailija
497/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬

Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.

Toi ikä on tosi, 43 vuotiaana se tapahtuu vaikka siihen asti olis vaan ihmetellyt itseä nuorempien naisten uurteisuutta. Jotkut ovat ihan ryppykasoja jo kolmevitosina ja ihmettelin kun itsellä ei mitään. Mutta kun täytin 44 niin samassa laarissa sit oltiinkin kaikki. Tosin itselläni enemmän naaman "roikkuminen" kuin uurteet, monilla varhain ryppyotsaisilla ja ryppysilmäisillä tutuillani taas yleisilme monesti ryhdikkäämpi kun taas minä sileämpi roikun.

Vierailija
498/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukarajan löystymisen minäkin huomaan. Muuten iho on hyvässä kunnossa, mielestäni kirkastunut ja vähän kimmoistunut nyt parin vuoden aikana, kun olen ottanut c-vitamiinia aamuin illoin 500 mg. Otan sitä ensisijaisesti raudan imeytymisen takia.

N42

Vierailija
499/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, uskon että äkkirupsahdus johtuu nimenomaan hormoneista. Mutta älä huolehdi, niitä voi tsempata läpi koko elämän. Ainakin pikkasen.

Jos rupsahdus johtuu hormoneista, eikö sitten hormonikorvaushoitojen avulla tuo ole helposti ehkäistävissä.

Vierailija
500/1130 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatkaa kaulaanne ja dekolteeta ajoissa! ♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi