Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Täyteaineita ei kylläkään kannata alkaa ottaa säännöllisesti tai suuria määriä suunnilleen ikinä. Nykyään tiedetään (ja on MRI kuvilla todistettu) että täyteaineet eivät katoa täysin pitkääkään ajan kuluessa vaan siirtyvät ja leviävät pois alkuperäisiltä alueilta.
Esimerkiksi poskipäihin tai silmien alle laitettu täyteaine löytyy jonkin ajan kuluttua poskista.
Täyteaineita voi kyllä ottaa, ja voisin itsekin joskus ottaa, mutta vain osaavan ja kokeneen laittajan toimesta, joka on tietoinen siitä että vääjäämättä se filleri siirtyy.
Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia. Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta. Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.
Itse inhoan tytöttelyä ja voisin mielelläni näyttää vanhemmalta (muttei rumemmalta) ja olenkin miettinyt harmaiden raitojen ottoa.
Nainen 40
Mitä väliä tällä on? Ulkonäkö heikkenee kaikilla iän myötä. Ei pitäisi olla kovin tärkeä asia ylipäätään tai jos on niin sitten se ulkonäön menetys ei ole ainakaan suurin ongelma.
Sweatheart kirjoitti:
Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia. Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta. Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.
En halua olla inhottava, mutta nämä baariarviot ja tytöttelyt voi kyllä jättää omaan arvoonsa. Jos niistä tulee hyvä mieli, niin hyvä, mutta eivät ne välttämättä edusta edes sanojansa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tällä on? Ulkonäkö heikkenee kaikilla iän myötä. Ei pitäisi olla kovin tärkeä asia ylipäätään tai jos on niin sitten se ulkonäön menetys ei ole ainakaan suurin ongelma.
Keskustelupalstalla keskustellaan asioista, joilla on itselle merkitystä. Voit poistua ylemmyydentuntoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön menetys on suuri ongelma niille, jotka ovat olleet nuorempana hyvin kauniita. Varsinkin, jos ura on tavalla tai toisella ollut riippuvainen ulkonäöstä.
Toisaalta se on myös ongelma niille, jotka eivät ole koskaan olleetkaan kauniita. Tuntuu jotenkin epäreilulta, että koko viehättävä ikäkausi on ohi ennen kuin on edes ehtinyt olla viehättävä. Vanhempana tulee sitten mieleen, että olisinpa edes tajunnut arvostaa sitä nuorempaa ulkonäköä jotenkin, ehkä oppia meikkaamaan tai jotain.
Olen huomannut saman omalla kohdallani. Ryppyjä on niin perhanasti vaikka olen vasta 33v. Mies on 43v ja naama melkein rypytön, ei harakanvarpaita silmien ympärillä, ei ryppyjä otsassa (itselläni hirveät uurteet). En polta enkä juo alkoholia, en myöskään ole auringonpalvoja. Taitaa olla vaan huonot geenit :/. Stressaaja tosin olen itsekin.
Sain ensimmäisen ryppyni viiskymppisenä, senkin rakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Sweatheart kirjoitti:
En halua olla inhottava, mutta nämä baariarviot ja tytöttelyt voi kyllä jättää omaan arvoonsa. Jos niistä tulee hyvä mieli, niin hyvä, mutta eivät ne välttämättä edusta edes sanojansa mielipidettä.[/quote
Jep, jokainen, ihan jokainen yli 50 näyttää vähintään 45 v vaikka muuta luulee.
Mummotunnelissa toki ei... mut se onkin ihan toinen todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan haluaisi puhua rupsahtamisesta vaan ulkonäön muuttumisesta.
Tiedättekö 90 päivää morsiamena -sarjojen Darcyn? Olen katsellut sarjoja silloin tällöin ja huomasin Darcyn kasvoissa erittäin selkeän muodonmuutoksen. Alkuvaiheessa Darcyn kasvot olivat ovaalit, loppupään jaksoissa neliöt. Darcy oli käsittääkseni sarjoissa 42-46-vuotias. Hän on varmaan tehnyt kaikkensa hoitaakseen kauneutta.
Harvoin olen noin suurta muutosta kasvojen muodossa nähnyt. Mitä ootte mieltä asiasta?
Darcey ja sisko Stacey pelkäävät vanhenemista fanaattisesti, mutta kaikista toimenpiteistä huolimatta näyttävät silti juurikin ikäisiltään, eli 45-46vuotiailta. Darceyn silmät ovat kutistuneet ihan rusinoiksi, kun vertaa jaksoja joissa hän tapaili Jesseä ja Tomia, johtuen varmaan siitä että naama on leveämpi ja botoxia ruiskutettu silmien ympärille liikaakin. Molempien huulet on aivan överit, mikä on sääli, koska ei ne nuorenna kumpaakaan.
Monesti mietin, että ovatko he oikeasti tyytyväisiä siihen mitä peilistä näkyy...
Mielestäni suurin osa muutoksesta johtuu lihomisesta. Ainakin myöhemmissä jaksoissa näyttää selvästi lihavammalta. Se korostaa hamsterinpusseja.
Vierailija kirjoitti:
Täyteaineita ei kylläkään kannata alkaa ottaa säännöllisesti tai suuria määriä suunnilleen ikinä. Nykyään tiedetään (ja on MRI kuvilla todistettu) että täyteaineet eivät katoa täysin pitkääkään ajan kuluessa vaan siirtyvät ja leviävät pois alkuperäisiltä alueilta.
Esimerkiksi poskipäihin tai silmien alle laitettu täyteaine löytyy jonkin ajan kuluttua poskista.Täyteaineita voi kyllä ottaa, ja voisin itsekin joskus ottaa, mutta vain osaavan ja kokeneen laittajan toimesta, joka on tietoinen siitä että vääjäämättä se filleri siirtyy.
Noita magneettikuvia on otettu niiltä ihmisiltä, joilla jo valmiiksi on ollut ongelmana se, että ainetta on vielä jäljellä ja se on siirtynyt väärään paikkaan. Tottakai se varmasti vähän leviää, mutta kyseessä on vain jäämiä joita ei pitäisi kovin selkeästi olla havaittavissa ellei ole ottanut täyteaineita todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Panostan kosmetiikkaan..." voi olla ongelmien syy.
Tämä. Monet ihotautilääkäritkin suosittelevat, että pitäisi joku tolkku olla niiden kaikenmaailman kasvovoiteiden sun muiden tököttien läträämiselle: ihon pitäisi mahdollisimman paljon saada hengittää vapaasti ja sehän ei onnistu, jos tököttikerrokset ovat päällä. Itse laitan hoitavia kasvovoiteita melkein vain saunan jälkeen pari kertaa viikossa. Edelleen yli 5-kymppisenä ihoni on ikäisekseni suht nuoren näköinen. Ihmiset aina luulevat ulkonäön perusteella, että olen nelikymppinen ja itsekin aloin huomata joitain "elämisen jälkiä" ihollani vasta yli 50-vuotiaana. Mutta vaikuttaahan rupsahtamistahtiin myös perintötekijät ilmeisesti.
Sweatheart kirjoitti:
Kysyikö AP näitä asioita? Ei minun mielestäni. Miksi ihmeessä tulit pätemään tänne?
Muuten tämä ketju on todella kiva ja mukava lukea vinkkejä.
Vettä naamariin ja huolehdi vitamiinien saannista.
Sweatheart kirjoitti:
Veikaan että näytät aika tarkkaan juuri 52 vuotiaalta, aivan kuten kaikki muutkin näyttää lähes aina ikäsiltään. Annoitko muuten sille miehelle, joka pillun kiilto silmissään valehteli että näytät 36 vuotiaalta?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rupahtanut aivan yllättäen. 40-v olin vielä nuoren ja raikkaan näköinen, nyt 45-v tuskin uskallan katsoa peiliin. Silti aina välillä kysellään papareita. Papereiden kyselijät vaihtelevat nuorista kassapojista vanhempiin rouvahenkilöihin. Saan lisäksi jatkuvasti kuulla näyttäväni nuoremmalta. Kuulemma ilman meikkiä näytän 16-vuotiaalta. Pientä liioittelua, juu, mutta huvittaa kun olen näin rupsahtanut ja silti väitetään että näytän muka nuoremmalta. Ei tähän voi suhtautua kuin huumorilla ja tottakai olen iloinen kehuista!
Juurikin näin. Itsekin nelikymppisenä saan välillä kehuja, miten näytän kymmenen vuotta nuoremmalta. Olen sporttinen, mutta kasvoiltani ihan nelikymppisen näköinen. Kaikki me näytetään suurin piirtein ikäisiltämme. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka näyttäisi 10-20 vuotta nuoremmalta. Otetaan kehut kehuina ;)
Telomeerit vaikuttaa vanhenemiseen tai niiden lyhentyminen, mutta aurinkoa ei ole mainittu.
Telomeerien lyhenemiseen liittyviä tekijöitä ovat solujen jakautumisen lisäksi »oksidatiivinen stressi», miessukupuoli, tupakointi ja ylipaino. Antioksidantit ja estrogeeni hidastavat telomeerien lyhenemistä. Telomeerien lyheneminen liittyy vanhenemiseen, mutta vielä ei tiedetä, onko kyseessä syy vai seuraus.
Darcey ja sisko Stacey pelkäävät vanhenemista fanaattisesti, mutta kaikista toimenpiteistä huolimatta näyttävät silti juurikin ikäisiltään, eli 45-46vuotiailta. Darceyn silmät ovat kutistuneet ihan rusinoiksi, kun vertaa jaksoja joissa hän tapaili Jesseä ja Tomia, johtuen varmaan siitä että naama on leveämpi ja botoxia ruiskutettu silmien ympärille liikaakin. Molempien huulet on aivan överit, mikä on sääli, koska ei ne nuorenna kumpaakaan.
Monesti mietin, että ovatko he oikeasti tyytyväisiä siihen mitä peilistä näkyy...