Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen rupsahtaminen

Vierailija
12.01.2021 |

Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.

Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.

Kommentit (1130)

Vierailija
341/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Olen 43v. pienikokoinen nuorekkaasti pukeutuva nainen. Koronan aikaan olen saanut kauppareissulla nauttia huomattavasti itseäni nuorempien miesten kiinnostuneista katseista. Olen pähkäillyt, että onko kyseessä ollut maskin iän jättämiä jälkiä peittävä voima vai se, että elämä on koronan takia kapeampaa ja kauppareissut ovat miehille mahdollisuus saada elämään pientä flirttiä. Ehkä molemmat. Huvittavaa on, että henkisesti pidän itseäni nuorekkaana eli oma ikätajukin katoaa noissa tilanteissa. Kivaa ja harmitonta :)

Vierailija
342/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäinen liikunta luulisi aiheuttavan alle kolmikymppisen roikkuvaa ilmettä. Minä kävelin kymmenen kilsaa töihin viisi päivää viikossa enkä huilannut viikonloppuisinkaan. Työkin oli fyysistä eikä mitään istuma työtä. Autoa ei ollut ajella oven edestä oven eteen. Opiskeluaikoina tienasin ilta-ja viikonloppu siivous töillä jotenka sain kuntoilusta rahaa. Ei tarvinnut maksaa siitä että sai polkea kuntopyörää kuntosalilla. Siihen aikaan ei ollut tietokoneita ainakaan rahvailla niin ettei tietokoneen äärellä istuttu ollenkaan. 

Roikkuva ilme liian nuorena tulee liian vähäisestä liikunnasta eikä todellakaan nuorena riitä mikään puoli tuntia päivässä vaan pitää liikkua kahdeksan tuntia päivässä vähintäänkin. Katso raskaan työn tekijöitä niin roikkuuko niillä yhtään mikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina77 kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Olen 43v. pienikokoinen nuorekkaasti pukeutuva nainen. Koronan aikaan olen saanut kauppareissulla nauttia huomattavasti itseäni nuorempien miesten kiinnostuneista katseista. Olen pähkäillyt, että onko kyseessä ollut maskin iän jättämiä jälkiä peittävä voima vai se, että elämä on koronan takia kapeampaa ja kauppareissut ovat miehille mahdollisuus saada elämään pientä flirttiä. Ehkä molemmat. Huvittavaa on, että henkisesti pidän itseäni nuorekkaana eli oma ikätajukin katoaa noissa tilanteissa. Kivaa ja harmitonta :)

Jep, sama tilanne mutta ennemminkin ilman maskia. Tämä jatkuva ikäjankkaus on rasittavaa. En todella ajattele olevani vanha nainen enkä siltä näytä.

Vierailija
344/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Täytän tänä vuonna 41 ja koko aikuisikäni minua on luultu 5-10 vuotta nuoremmaksi, kuin mitä todellisuudessa olen. Työhaastattelussakin aiheutti kerran vähän huvittavia tilanteita, kun haastattelijat, joilta vissiin oli jäänyt cv:stä syntymäaika katsomatta, luulivat minua n. 25-vuotiaaksi ja siinä ihmettelivät, miten minulla voi olla jo niin pitkä työkokemus. No, olihan sitä ehtinyt kertyä, kun olin kymmenisen vuotta oletettua vanhempi. 

Vaan menneet ovat ne ajat. Kaksi lasta suht vanhana (35 ja 38) ja kulunut vuosi "ruuhkavuosielämästä" ja stressistä voipuneena - BOOOM, peilistä katsoo about 50-vuotiaan näköinen, turvahtanut, veltostunut hapsukkahiuksinen täti. Leukalinja on valahtanut, yläluomet roikkuu (tämä tosin valitettava sukuvika molemmilta puolilta, toki ne osui juuri minulle), naama näyttää harmaalta ja silmät väsyneiltä. En liioittele, jos sanon että pariin kertaan on meinannut itku tulla. Syy tai seuraus, viimeisen vuoden aikana liikunta on jäänyt minimiin jo ajanpuutteenkin vuoksi ja minä, joka ennen tulin kiukkuiseksi jos en päässyt liikkumaan, viihtyisin kaikista mieluiten käpertyneenä sohvan nurkkaan. Väsymys on jatkuvaa, ja muu fiilis sen mukainen. 

Olen aina ollut tosi kriittinen itseäni kohtaan, pitänyt itseäni rumana sun muuta, mutta nyt kun katsoo vaikka 5v sitten otettuja kuvia, niitäkin joissa olen vieläpä viimeisilläni raskaana, tekisin vaikka mitä jos saisin sen olemuksen ja ulkonäön takaisin. Vielä ekan raskauden jälkeen kroppa palautui hyvin, muistan menneeni ekana äitiysloman jälkeisenä päivänä töihin lantiofarkuissa. Nyt näyttäisin ihan karmivalta moiset jalassani. Ja ei, en ole edelleenkään ylipainoinen vaan moneen muuhun verrattuna suorastaan hoikka, mutta kyllä sitä miettii, että miten en osannut yhtään arvostaa kroppaani silloin, kun se oli vielä oikeasti hyvä. Nyt jäljellä on rauniot, joiden korjailuun ei enää löydy motivaatiota. Olkoon prkl. Olen aina vältellyt valokuviin joutumista, nyt entistä tiukemmin koska en yksinkertaisesti kestä nähdä, miltä todellisuudessa näytän. 

Vierailija
345/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, kun mainoksissa olla huolissaan rypyistä.

Itseäni surettaa enemmänkin se kasvojen laskeutuminen iän myötä.

Laskeutuvat silmäluomet ja poskien sekä leukalinjan veltostuminen ovat omat huolenaiheeni.

Rypyistä en niinkään murehdi! 

Vierailija
346/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli nelikymppisistä erot ovat suuria. Liikunta, ruokavalio, nukkuminen, tupakan ja Alkon välttely ja auringon välttely näkyvät ihmisissä. Erot ovat todella suuria.

Vierailija
347/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ap oikeasti tiedä. On tosi vähän ihmisiä jotka säilyy iästä huolimatta. Aika yhden käden sormilla laskettavissa ovat. Tiedän yhden näyttelijän joka näyttää 20 vuotta ikäistään nuoremmalta ja yhden matemaatikko-harrastelija-muusikon joka on säilynyt tosi hyvin. Kaikki muut kulahtaneet ihan sen vuosiluvun mukaan. Ei voi mitään. Kannattaa ehkä ulkonäön sijaan panostaa enemmän siihen että on persoonana vetävä.

Vierailija
348/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kasvohierontaa joka päivä ja syö avokadoja , oliiviöljyä ja niitä vihanneksia ja hedelmiä, pähkinöitä.  

Vähennä sokerin syöntiä ja juontia, karkit, leivät, pullat yms ja juomat, limut, mehut, alkoholi.     Huomaat muutoksen.

Vierailija
349/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen rasvaprosentti, unen puute, runsas auringonotto ja alkoholi ym. vanhentavat. Iho tulisi pitää kosteana sisäisesti (vesi, hyvät rasvat, proteiinit, vitamiinit, riittävästi kasviksia) sekä ulkoisesti (seerumi ja A-vitamiinia sisältävä yövoide. Näiden lisäksi kannattaisi käydä neulaushoidoissa (mikroneulaus, mesoterapia, biorevitalisaatio jne) sarjahoitona 3x/vuosi talvikaudella. Kesällä sitten keskitytään ihon suojaamiseen auringolta.

Vierailija
350/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypytön 35v kirjoitti:

Alhainen rasvaprosentti, unen puute, runsas auringonotto ja alkoholi ym. vanhentavat. Iho tulisi pitää kosteana sisäisesti (vesi, hyvät rasvat, proteiinit, vitamiinit, riittävästi kasviksia) sekä ulkoisesti (seerumi ja A-vitamiinia sisältävä yövoide. Näiden lisäksi kannattaisi käydä neulaushoidoissa (mikroneulaus, mesoterapia, biorevitalisaatio jne) sarjahoitona 3x/vuosi talvikaudella. Kesällä sitten keskitytään ihon suojaamiseen auringolta.

No siis kyllähän muumioita tehtiin jo tuhansia vuosia sitten.

Vierailija
351/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli nelikymppisistä erot ovat suuria. Liikunta, ruokavalio, nukkuminen, tupakan ja Alkon välttely ja auringon välttely näkyvät ihmisissä. Erot ovat todella suuria.

Sairastelu vaikuttaa myös. Itse olin onnekas 45-vuotiaaksi saakka, vielä 43-vuotiaana kysyttiin alkossa papereita. No, sitten sairastuin ja nyt parissa vuodessa olen kirinyt kiinni oman ikäni ulkonäössä. Mutta se on pieni murhe, olen iloinen että olen elossa ja suunnilleen terve.

Vierailija
352/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi poistaa nestettä, mutta se pitää jättää pois ja pyytää sen sijaan lääkkeet nesteen poistamiseksi. Kuulostaa loogiselta.

Vierailija
353/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeutuvat silmäluomet ja poskien sekä leukalinjan veltostuminen ovat omat huolenaiheeni.

Sama. Tosin ne rypythän suurelta osin aiheutuu kudosten valahtamisesta.

Vierailija
354/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähäinen liikunta luulisi aiheuttavan alle kolmikymppisen roikkuvaa ilmettä. Minä kävelin kymmenen kilsaa töihin viisi päivää viikossa enkä huilannut viikonloppuisinkaan. Työkin oli fyysistä eikä mitään istuma työtä. Autoa ei ollut ajella oven edestä oven eteen. Opiskeluaikoina tienasin ilta-ja viikonloppu siivous töillä jotenka sain kuntoilusta rahaa. Ei tarvinnut maksaa siitä että sai polkea kuntopyörää kuntosalilla. Siihen aikaan ei ollut tietokoneita ainakaan rahvailla niin ettei tietokoneen äärellä istuttu ollenkaan. 

Roikkuva ilme liian nuorena tulee liian vähäisestä liikunnasta eikä todellakaan nuorena riitä mikään puoli tuntia päivässä vaan pitää liikkua kahdeksan tuntia päivässä vähintäänkin. Katso raskaan työn tekijöitä niin roikkuuko niillä yhtään mikään. 

Minkähän ikäinen tuo lainauksessa olevan tekstin kirjoittaja on? Roikkuva ilme voi tulla monista syistä, esim. jos toimit hierojana ja koko ajan kasvosi on alaspäin, niin sekin voi joillain nopeuttaa ihon roikkumaan alkamista. Lisäksi jotkut, jotka harrastavat juoksemista, kärsivät liian aikaisesta kasvojen roikkumisesta,  kun juostessa kasvot hölskyy aika paljon. MUTTA kaikkein merkittävin syy on ne perintötekijät!

Jotkut syövät tosi terveellisesti ja liikkuvat ja pysyvät suunnilleen saman painoisina kuin nuorena, mutta silti heidän kasvonsa alkavat roikkumaan aiemmin kuin joidenkin, jotka elävät paljon epäterveellisemmin.

Tässä ketjussa on annettu hyviä ohjeita ihonhoitoon, niitä kannattaa noudattaa, ja nukkua yöt selällään!

Ja miksi vaikuttaa siltä, että ne nuorena kauniit vanhenevat nopeammin tai rajummin, johtuu vain siitä kontrastista. Jos on oikein kaunis ja ihan keskitason nätti nainen nuorena kuvassa vierekkäin, niin 40 vuotta myöhemmin, jos he ovat toisessa kuvassa taas vierekkäin, niin molemmilla on suunnilleen saman verran kasvoissa muutoksia, mutta se entinen kaunis kun ei ole enää niin kaunis, niin tuntuu, että hän on muuttunut enemmän.

Vierailija
355/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se tapahtuu aina noin, rykäyksittäin. Itselleni tapahtui eka pikarupsahdus juurii noin 30 v. Silloin tuli otsalle kolme vaakaryppyä ja silmäkulmiin kunnon harakanvarvasrypyt, ihan kuukauden aikana. Ei mitään eroa elintavoissa, painossa, stressissä tms. Kosmetologille kun päivittelin miten olen ennenaikaisesti vanhentunut niin hänen mielestä en ollut, että monella varsinkin niillä joilla on alhainen rasvaprosentti on jo kolmekymppisenä ryppyjä noilla alueilla. Lihavammat säästyy, mutta heillä tulee sitten kasvojen valahtamista.

Seuraava rupsahdus tuli sitten 43 v. Olin lihonut esivaihdevuosivaivoissa ja stressissä 20 kg, mutta se näytti alkuun vain nuorentavan ulkonäköä. Entisetkin rypyt vähän sileni ja vauvanpyöreys palasi kasvoihn. Mutta sitten yhtäkkiä leukaperät roikahti bulldogpusseiksi, tuli kaksoisleuka, silmän alusista lähti kaikki rasva niin että ovat kuopalla kuin luurangolla, mutta posket on pulleat siinä heti alla. 

Se hyvä puoli tässä on että enää en mieti koko ulkonäköä ollenkaan ja se on vapauttavaa. Olen ruma ja vanha kääkkä, ja es on ihan ok niin.

Vierailija
356/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sweatheart kirjoitti:

Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia.  Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta.  Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.

Veikaan että näytät aika tarkkaan juuri 52 vuotiaalta, aivan kuten kaikki muutkin näyttää lähes aina ikäsiltään. Annoitko muuten sille miehelle, joka pillun kiilto silmissään valehteli että näytät 36 vuotiaalta?

Tietenkin.

Vierailija
357/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sweatheart kirjoitti:

Olen kohta 52v enkä ole vieläkään rupsahtanut. Kesällä luultiin baarissa 36-vuotiaaksi parhaimmillaan. Geenit varmaan ratkaisevat. Elän terveellisesti, liikun, olen normaalipainoinen ja syön vain vähän herkkuja. En polta, juon jonkin verran alkoholia.  Hoidan kyllä ihoani hyvin ja korostan piirteitä meikillä, mutta kaikenkaikkiaan näytän nuoremmalta.  Itse arvioiden noin 10 v nuoremmalta. Hississä tytöteltiin yksi päivä :) Saan olla kaiketi onnellinen tästä. Ehkä sitten kuuskymppisenä näytän viiskymppiseltä jne.

Veikaan että näytät aika tarkkaan juuri 52 vuotiaalta, aivan kuten kaikki muutkin näyttää lähes aina ikäsiltään. Annoitko muuten sille miehelle, joka pillun kiilto silmissään valehteli että näytät 36 vuotiaalta?

Juuri näin! Kyllä yli 50-vuotias näyttää just siltä viiskymppiseltä, vaikka joku kolli himoissaan kehuisikin max 35-vuotiaaksi 😄 Jopa Jennifer Lopezin koko olemus huokuu keski-ikäisen naisen elämänkokemusta, vaikka kroppa ja naama ovatkin kuosissa, puhumattakaan jostain persjalkaisesta suomalaisesta, jolla ei ole Jlon personal traineria, kokkia ja plastiikkakirurgia...

Vierailija
358/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mielestäni rypyt ovat ihan kivoja, naururypyt varsinkin. Niistä näkyy elämänkokemus. Just se valahdus on ärsyttävä vanhemistapa. Kaikille ei tapahdu tätä vaan pysyvät sellasina merenkulkijan näköisinä, iho tiukka ja muutenkin kivan värinen. Itselläni on lihaisa valahtava naama, tyypillinen blondin/tummanvaalean ihmisen naama.

Vierailija
359/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin ne rypythän suurelta osin aiheutuu kudosten valahtamisesta.

Kyllä, mutta rypyt on silti enemmän ihon päälliskerroksen vekkiytymistä, ja se valahdus "syvemmällä", rasvan haihtumista ja kollageenin rapistumista.

Vierailija
360/1130 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täälläkin äkillinen rupsahdus!!! 'Kiva" kuulla että teitä on muitakin. Luulin, että vanhentuminen käy pikkuhiljaa ja vasta vaihdevuosissa holahtaen. Mutta todellakin siinä kolmenkymmenen kieppeillä juuri tapahtui jotain. En tosin tiedä vaikuttiko asiaan myös esikoisen saanti samoihin aikoihin. Aina ihmettelin miten alle 30 vee voi olla ryppyjä

Mutta sitten yhden vuoden aikana itselleni tuli monta kerrallaan!! Kropassa selvästi tapahtuu jotain. Aina on sanottu, että oon baby face, wn tiedä oonko enää. Joskus vielä kysytään henkkareita kaupassa. Mut ihan sama, nw on elämää, vai miten sitä sanotaan 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi