Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Mä oon 51 v ja näytän about kymmenen vuotta nuoremmalta. Täyteaineita en aio laittaa naamaani ikinä - luomileikkaus saattaa sukurasitteen vuoksi olla jossain vaiheessa edessä. Salaisuuteni on rasvainen iho. Nuoruusikä tapeltu finnien kanssa ja sen takia oon tottunut käymään säännnöllisesti kosmetologilla ja käyttämään laadukkaita ihonhoitotuotteita. Ryppyjä on vain nauruviirut silmäkulmissa. Positiivinen elämänasenne nuorentaa - hymy usein huulilla - ja 10 v nuorempi aviomies ja aktiivinen seksielämä nuorentaa. [/quote]
Sori mutta hymy, seksi tai nuorempi aviomies ei nuorenna sinua päivääkään :D. On taas hyvät harhat ihmisillä.[/quote]
Tekis hyvää sullekin niin ei tarttis jollain vauvapalstalla tuntemattomille vittuilla :-)
Vierailija kirjoitti:
Joo se tapahtuu aina noin, rykäyksittäin. Itselleni tapahtui eka pikarupsahdus juurii noin 30 v. Silloin tuli otsalle kolme vaakaryppyä ja silmäkulmiin kunnon harakanvarvasrypyt, ihan kuukauden aikana. Ei mitään eroa elintavoissa, painossa, stressissä tms. Kosmetologille kun päivittelin miten olen ennenaikaisesti vanhentunut niin hänen mielestä en ollut, että monella varsinkin niillä joilla on alhainen rasvaprosentti on jo kolmekymppisenä ryppyjä noilla alueilla. Lihavammat säästyy, mutta heillä tulee sitten kasvojen valahtamista.
Seuraava rupsahdus tuli sitten 43 v. Olin lihonut esivaihdevuosivaivoissa ja stressissä 20 kg, mutta se näytti alkuun vain nuorentavan ulkonäköä. Entisetkin rypyt vähän sileni ja vauvanpyöreys palasi kasvoihn. Mutta sitten yhtäkkiä leukaperät roikahti bulldogpusseiksi, tuli kaksoisleuka, silmän alusista lähti kaikki rasva niin että ovat kuopalla kuin luurangolla, mutta posket on pulleat siinä heti alla.
Se hyvä puoli tässä on että enää en mieti koko ulkonäköä ollenkaan ja se on vapauttavaa. Olen ruma ja vanha kääkkä, ja es on ihan ok niin.
Näin kuten lopussa sanoit. Ihanaa olla vailla ulkonäköpaineita! Tänäänkin vedin aamulla päähäni isäni vanhan karvahatun, kun oli niin kylmä, enkä yhtään epäröinyt sen takia miltä se näyttää. Ei tarvii hymyillä kenellekään ollakseen viehättävä, voi olla kiva ihan muuten vain ihan kaikille mukaan lukien kissat, koirat ja kanit.
Paljon juoda vettä ja mieheltä siemennestettä kasvovoiteeksi. Eikä tämä ole edes vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Huolet ja murheet.
Totta, rintasyöpädiagnoosi vanhensi vuosien verran. Lähes vuorokaudessa.
Olen itse rupahtanut aivan yllättäen. 40-v olin vielä nuoren ja raikkaan näköinen, nyt 45-v tuskin uskallan katsoa peiliin. Silti aina välillä kysellään papareita. Papereiden kyselijät vaihtelevat nuorista kassapojista vanhempiin rouvahenkilöihin. Saan lisäksi jatkuvasti kuulla näyttäväni nuoremmalta. Kuulemma ilman meikkiä näytän 16-vuotiaalta. Pientä liioittelua, juu, mutta huvittaa kun olen näin rupsahtanut ja silti väitetään että näytän muka nuoremmalta. Ei tähän voi suhtautua kuin huumorilla ja tottakai olen iloinen kehuista!
Aurinko on suurin ryppyjen aiheuttaja. Eli jos on paljon ollut auringossa ilman suojausta, niin rypyt tulevat paljon paljon aiemmin. 90 prosenttia rypyistä johtuu auringosta. Eli leveälierinen hattu on paras ase ryppyjä vastaan.
Mutta aisaa voi katsoa toiseltakin kantilta. Olin itse noin 30 kun yhtäkkiä havahduin siihen, että minulla on ryppyjä. Oli jotenkin ihan karmeaa kun tuntui että äsken ei ollut ja sitten muka yhtäkkiä oli. Näin jälkikäteen ajatellen kyse oli enemmän henkisistä asioista, kasvoissani oli muutama täysin normaali ryppy ja tein siitä ihan itse itselleni ongelman, kun joka paikasta toitotettiin, että rypyt on muka pahasta. Asia ratkeni vanhenemalla :D Eli lopetin naistenlehtien ryppyvoideartikkeleiden lukemisen ja aloin nähdä normaalisti ikääntyvät kasvot normaaleina ja kauniina. Lierihattua aloin pitämään kesäisin ja lopetin meikin käytön. Nyt kun katson peilistä kasvojani niin näen kauniisti vanhentuneen 50-vuotiaan, jolla on vähän ryppyjä ja olen hyvin tyytyväinen. Näen kauniin hymyni ja muutamat rypyt, jotka ovat kauniisti niissä kohdissa, mihin hymyilevillä ihmisillä ne tulee. Näen että kulmat ovat laskeutuneet ja silmät ovat syvemmällä, mutta jotenkin näytän kauniilta ihan tällaisena. En tarvitse meikkejä, riittää pelkkä pesu ja leveälierinen hattu kesällä.
Säälillä katson joitain kanssasisariani, jotka pakkeloivat naamansa ja selvästi stressaavat omasta ulkonäöstään, kantavat aikakauslehdille ja meikkivalmistajille setelinsä, kun minä käytän ne kylpyläkäyntiin (ei nyt korona-aikaan) ja siltikin, vaikka mitä kasvoilleen tekee, niin eniten näkyy se, että onko itse tyytyväinen itseensä. Minä olen ja jokainen muu voi olla ihan yhtä lailla. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita, turha kuluttaa aikaansa ja energiaansa itsensä väheksymiseen.
Olen ollut nuorekkaan näköinenvielä yli 70 vuotiaanakin.Surin kovasti keväällä,kun pelkäsin vakavaan riskiryhmään kuuluvien lastenlapsieni sairastuvan koronasn.Laihduin,tukka lähti ja muuttui harmaaksi.Täytin syksyllä 73 v.Uutta hiusta on alkanut kasvaa poislähteneen tilalle.Harmaa tukka on edelleenkin.Mietin myös,olisiko minulla ollut lievä korona.Keväällä oli pitkään yskää ja vilunväristyksiä.Asun Vantaalla.Olen voinutsaada tartunnan kauppareissulla,jo helmi- maaliskuun vaihteessa.Olen tarkasti huolehtinut hygieniasta,mutta kerran kosketin kädellä kasvojani ostoksilla ollessani.Olin ilman maskia.Maskia olennkäyttänyt sen jälkeen aina kaupassa ym.liikkuessa.
Tuolle, joka keuli 10 vuotta nuoremmalla miehellä, että se nuorentaa.
Minä olen ollut yli kymmenen vuotta itseäni 14 vuotta nuoremman miehen kanssa, ja silti kasvoni valahtivat vähän yli nelikymppisenä. Seksiä on runsaasti, mutta mitä hittoa se muka vanhenemiseen vaikuttaa? Ihan samalla tavalla kärsin esimenopaussin oireista kuin muutkin ikäiseni, ihan samalla tavalla nukun välillä huonosti, eikä nuorempi mies vaikuta siihenkään miten ihoni reagoi ikääntymiseen. Ihan höpöhöpöä taas.
Minkä ikäisenä kannattaa ottaa kasvojenkohotus?
Olen 53 vuotias , iho on kuin samettia, mutta kudokset veltostuneet.
Jos otan nyt ..montako vuotta kestää lopputulos?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on auttanut marjojen (kotimaisten) syönti. Aamulla myslin seassa ja illalla kupillinen sellaisenaan. Ei ole turvotusta ja kasvot on selvästi hehkeämmät. Takana kolmen vuoden "putki". Ikää 47. Myös mieheni on kova marjojen syöjä ja hänellä muutos on ollut vielä selvempi. Eli suosittelen ensi kesänä/syksynä keräämään pakastin/pakastimet täyteen kaikenlaisia marjoja. Ei tarvi ostella talvella tuontihedelmiä.
Nadja ja Topi Sukari syö mustkoita.
Sama juttu, ennen luultiin nuoremmaksi mutta nyt peilistä katsoo ikäiseni tyyppi. Ja pakarat on alkaneet muuttua mummopyllyksi :D Mä olen kyllä käynyt ottamassa botoxia ja se auttaa. Kukaan ei ole sitä muuten huomannut kuin että näytän fressimmältä. Ja juon myös joka päivä kollageenia veteen sekoitettuna. Mun mielestä iho on parantunut, ei ole niin kuiva eikä rypyt sitä kautta niin näkyviä. Botoxista vielä; jos yhtään tuntuu että ainetta haluaa naamaansa laittaa, niin suupielet kannattaa ottaa ainakin. Suu neutralisoituu ja murjottava ilme häviää. Vaikka sitä ei myönnetä, niin on muuten aika yleistä. Kannattaa vaan löytää kunnon tekijä. Itse odotan jo kauhulla milloin laittaja jää eläkkeelle.
Minulta leikattiin juuri vähän ihoa pois korvan takaa. Olen vasta 70+ . Nahkapala pantiin tosin talteen toisaalle kroppaani syöpäleikkauksen tilkkeeksi.
Näinhän se kävi mullekin ja oli aika järkytys. Tästä on jo noin neljä vuotta enkä totu. Kaiken lisäksi joillakin kavereilla näkyy olevan niin hyvät geenit, että niillepä ei tulekaan ns marsupusseja, sekös se on sitten kiva rinnakkain olla valokuvissa yms. En tiedä mikä mulla aiheutti muu kuin geenit, kun elämässä ei ole mitään kummosempia muutoksia tapahtunut laihtumisen tai lihomisen suhteen tms.
En oikeastaan haluaisi puhua rupsahtamisesta vaan ulkonäön muuttumisesta.
Tiedättekö 90 päivää morsiamena -sarjojen Darcyn? Olen katsellut sarjoja silloin tällöin ja huomasin Darcyn kasvoissa erittäin selkeän muodonmuutoksen. Alkuvaiheessa Darcyn kasvot olivat ovaalit, loppupään jaksoissa neliöt. Darcy oli käsittääkseni sarjoissa 42-46-vuotias. Hän on varmaan tehnyt kaikkensa hoitaakseen kauneutta.
Harvoin olen noin suurta muutosta kasvojen muodossa nähnyt. Mitä ootte mieltä asiasta?
Ei kukaan oikeasti ikäänny niin nopeasti. Luultavasti elintavoissa on jotain häikkää, ja kasvojen yleisilmeeseen vaikuttaa erityisesti liian vähäinen vedenjuonti ja liikaa hiilareita/liian vähän proteiinia ruokavaliossa. Vitamiineissa ja hivenaineissa voi myös olla puutoksia. Oman kokemukseni mukaan sokeri ja maitotuotteet saavat ihon erityisen huonoon kuntoon.
Ihonhoitotuotteissa pitää erityisesti pitää huolta kosteutuksesta, etenkin näin talvella. Olen huomannut, että jotkut käyttävät kaikenlaista tehotököttiä naamaansa, mutta todellinen ongelma on yksinkertaisesti pintakuiva iho, joka näyttää ryppyiseltä vaikka olisi kuinka nuori.
Voin lohduttaa, että tuollaiset muutokset eivät välttämättä ole edes pysyviä. Olen nyt 38, ja 30-vuotiaana sairastuin ja oli paljon stressiä => kauhistuin kun näytin yhtäkkiä paljon vanhemmalta. Oli syvät juonteet m.m. suupielissä, otsassa ja silmien ympärillä. Ajattelin, että onpa reilua näyttää viisikymppiseltä jo nyt. No, nyt niitä juonteita ei ole enää. Ei yhtään. En ole ottanut mitään täyteaineita ja botoxeja, rypyt vain katosivat eivätkä posket roiku, kun aloin voida paremmin, syödä paremmin, liikkua enemmän, ja kosteuttaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö 90 päivää morsiamena -sarjojen Darcyn? Olen katsellut sarjoja silloin tällöin ja huomasin Darcyn kasvoissa erittäin selkeän muodonmuutoksen. Alkuvaiheessa Darcyn kasvot olivat ovaalit, loppupään jaksoissa neliöt. Darcy oli käsittääkseni sarjoissa 42-46-vuotias. Hän on varmaan tehnyt kaikkensa hoitaakseen kauneutta.
Harvoin olen noin suurta muutosta kasvojen muodossa nähnyt. Mitä ootte mieltä asiasta?
Darcey ja siskonsa ovat täyteaineiden suurkuluttajia, joten on todella vaikea sanoa, mitkä muutoksista ovat luonnollisia.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kasvojenkohotuksen lopputulos on pysyvä. Tietysti ikääntymisen merkkejä tulee jatkossakin, mutta se kasvojenkohotus kyllä himmaa kasvojen veltostumista pysyvästi. Tuskin se iästä on kiinni milloin kannattaa ottaa vaan siitä minkä verran kasvoissa on veltostumista.
Alan lääkärin kanssa tuosta kannattaa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Draculle on tökätty melkoiset täyteainepötkylät leukaperiin, se oli muotia tuossa jokunen aika sitten. Onneksi ne lähtevät pois ja toivottavasti Darcy ei ota uusia, hänen oma kasvojen malli on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kasvojenkohotuksen lopputulos on pysyvä. Tietysti ikääntymisen merkkejä tulee jatkossakin, mutta se kasvojenkohotus kyllä himmaa kasvojen veltostumista pysyvästi. Tuskin se iästä on kiinni milloin kannattaa ottaa vaan siitä minkä verran kasvoissa on veltostumista.
Alan lääkärin kanssa tuosta kannattaa jutella.
Ei se ole pysyvä. Jos olisi, ei tapahtuisi sitä, että kasvoja kohotetaan uudelleen ja uudelleen, ja lopputulos on kireäksi vedetty vääristynyt jokerinaama.
On olemassa perinnöllinen vanhenemissairaus. Se alkaa näkyä jo nuorella iällä. Iho alkaa ryppyyntyä tavallista voimakkaammin.
Olen sellaisia muutaman kohdannut.