Uskovaiset miksi jumala sallii lapsen/nuoren kärsimyksen?
Omat vanhempani aiheuttivat minulle tuskaa.
Äiti pahoinpiteli ja piti nälässä.
Antaako jeesus äidille anteeksi, jos hän kääntyy nyt vanhoilla päivillä?
Miksi jeesus antoi äidin tehdä minulle pahaa?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olen pahoillani kaikesta, mitä olet joutunut kestämään. Minulla on hyvin samanlainen tarina kuin sinulla. Lapsena koettua hylkäämistä, pahoinpitelyä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Olen kokenut sen, kun ihmisen pahuus saa vallan.
Jumala ei ole vastuussa ihmisten valinnoista, mutta Hänen ansiostaan olen tänään tässä, kestin kaiken, koska joku oli vierelläni silloinkin, kun kärsin.
Taidan olla sukuni ainut uskova.En tiedä, miksi näin kävi, enkä osaa vastata Jumalan puolesta, mutta Hän kestää kyllä kaiken kyseenalaistamisen ja sen, että vaadit vastauksia ja näytät vihastumisesi. Hän haluaa auttaa sinua, eikä silloin tarvitse peitellä tai vähätellä mitään.
Täyttä paskaahan se on ja ihmiselle mahdotonta ymmärtää, että osa meistä saa niin raskaan tien, mutta lohdutuksen ja armon Jumala on aina meidän kanssamme.Voimia ja siunausta tiellesi. Toivottavasti saisit lohtua ja ymmärrystä ja rakastavia ihmisiä ympärillesi.
Millaiusta elämäsi on nykyään?
Onko sinulla perhe ja työ, vai koitteleeko herra edelleen uskoasi?
Siunausta/ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antaa meidän kärsiä koska emme noudata hänen tahtoaan eli emme tee kuten on oikein. Vastasyntynyt on synnitön, mutta hänen (veri)vanhempansa syntisiä joten lapsen on määrä langeta syntiin heti syntymästään alkaen. Jumala pelastaa vain ne jotka häneen uskovat vaikka jumala on uskonut meihin kaikkiin ja potentiaaliimme niin paljon että antoi meille elämän. Jumala ei voi pelastaa lapsia koska heisä on määrä kasvaa syntisiä aikuisia, vain usko pelastaa.
Teologinen vastaus on aivan toisenlainen. Sen mukaan pahuus on ihmisen ongelma, sillä ihminen on käyttänyt vapauttaan väärin ja langennut itsekkyyteen. Teologia käyttää tästä lankeemuksesta nimitystä synti. Filosofia puolestaan ei hyväksy synnin käsitettä. Synti on teologian mukaan ihmisen oma ongelma. Se ei ole Jumalan ongelma, koska Jumala ei ole luonut lankeemusta.
Synti/pahuus kuuluu ihmisyyteen, eikä siitä siis voi päästä kokonaan, mutta voi valita ns. jumalan tien joka on täynnä johdatusta ja Jeesus on näyttänyt että ottamalla vastuun omista teoistaan ja kantamalla ristinsä voi saada armahduksen.
Jos synti ja pahuus kuuluu ihmisyyteen, niin miksi siitä sitten pitäisi pyrkiä pois? Miksi meidät sitten on luotu syntisiksi ihmisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olen pahoillani kaikesta, mitä olet joutunut kestämään. Minulla on hyvin samanlainen tarina kuin sinulla. Lapsena koettua hylkäämistä, pahoinpitelyä ja seksuaalista hyväksikäyttöä. Olen kokenut sen, kun ihmisen pahuus saa vallan.
Jumala ei ole vastuussa ihmisten valinnoista, mutta Hänen ansiostaan olen tänään tässä, kestin kaiken, koska joku oli vierelläni silloinkin, kun kärsin.
Taidan olla sukuni ainut uskova.En tiedä, miksi näin kävi, enkä osaa vastata Jumalan puolesta, mutta Hän kestää kyllä kaiken kyseenalaistamisen ja sen, että vaadit vastauksia ja näytät vihastumisesi. Hän haluaa auttaa sinua, eikä silloin tarvitse peitellä tai vähätellä mitään.
Täyttä paskaahan se on ja ihmiselle mahdotonta ymmärtää, että osa meistä saa niin raskaan tien, mutta lohdutuksen ja armon Jumala on aina meidän kanssamme.Voimia ja siunausta tiellesi. Toivottavasti saisit lohtua ja ymmärrystä ja rakastavia ihmisiä ympärillesi.
Äiti ei varmaan osannut hoitaa lapsia eikä pyytää apua tai olisi pitänyt antaa sinut lastenkotiin . Työttömyyskorvausta ei oikein riitä ruokaan ehkä ei osannut tehdä ruokaa tai hakea leipäjonosta. Yleensä lapsilla on muitakin sukulaisia kuin äiti ,kuten isä . R.aisksiko isäsi sinut ?? Ilmeisesti kuitenkin jäit eloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala antaa meidän kärsiä koska emme noudata hänen tahtoaan eli emme tee kuten on oikein. Vastasyntynyt on synnitön, mutta hänen (veri)vanhempansa syntisiä joten lapsen on määrä langeta syntiin heti syntymästään alkaen. Jumala pelastaa vain ne jotka häneen uskovat vaikka jumala on uskonut meihin kaikkiin ja potentiaaliimme niin paljon että antoi meille elämän. Jumala ei voi pelastaa lapsia koska heisä on määrä kasvaa syntisiä aikuisia, vain usko pelastaa.
Teologinen vastaus on aivan toisenlainen. Sen mukaan pahuus on ihmisen ongelma, sillä ihminen on käyttänyt vapauttaan väärin ja langennut itsekkyyteen. Teologia käyttää tästä lankeemuksesta nimitystä synti. Filosofia puolestaan ei hyväksy synnin käsitettä. Synti on teologian mukaan ihmisen oma ongelma. Se ei ole Jumalan ongelma, koska Jumala ei ole luonut lankeemusta.
Synti/pahuus kuuluu ihmisyyteen, eikä siitä siis voi päästä kokonaan, mutta voi valita ns. jumalan tien joka on täynnä johdatusta ja Jeesus on näyttänyt että ottamalla vastuun omista teoistaan ja kantamalla ristinsä voi saada armahduksen.
Jos synti ja pahuus kuuluu ihmisyyteen, niin miksi siitä sitten pitäisi pyrkiä pois? Miksi meidät sitten on luotu syntisiksi ihmisiksi?
Jumala on langettanut ihmiseen synnin ja meidän pitää kantaa sitä synnin taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala katseli vierestä kun sinut r.aiskattiin.
Huusit apua, olit pieni lapsi..perä..aukkoosi tungettiin sormi.
Isäsi poistui ja sanoi, ei kerrota kellekkään.
Jumala antaa isällesi anteeksi..hän on hyvyys.
Oletko sinä jo antanut anteeksi..isäsi tarvitsee synninpäästön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeva vietteli aatamin paratiisissa.
Siksi naisen pitää synnyttää kivulla.
Synti on naisen syy.
En ymmärrä miksi jotkut kuvittelevat että maa olisi joku paratiisi joku,eden missä olisi kaikki hyvin ja trallallaa. Missä kohtaa sanottiin ettei tällä planeetalla olisi kärsimystä jne?
Miksi on kärsimystä on hyvä kysymys. Kärsimystähän ei tarvita mihinkään, mutta jostain syystä tämä planeetta tuottaa sitä paljon, kaikille elollisille. Ei se jumala sitä kärsimystä tuota vaan toinen ihminen(miinus yllättävät onnettomuudet) Jos oikein hullutellaan ajatuksella, niin ehkäpä jokin tarvitsee sitä kärsimys-energiaa tällä pallolla.
Katseleeko Jumala kun isä r.aiskaa lapsen?
Entäs suojelusenkeli...huh on aikas hardgoree????
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut kuvittelevat että maa olisi joku paratiisi joku,eden missä olisi kaikki hyvin ja trallallaa. Missä kohtaa sanottiin ettei tällä planeetalla olisi kärsimystä jne?
Miksi on kärsimystä on hyvä kysymys. Kärsimystähän ei tarvita mihinkään, mutta jostain syystä tämä planeetta tuottaa sitä paljon, kaikille elollisille. Ei se jumala sitä kärsimystä tuota vaan toinen ihminen(miinus yllättävät onnettomuudet) Jos oikein hullutellaan ajatuksella, niin ehkäpä jokin tarvitsee sitä kärsimys-energiaa tällä pallolla.
Ei jumala tuotakaan.
Jumala katselee sivusta kun pieni lapsi r,aiskataan.
Jumala antaa anteeksi r.aiskauksen, jopa m.urhan
Koska Jumala on hyvä:)
Joku tyyppi jota suku on pannu lapsena puolustaa täällä Jumalaa
On maailma sairas..yööök
Kuvittele oma suku panee sua kun oot lapsi
Yöööökkk
Se on se klassinen "Problem of Evil"-argumentti jo kreikan filosofien ajoilta, johon millään teologilla ei ole tähän mennessä hyvää vastausta. Se menee yksinkertaisesti näin:
Jos Jumala on olemassa, silloin Hän tekisi kaikkensa poistaakseen pahuuden maailmasta. Mutta koska pahuus on olemassa, Jumala ei voi tällöin olla olemassa.
Toinen versio:
Jos jumala on kaikkivoipa mutta ei halua poistaa pahuutta= Jumala on itse paha.
Jos jumala haluaisi poistaa pahuuden mutta ei kykene siihen= Jumala ei ole kaikkivoipa.
Jos jumala ei ole kaikkivoipa eikä halua poistaa pahuutta= Hän ei ole edes jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et usko jumalaan, niin miksi täällä jatkuvasti kyselet sen tekojen perään?
Ja onko uskovat vastuussa "jumalan teoista"?
Se, että jumalaa ei ole olemassa ei vapauta sen palvojia omasta vastuustaan sen suhteen mitä he pitävät hyvänä tai moraalisesti oikeutettuna.
Sä et ole ap. Tai ainakin käännät takkia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Se on se klassinen "Problem of Evil"-argumentti jo kreikan filosofien ajoilta, johon millään teologilla ei ole tähän mennessä hyvää vastausta. Se menee yksinkertaisesti näin:
Jos Jumala on olemassa, silloin Hän tekisi kaikkensa poistaakseen pahuuden maailmasta. Mutta koska pahuus on olemassa, Jumala ei voi tällöin olla olemassa.
Toinen versio:
Jos jumala on kaikkivoipa mutta ei halua poistaa pahuutta= Jumala on itse paha.
Jos jumala haluaisi poistaa pahuuden mutta ei kykene siihen= Jumala ei ole kaikkivoipa.
Jos jumala ei ole kaikkivoipa eikä halua poistaa pahuutta= Hän ei ole edes jumala.
Tämä kommentti löytyy jo ketjusta, mutta kiitos. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et usko jumalaan, niin miksi täällä jatkuvasti kyselet sen tekojen perään?
Ja onko uskovat vastuussa "jumalan teoista"?
Se, että jumalaa ei ole olemassa ei vapauta sen palvojia omasta vastuustaan sen suhteen mitä he pitävät hyvänä tai moraalisesti oikeutettuna.
Sä et ole ap. Tai ainakin käännät takkia jatkuvasti.
Tuo ei ole ap..eihän tuossa edes niin väitetä?
Etkö osaa lukea? adhd?jumalan armosta ehkäpä?:)
Ihminen itse tekee pahaa. Meillä on vapaa tahto. Olemme kaikki syntisiä ja pahoja. Jos Jumala lopettaisi kaiken pahan maailmasta, niin hänen täytyisi hävittää meidät kaikki.
Millä tavalla Sinä olet ansainnut pääsyn Jumalan luokse, kerro? Kerro ne hyvät tekosi tänne.
Menee aiheen vierestä, mutta kerran kuulin yhdessä Antti Holman podcast-jaksossa, että Jumala ei voi millään poistaa kaikkea maailman kärsimystä ja pahaa, mutta että Hän on aina läsnä siellä, missä ihmiset kärsivät.
En mene sanomaan tätä totuudeksi, mutta omassa pääkopassa kyllä jotain kilahti, kun kuulin tuon.
Tai sitten on niin että tämä pallo on ihmistollukoiden temmellyskenttä, vapaa tahto tarkoittaa sitä että mies ITSE tekee ja tuomitsee. Jumala loi tämän paikan ihmisten leikkikentäksi..jos ihmismies raiskaa lapsen, älä syytä siitä jumalaa vaan syytä siitä sitä miestä. Ja hallintoa joka ei saa kitkettyä tätä rikosta pois. Jumala ei ole hyvä eikä paha, kaikki kieroutuma tulee ihmisestä itsestään. Aika lopettaa sen jumalan syyttäminen ja kantaa vastuu siitä mitä ihminen/ihmiset itse tekee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiusta elämäsi on nykyään?
Onko sinulla perhe ja työ, vai koitteleeko herra edelleen uskoasi?
Siunausta/ap
Painan 200 kg ja seuraan tällä hetkelläpuhelimesta saarnaaja LATE:A vaajakoskelta.
Ruokaa saan seurakunnalta ja karkkia ,suklaata alepan kotiinkuljetuksesta
Kaikki on hyvin..odotan vaan sitä että pääsen taivaaseen.
Uskovat yleensä tietävät näihin asioihin selityksen, jota ei-uskova tule koskaan muuten saamaan.