Uskovaiset miksi jumala sallii lapsen/nuoren kärsimyksen?
Omat vanhempani aiheuttivat minulle tuskaa.
Äiti pahoinpiteli ja piti nälässä.
Antaako jeesus äidille anteeksi, jos hän kääntyy nyt vanhoilla päivillä?
Miksi jeesus antoi äidin tehdä minulle pahaa?
Kommentit (121)
Se on niin helppo vierittää pahuus Jumalan syyksi ettei ihmisen tarvisi ottaa vastuuta omista teoistaan.
Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja Jumala kunnioittaa sitä ihmisen vapaata tahtoa. Tapaan ajatella että jos esim. äiti lyö lastaan niin miten Jumalan tulee estää se? Ottamalla äidin kädestä kiinni?
Ihminen voi valita hyvän ja pahan välillä, Jumalan tahto ei suinkaan ole se että ihminen valitsisi pahan tai väärän. Mutta niinkuin sanoin, ihmiselle on annettu vapaa tahto toimia. Jos toimii pahasti, on ihminen siitä vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen itse tekee pahaa. Meillä on vapaa tahto. Olemme kaikki syntisiä ja pahoja. Jos Jumala lopettaisi kaiken pahan maailmasta, niin hänen täytyisi hävittää meidät kaikki.
Millä tavalla Sinä olet ansainnut pääsyn Jumalan luokse, kerro? Kerro ne hyvät tekosi tänne.
Jumala on jo kerran hu.kuttanut kaikki ihmiset.
Katui tekoaan kuulemma myöhemmin.
Pitääkö paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kai enemmänkin siitä, annatko sinä ap äidillesi anteeksi.
Vastaa rehellisesti :l öikö sinun äitisi sinua?
Ne ihmiset joilla on normaalit vanhemmat .ihmettelevät miksi en käy katsomassa äiti kultaa. ap
Kävisitkö sinä moikaamassa vankilassa paho.inpitelijääsi
Äitini on minulle v.i t .t u ..josta tulin verisenä ulos
Minun äidilläni oli omat ongelmansa eikä suhteemme ollut kovin läheinen. Silti näen hänet myös ymmärryksen kautta, ei hänenkään naisen elämänsä helppoa ollut. Anteeksianto tuo rauhaa myös itselleni eikä minun tarvitse katkeroittaa koko elämääni. Itkenyt ja surrut olen, sen salliminen itselleni on auttanut.
Sinun äitisi teki väärin sinua kohtaan.
Vastaa: Antaako Jeesus äidille anteeksi, jos äiti katuu?
Eli lapsia saa ihan luvan kanssa lyödä ilman rangaistusta?
Sitähän se käytännössä tarkoittaa? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen itse tekee pahaa. Meillä on vapaa tahto. Olemme kaikki syntisiä ja pahoja. Jos Jumala lopettaisi kaiken pahan maailmasta, niin hänen täytyisi hävittää meidät kaikki.
Millä tavalla Sinä olet ansainnut pääsyn Jumalan luokse, kerro? Kerro ne hyvät tekosi tänne.Jumala on jo kerran hu.kuttanut kaikki ihmiset.
Katui tekoaan kuulemma myöhemmin.
Pitääkö paikkansa?
kyllä
.Jos Jumala lopettaisi kaiken pahan maailmasta taas, niin hänen täytyisi hävittää meidät kaikki.
Yööökk..yööökk-...yöök
Tässä annetaan anteeksi pedareille ja lapsen pahoinpitelijöille
Syyllistetään lasta , että ei oo hakenut apua lastensuojelusta...
yööööööökk
Kysymys.
Onko mahdollista olla paikka jossa ei ole pahuutta?
Taivaan väitetään olevan tälläinen. Pahuuden kuitenkin sanotaan johtuvan vapaasta tahdosta.
Ts. taivaassa ei siten taida olla vapaata tahtoa.
Jos jumala on kaikkitietävä ja luonut meidät, tietäen miten tulemme elämämme elämään, niin miksi hän tahallaan tekee huonoja ihmisiä, murhaajia, raiskaajia jne.
Jos minä valmistan tuotteen jonka tiedän menevän rikki, niin onko se tuotteen vika kun se menee rikki.
Eihän noissa uskovien puheissa ole mitään järkeä.
Kokeilkaapa joskus lueka se iso kirja. Se on ihan seko, ristiriitainen joka käänteessä ja kertoo päähenkilöstä joka on sadisti, narsisti jne. Lukeminen on tehokkain lääke uskoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset joilla on normaalit vanhemmat .ihmettelevät miksi en käy katsomassa äiti kultaa. ap
Minun äidilläni oli omat ongelmansa eikä suhteemme ollut kovin läheinen. Silti näen hänet myös ymmärryksen kautta, ei hänenkään naisen elämänsä helppoa ollut. Anteeksianto tuo rauhaa myös itselleni eikä minun tarvitse katkeroittaa koko elämääni. Itkenyt ja surrut olen, sen salliminen itselleni on auttanut.
Sinun äitisi teki väärin sinua kohtaan.Vastaa: Antaako Jeesus äidille anteeksi, jos äiti katuu?
Anteeksi, mutta minä olen se, joka ei usko raamatun jumalaan. En siis osaa vastata tuohon Jeesuksen puolesta. Äidillesi olisi kyllä hyväksi tuntea katumusta omista teoistaan. Maalliset tuomioistuimet vastaavat rangaistuksista. Näytät olevan vihainen jumalalle, vaikka sinun tulisi pohtia asiaa omalta kannaltasi. Pystytkö sinä koskaan antamaan anteeksi äidillesi? Ei sinun tarvitse mennä enää ikinä äitisi luo jos et halua.
Mistä olet päätellyt Jumalan sallivan kärsimyksen? Missä niin lukee?
Vierailija kirjoitti:
Se on niin helppo vierittää pahuus Jumalan syyksi ettei ihmisen tarvisi ottaa vastuuta omista teoistaan.
Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja Jumala kunnioittaa sitä ihmisen vapaata tahtoa. Tapaan ajatella että jos esim. äiti lyö lastaan niin miten Jumalan tulee estää se? Ottamalla äidin kädestä kiinni?
Ihminen voi valita hyvän ja pahan välillä, Jumalan tahto ei suinkaan ole se että ihminen valitsisi pahan tai väärän. Mutta niinkuin sanoin, ihmiselle on annettu vapaa tahto toimia. Jos toimii pahasti, on ihminen siitä vastuussa.
Tämä. Täytyy olla jotenkin yksinkertainen jos pistää kaikki ihmisrodun pahat tekoset jumalan syyksi. Loppujen lopuksi, ihminen taitaa olla aika yksinkertainen olento, pitäisi aina olla vahtimassa ettei tee mitään pahaa ja jos tekee se on jumalan(isä hahmo) syy, ei koskaan tekijän. Ja monet jänkkäävät miksi jumala antaa esim lasten sairastua, miksi on syöpää jne. Sehän on sellainen juttu että monet näistä sairauksista ovat geneettisiä, kuka vain voi olla "syntymävikainen" ja siinä ei jumalalla ole mitään osuutta. Mietitään miten paljon kuonaa, saastetta ja myrkkyjä on elinympäristössämme nykyään, jo pelkästään se altistaa sairauksille ja saasteet ovat ihmisen tuotos, ei jumalan.
Myöskin se että kuka meitä hallitsee ja minkälaisin keinoin on myöskin ihmisen itse valitsema, ei jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Yööökk..yööökk-...yöök
Tässä annetaan anteeksi pedareille ja lapsen pahoinpitelijöille
Syyllistetään lasta , että ei oo hakenut apua lastensuojelusta...
yööööööökk
Joku penska taas etäkoulussa, vai? Riittää aikaa trollailla palstoilla.
Miten se olikaan kirjoitti:
Jos jumala on kaikkitietävä ja luonut meidät, tietäen miten tulemme elämämme elämään, niin miksi hän tahallaan tekee huonoja ihmisiä, murhaajia, raiskaajia jne.
Jos minä valmistan tuotteen jonka tiedän menevän rikki, niin onko se tuotteen vika kun se menee rikki.
Kokeilkaapa joskus lueka se iso kirja. Se on ihan seko, ristiriitainen joka käänteessä ja kertoo päähenkilöstä joka on sadisti, narsisti jne. Lukeminen on tehokkain lääke uskoa vastaan.
Jos sinä valmistat tuotteen hyväksi, mutta joku käyttää sitä väärin ja vastoin ohjeita, niin eihän se ole silloin sinun vikasi, että tuote menee rikki. Se iso kirja, varsinkin Uusi Testamentti, on se meidän käyttöohjeemme, jota on tarkoitettu noudatettavaksi.
Olisiko Jumalan pitänyt ojentaa käsi taivaasta ja tukistaa äitiäsi, vai miten ajattelit homman toimivan?
Olen todella pahoillani puolestasi :( En kuitenkaan ymmärrä, miten voit syyttää äitisi synneistä Jumalaa. Hän on antanut ihmiselle vapaan tahdon, eli se tarkoittaa, että meillä on täydet mahdollisuudet toimia niin väärin kuin vain ikinä keksimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun äitisi teki väärin sinua kohtaan.Vastaa: Antaako Jeesus äidille anteeksi, jos äiti katuu?
Tuotahan tilanne ei todellakaan tarkoita! "Luvan kanssa" ei saa koskaan tehdä pahaa.
Ihminen joka tekee pahaa ei ole onnellinen. Vai ajattelitko, että äitisi oli onnensa kukkuloilla tekoinensa? Tai että olisi onnellinen siitä, että myöhemmin tulee saamaan kaiken anteeksi? Sairasta, niin se ei toimi.
Kristinuskon pohjaolettamus on, että ihminen on pohjimmiltaan syntinen ja maallisen elämän on tarkoituskin olla kärsimystä. Kysymykseen "Miksi Jumala antaa pahojen asioiden tapahtua?" ei tule koskaan olemaan inhimillistä vastausta, sillä kristinuskon Jumala on hyvin pitkälti tarkoitettu hyväksymään maallinen kärsimys. Kristinusko on Rooman valtakunnan uskontona ja keskiajalla muovautunut pienen valtaeliitin voimataistelun pyhäksi hyväksyjäksi: perisynnillä ja taivaassa odottavalla autuudella on perusteltu vuosisadat sotia, riistoa ja kärsimystä pienen eliitin hyväksi. "Jumala antaa pahojen asioiden tapahtua, koska ihminen söi paratiisissa omenaa ja on siksi tuomittu tekemään pahoja asioita ja kärsimään niistä" = pahoille asoille ei mahda mitään, oikeutta on turha yrittää saada. Tässäkin ketjussa löydät ihmisiä puolustamassa pahoinpitelijääsi, koska "Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon" "Jumala tahtoi niin" jne. Tämä on tietysti todella synkkä maailmankuva.
t. ex-kristitty
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä valmistat tuotteen hyväksi, mutta joku käyttää sitä väärin ja vastoin ohjeita, niin eihän se ole silloin sinun vikasi, että tuote menee rikki. Se iso kirja, varsinkin Uusi Testamentti, on se meidän käyttöohjeemme, jota on tarkoitettu noudatettavaksi.
Mutta siis tilannehan on se, että Jumala päätti luoda virheellisen tuotteen (ihmiset) täysin tietoisena siitä, miten, mistä ja milloin se tulee hajoamaan. Kaikkivoipaisena olentona hän olisi voinut luoda kestävän ja vahvan tuotteen joka ei tule koskaan hajoamaan, mutta ilmeisesti kärsimystä on vain tosi hauska katsella.
Ajattele nyt vähän.
Joskus tuntuu, että Raamatusta elämänohjeensa noukkivilla on usein jotenkin kyseenalainen moraalikäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tilannehan on se, että Jumala päätti luoda virheellisen tuotteen (ihmiset) täysin tietoisena siitä, miten, mistä ja milloin se tulee hajoamaan. Kaikkivoipaisena olentona hän olisi voinut luoda kestävän ja vahvan tuotteen joka ei tule koskaan hajoamaan, mutta ilmeisesti kärsimystä on vain tosi hauska katsella.
Ajattele nyt vähän.
Joskus tuntuu, että Raamatusta elämänohjeensa noukkivilla on usein jotenkin kyseenalainen moraalikäsitys.
Se kestävä ja vahva tuote olisi ollut robotti. Ei Jumala sellaista halunnut luoda, vaan itsenäisesti ajattelevan ja tuntevan ihmisen. Sinä olet itse vastuussa valinnoistasi ja teoistasi, niin kuin me kaikki ollaan. Et voi ulkoistaa sitä Jumalalle vaikka sitä kuinka haluaisit ja yrittäisit.
kirjoitti:
Kristinuskon pohjaolettamus on, että ihminen on pohjimmiltaan syntinen ja maallisen elämän on tarkoituskin olla kärsimystä. Kysymykseen "Miksi Jumala antaa pahojen asioiden tapahtua?" ei tule koskaan olemaan inhimillistä vastausta, sillä kristinuskon Jumala on hyvin pitkälti tarkoitettu hyväksymään maallinen kärsimys. Kristinusko on Rooman valtakunnan uskontona ja keskiajalla muovautunut pienen valtaeliitin voimataistelun pyhäksi hyväksyjäksi: perisynnillä ja taivaassa odottavalla autuudella on perusteltu vuosisadat sotia, riistoa ja kärsimystä pienen eliitin hyväksi. "Jumala antaa pahojen asioiden tapahtua, koska ihminen söi paratiisissa omenaa ja on siksi tuomittu tekemään pahoja asioita ja kärsimään niistä" = pahoille asoille ei mahda mitään, oikeutta on turha yrittää saada. Tässäkin ketjussa löydät ihmisiä puolustamassa pahoinpitelijääsi, koska "Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon" "Jumala tahtoi niin" jne. Tämä on tietysti todella synkkä maailmankuva.
t. ex-kristitty
Ymmärrän mitä ajat takaa mutta, jälleen kerran, ei ole jumalan syy että (ihmis)eliitti päätti kaapata vallan ja käyttää kristinuskoa omiin tarkoituksiinsa. Syytä niitä tekijöitä, älä uskontoa saati jumalaa. Tuolla periaatteella saat väittää kaikkia ihmismielen raakoja tekoja jumalan syyksi. How convenient..
En ole nähnyt mitään pahantekijöiden puolustelua.
Jumalan syytä jota ei edes ole?
Sinun äitisi teki väärin sinua kohtaan.