Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unihäiriö vai parisuhdeongelma? Miten ratkaista?

Vierailija
12.01.2021 |

Lasten saamisen myötä minusta on tullut sellainen että herään kesken yöunien pienimpäänkin ääneen enkä saa enää uudelleen unta. Tai ainakin kestää useita tunteja nukahtaa uudestaan. Mies käy usein vessassa joskus aamuyöllä ja herään siihen joka kerta ja usein sitten valvon loppuyön saamatta unta vaikka olisin kuinka väsynyt. Ja olen jatkuvasti ihan hirveän väsynyt kun en saa nukkua rauhassa.

Kävin lääkärissä ja lääkärin mukaan minulla ei ole unihäiriötä koska nukahdan ihan helposti kun menen nukkumaan ja koska en itse herää kesken unien ellei joku (ääni) minua herätä. Ja lääkärin mukaan nukahtamislääkkeet auttaa siihen jos ei illalla nukahda mutta ei minun kaltaiseen tilanteeseen kun en voi klo 4:30 ottaa unilääkkeitä kun on oltava skarppina aamulla.

Meillä ei ole mitään työhuonetta johon voisin muuttaa nukkumaan, lastenhuoneeseen ei mahdu kun se on pieni ja siellä jo kaksi lasta. Olohuoneessa herään aina myös siihen miehen vessassa käyntiin.

Eroko tähän on ainoa ratkaisu?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap:n tilanteessa olisi järkevää kokeilla sitä, että mies nukkuisi tilapäisesti olohuoneessa. Ap:n hermosto käy ylikierroksilla, ja siksi hän herää. Jos ap saisi nukuttua ja vaikkapa muutaman viikon "opetettua" hermostoaan siihen että saa nukkua yöt, hermoston toiminta alkaisi tasapainottua ja hän ehkä oppisi olemaan heräämättä miehen vessareissuihin tai ainakin nukahtamaan uudelleen. Tämä olisi järkevä ja helposti toteutettavissa oleva keino ratkaista ongelma. Ei ap:n miehen tarvitse loppuiäksi sohvalle muuttaa, kuukausi laadukkaalla patjalla ei tuhoa terveen ihmisen terveyttä ja unia.

Minä en tässä ketjussa ole nähnyt montaakaan järkevää keinoa, jotka auttaisivat ap:ta. Muutamaa lääkettä on ehdotettu ja yksiä korvatulppia, no korvatulpat ja mindfulness - harjoitukset kannattaa kyllä kokeilla, mutta helpoin ja edullisin keino olisi jos mies muuttaisi olkkariin muutamaksi viikoksi. Jos se ei ratkaise ongelmaa, on ehkä syytä kokeilla lääkehoitoa tms.

Luitkohan aiempia viestejä laisinkaan jos et nähnyt juuri mitään hyödyllistä. Vai miksi pitää lisäillä tuollaisia täällähän kukaan ei ole sanonut ennen minua mitään järkevää juttuja? Ja lopulta koostaa muiden jo kertomat asiat. 🤔

Vierailija
82/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrätte lapsen makuuhuoneeseen nukkumaan ja ap menee yksin lastenhuoneeseen? Tällöin sinne lasten huoneeseen ei tarvitse mahduttaa kuin yksi sänky ja kenenkään ei tarvitse nukkua olkkarissa. Voi olla, ettei sekään auta noin pahaan uniongelmaan, mutta kokeilla kannattaa. Jos ei sekään auta, hakemaan toisen lääkärin mielipidettä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrätte lapsen makuuhuoneeseen nukkumaan ja ap menee yksin lastenhuoneeseen? Tällöin sinne lasten huoneeseen ei tarvitse mahduttaa kuin yksi sänky ja kenenkään ei tarvitse nukkua olkkarissa. Voi olla, ettei sekään auta noin pahaan uniongelmaan, mutta kokeilla kannattaa. Jos ei sekään auta, hakemaan toisen lääkärin mielipidettä...

Tämä voisi olla huomattavasti järkevämpi ajatus kuin sohvalla nukkuminen, ja tuota voi jatkaa kunnes löytää isomman asunnon.

Vierailija
84/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi tai eripohjainen asunto, jossa molemmilla on omat makuuhuoneet. Kiinnittäkää yöllisiin häiriöihin huomiota ja ostovaiheessa.

Vierailija
85/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa tuohon Triptyl 10 mg. Otan sen vasta kun menen nukkumaan koska en tarvitse nukahtamiseen lääkettä.

Triptylin on todettu aiheuttavan dementiaa, koska aivot eivät pääse sillä puhdistumaan. Itsekin söin sitä mutta vaihdoin turvallisempiin lääkkeisiin, kun lääkärini minulle kertoi tuosta vaarallisesta haittavaikutuksesta.

Vierailija
86/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olohuoneessa nukkuminen tarkottaisi automaattisesti sohvalla nukkumista? Voihan sinne sijata lattialle kunnon patjan ja petarin.

Mielestäni on välinpitämättömyyttä mieheltä, jos hän ei suostu koittamaan sitä, ettei joisi illalla. Samoin on välinpitämätöntä, jos ei välitä lastensa äidin uni- eli terveysongelmasta ja yritä sitä yhdessä ratkaista.

Tällaiset tarinat välinpitämättömistä miehistä saavat minut karsastamaan perheen perustamista:

Miksi ihmeessä ap ei voisi koittaa niitä keinoja joita täälläkin on hänelle runsaasti tarjottu? Eikö SE ole välinpitämätöntä?

Onko ap sanonut ettei halua kokeilla mitään täällä ehdotettua, pystytkö laittamaan viestin numeron?

Vaikka ap kokeilisi mitä niin hän on jo ehdollistunut pelkäämään joka öistä herätystä ja yhdistää miehen kolistelun siihen pelkoon ettei pysty nukkumaan eikä pysty vaikuttamaan asiaan. Siitä kehästä pitäisi päästä pois ennen kun kevyemmät keinot auttaa.

Vierailija
87/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies nukkuu olohuoneessa samasta syystä eli minä en saa muuten nukuttua. Itse asiassa ollaan vuosia jo nukuttu näin. Minä pienemmässä makkarissa, lapsi isommassa makkarissa, joka on myös miehen etätyöhuone ja mies olkkarissa. Ei ole meille ongelma. Olisihan se kiva, jos olisi yksi huone enemmän, mutta kun ei ole niin ei ole.

Eli minusta on ihan luonnollista, että jotkut tarvtisevat oman huoneen eivätkä saa muuten nukuttua. Ei se ole sairaus sinänsä.

Kannattaisi esittää miehelle tätä tilannetta ongelmana ja keskustella mitä mies ehdottaisi ja pohtia asioita yhdessä monelta kannalta. Onhan se teidän kummankin yhteinen ongelma, jos sinä et pysty nukkumaan parisuhteessa kun olette.

Nukkuuko miehesi siis sohvalla vai onko teillä sänky olohuoneessa?

Ap

Meillä on sellainen vuodesohvatyyppinen ratkaisu eli ns vanhanajan sohvasänky, ainakin ikeasta jossain vaiheessa sai. Meidän on puinen, mutta aika usein ne on metallisia ja minusta oikein nättejä. Siihen ollaan laitettu ihan normaali patja, aamuisin mies itse sijaa sen ja laittaa sohvatyynyt siihen ja sitten se on sohvana päivän ajan käytössä. Ei sohvassa pysty nukkumaan jatkuvasti, pitää olla kunnon patja.

Ei tietysti sovi, jos pitää olla joku supermoderni sohva, mutta saahan niitä avattavia vuodesohviakin, joskin ei sellaisessa oikeasti pysty kaikki nukkumaan jatkuvasti, pitää olla ihan nukkumiseen käytettävä patja.

Vierailija
88/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän mies lämpenee ajatukselle.

Vierailija
89/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap:n tilanteessa olisi järkevää kokeilla sitä, että mies nukkuisi tilapäisesti olohuoneessa. Ap:n hermosto käy ylikierroksilla, ja siksi hän herää. Jos ap saisi nukuttua ja vaikkapa muutaman viikon "opetettua" hermostoaan siihen että saa nukkua yöt, hermoston toiminta alkaisi tasapainottua ja hän ehkä oppisi olemaan heräämättä miehen vessareissuihin tai ainakin nukahtamaan uudelleen. Tämä olisi järkevä ja helposti toteutettavissa oleva keino ratkaista ongelma. Ei ap:n miehen tarvitse loppuiäksi sohvalle muuttaa, kuukausi laadukkaalla patjalla ei tuhoa terveen ihmisen terveyttä ja unia.

Minä en tässä ketjussa ole nähnyt montaakaan järkevää keinoa, jotka auttaisivat ap:ta. Muutamaa lääkettä on ehdotettu ja yksiä korvatulppia, no korvatulpat ja mindfulness - harjoitukset kannattaa kyllä kokeilla, mutta helpoin ja edullisin keino olisi jos mies muuttaisi olkkariin muutamaksi viikoksi. Jos se ei ratkaise ongelmaa, on ehkä syytä kokeilla lääkehoitoa tms.

Luitkohan aiempia viestejä laisinkaan jos et nähnyt juuri mitään hyödyllistä. Vai miksi pitää lisäillä tuollaisia täällähän kukaan ei ole sanonut ennen minua mitään järkevää juttuja? Ja lopulta koostaa muiden jo kertomat asiat. 🤔

Kyllä luin ketjun. Näin suosituksen yksistä korvatulpista, joiden kokeilu voisi auttaa jos ap ei ole jo kokeillut. Sekä kehotuksen muuttaa isompaan asuntoon. Nämä ei minusta ole "lukuisia keinoja joilla ap voi vaikuttaa asiaan". Eri lääkkeitä on tietysti olemassa ja joku saattaa tilanteessa sopia, mutta on älytöntä että unilääkkeitä pidetään ensisijaisena vaihtoehtona, se ei ole minkään hoitosuositusten mukaista. Enkä usko, että noin pahasta uniongelmasta kärsivä ei olisi lukenut kaikkea netistä saatavilla olevaa tietoja uniongelmien itsehoidosta. Jos ei ole lukenut niin sitten tietysti kannattaa lukea ja miettiä mitä voisi vielä kokeilla.

Vierailija
90/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kommentoijista eivät selvästikkään ole itse kärsineet unettomuudesta. Pitkään jatkunut unettomuus (myös yöllä jatkuvasti heräily lasketaan unettomuudeksi) on vakava ongelma ja aiheuttaa terveydellisiä haittoja. JOs yöllä heräilee herkästi eikä sitten saa enää unta on mahdollista että yöunet jäävät muutamaan tuntiin ja kun noin lyhyillä yöunilla mennään riittävän pitkään on sillä merkittäviä vaikutuksia jaksamiseen ja terveyteen.

Parisuhteessa on aivan normaalia, että toista tuetaan ja autetaan terveydellisten ongelmien kanssa niin paljon kuin mahdollista. Vaikka mies kuinka nukkuisi huonosti sohvalla, niin kyllä ainakin oma mieheni on valmis tekemään välillä sellaisia uhrauksia, jotta minä saisisin edes joskus nukuttua. Myös minä teen arjessa uhrauksia, jotka auttavat miestäni jaksamaan ja voimaan hyvin.

Mutta miksi sen toisenkin pitää uhrata se unensa, kun on paljonkin asioita joita unettomuudesta kärsivä puoliso voi tehdä tilanteelle?

Miksi, miksi, miksi oi miksi? Lue aiemmat viestit. Ei tarvitse UHRAUTUA, voi yrittää etsiä RATKAISUITA YHDESSÄ. Ollakseen ihminen, ollakseen kummani haastavassakin tilanteessa. Miksi elämässä nyt ylipäänsä tehdään mitään.

Olen ihan samaa mieltä, että aloittajan ja miehensä pitäisi yrittää yhdessä ratkaista tämä asia ja molempien joustaa. Mutta ainakin tämän ketjun perusteella syntyy sellainen kuva, että aloittaja ei halua edes kokeilla itse mitään, vaan hänestä vika on miehessä ja ainoastaan miehen pitäisi tehdä asialle jotain. En siis ihmettele miehen reaktiota. Jos aloittajan asenne olisi toisenlainen, mieskin olisi varmasti valmiimpi joustamaan tässä asiassa.

Minä saan tästä kuvan, että ap on kokeillut jo monenlaista, sohvalla nukkumista, korvatulppia, lääkärissä käyntiä ym. tuloksetta, mutta mies ei suostu yhtään osallistumaan asiaan vaan ajattelee ainoastaan omaa oikeuttaan nukkua makuuhuoneessa.

Minä taas saan sen kuvan että ap on kokeillut muutamaa juttua kuten paria erilaista korvatulppaa, ei saanut nukahtamislääkettä, joka ei toki hänen tapauksessaan auttaisikaan ja nyt hänen mielestään miehen pitäisi nukkua olohuoneessa. Minusta olisi huomattavasti järkevämpää että ap koittaisi löytää jonkun ihan aidon ratkaisun ongelmiinsa eikä koittaisi mitään laastarihoitoa miehen kustannuksella, koska se tuskin on se oikea ratkaisu että mies laitetaan olohuoneeseen nukkumaan ilman kunnon sänkyä.

Ap:lle on annettu vaikka millä mitalla vaihtoehtoja. Jos ap käy nyt niin ylikierroksilla ettei jaksa edes alkaa ratkaisemaan asiaa, niin voihan hän mennä vaikka muutamaksi yöksi hotelliin, tai mies voi varmasti mennä ja he voivat alkaa miettiä ratkaisua sitten?

"Minusta olisi huomattavasti järkevämpää että ap koittaisi löytää jonkun ihan aidon ratkaisun ongelmiinsa" - tässä tilanteessa ei välttämättä ole muuta ihan aitoa ratkaisua kuin se, että saa häiriöttömän ympäristön, jossa nukkua.

Vierailija
91/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko lasten huoneeseen edes patja öiksi? Pääsisit sen verran eroon miehestä että tilanne tasoittuu.

Vierailija
92/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näitä sohvasänkyjä, ihan kivan näköisiä minusta. Voi laittaa sohvatyynyillä ja sijauspeitteellä oman tyyliseksi. Kenenkään selkä ei mene rikki, kun saa laitettua patjan ja kaikki saavat nukkua omassa rauhassaan.

ikea sohvasänky

Vierailija
93/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luin ketjun. Näin suosituksen yksistä korvatulpista, joiden kokeilu voisi auttaa jos ap ei ole jo kokeillut. Sekä kehotuksen muuttaa isompaan asuntoon. Nämä ei minusta ole "lukuisia keinoja joilla ap voi vaikuttaa asiaan". Eri lääkkeitä on tietysti olemassa ja joku saattaa tilanteessa sopia, mutta on älytöntä että unilääkkeitä pidetään ensisijaisena vaihtoehtona, se ei ole minkään hoitosuositusten mukaista. Enkä usko, että noin pahasta uniongelmasta kärsivä ei olisi lukenut kaikkea netistä saatavilla olevaa tietoja uniongelmien itsehoidosta. Jos ei ole lukenut niin sitten tietysti kannattaa lukea ja miettiä mitä voisi vielä kokeilla.

Kuinka monen viestin yli skippasit? Tässäpä lista jos se helpottaa:

- korvatulpat joissa on ilmaventtiili (esim Alpinen Sleep soft)

- unimaski joka oikeasti blokkaa valon (esim MantaSleep)

- unimaski jossa on kuulokkeet joista kuunnella äänikirjaa tai vaikka valkoista kohinaa tai sadetta jolla naamioi muut äänet

- kunnon sänky jossa joka heilahdus ei tunnu

- mieheltä voi pyytää jos laittaisi vessapaperia pyttyyn ja pissaa sen päälle ja on pumppaamatta

- lääkkeitä on erilaisia, nukahtamislääke ei ole välttämättä se paras vaihtoehto, mutta esim ketiapiini auttaa monesti juuri tuollaisissa tapauksissa

- mindfulness

- isompi asunto jossa on erilliset makuuhuoneet

- sänky ap:lle lastenhuoneeseen ja lapsi nukkumaan miehen kanssa makkariin

- painopeitto

- u-tyyny

- tarpeeksi viileä huone

- kunnon patja

- kunnon pimennysverhot oikein asennettuna

- sänkysohva kunnon patjalla olkkariin miehelle

Siinäpä lista mitä äkkipäätä tuli mieleen ketjussa ehdotetuista.

Vierailija
94/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo osaksi parisuhdeongelma, kun mies mitätöi ap:n unentarvetta. Noin ei voi jatkua. Itse uniongelmaisena tiedän, että tilanne on mahdoton. Luultavasti ottaisin eron epätoivoissani, jos puolisoni ei mahdollistaisi nukkumistani. Ehkä tilapäinen asumusero voisi auttaa, kun kertoo aikovansa toteuttaa sen, ellei mies ota unitarvettani vakavasti ja myös toteuttaa, jos puhe ei auta, niin voi jatkaa keskustelemalla sen jälkeen, jatketaanko suhdetta ja millä järjestelyillä.

Vierailija
95/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo osaksi parisuhdeongelma, kun mies mitätöi ap:n unentarvetta. Noin ei voi jatkua. Itse uniongelmaisena tiedän, että tilanne on mahdoton. Luultavasti ottaisin eron epätoivoissani, jos puolisoni ei mahdollistaisi nukkumistani. Ehkä tilapäinen asumusero voisi auttaa, kun kertoo aikovansa toteuttaa sen, ellei mies ota unitarvettani vakavasti ja myös toteuttaa, jos puhe ei auta, niin voi jatkaa keskustelemalla sen jälkeen, jatketaanko suhdetta ja millä järjestelyillä.

Tuskin mies mitätöi ap:n unentarvetta. Mitä sinä ehdotat? Että mies pissaisi vaippaan vai menisi nukkumaan todennäköisesti hyvin epämukavalle sohvalle? Kuinka pitkäksi aikaa? Miksi ap:n unentarve ei ole niin tärkeä asia, että hän pyrkisi asiaan löytämään ratkaisua mutta sen pitäisi olla niin tärkeä asia miehelle että hän uhraisi omat hyvät yöunensa?

Jos kyse olisi oikeasti yöstä tai parista ja asia korjaantuisi sillä, tuskin se mies valittaisi. Mutta kuka siihen uskoisi että se sillä korjaantuu?

Vierailija
96/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ratkaisu! Mies nukkuu lapsen kanssa samassa huoneeseensa ja ap yksin toisessa. Toki tämäkin pitemmän päälle väliaikainen ratkaisu, mutta ap:n on nyt alkuun pakko saada nukuttua, kun kroppa käy ylikierroksilla ihan selvästi nyt.

Vierailija
97/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kommentoijista eivät selvästikkään ole itse kärsineet unettomuudesta. Pitkään jatkunut unettomuus (myös yöllä jatkuvasti heräily lasketaan unettomuudeksi) on vakava ongelma ja aiheuttaa terveydellisiä haittoja. JOs yöllä heräilee herkästi eikä sitten saa enää unta on mahdollista että yöunet jäävät muutamaan tuntiin ja kun noin lyhyillä yöunilla mennään riittävän pitkään on sillä merkittäviä vaikutuksia jaksamiseen ja terveyteen.

Parisuhteessa on aivan normaalia, että toista tuetaan ja autetaan terveydellisten ongelmien kanssa niin paljon kuin mahdollista. Vaikka mies kuinka nukkuisi huonosti sohvalla, niin kyllä ainakin oma mieheni on valmis tekemään välillä sellaisia uhrauksia, jotta minä saisisin edes joskus nukuttua. Myös minä teen arjessa uhrauksia, jotka auttavat miestäni jaksamaan ja voimaan hyvin.

Mutta miksi sen toisenkin pitää uhrata se unensa, kun on paljonkin asioita joita unettomuudesta kärsivä puoliso voi tehdä tilanteelle?

Miksi, miksi, miksi oi miksi? Lue aiemmat viestit. Ei tarvitse UHRAUTUA, voi yrittää etsiä RATKAISUITA YHDESSÄ. Ollakseen ihminen, ollakseen kummani haastavassakin tilanteessa. Miksi elämässä nyt ylipäänsä tehdään mitään.

Olen ihan samaa mieltä, että aloittajan ja miehensä pitäisi yrittää yhdessä ratkaista tämä asia ja molempien joustaa. Mutta ainakin tämän ketjun perusteella syntyy sellainen kuva, että aloittaja ei halua edes kokeilla itse mitään, vaan hänestä vika on miehessä ja ainoastaan miehen pitäisi tehdä asialle jotain. En siis ihmettele miehen reaktiota. Jos aloittajan asenne olisi toisenlainen, mieskin olisi varmasti valmiimpi joustamaan tässä asiassa.

Minä saan tästä kuvan, että ap on kokeillut jo monenlaista, sohvalla nukkumista, korvatulppia, lääkärissä käyntiä ym. tuloksetta, mutta mies ei suostu yhtään osallistumaan asiaan vaan ajattelee ainoastaan omaa oikeuttaan nukkua makuuhuoneessa.

Minä taas saan sen kuvan että ap on kokeillut muutamaa juttua kuten paria erilaista korvatulppaa, ei saanut nukahtamislääkettä, joka ei toki hänen tapauksessaan auttaisikaan ja nyt hänen mielestään miehen pitäisi nukkua olohuoneessa. Minusta olisi huomattavasti järkevämpää että ap koittaisi löytää jonkun ihan aidon ratkaisun ongelmiinsa eikä koittaisi mitään laastarihoitoa miehen kustannuksella, koska se tuskin on se oikea ratkaisu että mies laitetaan olohuoneeseen nukkumaan ilman kunnon sänkyä.

Ap:lle on annettu vaikka millä mitalla vaihtoehtoja. Jos ap käy nyt niin ylikierroksilla ettei jaksa edes alkaa ratkaisemaan asiaa, niin voihan hän mennä vaikka muutamaksi yöksi hotelliin, tai mies voi varmasti mennä ja he voivat alkaa miettiä ratkaisua sitten?

"Minusta olisi huomattavasti järkevämpää että ap koittaisi löytää jonkun ihan aidon ratkaisun ongelmiinsa" - tässä tilanteessa ei välttämättä ole muuta ihan aitoa ratkaisua kuin se, että saa häiriöttömän ympäristön, jossa nukkua.

Tämä. Psykosoomaattisten ongelmien ratkomiseen ei ole loputtomasti oikoteitä, ainakaan sellaisia jotka muut voivat määrittää omista tarpeista käsin. Ongelmia nimenomaan tulee silloin kun hermosto tulkitsee että pitää olla varuillaan nukkuessakin eikä sitä ainakaan auta se että öisin tapahtuu säännöllisesti asioita jotka laukaisee reaktion.

Vierailija
98/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mies mitätöi ap:n unentarvetta. Mitä sinä ehdotat? Että mies pissaisi vaippaan vai menisi nukkumaan todennäköisesti hyvin epämukavalle sohvalle? Kuinka pitkäksi aikaa? Miksi ap:n unentarve ei ole niin tärkeä asia, että hän pyrkisi asiaan löytämään ratkaisua mutta sen pitäisi olla niin tärkeä asia miehelle että hän uhraisi omat hyvät yöunensa?

Jos kyse olisi oikeasti yöstä tai parista ja asia korjaantuisi sillä, tuskin se mies valittaisi. Mutta kuka siihen uskoisi että se sillä korjaantuu?

Nukkuu aluksi olohuoneessa, sen jälkeen tekevät käytännönjärjestelyjä. Uusi asunto, remontti vanhaan tms. Se EI ole vaihtoehto, ettei anna ap:n nukkua, se on parisuhdeväkivaltaa ja kiduttamista. Ja se johtaa eroon joka tapauksessa, ilman unta ei pärjää.

Vierailija
99/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Psykosoomaattisten ongelmien ratkomiseen ei ole loputtomasti oikoteitä, ainakaan sellaisia jotka muut voivat määrittää omista tarpeista käsin. Ongelmia nimenomaan tulee silloin kun hermosto tulkitsee että pitää olla varuillaan nukkuessakin eikä sitä ainakaan auta se että öisin tapahtuu säännöllisesti asioita jotka laukaisee reaktion.

Ja sen sijaan että se ratkaistaisiin kivuttomasti sillä että ap menisi vaikka muutamaksi päiväksi hotelliin, niin ei, kun puolison pitää muuttaa sohvalle nukkumaan...

Vierailija
100/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuu aluksi olohuoneessa, sen jälkeen tekevät käytännönjärjestelyjä. Uusi asunto, remontti vanhaan tms. Se EI ole vaihtoehto, ettei anna ap:n nukkua, se on parisuhdeväkivaltaa ja kiduttamista. Ja se johtaa eroon joka tapauksessa, ilman unta ei pärjää.

Miksei ap voi mennä hotelliin? Miksi sen miehen pitää mennä sohvalle nukkumaan että hänenkin unensa häiriintyy? Ei ole parisuhdeväkivaltaa eikä kiduttamista haluta nukkua omassa sängyssään! Herranen aika sentään!