Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unihäiriö vai parisuhdeongelma? Miten ratkaista?

Vierailija
12.01.2021 |

Lasten saamisen myötä minusta on tullut sellainen että herään kesken yöunien pienimpäänkin ääneen enkä saa enää uudelleen unta. Tai ainakin kestää useita tunteja nukahtaa uudestaan. Mies käy usein vessassa joskus aamuyöllä ja herään siihen joka kerta ja usein sitten valvon loppuyön saamatta unta vaikka olisin kuinka väsynyt. Ja olen jatkuvasti ihan hirveän väsynyt kun en saa nukkua rauhassa.

Kävin lääkärissä ja lääkärin mukaan minulla ei ole unihäiriötä koska nukahdan ihan helposti kun menen nukkumaan ja koska en itse herää kesken unien ellei joku (ääni) minua herätä. Ja lääkärin mukaan nukahtamislääkkeet auttaa siihen jos ei illalla nukahda mutta ei minun kaltaiseen tilanteeseen kun en voi klo 4:30 ottaa unilääkkeitä kun on oltava skarppina aamulla.

Meillä ei ole mitään työhuonetta johon voisin muuttaa nukkumaan, lastenhuoneeseen ei mahdu kun se on pieni ja siellä jo kaksi lasta. Olohuoneessa herään aina myös siihen miehen vessassa käyntiin.

Eroko tähän on ainoa ratkaisu?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

melatoniini

Vierailija
22/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nukkuu olohuoneessa samasta syystä eli minä en saa muuten nukuttua. Itse asiassa ollaan vuosia jo nukuttu näin. Minä pienemmässä makkarissa, lapsi isommassa makkarissa, joka on myös miehen etätyöhuone ja mies olkkarissa. Ei ole meille ongelma. Olisihan se kiva, jos olisi yksi huone enemmän, mutta kun ei ole niin ei ole.

Eli minusta on ihan luonnollista, että jotkut tarvtisevat oman huoneen eivätkä saa muuten nukuttua. Ei se ole sairaus sinänsä.

Kannattaisi esittää miehelle tätä tilannetta ongelmana ja keskustella mitä mies ehdottaisi ja pohtia asioita yhdessä monelta kannalta. Onhan se teidän kummankin yhteinen ongelma, jos sinä et pysty nukkumaan parisuhteessa kun olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

melatoniini

Melatoniinilla ei ole minuun mitään vaikutusta. Sen ideahan on väsyttää, mutta olen jo valmiiksi todella väsynyt, myös silloin kun keskellä yötä herään. Ap

Vierailija
24/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies nukkuu olohuoneessa samasta syystä eli minä en saa muuten nukuttua. Itse asiassa ollaan vuosia jo nukuttu näin. Minä pienemmässä makkarissa, lapsi isommassa makkarissa, joka on myös miehen etätyöhuone ja mies olkkarissa. Ei ole meille ongelma. Olisihan se kiva, jos olisi yksi huone enemmän, mutta kun ei ole niin ei ole.

Eli minusta on ihan luonnollista, että jotkut tarvtisevat oman huoneen eivätkä saa muuten nukuttua. Ei se ole sairaus sinänsä.

Kannattaisi esittää miehelle tätä tilannetta ongelmana ja keskustella mitä mies ehdottaisi ja pohtia asioita yhdessä monelta kannalta. Onhan se teidän kummankin yhteinen ongelma, jos sinä et pysty nukkumaan parisuhteessa kun olette.

Nukkuuko miehesi siis sohvalla vai onko teillä sänky olohuoneessa?

Ap

Vierailija
25/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tietenkin olohuoneeseen, ja sille vikka kusiämpäri johon lirulletee hiljaa ettet herää. Makuuhuoneen ovi kiinni..

Mies ei suostu nukkumaan ollarissa. Hänen mukaan ihmisellä on oikeus käydä yöllä vessassa ja saada silti nulua makkarissa ja että se on normaalia ja vika kuulemma vain minussa. Ap

Miehesi on oikeassa. Hänellä on oikeus käydä vessassa (ei varmaan tee sitä huvikseen), ja nukkua sängyssä. Voit opetella käyttämään korvatulppia, hankkia lääkityksen (ei suositeltavaa), hommata isomman asunnon tai omat asunnot molemmille.

Entä jos mies lopettaa syömisen ja juomisen pari tuntia ennen nukkumaanmenoa? Onko miehelle eturauhasvaiva? Mies voisi mielestäni käydä lääkärissä.

Vierailija
26/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei voi mennä olohuoneeseen nukkumaan?

Vierailija
27/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tietenkin olohuoneeseen, ja sille vikka kusiämpäri johon lirulletee hiljaa ettet herää. Makuuhuoneen ovi kiinni..

Mies ei suostu nukkumaan ollarissa. Hänen mukaan ihmisellä on oikeus käydä yöllä vessassa ja saada silti nulua makkarissa ja että se on normaalia ja vika kuulemma vain minussa. Ap

Miestä kiinnostaa siis enemmän oma mukavuus ja vängätä periaatteesta kenessä on vika kuin sinun terveys ja se että pysyt lapsille järjissään olevana äitinä. Kuulostaa hienolta, perheen parasta ajattelevalta ihmiseltä.

Missä asioissa hän yleensä laittaa perheen etusijalle? Vai onko se liikaa vaadittu kaikissa tilanteissa?

Uniongelma on varmasti ratkaistavissa mutta lähtisin nukkumaan univelat ystävien tai sukulaisten luo tai hotelliin. Jotenkinhan ongelma on ratkaistava että et uuvu. Jos miehelle ei sovi helpoin tapa niin on keksittävä muita tapoja.

Vierailija
28/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Hänellä on oikeus käydä vessassa (ei varmaan tee sitä huvikseen), ja nukkua sängyssä. Voit opetella käyttämään korvatulppia, hankkia lääkityksen (ei suositeltavaa), hommata isomman asunnon tai omat asunnot molemmille.

Ap on kokeillut jo korvatulppia ja käynyt lääkärillä etsimässä lääkitystä, isomman asunnon ostamisen ehdotteleminen on ylemmyydentuntoista länkytystä jos suhde on jo muutenkin siinä tilassa että asioista ei voida sopia. Varsinkin kun ongelma saattaisi poistua jo sillä että ap saisi nukuttua sen verran että keho pääsee palautumaan jatkuvasta hälytystilasta. Tuossa tilanteessa seuraava askel on että mies hankkii asunnon johon mahtuu sänkyineen.

Nukkuminen kun ei ole neuviteltavaa luksusta.

Vierailija
29/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaisi muuttaa juomistottumuksiaan, jottei tarvetta käydä vessassa yöllä olisi. Unettomuudesta kärsiville usein neuvotaan, että vältä illalla juomista.

Minä kärsin uniongelmista ja mieheni yrittää kyllä tehdä kaikkensa, että saisin nukuttua. Aina se ei onnistu ja jos mieheni on pakko herätä töihin tosi aikaste tarkoittaa se pakostakin, että myös minä herään samaan aikaan enkä saa nukuttua. Sille nyt ei vain voi mitään. Mutta miehesi voi kyllä tuolle vessassa juoksemiselleen.

Aloittajalle antaisin vielä sellaisen neuvon, että hakeudu uniterapiaan. Itse olen saanut siitä valtavasti apua. Ainakin Mehiläisellä on uniongelmiin erikoistuneita työterveyshoitajia. Minulla terapia meni työterveyden piikkiin, mutta olisin kyllä ollut valmis maksamaan siitä itsekin. Sen verran paljon se minua auttoi.

Vierailija
30/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on pieni rakko ja heräävät käymään vessassa. Ovat puoliksi unessa vielä, kyllä siihen tottuu. 

Jos ei totu niin on itse yliherkistynyt jostain syystä - ehkä siitä että lapsia varten kokee tarvetta herätä pieneenkin ääneen? :)

Kun on kaksi lasta niin elintasokin varmaan aika korkea nykypäivälle. Muuttakaa jonnekin missä saat erillisen makkarin, tai jos ei mahdollista niin koita torkkua iltapäivällä? Pikkulapsiaika on joillekin kurjaa, mutta kyllä mies on oikeassa ettei häntä voi rangaista vessassa käymisestä sillä että laittaa sohvalle nukkumaan kuin koiran. Ei ole miehen vika, että vaimosta on tullut yliherkkä nukkuja, joihinkin naisiin äiteys nyt vaan vaikuttaa niin ja se pitää jotenkin selvittää ja kestää. 

Mua on unikidutettu (odotettiin että juuri nukahdin ja herätettiin tahallaan, kymmeniä kertoja putkeen, muutaman kuukauden ajan) ja se on kyllä aivan helvetin kaukana siitä että joku mies käy vessassa kerran pari yössä. :D Älkää puhuko pöpejä, ainoa väkivalta tässä tilanteessa olisi se jos AP alkaisi vaatia ettei mies saa nukkua omassa sängyssään (sängyn merkitys unen laadulle, anyone?) koska käy vessassa. Toisen ihmisen ruumiintoimintoja ei voi alkaa säätelemään, ihan sairasta sellainen olisi. 

Vierailija
31/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut korvatulppia? Alussa voi tuntua epämiellyttältä mutta useimmat tottuvat niihin nopeasti. Kun hankit hyvälaatuiset niin vaimentaa todella hyvin.

Olen useampia. En pysty nukkumaan niissä kun ne kaikki aiheuttaa jostain syystä kivun ja paineen tunnetta johon herään ja sitten taas valvon loppuyön. Ap

Oletko koittanut Alpinen soft sleeppejä? Niissä on sellainen pieni ilmakäytävä, ja ne ovat ainoat joita itse voin pitää. Tämän lisäksi pidän vielä kunnon unimaskia esim MantaSleep. Itse tykkään toisinaan kuunnella äänikirjaa yöllä mantasleepin kaltaisilla unimaskeilla joissa on sisäänrakennetut kuulokkeet, jolloin ei haittaa metelikään, kun olen jo nukahtanut siihen kirjaan. Ääneksi voisi laittaa vaikka aaltoja tai sadetta tai vaikka valkoista kohinaa, jos se on oma juttu.

Vierailija
32/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kokeillut jo korvatulppia ja käynyt lääkärillä etsimässä lääkitystä, isomman asunnon ostamisen ehdotteleminen on ylemmyydentuntoista länkytystä jos suhde on jo muutenkin siinä tilassa että asioista ei voida sopia. Varsinkin kun ongelma saattaisi poistua jo sillä että ap saisi nukuttua sen verran että keho pääsee palautumaan jatkuvasta hälytystilasta. Tuossa tilanteessa seuraava askel on että mies hankkii asunnon johon mahtuu sänkyineen.

Nukkuminen kun ei ole neuviteltavaa luksusta.

Ei se nukkuminen ole neuvoteltavaa luksusta sille miehellekään.

Vierailija
33/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä kiinnostaa siis enemmän oma mukavuus ja vängätä periaatteesta kenessä on vika kuin sinun terveys ja se että pysyt lapsille järjissään olevana äitinä. Kuulostaa hienolta, perheen parasta ajattelevalta ihmiseltä.

Missä asioissa hän yleensä laittaa perheen etusijalle? Vai onko se liikaa vaadittu kaikissa tilanteissa?

Uniongelma on varmasti ratkaistavissa mutta lähtisin nukkumaan univelat ystävien tai sukulaisten luo tai hotelliin. Jotenkinhan ongelma on ratkaistava että et uuvu. Jos miehelle ei sovi helpoin tapa niin on keksittävä muita tapoja.

Siis ihan tosiko sen miehen olisi uhrattava oma nukkumisensa? Eihän nyt oikeasti kukaan ehdota että aikuisen ihmisen pitäisi nukkua jossain sohvalla kotonaan?

Vaihtoehdot ovat: lääkitysten testaus, isompi koti jossa on kaksi makuuhuonetta vanhemmille, erilaisten korvatulppien testaaminen (en usko että ap on kovin monenlaisia testannut), omat patjat sängyssä jotta toisen liikkeet eivät häiritse niin kovasti, unimaski, uniäänet korviin erilaisten laitteiden avulla (mm earplugeja tai unimaskeja joissa on kaiuttimet, tai tyyny kaiuttimilla), se että mies koittaa liikkua hiljaa ja pimeässä ja muistaa laittaa vaikka paperia pyttyyn ennenkuin pissaa päälle ja hiljainen vessankansi - pumpata voi aamulla, tai erilleen muuttaminen.

Vierailija
34/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

melatoniini

Melatoniinilla ei ole minuun mitään vaikutusta. Sen ideahan on väsyttää, mutta olen jo valmiiksi todella väsynyt, myös silloin kun keskellä yötä herään. Ap

Tällaiseen auttaa usein se paljon parjattu ketiapiini, sillä saa yleensä pidettyä sen unen vaikka yöllä heräisi.

Vierailija
35/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

melatoniini

Melatoniinin idea ei itseasiassa ole sinänsä väsyttää vaan ”pimeähormonina” viestittää keholle että nyt on se aika kun pitää nukkua. Varsinkin yhdessä aamuisen kirkasvaloaltistuksen kanssa logiikka on jatkuvasti kertoa keholle että nyt on ilta, nyt on aamu niin että hormonitoiminta tekee oikeita asioita oikeaan aikaan.

Mutta jos se ei toimi niin eipä logiikalla ole väliä. Kuulostaa tosiaan siltä että hermostosi on ylikierroksilla. Vaikka se ei auttaisi suoraan nukahtamiseen niin kehon palautumiseen ja rasitukseen kannattaa kiinnittää huomiota. Jos on mitä vaan kuormittavia tekijöitä kuten raskas liikunta niin kannattaa höllätä niin kauan kun et saa nukuttua. Tueksi kannattaa ottaa myös magnesiumia ja rentouttavia yrttivalmisteita. Ehkäpä voisit opetella jonkun rentoutusharjoituksenkin heräämisiä varten, You Tubessa on vaikka mitä.

Puhelimesta ja läppäristä kannataa säätää sininen valo pois jo alkuillasta ja käyttää unimaskia.

Unta seuraava kello tai sormuskin voisi olla hyvä, ne tiedot tekee väsymyksestä konkreettisen ratkaistavan ongelman joka on olemassa.

Mutta mies jokatapauksessa lääkäriin, et voi ratkoa yksin yhteisiä ongelmia jos ei ole ketään kenen kanssa ratkoa.

Vierailija
36/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä on ollut niin paljon kuorsaajia ja kaikenlaisia tilanteita ja asumistilanteita joissa sohva tai olohuone on ollut itsestäänselvä ratkaisu väliaikaisiin nukkumisjärjestelyihin.

Nämä vastaukset joissa miehellä on ennemmin oikeus nukkua tietyssä huoneessa vaikka pystyisi nukkumaan toisessakin huoneessa vs. ap:n mahdollisuus säilyttää terveys ja toimintakyky tuntuu siinä valossa todella itsekkäälle. Mutta sehän se on maailman meno, ”minulla on oikeus”.

Vierailija
37/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma, etten nukahda mitenkään jos kuuluu pienintäkään ääntä, esim. mies käyttää tietokoneen näppäimistöä (on oikeasti kovaäänistä, koska mekaaninen näppis), mikä kuuluu makkariin tai nakuttaa kovaan ääneen hiirellä tai ottaa keittiöstä (suoraan makkarin vieressä) iltapalaa, kun olen jo nukkumassa. Tästä on riidelty miehen kanssa kymmenen vuotta, koska ei vieläkään ymmärrä miksi en voi nukkua, jos kuuluu ääniä. Haukkuu hulluksi, vaikka olen yrittänyt sanoa olevani ääniyliherkkä. Pelkään kuollakseni palohälyttimen ääntä ja inhoan myös basson jytinää, josta tulee fyysisesti huono olo.

Sen sijaan en välttämättä herää yöllä siihen, jos mies käy vessassa, tai vaikka ukkostaisi ja sataisi kaatamalla tai parveke paukkaisi tuulessa ja jos sitten kuitenkin herään yöllä, nukahdan yleensä nopeasti. Meillä on nyt pieni vauva, jonka tuhinoihin herään kyllä hyvinkin herkästi, mutta nukahdan myös yöaikaan uudestaan, vaikka vähän ynähtelisikin. Aamu kun koittaa, niin ei mitään toivoa. Monet aamut yrittänyt venyttää ylös nousemista, mutta napero ähkii kuin viimeistä päivää, ei äiti nuku, vaikka vauva ähinöistään huolimatta nukkuisi. Vauvan kanssa tämä on ok, koska en odottanutkaan voivani nukkua kokonaisia yöunia lapsen saannin jälkeen, MUTTA miehen mekastusta en voi sietää etenkin nyt kun on käytettävä kaikki mahdolliset tilaisuudet nukkumiseen ja mies sabotoi niitä edelleen.

Käytin vuosien varrella korvatulppia useinkin, mutta ne sisään korvakäytävään työnnettävät tulpat aiheuttaa pahaa korva- ja päänsärkyä niin kuin ap:llekin ja silikoniset, joita käytetään pääasiassa uidessa, ei blokkaa teräviä/korkeita ääniä. Onni onnettomuudessa toisessa korvassani on sen verran huonontunut kuulo, etten kuule sillä (kaukaisia) teräviä/korkeita ääniä, kuten sitä rapinaa, joten köllötän sitten just päinvastaisella kyljellä peitto tällä huonokuuloisella korvalla, etten kuule sitä rapinaa.

Vierailija
38/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissä on ollut niin paljon kuorsaajia ja kaikenlaisia tilanteita ja asumistilanteita joissa sohva tai olohuone on ollut itsestäänselvä ratkaisu väliaikaisiin nukkumisjärjestelyihin.

Nämä vastaukset joissa miehellä on ennemmin oikeus nukkua tietyssä huoneessa vaikka pystyisi nukkumaan toisessakin huoneessa vs. ap:n mahdollisuus säilyttää terveys ja toimintakyky tuntuu siinä valossa todella itsekkäälle. Mutta sehän se on maailman meno, ”minulla on oikeus”.

Siis sinustako sillä toisen terveydellä sitten ei ole mitään arvoa? Sillä terveyshän siinä sohvalla menee? Varsinkin kun ap ei ole kokeillut lähellekään kaikkia keinoja mitä on olemassa ja täälläkin tarjottu.

Jonkun mielestä lienee sitten on järkevää että siirretään uniongelma sille toiselle, kun minusta olisi järkevämpää korjata se ongelma eikä siirtää sitä toiselle.

Vierailija
39/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen ongelma, etten nukahda mitenkään jos kuuluu pienintäkään ääntä, esim. mies käyttää tietokoneen näppäimistöä (on oikeasti kovaäänistä, koska mekaaninen näppis), mikä kuuluu makkariin tai nakuttaa kovaan ääneen hiirellä tai ottaa keittiöstä (suoraan makkarin vieressä) iltapalaa, kun olen jo nukkumassa. Tästä on riidelty miehen kanssa kymmenen vuotta, koska ei vieläkään ymmärrä miksi en voi nukkua, jos kuuluu ääniä. Haukkuu hulluksi, vaikka olen yrittänyt sanoa olevani ääniyliherkkä. Pelkään kuollakseni palohälyttimen ääntä ja inhoan myös basson jytinää, josta tulee fyysisesti huono olo.

Sen sijaan en välttämättä herää yöllä siihen, jos mies käy vessassa, tai vaikka ukkostaisi ja sataisi kaatamalla tai parveke paukkaisi tuulessa ja jos sitten kuitenkin herään yöllä, nukahdan yleensä nopeasti. Meillä on nyt pieni vauva, jonka tuhinoihin herään kyllä hyvinkin herkästi, mutta nukahdan myös yöaikaan uudestaan, vaikka vähän ynähtelisikin. Aamu kun koittaa, niin ei mitään toivoa. Monet aamut yrittänyt venyttää ylös nousemista, mutta napero ähkii kuin viimeistä päivää, ei äiti nuku, vaikka vauva ähinöistään huolimatta nukkuisi. Vauvan kanssa tämä on ok, koska en odottanutkaan voivani nukkua kokonaisia yöunia lapsen saannin jälkeen, MUTTA miehen mekastusta en voi sietää etenkin nyt kun on käytettävä kaikki mahdolliset tilaisuudet nukkumiseen ja mies sabotoi niitä edelleen.

Käytin vuosien varrella korvatulppia useinkin, mutta ne sisään korvakäytävään työnnettävät tulpat aiheuttaa pahaa korva- ja päänsärkyä niin kuin ap:llekin ja silikoniset, joita käytetään pääasiassa uidessa, ei blokkaa teräviä/korkeita ääniä. Onni onnettomuudessa toisessa korvassani on sen verran huonontunut kuulo, etten kuule sillä (kaukaisia) teräviä/korkeita ääniä, kuten sitä rapinaa, joten köllötän sitten just päinvastaisella kyljellä peitto tällä huonokuuloisella korvalla, etten kuule sitä rapinaa.

Tähänkin on olemassa erilaisia ratkaisuja. Itse olen äärimmäisen huono-uninen (sekä nukahtamisen kanssa että jos herään yöllä) ja ääniyliherkkä. Pelkään myös kuollakseni palohälyttimiä, eli sen tunnistan. Meillä jo asuntoa ostaessa katsottiin että makuuhuone on eri päädyssä kun miehen työhuone, koska menen nukkumaan aikaisin ja mies jää vielä tekemään töitä. Minä tarvitsen unta paljon ja hän vähän. Tämän lisäksi itselläni on käytössä vankka lääkitys nukkumiseen. Korvatulpista sopivat ainoastaan sellaiset silikoniset joissa on ilmareikä (esim alpine sleep soft) ja ne ovatkin tehokkaat. Siihen päälle vielä kunnolla valoa blokkaava unimaski (esim mantasleep) niin se on siinä. Sänky on kunnollinen jenkkisänky jossa molemmat patjat petaria lukuunottamatta ovat erillisiä (vaikka päällimmäinen on samassa kangaspussissa) niin toisen liikkeet eivät samalla tavalla tunnu. Huoneessa tarpeeksi viileä, kunnon valoa blokkaavat valoverhot oikein asennettuna. Joinakin yönä en halua työntää mitään korvaan, niin laitan sellaisen unimaskin jossa on sisäänrakennetut kaiuttimet joista kuuntelen äänikirjaa. Tämä äänikirjan kuuntelu tekee sen että äänet ulkopuolelta naamioituvat siihen, ei ahdista jos uni ei heti tule kun kuuntelen sitä kirjaa. Siihen voi laittaa myös vaikka sateen ääntä tai kohinaa, ihan mikä itselle sopii.

Itselläni on lisäksi vielä u-tyyny ja 11kg painopeitto, laatulakanat niin minäkin nukun. Satsatkaa ihmiset unihygieniaan!

Vierailija
40/122 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on puoliksi oikeassa. Hänellä on oikeus nukkua sängyssä ja käydä yöllä vessassa. Kummassakaan ei ole vikaa vaan olette erilaisia. Ongelma on teidän yhteinen, ei pelkästään sinun. Mutta et voi vaatia toista nukkumaan olkkarissa.

Kun minä valitan väsymystäni(minulla siis ajoittainen vaikea unettomuus juurikin tuossa aamuyöllä heräämisessä) niin mieheni menee sohvalle nukkumaan ihan oma-aloitteisesti. Hän pystyy siellä nukkumaan, eikä häiriinny, toisin kuin minä. Rakkaus ja parisuhde on toisen ihmisen kunnioittmaista ja auttamista, ei pelkästään omia "oikeuksia".