Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi mies vänkää ihan ihmeellisistä, itsestäänselvistä asioista eikä myönnä olleensa väärässä

Vierailija
12.01.2021 |

Asioista, millä ei ole oikeastaan mitään väliä. Esimerkiksi nyt viimeksi mainitsi, että hänen vaarilleen laitetaan hammasprotesti. Kysyin että siis hammasproteesiko? Ei, kun hammasprotesti. Sanoin, että se sana on kyllä proteesi. Vänkäsi että ei ole kun protesti. Näytin hänelle googlesta mitä kumpikin sana tarkoittaa. Jatkoi inttämistä, että nettiin voi kuka vaan kirjoittaa mitä vaan ja lapin murteella se sanotaan protesti. No, minä luovutin tässä vaiheessa.

Toinen esimerkki oli kun sanoi, että hänen serkullaan todettiin anofreesia. Kysyin mikä se on. "No se sairaus missä pitää itteään lihavana vaikkei ole"
-Ai siis anoreksia
-Siis se anofreesia
Naurahdin että se kuulostaa joltain uudelta kukkalajikkeelta. Mies suuttui ja alkoi mykkäkouluun.

Miksi vängätä tällaisista asioista ja aiheuttaa pahimmillaan päiviä kestävän mykkäkoulun, kun voisi ihan hyvin myöntää olleensa väärässä?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanavirheitä suurempi ongelma jopa päiviä kestävä mykkäkoulu! Mitä h**ttiä nyt!

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, toisen pakottamista oman tahdon alle. Se on lähes verrattavissa katoamisreissuun. Sillä halutaan vain osoittaa, että hähä, kiemurtele siinä, sä et voi tehdä mitään. Se osoittaa myös, että mykkäkouluttajalta loppuivat nyt työkalut, kun piti tämmöinen ase ottaa käyttöön.

Näkisin tässä ongelmien vaikeusasteen nousevassa järjestyksessä näin: sanavirheet < sanavirheistä vänkääminen < mykkäkoulu.

Itse en todellakaan tuollaista katsoisi, vaan joko pariterapiaan tai ero tai molemmat.

Mykkäkoulu on väkivaltaa! Lapsuudenperheessä molemmat vanhemmat teki sitä. Lapset hädissään itki ja rukoili vsnhempaa puhumaan, vanhempi käänsi selän ja oli kuin lapsia ei olisikaan. Mykkäkoulu kesti päiviä ja usein johtui vanhempien riidasta, eli lapsi ei edes ollut syyllinen mitenkään. Silti mykkäkouluvanhempi ko*ti lapsille riidan puolisoonsa.

Nyt aikuisena isäni on pitänyt 15 vuotta mykkäkoulua. Tuli se viimeinen kerta jossa minä en olekaan se joka rukoilee ja itkee ja nöyristelee. Vaikka on syytön tilanteeseen. Mykkäkoulu jatkuu yhä :)

Hirveää henkistä väkivaltaa!

Kaikkien ei pitäisi saada lapsia.

Toivottavasti olet kyennyt toipumaan niin, ettet luule olevasi huono ja arvoton ihminen tms, miltä lapsena on varmaan tuntunut.

No, meillä oli MYÖS fyysistä väkivaltaa, ja toisin kuin yleensä väitetään niin minusta se fyysinen oli pahempaa. (Monet kirjallisuuslähteet aina väittää että henkinen väkivalta on tuhoisinta).

Meitä lapsia piiskattiin, lyötiin kepillä ja mattopiiskalla, tukisteltiin ja läimäyteltiin ja kurkusta kuristetiin. Tästä on jäänyt pahimmat ”pelot”.

En tosiaan ole väleissä pahoinpitelijä-vanhempan lainkaan ja toiseen vanhempaan (joka on myös syyllinen kun antoi tapahtua eikä puuttunut mitenkään, vieressä vaan seisoi) välit on kylmät ja jäiset.

Onneksi omille lapsille olen hyvä vanhempi ja se on tavallaan helppoa: teen ihan kaiken päinvastoin kuin omat paskavanhempani.

Vierailija
62/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteletkohan eksäni kanssa. Tyyppi oli ihan uskomaton jänkä-joonas joka asiassa. Koomisin esimerkki oli varmaan seuraava.

Eksä oli luvannut viedä kummipoikansa HopLoppiin, niihin aikoihin kun ne alkoivat yleistyä Suomessa. Kertoi minulle, että ei ole illalla kotona, kun he menevät *Aarnen kanssa sinne hiphoppiin. Sanoin "Aijaa, mä en tiennytkään että Aarne on alkanut harrastaa tanssia"

Eksä: Mitä sä sekoilet, eikä oo vaan mennään sinne lasten sisäliikuntapuistoon. 

Minä: Ai HopLoppiin siis?

Eksä: No ei kun hiphoppiin, siinä Mäkikatu viitosessa"

Minä: Sen mestan nimi on HopLop

Eksä: No ei v*tussa ole

Kaiken huipuksi oli vielä soittavinaan serkulleen eli kummilapsen isälle (näin ettei painanut sitä vihreää luuria) ja kailotti puolihuutoa puhelimeen "No moi Make! Mä vielä varmistan että olihan se kuudelta kun haen Aarnen sinne HIPHOPPIIN, ai oli, jees, ei mulla muuta" :DDD

Ja lähtiessään muisti huutaa ovelta "Mä lähden nyt sinne HIPHOPPIIN, moikka!" 

Ei siinä mitään, jos on sama tyyppi niin saat ilomielin pitää itselläsi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aloituksesta sen käsityksen, että ei siellä kukaan yksinään vänkää vaan molemmat vänkäävät kilpaa keskenään

Vierailija
64/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mieheltä, joka asui joitakin vuosia naapurissamme. Koetti aina saada jotain sivistyssanoja sisältävää juttua aikaiseksi meidän naapuruston asukkaiden kanssa. Hän puhui siten kuin lukihäiriöinen kirjoittaa: adorttioikeus, tsylikolipastilli, rokkari rikkoi lavalla mikroskoopin, laboratoriossa on mikrofoni, egygbiläisen faafaon hauta. Siis tähän tyyliin. Ja NIIN tärkeänä muka yleissivistyneenä jauhoi näitä politiikka-, kulttuuri- ja historiajuttujaan. Kun oikaisi tai vain hämmästeli noita outoja sanoja, hän rupesi rähisemään että hän on (muka) Rovaniemeltä ja siellä puhutaan juuri näin. Joopa joo.

Anteeksi, mutta hajosin tsylikolipastillille :DDD

Vierailija
65/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies ei osaa sanoa nimiä Matilda tai Amanda.

Matilda on Madilta ja Amanda on Amanta.

On sanonut, että hän saa sanoa miten haluaa.

Nimen Isla sanoi olevan hieno, koska se on samaa vanhahtavien

suomalaisten nimien kantaa kuin Elli, Elsa ja Elsi.

Kertoi myös tuohtuneena, miten iäkäs sukulaisensa kävi

ottamassa influenssapiikin, mutta ei tehonnut, vaan heti tuli flunssa.

Vierailija
66/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ex joka puhui ihan omaa kieltään.

Kaupassa kysyi myyjältä Inkikivääriä ja huonekaluliikkeestä halusi ostaa tummanruskean divarin.

Vierailija
67/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja näin luettuna. Koettuna nää ihmiset on tosi raskaita.

Vierailija
68/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä lukihäiriö? Tai dysfasia? 

Vierailija
69/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä siis rupea vänkäämään! Sanot kerran, ja jos hän on eri mieltä, sitten on. Hänelle on nöyryyttävää, että nainen rupeaa tuolleen todistamaan miehen virheitä ja nauramaan hänelle. Joten älä tee sitä. Älä loukkaa toisen tunteita vedoten mihinkään, edes järkeen.

Jos miehelle ongelmia tässä on nimenomaan oikeassa ja väärässä olevan sukupuolet niin juoskaa ja kovaa. Miten sairas ajatusmaailma että NAINEN ei saa korjata MIEHEN virheitä.

Eiköhän se tosiaan ole aika lopettaa vuosituhansia kestänyt miesten hyysääminen ja kertoa suoraan miten helvetin väärässä ne on. Silloin kun ne on. Minä ainakin olen lopen kyllästynyt ylläpitämään miesten pumpulimaailmaa ja sietämään typeryksiä.

Vierailija
70/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisin tässä ongelmien vaikeusasteen nousevassa järjestyksessä näin: sanavirheet < sanavirheistä vänkääminen < mykkäkoulu.

Itse en todellakaan tuollaista katsoisi, vaan joko pariterapiaan tai ero tai molemmat.

Nimenomaan. Ei tässä ole ongelma se että mies käyttää vääriä sanoja, vaan se miten hän suhtautuu siihen että nainen oikaisee hänen sanomisiaan. Tuo hänen suhtautumisensa ei ole millään tavalla aikuista eikä normaalia.

Vuosia sitten juttelin mieheni kanssa ja käytin termiä priapismi. Mies hymähti ja sanoi "Siis pripiasmi". Johon minä että ei, se on priapismi. Mies sanoi että hänen mielestään se on kyllä pripiasmi. Sitten tarkistettiin Googlella ja kun selvisi että minä olin oikeassa, mies oli että kappas vaan, hän on koko ajan luullut että se on pripiasmi, onpa hyvä että tuli korjattua, kaikkea sitä oppii.

Jos mies olisi jatkanut vänkäämistä ja väittänyt että nettiin voi kirjoittaa mitä hyvänsä ja hän on silti oikeassa, niin olisin kyllä pitänyt hyvin outona käytöksenä.

Vierailija
71/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä lukihäiriö? Tai dysfasia? 

Lukihäiriö tai dysfasia ei estä ihmistä ymmärtämästä, jos joku oikaisee heidän virheitään. On silkkaa tyhmyyttä roikkua väärässä sanassa kynsin ja hampain ja kieltäytyä uskomasta oikeaa versiota, väittää puhuvansa lapin murretta tai ryhtyä mykkäkouluilemaan ja mököttämään asiasta.

Vierailija
72/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen, jonka mielestä kaikki hänen tekemänsä asiat ovat oikein, edes laki ei ole hänen sanaansa vahvempi.

Tiettyä väestöryhmää syrjii, kertoo, miten tietää, että suurin osa heistä on vaarallisia rikollisia. Henkilökohtaisesti ei ainuttakaan tunne. Kun yrittää selitää, miksi kyseinen väestöryhmä ei pysty integroitumaan ja miten mm. hänen tavallaan ajattelevat ihmiset tekevät asiaa hankalammaksi, hän toteaa, että tuli liikaa informaatiota, ei hän pysty tätä käsittelemään, mutta on silti sitä mieltä mitä aiemmin sanoi olevansa.

Kun hän kerää maaseudulle romua, jota on jo pihat ja vähän muidenkin pihat täynnä, hän sanoo, että se on maalla vuosikausia vanha tapa, ihan normaalia. Kun ottaa esiin, että esim. hylätyt autot täyttävät ympäristörikoksen kriteerit, hän toteaa, että mitään rikosta ei ole.

No, kun asiasta ottaa yhteyttä yleisellä tasolla ympäristövirastoon, ketään nimeämättä tai paikkaa kertomatta, hän hermostuu ja alkaa syytellä perättömästä ilmiannosta, jonka tarkoituksena on selvästi vain aiheuttaa hankaluuksia.

Työpaikalla on ihan perusjamppa, työntekijä muiden työntekijöiden joukossa, mutta silti katsoo oikeudekseen ilmoittaa kenet työpaikalle pitäisi palkata ja miksi. Ei missään nimessä tietystä suljetusta tehtaasta tulevia. Muutenkin olettaa olevansa muita parempi työpaikkansa perusteella.

Kertoo myös hyvin auliisti muiden työntekijöiden asioita, miten joku on saanut turpiin pikkujouluissa ja miten työpaikan laivaristeilyllä yksi henkilö pidätettiin. Myös muiden henkilöiden saamat joululahjapullot ja niiden naukkailut työpaikalla ovat hänen mielestään julkista tietoa.

Mutta auta armias, jos hänestä puhuu jonkun toisen henkilön kanssa, se on hänen mielestään valheellisen tiedon levittämistä.

Uskomaton tyyppi.

Vierailija
73/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kans kerran yksi junttieinari , kysyin mitä on tekemässä kun oltiin puhelimessa , einari vastasi käyttävänsä vikatetta , pitkän selvittelyn jälkeen tajusin että ukko käyttää viikatetta , onko niitä enää olemassa , no toisen kerran istui kuulemma teransilla , sillä oli lukihäiriö ja kirjoitukset oli päin peetä ja kun ystävällisesti kysyin mitä joku sana tarkoittaa alkoi huutaan etten osaa lukea , lopetin jutun ja silloin einari iski kiinni kuin takiainen mutta pääsin eroon , sori kirjoitustyyli kirjoitan vasemmalla kun oikea on jonkun aikaa pois pelistä-

Vierailija
74/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain todennut, että jaa, vaarisi laittaa sitten frotteesit.

Vierailija
75/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tapauksen mies kuulostaa jotain peräkylän junttieinarilta, tapaus laatua "kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia"... Itsepähän päätät, katseletko tällaista urpoilua, mutta älä ainakaan lisäänny tuollaisen kanssa, edm. syystä.

Vierailija
76/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriö? Kuullun hahmottamisen häiriö?

Vierailija
77/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni käytti myös hieman outoja sanoja/sanontoja. Kun kävi parturissa, pyysi parturia leikkaamaan "pienet hiukset". Tarkoitti siis lyhyitä hiuksia.

Jos väittelimme jostain, hän tuskastui ja huusi että "älä valita vastaan". Kun huomautin, että se on joko "älä valita" tai "älä väitä vastaan", suuttui hirveästi kuinka minä vaan piikittelen häntä.

Lisäksi luuli partaveden olevan hajuvettä, jota levitetään partakarvoihin :D Selitti joskus, että kasvattaa pitkän parran ja alkaa sitten käyttää partavettä parrassaan. Kun vastasin, että luullakseni partavettä käytetään nimenomaan parranajon jälkeen, suutahti huomautuksestani koska kyllä hän oikeasti tiesi sen, kunhan vaan haaveili.

Vierailija
78/103 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis - vikate on Turun seudulla täysin validi käyttösana! ;) Voisitko samalla konfirmoida puolisoasi siitä, että hän ei ole juntti. Sinä et vaan ole tottunut leikkimään kielellä.. XXD

t. N55, tunnustan elähtäneeni

Vierailija
79/103 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää ensiksikin se, miksi uudessa suhteessa kerrotaan heti sukulaisten henkilökohtaiseen terveydentilaan liittyviä asioita.

Vierailija
80/103 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jälleen muistuttaa tässä välissä että aikuisiällä itselle uuden miehen ”uudet” älyttömät tavat saattaa olla sellaisia, että sata naista on jo ennen sinua treffeillä tai tutustuessa todennut että liian raskasta tai epäkypsää aikuisen toiminnaksi. Mutta jokainen joutuu toteamaan asian itse ja toteamisen jälkeen on seuraavan vuoro.