Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehtiin taannoin remontti, kukaan ei kehu lopputulosta

Vierailija
10.01.2021 |

😂

Uutta tapettia, lattia maalattu ja ovia yms, uutta (vanhaa/antiikkia siis) huonekaluakin on. MeistĂ€ tosi hieno mutta ollaan vissiin ainoat jotka on sitĂ€ mieltĂ€. ”Onpa tunnelmallinen” on vissiin positiivisin kommentti joka on saatu. Yksi sanoi ettĂ€ ”hyvĂ€ tulee kun tuon katon saatte valmiiksi”, ainoa vaan ettĂ€ se oli valmis... :D

Ja ei, ei niillÀ muiden mielipiteillÀ olekaan niin vÀliÀ. Kunhan vain tein tÀllaisen huomion.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen se teidÀn katto oikein on, kun sitÀ luultiin keskenerÀiseksi?

Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin ettÀ puunsyyt nÀkyy.

Ap

Kuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. 🙄

Kiitos! MeistÀ tuo katto on ihan supertunnelmallinen.

Ap

Vierailija
42/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ kuuluisi hyviin kÀytöstapoihin kehua vaikka ei itse pitÀisi. Onko se niin kauheaa tuottaa toisille hyvÀÀ mieltÀ? Todella itsekÀstÀ kÀytöstÀ.

Itse asiassa ei kyllÀ ole hyvÀÀ kÀytöstÀ kommentoida toisen kotia mitenkÀÀn. Kehuminen ylipÀÀnsÀ on aika rahvaanomaista. Sivistynyt ihminen tietÀÀ itse oman arvonsa ja kotinsa arvon eikÀ kaipaa muiden mielipiteitÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ kuuluisi hyviin kÀytöstapoihin kehua vaikka ei itse pitÀisi. Onko se niin kauheaa tuottaa toisille hyvÀÀ mieltÀ? Todella itsekÀstÀ kÀytöstÀ.

Itse asiassa ei kyllÀ ole hyvÀÀ kÀytöstÀ kommentoida toisen kotia mitenkÀÀn. Kehuminen ylipÀÀnsÀ on aika rahvaanomaista. Sivistynyt ihminen tietÀÀ itse oman arvonsa ja kotinsa arvon eikÀ kaipaa muiden mielipiteitÀ.

No höpö höpö.

Vierailija
44/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. 🙄

Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.

Vierailija
45/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ mÀkin kehuisin! Aika moukkamaista minusta olla kuin iso remontti ei olisi ollenkaan mainitsemisen arvoinen.

Muistan kun joskus Àitini oli tapetoinut kaksi huonetta uusiksi ja oli siitÀ niin iloinen ettÀ oli yksin osannut. Siskonsa ei kommentoinut yhtÀÀn mitÀÀn vaikka Àiti nÀytti ettÀ nÀin kivat nÀistÀ huoneista tuli. Olin lapsi, mutta huomasin tÀdin tylsÀn Ei osata iloita toisen puolesta.

Höh, mulle tuli vÀhÀn paha mieli sun Àidin puolesta :(

KyllÀ minusta pitÀÀ aina yrittÀÀ hyvÀ sana sanoa tuollaisessa tilanteessa vaikka mielessÀÀn ajattelisi mitÀ.

Ap

Vierailija
46/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvaanomaista :D ok, oi Kuningatar tai Kuningas

Vierailija
47/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MĂ€ en ole koskaan oppinut siihen, ettĂ€ jonkun kotia pitĂ€isi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusvĂ€riĂ€. En nimittĂ€in kiinnitĂ€ sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivĂ€t mielestĂ€ni ole millÀÀn tavalla merkittĂ€viĂ€ ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystĂ€vĂ€ni nĂ€yttĂ€isi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillĂ€ ei ole mulle ystĂ€vyyssuhteissani mitÀÀn merkitystĂ€. Kun joku kysyy mun mielipidettĂ€ni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusvĂ€riinsĂ€ jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihĂ€n hĂ€n ole tehnyt mitÀÀn niistĂ€ miellyttÀÀkseen mun silmÀÀni vaan miellyttÀÀkseen omaansa. 

Vierailija
48/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.

Tuo on jo niin kulunutta. Haluan samaa kuin ap. tunnelmallisuutta ja kodikkuutta.

Vierailija
49/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Öh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ 😄

Valkoistako kaikein pitÀisi olla...?

Ei kaiken, mutta ainakin katon. MikÀli ei halua vaikutelmaa ettÀ asuu pimeÀssÀ kellarissa.

Vierailija
50/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

MĂ€ inhoan tummia kattoja. Ne imee kaiken valon, niin ettĂ€ keskipĂ€ivĂ€llĂ€kin on jotenkin synkkÀÀ. 

Vierailija
51/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap, ei niillÀ muiden kehuilla ole mitÀÀn merkitystÀ. Jos itse tykkÀÀ, sen pitÀisi riittÀÀ.

Itse nauroin katketakseni, kun remonttimme jÀlkeen erÀs puolituttu tuli kÀymÀÀn ja totesi. "Ai, olette pohjamaalanneet seinÀt, mitÀ vÀriÀ olette ajatelleet laittaa pintaan?"

Olimme valinneet vĂ€rin huolella ja pitkĂ€n tuumailun ja koemaalauksien jĂ€lkeen .  Mutta puolituttumme toki nĂ€ki asian toisella tavalla ja toki hĂ€nellĂ€ on siihen oikeus. Emme loukkaantuneet. Jokaisella on oma makunsa.

Vierailija
52/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksinkertaista: eivÀt kehuneet, koska eivÀt pitÀneet sitÀ kehumisen arvoisena. EivÀt halunneet haukkua, koska olettivat, ettÀ otat sen liian henkilökohtaisesti etkÀ kykene tajuamaan, ettÀ kyseessÀ on makuasia.

KyllÀ mÀ ainakin voin kehua sellaisiakin sisustuksia, jotka eivÀt nyt just ole mun oman henkilökohtaisen maun mukaisia, mutta selvÀsti asukkaiden nÀköisiÀ tmv.

RehellisenÀ ihmisenÀ en halua valehdella.

Vierailija
53/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksinkertaista: eivÀt kehuneet, koska eivÀt pitÀneet sitÀ kehumisen arvoisena. EivÀt halunneet haukkua, koska olettivat, ettÀ otat sen liian henkilökohtaisesti etkÀ kykene tajuamaan, ettÀ kyseessÀ on makuasia.

KyllĂ€ minĂ€ olen monta kertaa kehunut sisustuksia joista en pidĂ€ yhtÀÀn. Ei se pahaa teeđŸ€·â€â™€ïž

Ap

Kaksinaamaista ja valheellista  kuitenkin. 

Vierailija
54/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MĂ€ en ole koskaan oppinut siihen, ettĂ€ jonkun kotia pitĂ€isi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusvĂ€riĂ€. En nimittĂ€in kiinnitĂ€ sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivĂ€t mielestĂ€ni ole millÀÀn tavalla merkittĂ€viĂ€ ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystĂ€vĂ€ni nĂ€yttĂ€isi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillĂ€ ei ole mulle ystĂ€vyyssuhteissani mitÀÀn merkitystĂ€. Kun joku kysyy mun mielipidettĂ€ni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusvĂ€riinsĂ€ jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihĂ€n hĂ€n ole tehnyt mitÀÀn niistĂ€ miellyttÀÀkseen mun silmÀÀni vaan miellyttÀÀkseen omaansa. 

Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hÀnestÀ ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitÀÀn tai ketÀÀn. Kehuminen on joillekin ylitsepÀÀsemÀttömÀn haastava juttu.

Vierailija
55/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NĂ€in juuri.

PitÀisi varmaan hÀvetÀ koska en ikinÀ huomaa muiden kÀyneen kampaajalla, tai huomaan sen ehkÀ muutaman viikon pÀÀstÀ. Ihmisten ulkomuodolla ei ole minullekaan merkitystÀ, vaan sillÀ sisimmÀllÀ.

Muiden kotona en katsele sisustusta tai jĂ€rjestystĂ€, tai siivouksen tasoa,  vaan aistin tunnelmaa.

Vierailija
56/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllĂ€ minĂ€ olen monta kertaa kehunut sisustuksia joista en pidĂ€ yhtÀÀn. Ei se pahaa teeđŸ€·â€â™€ïž

Ap

NiinpÀ. MeidÀt on siis kasvatettu oikein! Tuodaan hyvÀÀ mieltÀ muille eikÀ lytÀtÀ alaspÀin vain siksi kun joku tahtoo olla "suorasanainen" rehti reiska.

Rehellisyys maan perii. TeenskentelystĂ€ ei ole kenellekÀÀn iloa. Pahimmillaan se jolle on vĂ€etetty ettÀÀ joo joo ihana  on ,tuo hyvÀÀ hyvyyttyyĂ€m jonkin karmean sisustuselementin tuliaisiksi.

Vierailija
57/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sellaisesta henkilöstÀ saa vÀÀnnettyÀ kaksinaamaisen joka haluaa toiselle hyvÀn mielen? :D pahempiakin asioita on kuule olemassa. En ole ap.

Vierailija
58/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on sinun nĂ€kemys asiasta. Itse en ajattele asiaa noin. Ollenkaan. MitĂ€ pahaa tuollaisesta ”valheesta ja kaksinaamaisuudesta” voi seurata, ei mitÀÀn.

Ap

Vierailija
59/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mutta eikös se nyt ole kuitenkin niin, ettĂ€ Te olette tyytyvĂ€isiĂ€. 

Vierailija
60/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"MinÀ en tykkÀÀ tÀstÀ joten en voi sanoa mitÀÀn hyvÀÀ, pyh. Olen vain hiljaa ja nÀytÀn kaikille kuinka töykeÀ olen. MinÀhÀn en ketÀÀn miellytÀ". T. yrmy tÀti

HyvÀllÀ itsetunnolla varustettu ihminen pystyy kyllÀ kehumaan muita ilman mitÀÀn mielenosoituksia. Esim. se kaverisi Neiti/Herra Tuppisuu.

EhkÀ et ole kuullut sanontaa "jos et voi sanoa mitÀÀn hyvÀÀ, ÀlÀ sano mitÀÀn".