Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin olla yksin ja rauhassa muttei anneta olla

Vierailija
10.01.2021 |

Tämän viikon aikana minulle on yrittänyt soittaa "kaveri", jonka viesteihin ja puheluihinolen jättänyt jo pitemmän aikaa vastaamatta, koska viime kerroilla on pitänyt yksin tuntien monologeja panokaveridraamoistaan. Olen itse avoliitossa niin ei oikein ole mitään sanottavaa.

Lisäksi olen estänyt sukulaisen Whatsappissa koska hän jauhoi itsesäälijuttuja ja puuttui elämääni (olen nelikymppinen). Nyt eräs toinen sukulainen laittoi yhtäkkiä vuosien jälkeen viestiä, ja arvaan kyllä kenen käskystä.

Yhden kaverin kanssa ei olla oltu yhteydessä yli kuukauteen , hän alkoi syyllistää kun en hypännyt hänen tahtonsa mukaisesti yhtäkkiä tapaamaan häntä. Tänään Instagram ehdotti häntä seurattavakseni (hänellä ei ollut aiemmin tiliä) ja hän oli käynyt katsomassa Storyni.

Miksi en saa olla rauhassa? Miten laittaa rajoja jos ihmiset eivät niitä kunnioita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu somemaalimasta.

Vierailija
2/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kaikki tilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitävät sinusta ja saavat sinulta jotain.

Vierailija
4/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu kokonaan somesta niin kukaan ei edes muista sua. Itse olen ainoastaan anonyymi kirjoittelija nykyään. Ihanaa kun kukaan ei häiritse.

Vierailija
5/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaverisi Instassa häirinnyt sinua

Vierailija
6/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuisin SoMesta mutta postaan sinne työhön liittyvä tarjouksiani ym. Olen yksityisyrittäjä ja oma nimeni on bisnekseni nimi.

Whatsappissa on pari ihmistä joihin en ole muuta kautta yhteydessä.

Ap

Vierailija
7/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitävät sinusta ja saavat sinulta jotain.

Ehkä niin, mutta minua he rasittavat enkä saa ko. suhteista kuin mielipahaa.

Ap

Vierailija
8/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaverisi Instassa häirinnyt sinua

No ei suoraan, mutta tuli stalkattu olo.

Ap

Vierailija
9/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan oikein, kun et anna periksi. Ehkä joskus aiemmin olet ollut enemmän kynnysmattona kavereille ja sukulaisille, ja nyt he yllättyvät, kun asetat rajoja? Joka tapauksessa jatka samaan malliin ja kyllä he ajan kanssa oppivat.

Vierailija
10/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluta heitä tämä vuosi

Vierailija
11/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua pompotellaan

Vierailija
12/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saat olla rauhassa kun kukaan ei vastaa ketjuusi. Stop.

Vierailija
13/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ihmiset jaksaa yrittää, jos heille ei vastata? Itselläni ei ainakaan ole pokkaa yrittää jos ei tule vastausta, mutta ehkä jotkut kuvittelevat että heillä on oikeus tietää elämäsi yksityiskohdat.

Vierailija
14/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla rajaton ja ystävällisen näköinen, pehmeästi puhuva henkilö? Sellainen nallekarhu tai vähän niinkuin tyyny johon voi painaa pään ja itkeä olkapäätäsi  vasten? Olenko oikeassa?

Vierailija
15/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänpäs mokoman rajan yli niin, että heilahtaa!

Suomalaiset ovat sisukkaita, lisäksi yhteisön ja suvun paine on kova. Ei siitä noin vain lähdetä yksilöitymään ja elämäänsä salaamaan!

Vierailija
16/27 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennäänpäs mokoman rajan yli niin, että heilahtaa!

Suomalaiset ovat sisukkaita, lisäksi yhteisön ja suvun paine on kova. Ei siitä noin vain lähdetä yksilöitymään ja elämäänsä salaamaan!

Paras kuvaus suomalaisista kyylistä ja vanhoista sukulaisista!

Vierailija
17/27 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The only people who get upset about you setting boundaries are the ones who were benefiting from you having none." - Unknown.

Eli vapaasti käännettynä ihmiset jotka suuttuvat rajoistasi ovat niitä jotka hyötyivät rajattomuudestasi. Ihmiset ympärilläsi saivat sinusta jotain ja nyt olet laittanut ns. hanat kiinni.

Vierailija
18/27 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaa

Vierailija
19/27 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, niin minäkin mutta kun on mies ja lapset aina tarvitsemassa jotain!

Vierailija
20/27 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tehdä niin, että aseta lähisukulaiselle rajat, että pysyy puhelut suht rauhallisina - ei syyllistämistä. Jos syyllistää niin pitää ottaa etäisyyttä kunnolla, soitella lyhyemmin ja pitää vain tietyt aiheet. Onko hänellä jotain mitä hän tarvitsee. Estä ne kaverit joiden kanssa et enää jaksa tai syyllistää. Eli reippaasti käytät painikkeita laitteistasi. Muille sukulaisille ei tarvitse vastailla, voi estää puhelimesta tai laittaa lyhyen viestin.