Tehtiin taannoin remontti, kukaan ei kehu lopputulosta
đ
Uutta tapettia, lattia maalattu ja ovia yms, uutta (vanhaa/antiikkia siis) huonekaluakin on. MeistĂ€ tosi hieno mutta ollaan vissiin ainoat jotka on sitĂ€ mieltĂ€. âOnpa tunnelmallinenâ on vissiin positiivisin kommentti joka on saatu. Yksi sanoi ettĂ€ âhyvĂ€ tulee kun tuon katon saatte valmiiksiâ, ainoa vaan ettĂ€ se oli valmis... :D
Ja ei, ei niillÀ muiden mielipiteillÀ olekaan niin vÀliÀ. Kunhan vain tein tÀllaisen huomion.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuvia, niin mÀ kehun!
Av:lle kuvia omasta kodista? Never!! :D
Ap
Höh. Kuulostaa kuvauksesi perusteella kivalta. Plus kaipaisin kovasti jotain mukavaa ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidÀn katto oikein on, kun sitÀ luultiin keskenerÀiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin ettÀ puunsyyt nÀkyy.
Ap
yksinkertaista: eivÀt kehuneet, koska eivÀt pitÀneet sitÀ kehumisen arvoisena. EivÀt halunneet haukkua, koska olettivat, ettÀ otat sen liian henkilökohtaisesti etkÀ kykene tajuamaan, ettÀ kyseessÀ on makuasia.
KyllÀ mÀkin kehuisin! Aika moukkamaista minusta olla kuin iso remontti ei olisi ollenkaan mainitsemisen arvoinen.
Muistan kun joskus Àitini oli tapetoinut kaksi huonetta uusiksi ja oli siitÀ niin iloinen ettÀ oli yksin osannut. Siskonsa ei kommentoinut yhtÀÀn mitÀÀn vaikka Àiti nÀytti ettÀ nÀin kivat nÀistÀ huoneista tuli. Olin lapsi, mutta huomasin tÀdin tylsÀn Ei osata iloita toisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
yksinkertaista: eivÀt kehuneet, koska eivÀt pitÀneet sitÀ kehumisen arvoisena. EivÀt halunneet haukkua, koska olettivat, ettÀ otat sen liian henkilökohtaisesti etkÀ kykene tajuamaan, ettÀ kyseessÀ on makuasia.
KyllĂ€ minĂ€ olen monta kertaa kehunut sisustuksia joista en pidĂ€ yhtÀÀn. Ei se pahaa teeđ€·ââïž
Ap
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ mÀ ainakin voin kehua sellaisiakin sisustuksia, jotka eivÀt nyt just ole mun oman henkilökohtaisen maun mukaisia, mutta selvÀsti asukkaiden nÀköisiÀ tmv.
"MinÀ en tykkÀÀ tÀstÀ joten en voi sanoa mitÀÀn hyvÀÀ, pyh. Olen vain hiljaa ja nÀytÀn kaikille kuinka töykeÀ olen. MinÀhÀn en ketÀÀn miellytÀ". T. yrmy tÀti
HyvÀllÀ itsetunnolla varustettu ihminen pystyy kyllÀ kehumaan muita ilman mitÀÀn mielenosoituksia. Esim. se kaverisi Neiti/Herra Tuppisuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ăh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ đ
Vierailija kirjoitti:
"MinÀ en tykkÀÀ tÀstÀ joten en voi sanoa mitÀÀn hyvÀÀ, pyh. Olen vain hiljaa ja nÀytÀn kaikille kuinka töykeÀ olen. MinÀhÀn en ketÀÀn miellytÀ". T. yrmy tÀti
HyvÀllÀ itsetunnolla varustettu ihminen pystyy kyllÀ kehumaan muita ilman mitÀÀn mielenosoituksia. Esim. se kaverisi Neiti/Herra Tuppisuu.
TÀhÀn viestiin piti lainata tuo nro. 4.
Suurin osa itse tehdyistÀ on niin huonoja, ettÀ ne pitÀisi remontoida samoin tien uudelleen. Huono listoitus, koloja siellÀ tÀÀllÀ, suttaiset silikonisaumat, epÀtasainen maalausjÀlki, toisiinsa sopimattomat vÀrit tai vÀhintÀÀn vÀrilÀmpötilat... Toki sutta tulee "ammattilaisiltakin" mutta ainakin itsellÀni on sellaiset tekijÀt, ettei kannata itse töhrÀtÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApĂh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ đ
Valkoistako kaikein pitÀisi olla...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApĂh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ đ
Joo. Okt on. Ei tehty sille mitÀÀn vaan annettiin olla sellaisena kuin oli.
Ap
SyynÀ voi olla esimerkiksi epÀyhtenÀinen tyyli. Ns. antiikki ei sovi kaikkiin asuntoihin eivÀtkÀ eri tyyliset kalusteet, esineet ja tekstiilit vÀlttÀmÀttÀ sovi yhteen. Joskus taas rohkea yhdistely voi toimia, mutta ei miellytÀ tietenkÀÀn kaikkia ihmisiÀ.
Ihme autisteja palsta ja maailma tÀynnÀ. Kun joku on tehnyt ison työn, kuuluu sanoa jotain positiivista. Jos ei löydÀ yhtÀÀn yksityiskohtaa, josta voi sanoa aidosti kehun, niin sitten vaikka valehtelee. Ei se sen kummempi asia ole, kuin onnitteleminen. KyllÀhÀn se toisiamme onnitellaan silloinkin, kun aihetta on vaikka ei nyt niin onnesta pakahduttaisikaan.
Anteeksi, jos loukkasin autisteja. ErÀs tuntemani voisi aidosti olla sitÀ mieltÀ, ettÀ en kehu tai onnittele, jos en aidosti tykkÀÀ tai tunne onnea. Muut tuntemani ihmiset kyllÀ osaavat tavat eivÀtkÀ sekoita sitÀ "rehellisyyteen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. đ
On ihan mahdollista, ettÀ ap:lla on hyvÀ maku. Suurimmalla osalla ihmisistÀ ei ole. Omassa kaveripiirissÀni (n 30 v) eniten ihailua herÀttÀÀ asunnot, joissa on valkoiseksi maalatut seinÀt, halpa ja huonosti asennettu laminaattilattia, musta keittiö ja maailman tylsin kylppÀri valkoisilla seinÀlaatoilla ja harmaalla lattialla. Kaikki kaunis, persoonallinen, tyylikÀs tai rakennusaikakautta kunnioittava kirvoittaa lÀhinnÀ noita "onhan tÀÀ tunnelmallinen" -kommentteja.
EhkÀ remonttinne selvÀsti epÀonnistui, eivÀtkÀ ihmiset halua pahoittaa mieltÀnne mainitsemalla asiasta.
MeillÀ kÀvi niin hauskasesti, ettÀ kun miehen puolen sukulaiset kÀvivÀt meidÀn erityisen kauniissa ja hulppeassa kodissa, ei kukaan sanonut halaistua sanaa kehuakseen ( sillÀ suvulla tavallista ,siistiÀ ,mutta rima ei kovin korkealla, ehkÀ7,5. Mutta aina kun meille tuli vierailulle ei hÀnen suvun ihmise ,vaan vieraammat ystÀvÀt/tuttavat tai mun puolen suku, niin olivat aivan haltioissaan, miten voi olla niin kaunista jne,,, mistÀ sinÀ olet voinut hankkia kaikki nuo,,, tyyliin. Voi minÀkin haluaisin tÀllaisen kodin. Ja tÀmÀ on tapahtunut useasti vuosien varrella ,kun harvakseltaan kÀyvÀt etÀisyyksien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllĂ€ minĂ€ olen monta kertaa kehunut sisustuksia joista en pidĂ€ yhtÀÀn. Ei se pahaa teeđ€·ââïž
Ap
NiinpÀ. MeidÀt on siis kasvatettu oikein! Tuodaan hyvÀÀ mieltÀ muille eikÀ lytÀtÀ alaspÀin vain siksi kun joku tahtoo olla "suorasanainen" rehti reiska.
MinÀ menisin mielellÀni katsomaan jos mun veli rakentaisi. MeillÀ on hyvÀt vÀlit.