Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Tehtiin taannoin remontti, kukaan ei kehu lopputulosta

Vierailija
10.01.2021 |

😂

Uutta tapettia, lattia maalattu ja ovia yms, uutta (vanhaa/antiikkia siis) huonekaluakin on. MeistĂ€ tosi hieno mutta ollaan vissiin ainoat jotka on sitĂ€ mieltĂ€. ”Onpa tunnelmallinen” on vissiin positiivisin kommentti joka on saatu. Yksi sanoi ettĂ€ ”hyvĂ€ tulee kun tuon katon saatte valmiiksi”, ainoa vaan ettĂ€ se oli valmis... :D

Ja ei, ei niillÀ muiden mielipiteillÀ olekaan niin vÀliÀ. Kunhan vain tein tÀllaisen huomion.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan mahdollista, ettÀ ap:lla on hyvÀ maku. Suurimmalla osalla ihmisistÀ ei ole. Omassa kaveripiirissÀni (n 30 v) eniten ihailua herÀttÀÀ asunnot, joissa on valkoiseksi maalatut seinÀt, halpa ja huonosti asennettu laminaattilattia, musta keittiö ja maailman tylsin kylppÀri valkoisilla seinÀlaatoilla ja harmaalla lattialla. Kaikki kaunis, persoonallinen, tyylikÀs tai rakennusaikakautta kunnioittava kirvoittaa lÀhinnÀ noita "onhan tÀÀ tunnelmallinen" -kommentteja.

Olen huomannut tismalleen saman!

Vierailija
102/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ minÀkin yritÀn aina yleensÀkin sanoa toisen kodista jotain kivaa, jos en ole ennen ko. asunnossa kÀynyt.

Tai, jos tiedĂ€n perheen tehneen remonttia, niin katselen tulosta ja sanon vaikka ettĂ€ onpa siistiĂ€ jĂ€lkeĂ€ tai ettĂ€ tÀÀhĂ€n on jĂ€nnĂ€ ratkaisu, mites tĂ€mmöisen keksitte, ja yritĂ€n kaikin tavoin olla katsomatta sitĂ€ kohtaa mistĂ€ en pidĂ€. Vanhasta tummasta katosta en pitĂ€isi minĂ€kÀÀn, mutta ei se nyt paljon maksa - ei edes omaatuntoa - sanoa ylpeĂ€lle emĂ€nnĂ€lle, ettĂ€ ai jaa tĂ€mmöinen sieltĂ€ alta paljastui, siinĂ€hĂ€n on historiaa (jos se on siis joku vanha rakenteen osa). 

Mutta osaan kyllÀ myös kehua ihan ilman mitÀÀn peittelyitÀ, ja joka kÀmpÀstÀ löytyy jotain kaunista tai mielenkiintoista jota kehua. Monet suomalaiset ovat kyllÀ huonoja kehumaan, en tiedÀ kateuttako se sitten on vai jotain taikauskoa, ettÀ jos kehun toista niin hÀn luulee minun kadehtivan... tai en ymmÀrrÀ mitÀ. MeillÀkin on kÀynyt yksi idiootti lÀhisukulainen, joka yhdestÀ asunnostamme sanoi sisÀÀn astuessaan ettÀ "ai tÀmmönen lato" ja erÀÀstÀ uudesta hankinnasta ettÀ "hieno, mut anteeks miks nÀin karmee vÀri". Siis mullehan on aivan samantekevÀÀ tykkÀÀkö toinen siitÀ tai ei tykkÀÀ, mutta tahallinen loukkaaminen ja ilkeily kyllÀ syö omaa arvonantoani tÀtÀ moukkamaisesti kÀyttÀytyvÀÀ henkilöÀ kohtaan ja saa minut suhtautumaan hÀneen halveksivasti - ja se syö vÀlejÀ. On vaikeaa palauttaa tai rakentaa hyvÀÀ suhdetta ihmiseen, joka on tahallisesti hÀvytön.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen se teidÀn katto oikein on, kun sitÀ luultiin keskenerÀiseksi?

Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin ettÀ puunsyyt nÀkyy.

Ap

MeillÀ oli sellainen. Tuntui, ettÀ katto putoaa just pÀÀlle. Maalattiin valkoiseksi ja nyt on hyvÀ, avara ja seesteinen olla. Se tumma katto masensi ja pimensi koko talon. Ei ihme, ettei kehuttu teillÀ, suurin osa tykkÀÀ vaaleasta sisÀkatosta, se ikÀÀnkuin nostaa koko huoneen.

Vierailija
104/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Toisten remonteista ja vauvoista ei pidÀ

sanoa mitÀÀn.

Toinen loukkaantuu joka tapauksessa.

Vierailija
105/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. 🙄

Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.

NÀin varmaan silloin, kun sitÀ tilaa ei oikeasti ole.

Kaikkien talot ja asunnot ei kuitenkaan ole niin pieniĂ€ ja matalia, ettĂ€ tĂ€ytyisi luoda maalipurkista ”tilan tuntua”.

Ja toisaalta johonkin hirsimökkiin ei vaalea katto sovi, vaikka olisi pieni ja ahdaskin mökki.

Vierailija
106/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

MeillÀ oli sellainen. Tuntui, ettÀ katto putoaa just pÀÀlle. Maalattiin valkoiseksi ja nyt on hyvÀ, avara ja seesteinen olla. Se tumma katto masensi ja pimensi koko talon. Ei ihme, ettei kehuttu teillÀ, suurin osa tykkÀÀ vaaleasta sisÀkatosta, se ikÀÀnkuin nostaa koko huoneen.

Kolmannen kerran, se tumma katto on yhdessÀ huoneessa ei koko talossa. Kovin tÀhÀn nyt takerrutaan..,

Ap

Vierailija
107/113 |
10.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran kehunut kaverin kaverin asuntoa. Se oli mielestÀni jÀrkyttÀvÀn mauttomasti remontoitu kukkaboordeista pastellisÀvyihin. HÀn ylpeÀnÀ esitteli asuntoa ja kehuin kaikkea mitÀ ikinÀ vakavalla naamalla pystyin. Kaveri oli tuppisuuna, eikÀ osannut mielistellÀ. TakanapÀin keskusteltiin kuinka mauton asunto oli. Hienoa siinÀ oli se, ettÀ omistaja oli selkeÀsti ylpeÀ ja tykkÀsi. Eli just niin kuin pitÀÀkin. Ei me siellÀ asuta.

'

Se oli edellÀ aikaansa, kasarisisustus on nyt in, Golden Girls rulaa.

Vierailija
108/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran kehunut kaverin kaverin asuntoa. Se oli mielestÀni jÀrkyttÀvÀn mauttomasti remontoitu kukkaboordeista pastellisÀvyihin. HÀn ylpeÀnÀ esitteli asuntoa ja kehuin kaikkea mitÀ ikinÀ vakavalla naamalla pystyin. Kaveri oli tuppisuuna, eikÀ osannut mielistellÀ. TakanapÀin keskusteltiin kuinka mauton asunto oli. Hienoa siinÀ oli se, ettÀ omistaja oli selkeÀsti ylpeÀ ja tykkÀsi. Eli just niin kuin pitÀÀkin. Ei me siellÀ asuta.

'

Suomessa pelĂ€tÀÀn vĂ€rikĂ€stĂ€ sisustusta kuin ruttoa, ainakin niissĂ€ mitĂ€ lehdissĂ€ ja blogeissa esitellÀÀn. Kaikki pitÀÀ olla jotain pirun valkoista ja mustaa, ”korosteena” kaurapuuron beigeĂ€ tms. Olkkarin seinĂ€lle lĂ€tkĂ€isty ultratrendikĂ€s ja synkkĂ€ musta keittiö.

Vierailija
109/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen seurannut yhden tutun remonttikuvia ja omaan makuun tulee kyllĂ€ niin karmeen nĂ€köistĂ€ jĂ€lkeĂ€, mutta pÀÀasia, ettĂ€ remontoija itse tykkÀÀ. Olen kyllĂ€kin antanut peukkuja kannustukseksi. 

Vierailija
110/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ en pysty kehumaan, jos nyt vaikka se tehty remontti on mun mielestĂ€ aivan kamala. En vain pysty! 😄 Tosin en ole niin törppö, ettĂ€ sanoisin sen ÀÀneen tai olisin tyrmistyneenĂ€ hiljaa. Aika helppo tapa harhauttaa on alkaa kysellĂ€ asiasta, tĂ€ssĂ€ esimerkissĂ€ siitĂ€ remontista. Toinen selittÀÀ onnessaan ja itse vaikutat ihastuneelta, vaikket todellisuudessa et ole sanonut yhtÀÀn kehusanaa itse lopputuloksesta. SiinĂ€ voi vaikka vĂ€hĂ€n kehaista ettĂ€ ootte kyllĂ€ tehnyt ison työn ja vau miten nopeasti tai kyllĂ€pĂ€ löysitte helposti mieleiset tapetit tms., asioita jotka ovat totta, mutta ei kuitenkaan joudu valehtelemaan pitĂ€vĂ€nsĂ€ lopputuloksesta.

Vierailija
111/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Suomessa pelĂ€tÀÀn vĂ€rikĂ€stĂ€ sisustusta kuin ruttoa, ainakin niissĂ€ mitĂ€ lehdissĂ€ ja blogeissa esitellÀÀn. Kaikki pitÀÀ olla jotain pirun valkoista ja mustaa, ”korosteena” kaurapuuron beigeĂ€ tms. Olkkarin seinĂ€lle lĂ€tkĂ€isty ultratrendikĂ€s ja synkkĂ€ musta keittiö.

Haha, ihan kuin meillÀ! Ja minÀ tykkÀÀn :)

Vierailija
112/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut yhden tutun remonttikuvia ja omaan makuun tulee kyllĂ€ niin karmeen nĂ€köistĂ€ jĂ€lkeĂ€, mutta pÀÀasia, ettĂ€ remontoija itse tykkÀÀ. Olen kyllĂ€kin antanut peukkuja kannustukseksi. 

Suurimmalla osalla suomalaista on niin karmean nÀköisiÀ asuntoja ettÀ pienillÀ viimeistelyvirheillÀ ei siinÀ konkurssissa ole merkitystÀ. Me remontoimme itse ja tiesimme heti alusta ettÀ ei tule viimeisen pÀÀlle laatua. EikÀ haittaa. Panostimme kokonaisuuteen ja siihen ettÀ se miellytti meitÀ. Suurin osa kommenteista on ollut tyyliÀ: "heino, mutta en pysty kuvittelemaan meille"

Vierailija
113/113 |
11.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vaaleus ja maalaisromanttisuus on vissiin niin suosittua, ettÀ kaikki muu nÀhdÀÀn rumana. Ja suomalainen on tunnetusti rehellinen ja suora. Kehumista pidetÀÀn epÀrehellisyytenÀ.

EipÀs sitte ihme, kun tÀÀllÀ on niin paljon masentuneita ja ahdistuneita ihmisiÀ. Kun mitÀÀn kaunista ei toisille sanota eikÀ suoda toisille hyvÀÀ mieltÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme seitsemÀn kaksi