Tehtiin taannoin remontti, kukaan ei kehu lopputulosta
😂
Uutta tapettia, lattia maalattu ja ovia yms, uutta (vanhaa/antiikkia siis) huonekaluakin on. Meistä tosi hieno mutta ollaan vissiin ainoat jotka on sitä mieltä. ”Onpa tunnelmallinen” on vissiin positiivisin kommentti joka on saatu. Yksi sanoi että ”hyvä tulee kun tuon katon saatte valmiiksi”, ainoa vaan että se oli valmis... :D
Ja ei, ei niillä muiden mielipiteillä olekaan niin väliä. Kunhan vain tein tällaisen huomion.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan oppinut siihen, että jonkun kotia pitäisi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusväriä. En nimittäin kiinnitä sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivät mielestäni ole millään tavalla merkittäviä ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystäväni näyttäisi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillä ei ole mulle ystävyyssuhteissani mitään merkitystä. Kun joku kysyy mun mielipidettäni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusväriinsä jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihän hän ole tehnyt mitään niistä miellyttääkseen mun silmääni vaan miellyttääkseen omaansa.
Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hänestä ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitään tai ketään. Kehuminen on joillekin ylitsepääsemättömän haastava juttu.
Minäkään en kehu mitään. Minulle on herttaisen yhdentekevää millaiseksi tälläät itsesi ja kotisi. Ei kiinnosta pätkääkään. Sitä paitsi on epäkohteliasta puuttua toisten ulkonäköön tai kämppään.
Miksi huonolla tavalla suorasanaiset tyypit ovat usein myös yksinäisiä? Ihmiset kaikkoaa töksäyttelijän ympäriltä yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
Ap
Siinäpä sitten, vetää kenet tahansa hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
Ap
Me ostimme 80-luvun vaihteessa rakennetun talon, jossa oli juuri tuollainen ruskea katto. Asunto oli pimeä loukko. Kun katto vaihdettiin valkoiseen, tuli huoneisiin roppakaupalla valoa. Ehkä teillä käyneet vieraat olivat tyrmistyneitä siitä, että olitte jättäneet paikoilleen juuri sen karseimman asian, kun kerran huomauttivatkin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiitoksenlypsäjiä ja huomionhakuisia tyyppejä olette.
Niin ollaankin😁
ApMun veli on samanlainen. Rakensi taloa ja ihmetteli kun kukaan ei käy katsomassa kun hän rakentaa. Mitä vttua...
Eihän kukaan kesken rakentamisen tule katsomaan. Joutuu vielä vasaran varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan oppinut siihen, että jonkun kotia pitäisi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusväriä. En nimittäin kiinnitä sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivät mielestäni ole millään tavalla merkittäviä ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystäväni näyttäisi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillä ei ole mulle ystävyyssuhteissani mitään merkitystä. Kun joku kysyy mun mielipidettäni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusväriinsä jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihän hän ole tehnyt mitään niistä miellyttääkseen mun silmääni vaan miellyttääkseen omaansa.
Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hänestä ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitään tai ketään. Kehuminen on joillekin ylitsepääsemättömän haastava juttu.
Minäkään en kehu mitään. Minulle on herttaisen yhdentekevää millaiseksi tälläät itsesi ja kotisi. Ei kiinnosta pätkääkään. Sitä paitsi on epäkohteliasta puuttua toisten ulkonäköön tai kämppään.
Jos suoraan kysytään "mitä mieltä olet" niin silloin se ei ole epäkohteliasta. Paitsi jos seisoo hiljaa mitään sanomatta niin se on kyllä ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin kehuisin! Aika moukkamaista minusta olla kuin iso remontti ei olisi ollenkaan mainitsemisen arvoinen.
Muistan kun joskus äitini oli tapetoinut kaksi huonetta uusiksi ja oli siitä niin iloinen että oli yksin osannut. Siskonsa ei kommentoinut yhtään mitään vaikka äiti näytti että näin kivat näistä huoneista tuli. Olin lapsi, mutta huomasin tädin tylsän Ei osata iloita toisen puolesta.
Höh, mulle tuli vähän paha mieli sun äidin puolesta :(
Kyllä minusta pitää aina yrittää hyvä sana sanoa tuollaisessa tilanteessa vaikka mielessään ajattelisi mitä.
Ap
Niin, minäkin voisin kehua sitä, että toinen on tehnyt jotain, mitä ei uskonut osaavansa. Se on aina hieno juttu. Sanoisin vaikka, että oletpa ollut ahkera ja osaava, mutta tapeteista tuskin lausuisin mielipidettäni.
Ne kun kuuluvat siihen makuosastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
ApKuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmärrä miksi aina pitäisi olla valkoinen katto.. meilläkin on.. 🙄
Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.
On jos nyt vähänkään ihmisen asumisen historiaa tunnet, niin ei valkoiset/vaaleat katot mitenkään yksinomaisia ole, eikä tarvitse ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
ApMe ostimme 80-luvun vaihteessa rakennetun talon, jossa oli juuri tuollainen ruskea katto. Asunto oli pimeä loukko. Kun katto vaihdettiin valkoiseen, tuli huoneisiin roppakaupalla valoa. Ehkä teillä käyneet vieraat olivat tyrmistyneitä siitä, että olitte jättäneet paikoilleen juuri sen karseimman asian, kun kerran huomauttivatkin siitä.
Tää tumma katto on yhdessä huoneessa, muualla on ihan perus valkoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
ApÖh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillä noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta näkemättä 😄
Valkoistako kaikein pitäisi olla...?
Ei kaiken, mutta ainakin katon. Mikäli ei halua vaikutelmaa että asuu pimeässä kellarissa.
Ei tarvitse katon olla valkoinen. Kellarin vaikutelma tulee puuttuvista tai hyvin pienistä ikkunoista. Ei pidä olla niin rajoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonolla tavalla suorasanaiset tyypit ovat usein myös yksinäisiä? Ihmiset kaikkoaa töksäyttelijän ympäriltä yksitellen.
Senpä takia pitääkin oppia seulomaan sanansa ja olla ennemmin hiljaa kuin sanoa rehellistä mielipidettään tai valhdella päin naamaa.
Itse ainakin kehun tuttavien uusia koteja, remontin tuloksia ym. riippumatta siitä, onko se oikeasti mielestäni hieno vai ei.
Haluan jakaa toisen ihmisen onnen huomioimalla hänet noin ja ihastelemalla asiaa, jonka tiedän hänelle tärkeäksi.
Mielestäni ihan vaan sosiaalisia taitoja eikä siitä kiinni, tykkääkö oikeasti jonkun uudesta kodista/sisustuksesta/hiuksista whatever
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
ApKuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmärrä miksi aina pitäisi olla valkoinen katto.. meilläkin on.. 🙄
Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.
On jos nyt vähänkään ihmisen asumisen historiaa tunnet, niin ei valkoiset/vaaleat katot mitenkään yksinomaisia ole, eikä tarvitse ollakaan.
Vastasin kysymykseen miksi ne usein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidän katto oikein on, kun sitä luultiin keskeneräiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin että puunsyyt näkyy.
ApÖh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillä noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta näkemättä 😄
Valkoistako kaikein pitäisi olla...?
Ei kaiken, mutta ainakin katon. Mikäli ei halua vaikutelmaa että asuu pimeässä kellarissa.
Ei tarvitse katon olla valkoinen. Kellarin vaikutelma tulee puuttuvista tai hyvin pienistä ikkunoista. Ei pidä olla niin rajoittunut.
Nimenomaan tumma katto imee kaiken valon ja ilman huoneesta. Sekä tekee huoneesta matalamman tuntusen.
Taisitte ryssiä kunnolla ja osoittaa samalla huonoa makua. Ystävällisiä ovat kun eivät ota puheeksi.
Me tehtiin remppaa kaikessa hiljaisuudessa. Pikku hiljaa sitä ja tätä uusittiin. Jengiä kävi kylässä, osa ei huomannut mitään, osa huomas olivat ehkä ihmeissään ja osa sitten taas tuumas: "onpa teidän näköinen koti!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan oppinut siihen, että jonkun kotia pitäisi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusväriä. En nimittäin kiinnitä sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivät mielestäni ole millään tavalla merkittäviä ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystäväni näyttäisi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillä ei ole mulle ystävyyssuhteissani mitään merkitystä. Kun joku kysyy mun mielipidettäni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusväriinsä jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihän hän ole tehnyt mitään niistä miellyttääkseen mun silmääni vaan miellyttääkseen omaansa.
Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hänestä ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitään tai ketään. Kehuminen on joillekin ylitsepääsemättömän haastava juttu.
Minäkään en kehu mitään. Minulle on herttaisen yhdentekevää millaiseksi tälläät itsesi ja kotisi. Ei kiinnosta pätkääkään. Sitä paitsi on epäkohteliasta puuttua toisten ulkonäköön tai kämppään.
Jos suoraan kysytään "mitä mieltä olet" niin silloin se ei ole epäkohteliasta. Paitsi jos seisoo hiljaa mitään sanomatta niin se on kyllä ilkeää.
Minkä ihmeen takia kukaan tivaisi muiden mielipidettä? jos sitä tivaa niin saa rehellisen vastauksen. Hiuksesi ovat kuin petolinnun perse ja väri imee värin kasvoiltasi. Kämppäsi näyttää matalalta läävältä, josta puuttuu valo ja hengitysilma. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Taisitte ryssiä kunnolla ja osoittaa samalla huonoa makua. Ystävällisiä ovat kun eivät ota puheeksi.
Niinkö? Kiitos tästä analyysistä jonka suoritit näkemättä vilaustakaan huushollistamme 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin kehun tuttavien uusia koteja, remontin tuloksia ym. riippumatta siitä, onko se oikeasti mielestäni hieno vai ei.
Haluan jakaa toisen ihmisen onnen huomioimalla hänet noin ja ihastelemalla asiaa, jonka tiedän hänelle tärkeäksi.Mielestäni ihan vaan sosiaalisia taitoja eikä siitä kiinni, tykkääkö oikeasti jonkun uudesta kodista/sisustuksesta/hiuksista whatever
N28
Mistä muusta valehtelet tuttavillesi?
Sinun itsetunnollesi on siis tärkeää turha ja kenties valheellinenkin kehuminen? Eikö sinulle riitää se, että itse olet tyytyväinen? Voisitko valaista, mitä haet kehujen kalastelulla?
t. eri