Tehtiin taannoin remontti, kukaan ei kehu lopputulosta
đ
Uutta tapettia, lattia maalattu ja ovia yms, uutta (vanhaa/antiikkia siis) huonekaluakin on. MeistĂ€ tosi hieno mutta ollaan vissiin ainoat jotka on sitĂ€ mieltĂ€. âOnpa tunnelmallinenâ on vissiin positiivisin kommentti joka on saatu. Yksi sanoi ettĂ€ âhyvĂ€ tulee kun tuon katon saatte valmiiksiâ, ainoa vaan ettĂ€ se oli valmis... :D
Ja ei, ei niillÀ muiden mielipiteillÀ olekaan niin vÀliÀ. Kunhan vain tein tÀllaisen huomion.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ole koskaan oppinut siihen, ettÀ jonkun kotia pitÀisi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusvÀriÀ. En nimittÀin kiinnitÀ sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivÀt mielestÀni ole millÀÀn tavalla merkittÀviÀ ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystÀvÀni nÀyttÀisi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillÀ ei ole mulle ystÀvyyssuhteissani mitÀÀn merkitystÀ. Kun joku kysyy mun mielipidettÀni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusvÀriinsÀ jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihÀn hÀn ole tehnyt mitÀÀn niistÀ miellyttÀÀkseen mun silmÀÀni vaan miellyttÀÀkseen omaansa.
Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hÀnestÀ ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitÀÀn tai ketÀÀn. Kehuminen on joillekin ylitsepÀÀsemÀttömÀn haastava juttu.
MinÀkÀÀn en kehu mitÀÀn. Minulle on herttaisen yhdentekevÀÀ millaiseksi tÀllÀÀt itsesi ja kotisi. Ei kiinnosta pÀtkÀÀkÀÀn. SitÀ paitsi on epÀkohteliasta puuttua toisten ulkonÀköön tai kÀmppÀÀn.
Miksi huonolla tavalla suorasanaiset tyypit ovat usein myös yksinÀisiÀ? Ihmiset kaikkoaa töksÀyttelijÀn ympÀriltÀ yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se teidÀn katto oikein on, kun sitÀ luultiin keskenerÀiseksi?
Tummanruskea. Sellainen petsattu tms, niin ettÀ puunsyyt nÀkyy.
Ap
SiinÀpÀ sitten, vetÀÀ kenet tahansa hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Me ostimme 80-luvun vaihteessa rakennetun talon, jossa oli juuri tuollainen ruskea katto. Asunto oli pimeÀ loukko. Kun katto vaihdettiin valkoiseen, tuli huoneisiin roppakaupalla valoa. EhkÀ teillÀ kÀyneet vieraat olivat tyrmistyneitÀ siitÀ, ettÀ olitte jÀttÀneet paikoilleen juuri sen karseimman asian, kun kerran huomauttivatkin siitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiitoksenlypsÀjiÀ ja huomionhakuisia tyyppejÀ olette.
Niin ollaankinđ
ApMun veli on samanlainen. Rakensi taloa ja ihmetteli kun kukaan ei kÀy katsomassa kun hÀn rakentaa. MitÀ vttua...
EihÀn kukaan kesken rakentamisen tule katsomaan. Joutuu vielÀ vasaran varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ole koskaan oppinut siihen, ettÀ jonkun kotia pitÀisi kehua. Tai edes jonkun uutta takkia tai uutta hiusvÀriÀ. En nimittÀin kiinnitÀ sellaisiin asioihin lainkaan huomiota, koska sellaiset asiat eivÀt mielestÀni ole millÀÀn tavalla merkittÀviÀ ihmissuhteissani. Mulle on aivan sama, vaikka ystÀvÀni nÀyttÀisi vampyyrilta ja asuisi Huvikummussa, ulkoisilla tekjöillÀ ei ole mulle ystÀvyyssuhteissani mitÀÀn merkitystÀ. Kun joku kysyy mun mielipidettÀni remonttiinsa, sisustukseensa, ostamaansa uuteen takkiin, uuteen hiusvÀriinsÀ jne, vastaan vaan "ihan kiva", koska eihÀn hÀn ole tehnyt mitÀÀn niistÀ miellyttÀÀkseen mun silmÀÀni vaan miellyttÀÀkseen omaansa.
Tunnen sunlaisen henkilön. Tulee aina hÀnestÀ ylimielinen kuva kun ei oikein koskaan juurikaan kehu mitÀÀn tai ketÀÀn. Kehuminen on joillekin ylitsepÀÀsemÀttömÀn haastava juttu.
MinÀkÀÀn en kehu mitÀÀn. Minulle on herttaisen yhdentekevÀÀ millaiseksi tÀllÀÀt itsesi ja kotisi. Ei kiinnosta pÀtkÀÀkÀÀn. SitÀ paitsi on epÀkohteliasta puuttua toisten ulkonÀköön tai kÀmppÀÀn.
Jos suoraan kysytÀÀn "mitÀ mieltÀ olet" niin silloin se ei ole epÀkohteliasta. Paitsi jos seisoo hiljaa mitÀÀn sanomatta niin se on kyllÀ ilkeÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ mÀkin kehuisin! Aika moukkamaista minusta olla kuin iso remontti ei olisi ollenkaan mainitsemisen arvoinen.
Muistan kun joskus Àitini oli tapetoinut kaksi huonetta uusiksi ja oli siitÀ niin iloinen ettÀ oli yksin osannut. Siskonsa ei kommentoinut yhtÀÀn mitÀÀn vaikka Àiti nÀytti ettÀ nÀin kivat nÀistÀ huoneista tuli. Olin lapsi, mutta huomasin tÀdin tylsÀn Ei osata iloita toisen puolesta.
Höh, mulle tuli vÀhÀn paha mieli sun Àidin puolesta :(
KyllÀ minusta pitÀÀ aina yrittÀÀ hyvÀ sana sanoa tuollaisessa tilanteessa vaikka mielessÀÀn ajattelisi mitÀ.
Ap
Niin, minÀkin voisin kehua sitÀ, ettÀ toinen on tehnyt jotain, mitÀ ei uskonut osaavansa. Se on aina hieno juttu. Sanoisin vaikka, ettÀ oletpa ollut ahkera ja osaava, mutta tapeteista tuskin lausuisin mielipidettÀni.
Ne kun kuuluvat siihen makuosastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. đ
Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.
On jos nyt vÀhÀnkÀÀn ihmisen asumisen historiaa tunnet, niin ei valkoiset/vaaleat katot mitenkÀÀn yksinomaisia ole, eikÀ tarvitse ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMe ostimme 80-luvun vaihteessa rakennetun talon, jossa oli juuri tuollainen ruskea katto. Asunto oli pimeÀ loukko. Kun katto vaihdettiin valkoiseen, tuli huoneisiin roppakaupalla valoa. EhkÀ teillÀ kÀyneet vieraat olivat tyrmistyneitÀ siitÀ, ettÀ olitte jÀttÀneet paikoilleen juuri sen karseimman asian, kun kerran huomauttivatkin siitÀ.
TÀÀ tumma katto on yhdessÀ huoneessa, muualla on ihan perus valkoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApĂh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ đ
Valkoistako kaikein pitÀisi olla...?
Ei kaiken, mutta ainakin katon. MikÀli ei halua vaikutelmaa ettÀ asuu pimeÀssÀ kellarissa.
Ei tarvitse katon olla valkoinen. Kellarin vaikutelma tulee puuttuvista tai hyvin pienistÀ ikkunoista. Ei pidÀ olla niin rajoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonolla tavalla suorasanaiset tyypit ovat usein myös yksinÀisiÀ? Ihmiset kaikkoaa töksÀyttelijÀn ympÀriltÀ yksitellen.
SenpÀ takia pitÀÀkin oppia seulomaan sanansa ja olla ennemmin hiljaa kuin sanoa rehellistÀ mielipidettÀÀn tai valhdella pÀin naamaa.
Itse ainakin kehun tuttavien uusia koteja, remontin tuloksia ym. riippumatta siitÀ, onko se oikeasti mielestÀni hieno vai ei.
Haluan jakaa toisen ihmisen onnen huomioimalla hÀnet noin ja ihastelemalla asiaa, jonka tiedÀn hÀnelle tÀrkeÀksi.
MielestÀni ihan vaan sosiaalisia taitoja eikÀ siitÀ kiinni, tykkÀÀkö oikeasti jonkun uudesta kodista/sisustuksesta/hiuksista whatever
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuulostaa hienolta ja kerrankin erilaiselta. En ymmĂ€rrĂ€ miksi aina pitĂ€isi olla valkoinen katto.. meillĂ€kin on.. đ
Valkoinen/vaalea katto tuo tilantunnetta ja valoisuutta huoneeseen.
On jos nyt vÀhÀnkÀÀn ihmisen asumisen historiaa tunnet, niin ei valkoiset/vaaleat katot mitenkÀÀn yksinomaisia ole, eikÀ tarvitse ollakaan.
Vastasin kysymykseen miksi ne usein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApĂh, really? Omakotitalo vissiin? Erikoinen maku teillĂ€ noin nopeesti sanottuna kokonaisuutta nĂ€kemĂ€ttĂ€ đ
Valkoistako kaikein pitÀisi olla...?
Ei kaiken, mutta ainakin katon. MikÀli ei halua vaikutelmaa ettÀ asuu pimeÀssÀ kellarissa.
Ei tarvitse katon olla valkoinen. Kellarin vaikutelma tulee puuttuvista tai hyvin pienistÀ ikkunoista. Ei pidÀ olla niin rajoittunut.
Nimenomaan tumma katto imee kaiken valon ja ilman huoneesta. SekÀ tekee huoneesta matalamman tuntusen.
Taisitte ryssiÀ kunnolla ja osoittaa samalla huonoa makua. YstÀvÀllisiÀ ovat kun eivÀt ota puheeksi.
Me tehtiin remppaa kaikessa hiljaisuudessa. Pikku hiljaa sitÀ ja tÀtÀ uusittiin. JengiÀ kÀvi kylÀssÀ, osa ei huomannut mitÀÀn, osa huomas olivat ehkÀ ihmeissÀÀn ja osa sitten taas tuumas: "onpa teidÀn nÀköinen koti!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suoraan kysytÀÀn "mitÀ mieltÀ olet" niin silloin se ei ole epÀkohteliasta. Paitsi jos seisoo hiljaa mitÀÀn sanomatta niin se on kyllÀ ilkeÀÀ.
MinkÀ ihmeen takia kukaan tivaisi muiden mielipidettÀ? jos sitÀ tivaa niin saa rehellisen vastauksen. Hiuksesi ovat kuin petolinnun perse ja vÀri imee vÀrin kasvoiltasi. KÀmppÀsi nÀyttÀÀ matalalta lÀÀvÀltÀ, josta puuttuu valo ja hengitysilma. Ole hyvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Taisitte ryssiÀ kunnolla ja osoittaa samalla huonoa makua. YstÀvÀllisiÀ ovat kun eivÀt ota puheeksi.
Niinkö? Kiitos tĂ€stĂ€ analyysistĂ€ jonka suoritit nĂ€kemĂ€ttĂ€ vilaustakaan huushollistamme đ
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin kehun tuttavien uusia koteja, remontin tuloksia ym. riippumatta siitÀ, onko se oikeasti mielestÀni hieno vai ei.
Haluan jakaa toisen ihmisen onnen huomioimalla hÀnet noin ja ihastelemalla asiaa, jonka tiedÀn hÀnelle tÀrkeÀksi.MielestÀni ihan vaan sosiaalisia taitoja eikÀ siitÀ kiinni, tykkÀÀkö oikeasti jonkun uudesta kodista/sisustuksesta/hiuksista whatever
N28
MistÀ muusta valehtelet tuttavillesi?
Sinun itsetunnollesi on siis tÀrkeÀÀ turha ja kenties valheellinenkin kehuminen? Eikö sinulle riitÀÀ se, ettÀ itse olet tyytyvÀinen? Voisitko valaista, mitÀ haet kehujen kalastelulla?
t. eri